Stran 2 od 3

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 26.08.2015, 19:19
Napisal/-a andrazspan
Jaz imam roco z21 (belo) centralo.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 28.08.2015, 17:55
Napisal/-a Gorchi
Grizeldi,
Še en izziv zate, mrbit :) Poglej za JMRI, lahko da je to, kar Ti delaš, že v tej knjižnici.

In mmg, tudi sam razmišljam o z21v prihodnosti.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 29.08.2015, 12:16
Napisal/-a grizeldi
Gorchi napisal/-a:Grizeldi,
Še en izziv zate, mrbit :) Poglej za JMRI, lahko da je to, kar Ti delaš, že v tej knjižnici.

In mmg, tudi sam razmišljam o z21v prihodnosti.
Hehe Gorchi, hvala za info ampak... Preden sem šel pisat to knjižnjico, sem stestiral vse verzije JMRIja, za katere trdijo, da podpirajo z21. Stvar mi je vzela celo dopoldne, rezultat pa je bil da nekatere verzije sploh niso delale, na nekaj verzijah pa je delovala le prva poslana komanda, potem pa spet ni nič delalo. Poleg tega pa sem jaz potreboval knjižnico (API), ne pa nadomestek mobilne aplikacije za vožnjo vlakov z z21.

Poleg tega pa ponosno oznanjam da je knjižnica sicer končana (lahko vozi vlake in spreminja funkcije), vendar pa potrebuje še nekaj popravkov da preprečimo nepotrebna sesutja.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 09.05.2016, 18:23
Napisal/-a grizeldi
Hoj hoj!
Po precej časa, razhroščevanja itd. je low-level del knjižnice končan. :D

Zdaj pa sledi dodajanje bombončkov in stvari ki jih potrebujem za en (zaenkrat še skrivni) projekt. Pri tem projektu sem dele knjižnice za vožnjo tudi testiral in sproti popravljal.
Imam pa eno vprašanje za fizike idr.:
Je možno zračunat pospešek lokomotive iz mase, moči motorja, koeficientom trenja in sile zaviranja (v določenem času - računanje se kliče 10x na sekundo)? Sam sem poskušal dodati realistično pospeševanje, ampak sem po precej fizike dobil neko približno verzijo ki pa mi ni všeč...

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 09.05.2016, 19:59
Napisal/-a ebi2
grizeldi napisal/-a:Imam pa eno vprašanje za fizike idr.:
Je možno zračunat pospešek lokomotive iz mase, moči motorja, koeficientom trenja in sile zaviranja (v določenem času - računanje se kliče 10x na sekundo)? Sam sem poskušal dodati realistično pospeševanje, ampak sem po precej fizike dobil neko približno verzijo ki pa mi ni všeč...
Zdravo!

dr. Uroš Kunaver je izdelal program za realistično vožnjo vlakov in menim, da bi bilo najboljše, da bi kontaktiral njega, ker ima na tem področju daleč največ izkušenjv Sloveniji.
Tukajle je link do njegovega programa Loc panel, ki ga lahko tudi preizkusiš, če imaš ustrezne vmesnike.
http://www.ctk.uni-lj.si/users/kunaver/ ... ml#kontakt

Kot mi je znano program uporabljajo vsi "amerikanci" v Sloveniji za tako imenovane "sessions". Pred leti je bila celo predstavitev na bolšjaku v Tacnu, ko so imeli postavljeno ameriško modulno maketo.

LP Duško

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 09.05.2016, 21:15
Napisal/-a grizeldi
Ta program sem že videl. Žal nimam ustreznih vmesnikov (z21 z računalnikom komunicira prek IP protokola). Malo pa me skrbi tole:
Zadnja sprememba: 21.11.2007
Na strani z navodili pa tudi ne najdem kakršnih koli detajlov o fiziki...

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 10.05.2016, 7:40
Napisal/-a mkx
grizeldi napisal/-a:Ta program sem že videl. Žal nimam ustreznih vmesnikov (z21 z računalnikom komunicira prek IP protokola). Malo pa me skrbi tole:
Zadnja sprememba: 21.11.2007
Na strani z navodili pa tudi ne najdem kakršnih koli detajlov o fiziki...
Kolikor sem jaz razumel, je "finta" Kunaverjeve realistične vožnje predvsem v tem, da zvok krmili ločeno od hitrosti (pogoj je torej ločena dekoderja za zvok in motor). Tako se lahko krmili zvok (obrate) neodvisno od hitrosti. Torej lahko še pred speljavo navije obrate DM, lahko navije obrate na odseku prog, kjer je vzpon. Lahko vozi s konstantno hitrostjo v ler obratih DM.
Nisem pa zasledil, da bi realistično fizikalno zmodeliral pospeške ali pojemke (zaviranje). To je večinoma narejeno kar linearno. Konec koncev na maketi ponavadi ni dovolj dolgega odseka, kjer bi se realizem čisto res lahko videl.

Sicer modeliranje fizike ni najbolj trivialno. Od vseh lastnosti, ki si jih naštel, lahko trenje koles ob tirnice izpustiš (najbrž ne boš modeliral zdrsovanja pogonskih koles). Trenje zavornjakov lahko tudi mirno poenostaviš v konstatno vrednost in je torej pojemek ob zaviranju konstanten (hitrost enakomerno pada). Modeliranja vredna bi bila krivulja pospeševanja, za kar pa bi rabil imeti realno krivuljo moči, ki je na voljo za vleko. Pri modernih lokomotivah (elektro ali DE) je dokaj enostavna (konstantna vlečna sila od 0 do neke hitrosti, nato obratnosorazmerno padanje do končne hitrosti, kjer je vlečna sila blizu 0). Pri starejših lokomotivah pa je bolj komplicirana, saj se je regulacija delala "s šentanjem", torej predupori in paralelno/serijsko vezavo, vse skupaj pa je bilo odvisno od hitrosti. Če bi pogledal kakšen diagram vlečne sile v odvisnosti od hitrosti, bi videl kar nekaj "zob", ki nastanejo ko se pri določeni hitrosti izloči kakšen predupor (in vlečna sila nekoliko naraste) ali pa spremeni vezava vlečnih motorjev (iz serijske v paralelno vezavo), kjer vlečna sila kar dobro poskoči. In v tistem trenutku se to tudi na zvoku DM (recimo pri Kenediju) kar dobro pozna.
Ko imaš zmodelirano krivuljo vlečne sile, pa lahko (dokaj enostavno) to preračunaš v pospešek vlaka (in pri tem moraš seveda upoštevati modelirano težo kompozicije, ni namreč vseeno, ali gre za strojni vlak ali pa morda dolgo kompozicijo kakšnih Fals-ov naloženih z železovo rudo). Potem pa prideš še do realizma same makete (vzponi in padci), na vzponu mora hitrost vlaka seveda pasti.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 10.05.2016, 18:55
Napisal/-a grizeldi
@mkx kje bi se pa dalo najti kakšen graf krivulje moči za npr. ES64U4? Nekaj malega iskanja po internetu ni obrodilo rezultatov...

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 10.05.2016, 18:59
Napisal/-a AnejTS
grizeldi napisal/-a:@mkx kje bi se pa dalo najti kakšen graf krivulje moči za npr. ES64U4? Nekaj malega iskanja po internetu ni obrodilo rezultatov...
Par sekund iskanja. Lahko pa sigurno najdeš tud v angleščini ali nemščini, tako da sam mal poišči po googlu in boš hitro najšel.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 15.05.2016, 19:46
Napisal/-a grizeldi
Kar se tehnične dokumentacije tiče, je Bombardier precej bolj prijazen, saj lahko dokumentacijo izbiraš kar po tipu naročnika (DB, privatniki...). Za ES64U4 pa sem komajda našel tisti češki pdf v nemščini. Še vedno sem na lovu za angleškim ;)
Ne vem a ne znam googlat ali pa siemens tehnično dokumentacijo skriva kot kača noge.

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 02.06.2018, 9:08
Napisal/-a Brižitka 363
Pozdravljeni. Pred kratkim sem postal lastnik seta Roco 51308 - Digital z21 start Set. Zanima me če je možno z21 centralo priključit na Piko tirnico?

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 02.06.2018, 10:03
Napisal/-a strimini
Piko tirnica je tako kot vsaka druga tirnica, vsekakor lahko priklopiš skupaj. Z21 sistem pa je opremljen z blokado za kratek stik, zato se nimaš česa bat...

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 02.06.2018, 12:49
Napisal/-a Brižitka 363
Že, toda najprej bo treba odspajkat žice?

Slika

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 02.06.2018, 16:29
Napisal/-a strimini
Ja no ok, to je menda samoumevno :P

Re: Knjižnica z21 drive

Objavljeno: 03.06.2018, 19:29
Napisal/-a andrazspan
strimini napisal/-a:Ja no ok, to je menda samoumevno :P
Ni nujno, na zelenem konektorju sta dva vijaka, ki se ju lahko odvije in zamenja žici za žici z piko tira.