Vrtna železnica v Muzeju SŽ

Najnovejše v svetu železniških maket.
mjhuligan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 08.12.2012, 11:31

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a mjhuligan » 02.06.2017, 9:33

odbijac napisal/-a:
714 napisal/-a:Jaz sem si železnico vedno predstavljal nekoliko drugače.

Naj bo sneg ali toča. Mogoče tudi konec sveta. Železnica obratuje.

Lp

714


Absolutno, to je lepota železnice. Na dogodkih pa je namenjena primarno javnosti in njenemu udobju, ne nam strastnim ljubiteljem. In to je ključna razlika.

Zdravo!
Če javnosti ponujaš in obljuljaš vlak, ji ga moraš tudi zagotoviti nato pa se sama odloči ali se bo vozila ali ne. Vozi ga pa ponavadi strastni ljubitelj tako, kot da bo naslednji dan konec sveta in mu ni mar za dež, sneg ali točo.
Lp Marko
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a miloš » 02.06.2017, 12:50

Ali niste malo zašli?Pred sejmom je okoli krožil obrazec,kdo bi lahko kje vskočil.Očitno ni bilo dovolj prijav za delo na vrtni.Miha se pa pri svojih nekaj čez 70 let tudi ne more raztrgati.
LP Miloš
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 02.09.2017, 7:09

Tirov in tirnic prvotnega/originalnega ovala na tej progi že nekaj časa ni več. Domnevno je originalna proga/oval s spodnje slike danes v nekem drugem muzeju (tretja slika prispevka z dne 28.8.2017). Tudi trasa obstoječega ovala je nekoliko korigirana in ni več povsem originalna.

Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3083
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a mkx » 02.09.2017, 8:46

Planet 1830 napisal/-a:Tirov in tirnic prvotnega/originalnega ovala na tej progi že nekaj časa ni več.

Malce pretenciozno bi lahko rekli, da takratni oval ni dosegal današnjih minimalnih standardov :lol: Beri: manjkal je vpleteni 5" tir. In je zato morala biti izvedena rekonstrukcija celotnega gornjega ustroja ... poleg izgradnje spodnjega ustroja na deviaciji.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 04.11.2017, 8:52

Trni material takratnega/prvotnega ovala je v muzej prišel kot staroraben. Pred vgradnjo v muzeju je dolga leta služil pri profesionalnih vožnjah na vrtni železnici v Bohinjski bistrici. In res je v začetku pri vožnjah v muzeju prihajalo do iztirjanj. Potrebno je bilo kar precej popravil proge. Tako je bila delna izrabljenost resnejša slabost kot pa odsotnost 5 colskega tira. Temeljita rekonstrukcija, natančneje novogradnja, se je verjetno zgodila bolj zaradi lastniških in upravljalskih nedorečenosti kot pa zaradi tehničnih pomanjkljivosti. In še to: upravljanje proge je eno, opravljanje/izvajanje prometa pa je drugo.
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a miloš » 04.11.2017, 9:17

Krivine stare proge so bile R=7m,kar je tudi bilo na meji,čeprav je to v B.Bistrici lepo delovalo.Velik problem prej je bil v tem,da se je proga vsakih nekaj da ne rečem mesecev prestavljala zaradi gradnje ograje pri sosedih in se niti ni mogla "uležati".
Je pa bilo včeraj v krogu muzeja pod paro 5 lokomotiv in sicer po vrsti od največje do najmanjše 33-037,25-026,O&K,Mizendol in Gonobitz 3.Smo se prav lepo zabavali do večera.Primož,boš kaj prilepil tu?
LP Miloš
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 04.11.2017, 9:53

3. november 2017:

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 14.11.2017, 18:39

Od prve ideje in prve postavitve sicer začasne vrtne železnice v železniškem muzeju SŽ je minilo že polnih dvanajst let. Ideja in realizacija je bila Uroševa in moja.

junij 2005:
Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 15.11.2017, 19:08

Muzej kar intenzivno gradi svojo vrtno železnico. Trasa proge dobiva načrtovano obliko. Postaja za križanja vlakov pred vhodom v muzej je že polno funkcionalna. Predvideni sta še dve postaji, vsaka na enem koncu proge. Tiri sedanje postaje obstoječega ovala bodo služili predvsem opremi lokomotiv. Bo pa obstoječi oval še naprej ostal še povsem funkcionalen za morebitne krajše krožne vožnje. Tako bo na tej progi mogoče opravljati promet po voznem redu kot na pravi železnici.

15. november 2017:
Slika
Tonka
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Tonka » 16.11.2017, 6:41

Planet 1830 napisal/-a: Tako bo na tej progi mogoče opravljati promet po voznem redu kot na pravi železnici.

Se ne strinjam. Teoretično ja, ampak parne lokomotive so preveč “žive”. Velikokrat tlak pade, je treba napolnit kotel iz tenderja ker zmanjkuje vode, kaj ne deluje tako kot bi moralo pa se gre še gledat kaj je narobe in kako se da popravit itd. Razen, če bo vozila kakšna električna ali pa dizel mašina.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3083
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a mkx » 16.11.2017, 9:49

Tonka napisal/-a:
Planet 1830 napisal/-a: Tako bo na tej progi mogoče opravljati promet po voznem redu kot na pravi železnici.

Se ne strinjam. Teoretično ja, ampak parne lokomotive so preveč “žive”. Velikokrat tlak pade, je treba napolnit kotel iz tenderja ker zmanjkuje vode, kaj ne deluje tako kot bi moralo pa se gre še gledat kaj je narobe in kako se da popravit itd. Razen, če bo vozila kakšna električna ali pa dizel mašina.

Mojstri na "veliki" pari so se ukvarjali z natančno istimi težavami in so jih v veliki večini primerov uspešno rešili preden so posledice lahko vplivale na vozni red - večinojma so jih rešili še preden so te težave sploh nastale. Je pa parna vleka dosti bolj kompleksna kot elektro in dizel vleka, saj je treba zelo veliko predvidevanja (čas odhoda, vzdolžni nagibi naslednjih nekaj kilometrov, ...) pri posluževanju kotla.

Če se bo na muzejski progi uvedlo vozni red (in se ga bodo vsi vpleteni držali), načeloma težav ne bo ... le vozni red bo moral biti narejen z upoštevanjem vseh specifik parne vleke.
LP, Metod
Tonka
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Tonka » 16.11.2017, 11:34

Veliko vozim na vrtni ob dogodkih in vem kakšna je situacija. Konkreten primer: na zadnjem dogodku sem vozil večinoma jaz (na Mihovi mašini). Imeli smo težave z škripanjem, vodo v cilindrih, pomankanju vode in preniskim tlakom. Vmes je bil tlak tudi previsok in ga je bilo teško zbiti dol, da smo jo lahko nafilali. Potniki so bili pa živčni in ves čas spraševali kdaj bomo šli. Ne bo se dalo uskladiti. No, seveda se da, a ne verjamem, da bo kaj iz tega. Če že bo samo okvirno npr. odhodi vsakih 10 minut.
mjhuligan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 08.12.2012, 11:31

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a mjhuligan » 16.11.2017, 13:37

Zdravo!
Luka, premalo izkušenj imaš z vožnjo po vrtni železnici in predvsem voziš lokomotive, ki so same po sebi problematične in nezanesljive. V pravem prometu bi bile take takoj odstavljene in poslane na potrebne revizije, predelave... . Če se hočeš iti na vrtni železnici promet veljajo iste zakonitosti kot pri veliki železnici, lokomotiva, ki ni izpravna je odstavljena zanjo pa se najde primerna zamenjava.
Lokomotiva mora biti zanesljiva, strojevodja mora vedeti kaj dela, poleg strojevodje pa še dobri pomočniki, ki skrbijo za opremo lokomotive.
Lp Marko
Tonka
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a Tonka » 16.11.2017, 16:53

Kdo pa ima lokomotivo, ki je popolna? Saj imajo v drugih državah ampak ne samogradnje. Imajo kupljene mašine, Maxitrak, Zimmermann...
Pa ma kdo k bi vozu na dogodkih tako mašino?
mjhuligan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 08.12.2012, 11:31

Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ

OdgovorNapisal/-a mjhuligan » 16.11.2017, 23:06

Zdravo!
Popolnih lokomotiv ni, tudi kupljene niso popolne, je pa kar nekaj lokomotiv pri nas, ki so zanesljive, nekaj teh lahko vidiš na slikah malo višje in vse so samogradnje. Lokomotiva T4 je na dogodkih v muzeju prevozila veliko več potnikov kot vse ostale skupaj. Da pa v zadnjem letu na teh dogodkih ne vozimo z njimi pa so razlogi drugje o katerih ne bi razpravljal tukaj.
Lp Marko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov