vlakoljubec napisal/-a:Jaffa in kit vidim, da dobro poznata razmere na slovenskem področju hobi železnic.
Vlakoljubec, hvala za komplimente-na srečo obstajamo tudi taki, ki povemo vse, tudi tisto čemur je očem in ušesom skrito.
Žal včasih ni vse tako rožnato, kot nam eni slikajo, ki vidijo samo koristi.
Nekdo je napisal, da so za izdelavo lokomotive potrebna zelo draga orodja. O
kakšnih orodjih je govor?
Sicer sem pa lansko poletje delal preko študenta v Mehanu in videl proizvodnjo. Mislim, da ne bomo dočakali modelov slovenskih lokomotiv. Mehanu ne gre najbolje. V 60-ih so imeli vsak dan za izvoz po 10 tovornjakov naloženih z vlakci, zdaj pa če imajo 2 tovornjaka na teden, je to veliko. In če ga ne bi pod svoje okrilje leta 2004 vzelo podjetje Live, bi verjetno šel Mehano v stečaj.
Ko so že omnenjea orodja so to najbrž mišljena orodja za brizganje plastike za ohišja lokomotive in ostalih plastičnih komponent. Mehano se v zadnjih letih lepo razvija, lokomotive, ki jih daje na trg niso še na ravni najboljših ampak nekaterim modelom pa ne manjka dosti. Posebej kar se tiče digitala. Slovenski model kdo si ga ne želi a kaj ko je realnost pač kruta, vse kar se izdeluje se izdeluje z namenom, da se naredi dobiček in v sloveniji se ga z slovenskimi modela ne da ustvarit, za nameček je imela pa celotna bivša YU zelo različne lokomotive, da pravzaprav tudi EX-jugoslovanskega tržišča ni. kar se pa tiče količine proizvodnje je pa tako, da tovarna ki izdeluje vrhunske modele nikoli nima ogromne proizvidnje, to imajo tisti, ki izdelujejo igrače in ne modele.
Slovenske železnice so znane po temu, da rade lokomotive in vagone, ki jih naročijo mal predelajo, lep primer so desiro-ji. To nas modelarje najbolje tepe, ker potem nalas podobni modeli drugih železnic niso isti. Edina možnost, da bo kdo izdeloval slo modele je v temu, da bo delal identičen model drugih železnic in ga bo prebarval v našega.
Vlakoljub dosti žalostno, če si delal v Mehanu pa ne veš da je za brizganje plastike in ulivanje kovine potrebno imeti orodje. Kako pa misliš, da nastanejo sestavni deli, da se potem lahko sestavi model? Ali si mogoče pometal dvorišče? Moj osnovni poklic je orodjar in sem bil kar nekaj let v tej branži in vem koliko stanejo takšna orodja.
Vlakoljub kje si bil v 60-ih, da si videl 10 naloženih tovornakov vsak dan, ali si se vprašal ali so za 10 naloženih tovornakov takrat iztržili več denarja kot danes za 2 naložena tovornjaka??? ali si se kaj vprašov, zakaj potem sploh še delajo modele železnic, če jim ne gre najbolje saj je lastnik najbolj priznan podjetnik na obali. Vidim da nekaterih stvari ne poznaš.
Mehano je pa že bil v stečaju in ga je podjetje Live kupilo na dražbi, dosti slabo ker si iz tistega konca pa tega ne veš točno. Če bi mehanu šlo slabo nebi bil tako priznan v svetu kot je. Ali si bil letos v Nürenbergu na sejmu?
Pa brez zamere .
Gregor ti si pa to lepo in malo bolj realno napisov.
Pa še to; Mehanov Modri Tiger je bila prva lokomotiva na svetu z vgrajenim ESU loksound dekoderjem. Iste dekoderje kot Mehano sedaj vgrajuje tudi Märklin, Trix, Fleischman, Roco, LGB in še nekateri.
Ja bluetiger je bil mislim, da kar velik kvalitetni preskok. dejansko mehano ponudi ogromno za svojo ceno. Mislim, da tudi že uporablja 5-polne motorje, ampak ne me besedo držati. Edini mehanov problem je v temu, da modeli, ki jih proizvaja nam niso blizu, so pa blizu tistim trgom na katerih uspešno nastopa. Mislim, da je bil en model tudi model leta v belgiji če se ne motim.
ampak jest ostajam optimist, belgija ni daleč stran od francije najbrž imajo tudi sami nekaj šestosnih brižit in mogoče ja kdaj dočakamo brižito na malce bolj kvalitetnem nivoju, kot je jouef-ova, vsaj mehano jo bi bil sposoben narediti.
Mislim, da je edini način, da pridemo do kakšnega slo modela ta, da bi mehano izdeloval recimo brižite za nekoga drugega potem pa mislim, da bi bil pripravljen narediti tudi barvno shemo naše.
Fantje zdej se pa mav skulirajte. Radi bi imeli slovenske modele, po vrh pa morjo bit še dobr narjen pa še pocen , to pa žal ne bo šlo. . Hipotetično rečen, če bi Mehano naredu SŽ model, in bi stal 250€ - 300€ bi že začel iskat dlako v jajcu in se zgovarjat, da je model predrag ali pa da je slab narjen. Eni so taki, da bi radi imel vse po čim nižji cen, ali pa da bi jim kdo kaj zrihtu, če se da zaston. Dons je treba vse plačat, tud predelave niso zaston .
Zanima me, ali kdo ve, kolišne so približno serije pri Mehanu. Kajti stroški orodij so res veliki in imajo v odvisnosti od serij enormni vpliv na končno ceno izdelka.
Mehano je sicer (kolikor jaz vem) edini proizvajalec tovrstnih izdelkov pri nas, nikakor pa ni edini, ki jih projektira. Tukaj je link http://dipan.si/ na firmo Dipan, ki je razvila in še razvija kar nekaj tovrstnih izdelkov za tuje naročnike. Tako so npr. naredili ameriško lokomotivo Allegheny za Rivarossija itd
V Sloveniji se naredi in razvije dosti orodij, zato tudi ne preseneča, da so naredili tudi kakšnega za izdelovalce modelov.
Če je debata o cenah je pač zadeva taka, da modelarji nekako vemo kakšno kvaliteto se dobi za določen denar in tukaj neke velike znanosti ni! ve se kateri modeli so precenjeni in kateri ugodni.
Glede predelav je pa tako, da mislim, da v osnovi potrebuješ dobro podvozje skupaj z pogonom. Kar se pa ohišij tiče je pa vse odvisno od naše iznajdljivosti, lahko pridemo poceni skozi ali pa zelo drago.
Lahko konkretno povem za moj model regana naredil sem ga iz kupljenega rabljenega modela bachmanovega GE DASH-9-44CW. Pri temu modelu je uporabno vse razn kabine. kabino vzamemo od mehanove SD-45.
To je moja prva in zaenkrat edina predelava zato se zaradi potencialne škode, ki bi jo lahko povzročil nisem hotel metati v stroške. Rabljen model me je stal 6.000sit sd-45 pa sem imel, ko nepremičnino nekaj časa. Vsak, ki malce bolj pozna regana in lastnosti ostalih naših dizelk ve kje vse sem pogrešil.
Jaz bi siguren odštel 300 EU za slovensko lokomotivo.Seveda če bi bila lepo detajlirana in bi imela digitalni dekoder.Če si pravi modelar ti takšna cena ne pomeni veliko.
kit napisal/-a:Vlakoljub dosti žalostno, če si delal v Mehanu pa ne veš da je za brizganje plastike in ulivanje kovine potrebno imeti orodje. Kako pa misliš, da nastanejo sestavni deli, da se potem lahko sestavi model? Ali si mogoče pometal dvorišče? Moj osnovni poklic je orodjar in sem bil kar nekaj let v tej branži in vem koliko stanejo takšna orodja.
Vlakoljub kje si bil v 60-ih, da si videl 10 naloženih tovornakov vsak dan, ali si se vprašal ali so za 10 naloženih tovornakov takrat iztržili več denarja kot danes za 2 naložena tovornjaka??? ali si se kaj vprašov, zakaj potem sploh še delajo modele železnic, če jim ne gre najbolje saj je lastnik najbolj priznan podjetnik na obali. Vidim da nekaterih stvari ne poznaš.
