kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

Na temo elektronike in digitalne tehnike na področju železniške makete.
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 11.10.2012, 22:05

Sem star kozel - 52 let. Kot mulc v 70tih letih sem imel Maerklinov vlak HO, s kar precej materiala, ki začuda še popolnoma deluje. Zraven je še precej Faller hiš in ljudekov in bi se dalo kaj finega skup spravit. Imam velikega vlakoljubca sina, starega 7 let. Rad bi mu zadevo predal, a bi rad, da jo lahko nadgrajujemo. Tu sem pa v temi, saj nimam pojma. Sedanje C- tračnice imajo spoj za elektriko ob strani, moje pa v sredini. Ne vem, ali sedaj C sistem elektriko pošilja po tračnici, ali še vedno preko zobkov v sredini. Ne vem niti, ali sedanji sistem sploh še deluje na izmenični tok. Ali kdo ve, ali sta sistema kompatibilna, ali obstajajo kakšni vmesniki ipd? Ne vem tudi, ali stara lokomotiva, z drsnikom v sredini sploh lahko dobiva elektriko preko novih tirov. Če pa sta sistema kompatibilna, me zanima še, ali je mogoče kasneje na istih tirih preiti na digitalen sistem. Verjetno vsaj v tem primeru lokomotiva ne bo več kompatibilna. Skratka, prosim za pomoč ob mojem neznanju. Bo treba štartat z nule, ali lahko nadaljujemo? Hvala.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 12.10.2012, 9:22

Za začetek: dobrodošel med nami!

Odgovorim ti lahko le na nekaj splošnih vprašanj:

Märklin je ostal do danes takšen kot je bil včasih:

- izmenična elektrika
- odjem elektrike: masa iz tirnic, faza iz srednih zobnikov
Pomeni: stare lokomotive delujejo na novih tirih in obratno!

Digitalni sistem - potrebuješ digitalno centralo, preko katere napajaš tire skupaj s digitalnim signalom, v lokomotive pa morajo biti opremljene z dekoderjem, kateri "prevede" digitalne ukaze.

Stare, analogne, lokomotive lahko nadgradiš s dekoderji in delovale bodo v digitalu!


Prehod iz starega M tira na novega: obstaja adapterski tir:

LINK do Conradove ponudbe.
Ta iz linka ima oznako "Märklin Gleis 02291 H0 Übergang M-Gleis"



Tako na kratko!

Sedaj pa veselo na delo - sestavljanje makete - in veliko užitkov v našem hobiju.

Če te še kaj zanima, kar vpraša.

Se pa najde že kar nekaj odgovorov tukaj na forumu.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 12.10.2012, 12:44

Hvala za dobrodošlico in odgovor, nadpolepšal si mi dan :D Po moje bova šla kar v digi, ima cel kup prednosti, pa stari transformator je malo sumljivo glasen. Bojim se, da v staro, precej majhno parno dekoderja žal ne bo mogoče stlačit, pa tudi analogni električni semaforji in kretnice v digi najbrž ne bojo delali. Če se motim, toliko lepše. Če ne utrujam preveč, kakšno centralo se pa splača kupit za krmiljenje do 4 vlake in pripadajočo periferijo (kretnice, signali itd.)?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3561
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 12.10.2012, 13:39

Borsig, zavajaš :!: 22xx je rezervirana številčna oznaka za "K" tire, za "C" tire pa 24xx. Adapter tir C/M ima številčno označbo 24951.

Kar se tiče digitalnih central je ogromno izbire, začne se že pri prvi obliki digitala "Delta", )že zdavnaj izven proizvodnega programa, pa vse do današnih sodobnih (beri dragih) "Central station". Vmes so pa še Control Unit, Mobile station in Mobile station 2.
Vsekakor se splača kupiti kakšen Start paket, kjer se dobi krog vsaj z dvema kretnicama, lokomotivo in vagone (lahko tudi dve, odvisno od paketa) in najman Mobile station 2.

Vse je odvisno od želja in seveda od cene, na voljo je zelo različen spekter, kateri zadosti še tako zahtevnega kupca (no skoraj).

Primer spoja C in M tira s pomočjo 24951
Slika
Tine
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 12.10.2012, 16:10

Ja, hvala, sem že ugotovil, kateri adapter je pravi.

Ko sem gledal starter sete na Maerklinu, mi ni povsem jasno, kaj je "New, digital IR controller for controlling up to 4 trains". Je to že enostavna digi centrala, s katero pa lahko verjetno upravljaš le vlake, ne pa kretnic, semaforjev ipd?

Še eno neznalčkasto vprašanje. Če spojim različne tire, jih lahko priključim na elektriko, ali preko analogne povezave iz starih tirov, ali preko digitalne iz novih, oboje seveda ne gre. Če prav razumem, bodo preko analogne povezave lahko vozile stare in nova lokomotova, seveda samo ena naenkrat, preko digitalne pa samo nova, dokler ne vgradim dekoderja (če bo seveda šlo). Zvoki in luči bodo na novi delovali samo preko digi povezave. Drži?

Ali se da preko digi krmilit stare električne kretnice in signale? (najbrž ne)
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3561
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 12.10.2012, 17:27

Za upravljanje voznega dela makete kot celote nedvoumno potrebuješ "Central station", z njim krmiliš dobesedno vse kar ti Marklin ponuja. Druga alternativa ti je PC računalnik v kolikor želiš da ti on upravlja prav vse. Da se tudi s pomočjo "Control unit", ampak moraš tu dokupiti še kar nekaj dodatnih krmilnih komponent. O tem bi lahko napisal cel roman. Ne pozabi, da prav za vsako kretnico oz. signal, katerega nameravaš upravljati digitalno potrebuješ svoj dekoder. Nekateri so cenejši in lažje vgradlivi (kretnice), naprimer za C sistem, nekateri pa dražji. Vprašaj se ali si želiš popolno "avtomatizacijo" ali pa želiš pri vožni oz. postavljanju voznih poti narediti tudi kaj ročno.

Baje naj bi bilo nemogoče spojiti "Control unit" in dva "Mobil station" (mmg. "dva Mobil station" je možno spojiti). Meni je to uspelo brez problemov in lahko dejansko istočasno upravljam kar tri različne kompozicije.

Glede priklopov, bistvo je da napajanje pripelješ na tire. Starejše variante so dokaj enostavne, pri novejših pa ti ponujajo kao neko sofisticirano verzijo, na koncu pa se vedno konča z dvema žicama. Zavedati pa se moraš, da hkrati analog in digital ne bosta špilala, saj boš v tem primeru digital skuril.

Digital pa ti bo omogočal tisto kar boš pač imel, tako pri lokomotivi kot tudi pri centrali. Najman ti omogoča Delta, zatem sledi Control unit, nato Mobil station, največ pa Central station. Slednja omogoča prav vse funkcije lokomotiv Marklin generacije 39xxx.

Upam da sem kaj pomagal.
Tine
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 12.10.2012, 19:35

Tin€ napisal/-a:... Borsig, zavajaš :!: 22xx je rezervirana številčna oznaka za "K" tire, za "C" tire pa 24xx. Adapter tir C/M ima številčno označbo 24951. ...



Sorry :oops: :oops:

Res nisem specialist za Märklin!

Seveda imate tisti, kateri se ukvarjate z Märklinom že dalj časa, več znanja in prakse kot jaz.
:oops:

Jaz sem še meraj pri DC in analogu!
:mrgreen:


Ampak, v osnovi sem pa "trofil"!
:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 15.10.2012, 13:26

Hvala vsem za pojasnila. Po vsem prebranem in pregledu cen za dekoderje signalov, kretnic in lokomotiv, bom, dokler ne vidim, da se je fant dovolj zakuril tudi za modelno železnico, ostal pri analognem in dokupil samo električno lokomotivo, da ne bova drgnila samo z eno parno, ki jo imam. Mmg, včeraj sva si morala it ogledat najprimernejše mesto za opazovanje na ranžirki, hoče videt kako to delajo :D Po info na forumu bova rabla čepke za ušesa.

Pri analogni pa so seveda problemi, kje jih pa ni, he, he. Imam predsignal 7038 in glavni signal 7039. Če hočeva kaj počet z dvema lokomotivama, moram 7039 seveda usposobit, kot mulc ga nisem mel v funkciji. Pod prsti se mi zdi, da stari upravljalnik (sedanji 72720) ne bo več ok. Manjka mi seveda tudi nekaj vtičev, objemk in kabla. Maerklin je zamenjal 2,6 mm vtiče z ožjimi. Stare vtiče Conrad ima, stare 7272, pa se ne dobi več. 72720 ki je v programu, dela pa seveda z novimi vtiči. Na ebayu 7272 sicer imajo, a najbrž pride pošiljanje take male stvarce njena cena x2.

Ali kdo ve, kje bi se jo dalo dobit (pri Mladem tehniku sploh niso vedli o čem lapam). Če ne bo šlo drugače, bom moral kupit 72720 ali še bolje 72721 in vse vtiče na kretnicah in semaforjih menjat z novimi, kar mi pa ne paše ravno.

Poleg tega, nimam switch tracks. V pdf-ju z navodili za elektrifikacijo signalov http://www.marklin.com/tech/SignalManual.pdf je v shemi, če nimaš switch tracks, uporabljen tudi switcher 7210 (sedanji 72740). Ker sem bolj neznalček v štromu, me zanima, ali ga res rabim, ali bo šlo tudi brez?

Na semaforju manjka tudi en prekinjalec toka (kovinska ploščica, ki lepo sede med spoje tirov) za med tire. (Pa sem bil res en navaden mulc takrat :? ) Ali se kje dobi, drgače pa najbrž lahko kar žičko vtaknem vmes, pa bo ravno tako ok.

Če kdo lahko pomaga s kakšnim nasvetom, bom hvaležen.
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 15.10.2012, 13:29

Aja, imam še eno (mojo prvo) parno, ki pa noče sodelovat. Mal sicer trzne in slišim, da je not še živa, vozit pa noče. Čudno, a ne, saj je star šele dobrih 40 let :D .

Kdo ve, če je kje kakšen mojster, ki jo malo pogleda in pove, ali se da kaj nardit?

Hvala.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3210
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 15.10.2012, 15:32

neznalček napisal/-a:Aja, imam še eno (mojo prvo) parno, ki pa noče sodelovat. Mal sicer trzne in slišim, da je not še živa, vozit pa noče. Čudno, a ne, saj je star šele dobrih 40 let :D .

Kdo ve, če je kje kakšen mojster, ki jo malo pogleda in pove, ali se da kaj nardit?

Hvala.


podmaži vitalne dele, tak sem js naredo z eno mehano lokomotivo pa je pol delala kot urca...
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 17.10.2012, 12:54

neznalček napisal/-a:Hvala vsem za pojasnila. Po vsem prebranem in pregledu cen za dekoderje signalov, kretnic in lokomotiv, bom, dokler ne vidim, da se je fant dovolj zakuril tudi za modelno železnico, ostal pri analognem in dokupil samo električno lokomotivo, da ne bova drgnila samo z eno parno, ki jo imam. Mmg, včeraj sva si morala it ogledat najprimernejše mesto za opazovanje na ranžirki, hoče videt kako to delajo :D Po info na forumu bova rabla čepke za ušesa.

Pri analogni pa so seveda problemi, kje jih pa ni, he, he. Imam predsignal 7038 in glavni signal 7039. Če hočeva kaj počet z dvema lokomotivama, moram 7039 seveda usposobit, kot mulc ga nisem mel v funkciji. Pod prsti se mi zdi, da stari upravljalnik (sedanji 72720) ne bo več ok. Manjka mi seveda tudi nekaj vtičev, objemk in kabla. Maerklin je zamenjal 2,6 mm vtiče z ožjimi. Stare vtiče Conrad ima, stare 7272, pa se ne dobi več. 72720 ki je v programu, dela pa seveda z novimi vtiči. Na ebayu 7272 sicer imajo, a najbrž pride pošiljanje take male stvarce njena cena x2.

Ali kdo ve, kje bi se jo dalo dobit (pri Mladem tehniku sploh niso vedli o čem lapam). Če ne bo šlo drugače, bom moral kupit 72720 ali še bolje 72721 in vse vtiče na kretnicah in semaforjih menjat z novimi, kar mi pa ne paše ravno.

Poleg tega, nimam switch tracks. V pdf-ju z navodili za elektrifikacijo signalov http://www.marklin.com/tech/SignalManual.pdf je v shemi, če nimaš switch tracks, uporabljen tudi switcher 7210 (sedanji 72740). Ker sem bolj neznalček v štromu, me zanima, ali ga res rabim, ali bo šlo tudi brez?

Na semaforju manjka tudi en prekinjalec toka (kovinska ploščica, ki lepo sede med spoje tirov) za med tire. (Pa sem bil res en navaden mulc takrat :? ) Ali se kje dobi, drgače pa najbrž lahko kar žičko vtaknem vmes, pa bo ravno tako ok.

Če kdo lahko pomaga s kakšnim nasvetom, bom hvaležen.



Zadnji stavek še vedno velja [-o< :)
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a 1borna » 28.11.2012, 16:25

Dobar dan svima, dozvolite da se i ja malo umiješam (igram se sa Maerklinom od 1957 godine)!
Kao prvo (i bitno) stari transformatori plave boje su predviđeni za napon od 220 volti, a danas imamo i do 240v!
Stoga su opasni za nove digitalne lokomotive (kad se voze analogno) jer kod promjene smera daju i do 27-28 v
(umjesto 24) pa mogu "skuriti" decoder.
Transformatori novije generacije (bijeli) nisu opasni jer su već predviđeni za viši napon mreže.
Dakle, analognim trafićem se mogu voziti stare analogne i nove digitalne lok (ali bez naprednih dodatnih funkcija već
samo promjena smjera i vožnja)
U digitalu pak mogu voziti samo digitalne lok!
Ona stara lok koja samo zuji i ne vozi ima najvjerovatnije potrgane zubce na prvom zubčaniku do rotora koji je
od plastike dok su drugi metalni (imao sam već xx takovih slučajeva). Tvornica je to napravila namjerno da bi se kod
nasilnog (dječjeg) guranja lokomotive oštetio samo jedan zubčanik a ne svi, pa i rotor elektromotora.
Ponešto o mojim popravcima možete vidjeti na https://plus.google.com/u/0/photos/116611424339907118993/albums/5678618840793902753
a o zadnjim radovima nahttps://plus.google.com/u/0/photos/116611424339907118993/albums/5673416097024839281
Lijepi pozdrav svim Maerklinašima posebno, uz ostale naravno!
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a raziskovalec » 28.11.2012, 17:15

S plavimi transformatorji nimam problemov, naš najstarejši je iz leta 1961. Digitalne lokomotive vozijo na analogu, če jih odpreš in ven vzameš dekoder. Vsi analog trafoti dajo 0-16 V elektrike, za obračanje smeri pa 24 V. Digital trafoti pa dajejo permanentno 16 V.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a 1borna » 28.11.2012, 20:29

Vađenje dekodera radi analogne vožnji nije potrebno ( a može biti i koplicirano kod novijih lok) samo je nužno paziti na
napon! Ja koristim pred- trafo koji mi sa 240 skida na 220 pa sam miran (oko 100 VA, dovoljno za 3-4 plava trafoa)
A ti stari plavi se mogu koristiti kao Bosteri u digitalu, samo treba JAKO paziti na polaritet odnosno usklađivanje faze
(da se ne spoji koji protu-fazno) LP
neznalček
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.10.2012, 22:53

Re: kompatibilnost starega in sedanjega sistema Maerklin

OdgovorNapisal/-a neznalček » 28.11.2012, 22:35

1borna, hvala za odgovor o lokomotivi. Izkazalo se je, da je samo zapacana z nepravilnim oljem, ki sem ga kot trapast mulc pred 40 leti uporabil :oops: . Očiščena in naoljena dela ko ura. :D Maerklin je res neuničljiv.
Ogledal sem si vaš album izdelave makete. Prava šola za začetnike. Hvala. Se mi pa zdi, da so nakloni precej večji od priporočenih maximalnih 4%. Kako to zmorejo lokomotive in vagoni?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov