Šolska maketa na Aljaževi
Zdravo
Pošiljam nekaj podatkov o gradnji makete,pri kateri sem tudi sam sodeloval.Delala se je konec osemdesetih let.Poleti se je podrla stara maketa.Nabavil se je Maerklinov material za novo pri trgovcu iz Nemčije v vrednosti cca 16000 DEM brez dajatev.Projekt je vodil in izpeljal Uroš Filiplič iz muzeja SŽ (postavlanje proge,izdelava signalov,nabava tirnega materiala in voznih sredstev).Najprej sva sestavila progo,označila za izdelavo pokrajine in vse odstranila,da se je trasa pobarvala.Medtem sem doma pripravil klančine in podporne stebre,nakar se je vse skupaj ponovno sestavilo.Lok so bile BR 218 in štiriosne SNCF brižitke,vagoni pa Eas in še kaj(pozabil).Proga je dvotirna med tremi postajami,med dvema pa enotirna.Na eni postaji so mehanični signali.V sosednji sobi je ogromna centrala,katero je delavec iz železnice povezoval z maketo.Do tu sem sodeloval,nato sem videl maketo le še enkrat (izgotovljeno) ob obisku DLŽ.
Maketa je še v funkciji (vprašal včeraj Uroša).
Parna ozkotirna 600mm je doma pri T.Bratetu.
Toliko se spomnim,če kaj ni tako se opravičujem in prosim za popravke.
Miloš
Pošiljam nekaj podatkov o gradnji makete,pri kateri sem tudi sam sodeloval.Delala se je konec osemdesetih let.Poleti se je podrla stara maketa.Nabavil se je Maerklinov material za novo pri trgovcu iz Nemčije v vrednosti cca 16000 DEM brez dajatev.Projekt je vodil in izpeljal Uroš Filiplič iz muzeja SŽ (postavlanje proge,izdelava signalov,nabava tirnega materiala in voznih sredstev).Najprej sva sestavila progo,označila za izdelavo pokrajine in vse odstranila,da se je trasa pobarvala.Medtem sem doma pripravil klančine in podporne stebre,nakar se je vse skupaj ponovno sestavilo.Lok so bile BR 218 in štiriosne SNCF brižitke,vagoni pa Eas in še kaj(pozabil).Proga je dvotirna med tremi postajami,med dvema pa enotirna.Na eni postaji so mehanični signali.V sosednji sobi je ogromna centrala,katero je delavec iz železnice povezoval z maketo.Do tu sem sodeloval,nato sem videl maketo le še enkrat (izgotovljeno) ob obisku DLŽ.
Maketa je še v funkciji (vprašal včeraj Uroša).
Parna ozkotirna 600mm je doma pri T.Bratetu.
Toliko se spomnim,če kaj ni tako se opravičujem in prosim za popravke.
Miloš
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Pozdravljeni!
No danes sem se "infiltriral" v solsko poslopje, kjer sem spoznal g. Vukelica. Ta mi je nato sfotokopiral brosuro (nekaksna navodila za uporabo) makete - bom v kratkem nalozil kot .pdf, ter mi razkazal prostor z maketo. Nato je prisel se njegov sodelavec ki se bolj intenzivno ukvarja z maketo (zal sem pozabil njegovo ime) ter sva popeljala lokomotivo po progi.
Sledi nekaj fotk:
Moram povedati da sta bila g. Vukelic in sodelavec (ki je samo zaradi mene prisel nazaj v solo) izjemno prijazna, ceprav sem popolnoma nenapovedan prisel na obisk!
nadaljevanje sledi...
lp Anze
No danes sem se "infiltriral" v solsko poslopje, kjer sem spoznal g. Vukelica. Ta mi je nato sfotokopiral brosuro (nekaksna navodila za uporabo) makete - bom v kratkem nalozil kot .pdf, ter mi razkazal prostor z maketo. Nato je prisel se njegov sodelavec ki se bolj intenzivno ukvarja z maketo (zal sem pozabil njegovo ime) ter sva popeljala lokomotivo po progi.
Sledi nekaj fotk:
Moram povedati da sta bila g. Vukelic in sodelavec (ki je samo zaradi mene prisel nazaj v solo) izjemno prijazna, ceprav sem popolnoma nenapovedan prisel na obisk!
nadaljevanje sledi...
lp Anze
TineTin€ napisal/-a:@Branko, me veseli, da nisem edini tu, ki se jo spominjam.
@Miloš, a morda veš kaj je bilo z materialom iz stare makete in če te prav razumem je bila prometna dvorana po novem pregrajena na dva dela.
to so bila čudovita dijaška leta. Bogve kje so končale makete, ki smo jih naredili v tistih letih(bile so v kleti, spomnim se da smo hodili iz avle po stopnicah navzdol v kletni klubski prostor).
Branko
Tam kjer je bil nekdaj WC je bil leta 1981 zgrajen prostor za maketo. Stena se je porušila, seveda se je tudi ostalo preuredilo in na mestu stene namestilo steklo. Bil sem eden izmed trojice, kateri smo tam ustvarjali maketo.Branko napisal/-a:TineTin€ napisal/-a:@Branko, me veseli, da nisem edini tu, ki se jo spominjam.
@Miloš, a morda veš kaj je bilo z materialom iz stare makete in če te prav razumem je bila prometna dvorana po novem pregrajena na dva dela.
to so bila čudovita dijaška leta. Bogve kje so končale makete, ki smo jih naredili v tistih letih(bile so v kleti, spomnim se da smo hodili iz avle po stopnicah navzdol v kletni klubski prostor).
Branko
Profesor Golobovo sem razjezil, ker sem na najvišji hrib, takrat smo reljef delali s pomočjo časopisnega papirja in tapetnega lepila v večjih plasteh, kot končno plast namenoma namestil lepo žensko v Evinem kostimu. Nisem vedel kaj jo je razjezilo, to da je tista mična ženska lepa ali to da je gola. Seveda se je takoj poznalo pri oceni Slovenščine.
Dodati moram še to, da je sošolec naredil vozni vod v nulo. Govorim o voznem vodu kakršen je na SŽ-ju, nosilci voznega voda pa so bili malce drugačni.
Kje je končala ta maketa nebi vedel. Branko a ti si bil pa zraven pri tisti trodelni
Tine
Kot sem omenil je bila tale maketa objavljena tud v Prometniku , drugače pa zgleda maketa zanimiva, predvsem za vožnjo.
LP Anej
Tudi sam sem bil pri gradnji makete v kleti. To je bilo v letih 1975-77. Kot mlajši mladinec sem bil zadolžen za sestavljanje hišk in podobnih zadev, Branko pa se mi zdi, da se je že ukvarjal z elektriko. Klub se je imenoval Klub ljubiteljev malih železnic, vodil pa ga je Slavko Paraker.
Maketa, ki jo omenja Tin€, pa se je izdelovala kasneje. Kot mi je poznano, so pri preurejanju šole maketo podrli, material pa je bil izgubljen.
Maketa, ki jo omenja Tin€, pa se je izdelovala kasneje. Kot mi je poznano, so pri preurejanju šole maketo podrli, material pa je bil izgubljen.
[/quote]Dodati moram še to, da je sošolec naredil vozni vod v nulo. Govorim o voznem vodu kakršen je na SŽ-ju, nosilci voznega voda pa so bili malce drugačni.
Kje je končala ta maketa nebi vedel. Branko a ti si bil pa zraven pri tisti trodelni [/quote]
Mislim, da je bila trodelna, če je bil še vozni vod na njej je to ta. Vozni vod sem izdeloval v delavnici zgoraj pod budnim očesom in z nejevernostjo g. Parakerja. V klub sem prihajal enkrat na teden iz druge šole, ostali so bili vsi z Aljaževe.
Pri izdelavi te makete pa je bil zraven tudi Ravbar Branko-strojevodja (sin je sedaj večkrat prisoten na forumu s fotopisi).
Branko
Kje je končala ta maketa nebi vedel. Branko a ti si bil pa zraven pri tisti trodelni [/quote]
Mislim, da je bila trodelna, če je bil še vozni vod na njej je to ta. Vozni vod sem izdeloval v delavnici zgoraj pod budnim očesom in z nejevernostjo g. Parakerja. V klub sem prihajal enkrat na teden iz druge šole, ostali so bili vsi z Aljaževe.
Pri izdelavi te makete pa je bil zraven tudi Ravbar Branko-strojevodja (sin je sedaj večkrat prisoten na forumu s fotopisi).
Branko
Branko, očitno se nisva razumela najbolje. Kolikor se spomnim je imela vozni vod tudi trodelna. Tisto o mojem sošolcu (kateri trenutno oskrbuje lokomotive z električno energijo na eni napajalni postaji), pa je naredil vozni vod za maketo katera je bila gotova leta 1982 in je bila postavljena kot stalna maketa za steklom.
Tine