Šolska maketa na Aljaževi
(Menda) je nekoč obstajala učna maketa železnice, ki je bila opremljena s slovensko signalizacijo? Maketa je vključevala postaje povezane z eno- in dvotirno progo ter omogočala križanja, prehitevanja, vožnje v APB režimu, ...
Verjetnu je bila namenjena usposabljanju vlakovnih odpravnikov.
Rad bi izvedel čim več o tem zanimivem učnem pripomočku (dobrim tudi za igro).
Hvala.
Lep pozdrav Signal
Verjetnu je bila namenjena usposabljanju vlakovnih odpravnikov.
Rad bi izvedel čim več o tem zanimivem učnem pripomočku (dobrim tudi za igro).
Hvala.
Lep pozdrav Signal
Tudi jaz se spomnim te makete, ce se ne motim je bila ta oddaja Periskop, v tistem delu so govorili o zeleznici. Spomnim se tudi da so imeli v studiu nek vecji model neke zelene lokomotive (tako velik da so sedeli v njem)..Gorchi napisal/-a:Da nimaš v mislih makete iz železniške šole za šolanje kretnikov in ostalega osebja? Jaz jo imam v medlem spominu iz ene oddaje na TV Slovenija iz srede 80-tih let...
Omembo sem videl v časopisu, v katerem in kdaj, pa se ne spomnim.Gorchi napisal/-a:Da nimaš v mislih makete iz železniške šole za šolanje kretnikov in ostalega osebja? Jaz jo imam v medlem spominu iz ene oddaje na TV Slovenija iz srede 80-tih let...
MMG, ali ta železniška šola še obstaja?
Lp Signal
Kolikor se spomnim je bila železniška srednja šola v Šiški na Aljaževi ulici. Ta je postala kasneje naravoslovna gimnazija s posebnim poudarkom na di(v)jakih - športnikih in to še za časa, ko sem sam hodil v gimnazijo, t.j. konec 80-tih let. Po osamosvojitvi je bila pred šolo ena parna lokomotiva pa mislim, da je bila tudi nesrečna Breda, ki si trenutno celi rane v muzeju. Sedaj o železniški preteklosti na tej šoli ni več ne duha ne sluha (na daleč).
Goran
V tisti oddaji sem nastopal jaz. Ko so prišli snemat, smo ravno pisali šolsko pri prof. Gričarju. Prof. Paraker me je prišel iskat, moral sem predčasno oddati šolsko in ocenilo se je pač toliko kolikor je bilo narejeno.Gorchi napisal/-a:Da nimaš v mislih makete iz železniške šole za šolanje kretnikov in ostalega osebja? Jaz jo imam v medlem spominu iz ene oddaje na TV Slovenija iz srede 80-tih let...
Ta maketa je bila namenjena predvsem usposabljanju prometnega osebja, Del makete je bil takrat nevozen, ranžirna postaja. Na maketi se je dalo postavljati vozne poti s pomočjo SEL postavljalnice kot tudi klasično, se pravi preko mehanskih vzvodov. Tudi za zapiranje zapornic si moral kar nekaj časa vrteti kurbl.
Baje pa maketa še stoji, samo ne vem več v kolikšnem obsegu. Toliko časa se že odpravljam tja, da bi jo ponovno videl.
Pozabil sem dodati še to, da je večino tirov na maketi Marklin M, nekaj jih je pa tudi Mehanotehnikinih. Tam je kot tretji vodnik vozni vod.
Še bi se dalo kaj napisati o njej, saj sem tam prebil skorajda dve leti.
Tine
Vaša želja - zame ukaz. Tu je samostojna tema.
Mod. Dolfe
MMG, kontaktirajte g. Vukelića. Po moje vam bo rade volje ustregel. Pod pogojem seveda, da maketa še stoji. Dvomim pa, da je vozna. Zdi pa se mi, da je močno podobna progi Ljubljana - Jesenice. Morda mi pa lahko kaj več o njej pove moj "vežbanec". Ga koj po UDBA sistemu zaslišim, da ga le dobim ......
lp
Mod. Dolfe
MMG, kontaktirajte g. Vukelića. Po moje vam bo rade volje ustregel. Pod pogojem seveda, da maketa še stoji. Dvomim pa, da je vozna. Zdi pa se mi, da je močno podobna progi Ljubljana - Jesenice. Morda mi pa lahko kaj več o njej pove moj "vežbanec". Ga koj po UDBA sistemu zaslišim, da ga le dobim ......
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
MMG, si "treniral" na tej maketi?darnuga napisal/-a:leta 2000ko sem delal izpit za prometnika je ta maketa še obstajala v prometni dvorani na tej nekoč železniški šoli v lj,delovalo pa je vse kar je do takrat obstajlo od sv naprav v naši deželi,kak je sedaj pa ne vem .lep pozdrav
Pa še prošnja za opis (št. postaj, ...).
Lp Signal
Glavna je bila v "štuc" naprej je bila ena "manjših" postaj, kjer si kretnice, signale, potne prehode upravljal preko mehanizma MarijeTerezije, od tu naprej pa ne vem več natančno, se mi pa zdi, da je bila naslednja postaja, katero se je upravljalo s pomočjo SEL-ove postavljalnice.
Bila je še ranžirna postaja, morda še kakšna. Zanimivo je bilo tudi to, da si za komunikacijo med posameznimi postajami imel na voljo pravi telefon. Res železnica v malem.
Bila je še ranžirna postaja, morda še kakšna. Zanimivo je bilo tudi to, da si za komunikacijo med posameznimi postajami imel na voljo pravi telefon. Res železnica v malem.
Tine
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Vsekakor so načrti zaželjeni.sebastiant napisal/-a:Maketa še obstaja, je v voznem stanju / Marklin digital /. Lahko dobim načrte in jih , če bo zanimanje, objavim na forumu.
Me pa prav zanima, kdaj so maketo predelali na digital Leta 81,82 in 83 je bila še klasično analogna. Posamezne odseke (odprta proga) se je krmililo s pomočjo stikal, kateri so bili v osnovi namenjeni razsvetljavi hišnih prostorov in so imeli funkcijo zmanševanje svetilnosti s pomočjo potenciometra. Ta stikala pa so bila napajana iz transformatorjev, kateri so bili narejeni v elektro učnih delavnicah.
Tine