Mehano je pa že bil v stečaju in ga je podjetje Live kupilo na dražbi, dosti slabo ker si iz tistega konca pa tega ne veš točno. Če bi mehanu šlo slabo nebi bil tako priznan v svetu kot je. Ali si bil letos v Nürenbergu na sejmu?
Pa brez zamere .
Gregor ti si pa to lepo in malo bolj realno napisov.
Pa še to; Mehanov Modri Tiger je bila prva lokomotiva na svetu z vgrajenim ESU loksound dekoderjem. Iste dekoderje kot Mehano sedaj vgrajuje tudi Märklin, Trix, Fleischman, Roco, LGB in še nekateri.
Kit, če sem delal v Mehanu, še ne pomeni, da živim na obali.
Kar pa se tiče cen, res ne morete pričakovati, da bodo precizno izdelane lokomotive tudi poceni. Blue Tiger stane v trgovini v Mehanu 28.900 SIT, tisti z dvema vagonoma zraven pa okrog 36.000 SIT.
Gregor prav si napisal model Modri Tigerjie bil tisti, ki je naredil bum pri Mehanu. Pa tudi to drži, da imajo vsi Modeli v seriji Prestige (razen Talys) vgrajene petpolne motorje. Model HLD 77 je bila prva Mehanova lokomotiva, ki je bila v Belgiji model leta. Poleg tega pa tudi model G 2000 žanje velike uspehe v tujini. Zavedati se pa moramo, da ima Mehano še železo v ognju in lahko pričakujemo v kratkem še velika presenečenja, eden izmed njih bo tudi Modri Tiger 2.
Tebi Urban pa žal ni pomoči, po moji oceni si eden tistih, kot pravi vlakoljubec; Eni so taki, da bi radi imeli vse po čim nižji ceni, ali pa da bi jim kdo kaj zrihtal, če se da zastonj. Na naslovu, ki sem ga posredoval lahko dobiš model SŽ za 150€, pa praviš, da je predrag. Kaj potem omenjaš kdo mora delat SŽ modele. Pojdi in si izdelaj model sam, pa boš videl koliko te bo stal. Končna cena modela ni samo cena materijala, ki ga porabi modelar za izdelavo, pač pa tudi čas, ki ga je porabil in sposobnost modelarja. Zadnja reč, ki se tudi upošteva je detajliranost na modelu in vsi napisi. Za marsikaterega modelarjapa ni denarja, da bi model prodal, ker je odlično izdelan model lahko ponos vsakega modelarja.
AnejTS zapolni si, da za 300€ ne boš dobil lepo detajliranega modela, da ne omenjam še dekoderja.
Najmanjše serije v Mehanu so približno velike (pišem po informacijah, ki jih imam) od 700 do 1.000 kosov, bile so pa tudi serije nekje do 5.000 kosov. To je mišljeno za model ene barvne kombinacije s tem pogojem, da je za model že izdelano orodje. Bile so pa serije in so še večje kot 10.000 za Lidl in Aldi. Bile so tako velike serije, da je šlo v nos celo Märklinu. Seveda so vse serije vnaprej naročene.
Zavedati se je pa potrebno, da razvoj enega modela stane kar precej denarja. Zato je potrebno vedeti že v samem zacetku, da je model tržno zanimiv.
Za parne lokomotiva, pa mislim, da bi se gotovo kaj našlo v Železniškem muzeju v Ljubljani na Parmovi.
Vlakoljub Malce sem pregledal tvoje prispevke in mislim, da si blefer ali se pa na železnice ne spoznaš in da objavlaš kratke prispevke, da nabijaš števec in včasih sploh niso v kontekstu.
Kit zdaj pa mi ti povej kolk daš ti za en model.Ker pri marklinu dobiš siguren zelo lepo detajliran model za 300EU in še majn (tudi z dekoderjem in soundom)
AnejTS takole ti bom napisov imam veliko modelov lokomotiv, najcenejšega sem kupil za 20€, za najdražjega sem pa odštel 1.350€, vsi imajo vgrajene digitalne dekoderje, tudi z zvokom.