Brezprekinitveno napajanje lokomotive

Na temo elektronike in digitalne tehnike na področju železniške makete.
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 301
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Brezprekinitveno napajanje lokomotive

OdgovorNapisal/-a volkun » 09.03.2017, 19:49

V H0 DCC lokomotivo nameravam vgraditi kondenzator za brezprekinitveno napajanje. Prelistal sem forum in predelal sem "čtivo" g. Kunaverja, vendar je tam precej nejasnosti: kam spojiti kondenzator, kakšna kapacitivnost (navedena je kapacitivnost 470ľF?) tako da enostavno ne vem ali so mikro, nano ali piko faradi :? Vsekakor bom uporabil 25 do 30 V kondenzator.
Kakšne so vaše izkušnje v tem pogledu in seveda hvala za vaša mnenja in nasvete.

lp, Vojko
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3256
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Brezprekinitveno napajanje lokomotive

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.03.2017, 10:01

Pri DCCju se kondenzator za "neprekinjeno" napajanje priklopi na za to namenjene kontakte dekoderja. Če dekoder nima za to namenjenih priključkov (večina "spodobnih" jih ima), potem varianta s kondenzatorjem žal odpade.

Primer lahko najdeš recimo v navodilih za ESUjev LokSound V4.0 na strani 26 - omenjajo 2200 μF (mikro) 25V kondenzatore, vezan preko (vzporedno vezanih) upora 100Ω 1/4W in diode 1N4007 na za to namenjena kontakta (U+ in GND). S takim backupom naj bi lokomotiva elovala še približno 2 sekundi, najbrž pa se lahko vgradi kondenzator z manjšo kapaciteto in se s tem dobi ustrezno manjši čas delovanja. Opozarjajo namreč, da lahko traja do 2 minuti preden se kondenzator napolni do konca :-k

Vsekakor pa se ga ne sme priklopiti vzporedno s pickupi na kolesih, saj na ta način zelo moti sprejem DCC komand.
LP, Metod
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 301
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Brezprekinitveno napajanje lokomotive

OdgovorNapisal/-a volkun » 10.03.2017, 21:29

@ mkx...
hvala za odgovor in povezavo (ESU). Ja seveda razumljivo da je pri taki kapacitivnosti čas polnjenja daljši, kar zavisi tudi od napetosti na tirih. Mi je tudi povsem jasno, da ni paralelnega priklaplanja kondenzatorja s kolesi. Bom piskal ustrezen kondenzator (power pack-zanimivo ime-primerjava) v mini izvedbi in se poigral, ln še prostor zanj je potrebno najti :?
Res je moteče, kadar zaradi trenutne izgube stika s tirnico zvok izgine in se nato spet pojavi in to od začetka (torej ponoven zagon dizel motorja itd...)

lp, Vojko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost