Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

Najnovejše v svetu železniških maket.
Uporabniški avatar
dezman123
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: 02.08.2011, 14:20

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a dezman123 » 09.08.2011, 9:44

res velik projekt :lol:
artbau
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 52
Pridružen: 28.01.2009, 16:15
Kraj: Grajska vas
Kontakt:

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a artbau » 09.08.2011, 12:21

Zanima me, ali bo ta park odprt tudi za javnost, ali bo samo za povabljene?
Na Geopediji se že vidijo obrisi.
Še naprej s tako vnemo.
Lep pozdrav, Peter
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a vagoncek » 10.08.2011, 7:24

vsekakor, da tudi za javnost saj drugače se sploh nebi splačalo tega delat...mislim in želim si, da bi se voženj udeleževalo čimveč ne samo ljubiteljev temveč tudi mladih, da bi spoznali kako sploh delujejo pravi parni stroji, ker verjamem, da jih večina v živo sploh še ni videla....
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 17.08.2011, 13:25

Iz železniškega muzeja

17. avgust 2011:
Slika
barabek
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 38
Pridružen: 17.07.2009, 6:55

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a barabek » 17.08.2011, 14:30

Zdravo!

Zadeva zgleda super.

Prosim za podatek koliko bodo znašali radiji na napravi v izdelavi in kakšni so minimalni radiji, ki bi še bili sprejemljivi.

Hvala!
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 395
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Branko » 18.08.2011, 20:51

barabek napisal/-a:Zdravo!

Zadeva zgleda super.

Prosim za podatek koliko bodo znašali radiji na napravi v izdelavi in kakšni so minimalni radiji, ki bi še bili sprejemljivi.

Hvala!


Železnica 7 1/4 cole v Železniškem muzeju v Ljubljani je zgrajena do prve faze, ki vključuje oval cca 120m dolžine in dve kretnici. Trenutno je zgrajena z minimalnim radijem 7m in zaenkrat zadošča načrtuje pa se razširitev z večjimi radiji in dodatno tretjo tirnico za vozila 5col.
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 943
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 22.08.2011, 7:33

vagoncek napisal/-a:škarpa, zatravitev ojačana z mrežo, spodaj ribnik...za vse je poskrbljeno...to kar se vidi so groba dela sploh še ni nič dokončanega...

Iz zanesljivih virov sem izvedel, da obstaja še nekaj novejših fotografij. 8)
Prav rad bi jih videl! [-o<
Sebastian
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 17.06.2012, 8:47

Poletna muzejska noč 2012

Železniški muzej SŽ, 16. junij 2012:

foto: Planet 1830
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 15.07.2012, 8:48

čisto prava proga

Takole izgleda resnično kvalitetna in lepa proga tirne širine 7 1/4 cole z vpletenim tirom tirne širine 5 col.

foto: Planet 1830
Slika
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 406
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a željko halambek » 31.07.2013, 7:41

Še en poskus da se izdela "prava lokomotiva" na tiru 7"1/4.
Rezultat je da je kabina normalne velikosti v kateri je dovolj prostora, da se lahko vozi odrasli človek.

Prevzeto od:

http://www.discoverlivesteam.com/magazine/199/index.htm

Slika

Slika

Pogled iz kabine je fantastičan.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1362
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 31.07.2013, 8:36

Mene pa zanima, s čim se kuri vrtna parna lokomotiva. Kakšen je parni tlak v kotlu, premer pogonskih koles, dimenzije parnega stroja.... Pač, osnovni podatki o lokomotivi, iz katerih bi lahko dalo izračunati njene vlečne karakteristike.
preglednik
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 395
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Branko » 31.07.2013, 9:22

preglednik napisal/-a:Mene pa zanima, s čim se kuri vrtna parna lokomotiva. Kakšen je parni tlak v kotlu, premer pogonskih koles, dimenzije parnega stroja.... Pač, osnovni podatki o lokomotivi, iz katerih bi lahko dalo izračunati njene vlečne karakteristike.

Vrtna parna lokomotiva se običajno kuri s premogom ali bukova drva lahko pa tudi s plinom.
Tlak v kotlu je do 8barov, kolikor je običajno dovoljeno za take, ki vozijo tudi otroke in odrasle, jaz pa vozim običajno med 4 in 5 bari, brez vagonov tudi manj, volumen kotla je 20 litrov, premer koles 140mm, premer bata 45mm....

Vlečne karakteristike;
Vzemi načrt ozkotirne lokomotive, ki vozi npr po 760mm progi preračunaš v merilo 1:4,1 ali za normalno tirne preračunaš 1:8 in dobiš mere modela za 7 1/4 cole.
Za 5 coll je ta razmerje 1:5,9 ali za normalnotirne lok. 1:11
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1362
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 31.07.2013, 9:37

Hvala, natrosil si mi zelo uporabne podatke. Še nekaj me zanima: koliko časa je potrebno kuriti z drvmi, da se doseže delovni tlak v kotlu in kako pogosto je potrebno kuriti med vožnjo. Kako se sploh zakuri tako majhno peč?
preglednik
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 395
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a Branko » 31.07.2013, 10:44

preglednik napisal/-a:Hvala, natrosil si mi zelo uporabne podatke. Še nekaj me zanima: koliko časa je potrebno kuriti z drvmi, da se doseže delovni tlak v kotlu in kako pogosto je potrebno kuriti med vožnjo. Kako se sploh zakuri tako majhno peč?

Z drvmi približno 1 uro, kombinacija v začetku drva nato premog pa cca 45 minut (poleti).
Med vožnjo naložiš, vsakih 500m po nekaj kosov premoga, za vlak teže 0,5 do 1Tone pa dvakrat pa odvisno od režima vožnje (veliko speljevanja, klanci, teža vlaka...).
Po nekaj urah delovanja, se inteziteta kurjenja počasi zmanjšuje ( razlika tudi v kalorični vrednosti premoga npr.antrazit eno majhno lopatko na 1000m).
Kurjenje ni problematično, malo trsk in papirja pa ustrezen vlek s pomočjo ventilatorja dokler se ne doseže ustrezen pritisk (cca 2 bara) in to je to na kratko.

Drugače pa se vse to vidi na naših srečanjih vsako tretjo soboto v mesecu v muzeju SŽ Parmova 35 ali nekaj tudi na http://www.dlz.si
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Vrtne železnice sposobne za prevoz ljudi

OdgovorNapisal/-a raziskovalec » 31.07.2013, 16:20

Če smo že pri vprašanjih... Imate na lokomotivah kakšne zavorne priprave?
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost