Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Najnovejše v svetu železniških maket.
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Novi tramvaj kruži Zelengradom!

Zelengrad, 25. februara 2012. - Na svoju prvu vožnju zelengradskim ulicama, trgovima, alejama i prospektima danas je krenuo novi zelengradski tramvaj, hamburški model Siemensovog dvoosovinskog tramvaja, kakvim već, onim u boji slonove kosti (tandem bb + bb), zelengradske željeznice već raspolažu. Ovaj oku ugodan tramvaj jamačno će uljepšati ulice našeg grada i obogatiti gradski prijevoz - na radost svih zelengrađana!

Hamburška je tramvajska mreža bila jedna od najstarijih i najvećih u Njemačkoj. Već 1866. pušten je ondje u promet konjski tramvaj, a 1894. i električni, unatoč prosvjedima građana zbog „opasnosti od električne struje“ i „nevjerojatne“ brzine od 30 km/h! No, uvođenjem autobusa i podzemne željeznice, i enormnim razvojem individualnog automobilskog prometa u pedesetima i šezdesetima, gradski je senat 1958. godine odlučio postupno ukinuti električni tramvaj, a zadnja je hamburška tramvajska linija zamijenjena autobusom 1978, kada je vozač posljednjeg tramvaja, stanoviti Edmund Spieß, parkirao u remizu zadnju hamburšku dvojku i otišao u zasluženu penziju, nakon što je tramvajem prevalio ulicama Hamburga preko milijun kilometara, što bi odgovaralo obilasku Zemlje ekvatorom oko 25 puta.

Otada u Hamburgu više nema tramvaja, ali ih ima u Zelengradu: Tramvajska kola 2535 s prikolicom 761 modelirana su po uzoru na tramvaje HHA („Die Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft“). Našem predratnom modelu dodali smo klasični škarasti pantograf, kakav imaju sva elektromotorna kola Zelengradskih željeznica, za razliku od serijski ugrađenih lira, koje također zapravo nisu originalno hamburške, jer je HHA sve do obustave tramvajskog prometa kao oduzimač struje rabio isključivo štangu.

Tramvajska linija 14, koja je nekada od lučke carinarnice Freihafen kružila čitavim Hamburgom do zadnje stanice Landungsbrücken (i u tom je smislu bila slična našoj zagrebačkoj trinaestici), sada se može susresti u Zelengradskim željeznicama. A pogledate li galeriju slika našeg novog vozila (na našoj podstranici Tramvaji), prisustvovat ćete i zanimljivom susretu naših starih prijateljica, Milice i Dragice, s njihovom novom kolegicom Samantom u Starom Brezju!

Slika

Slika
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Peta elektromotorna kola Retskih željeznica (RhB) ABe 4/4 br. 31 u Zelengradu!

Zelengrad, 3. III. 2012. - Retske su željeznice poznate po svojoj crvenoj boji kakva prevladava u najnovije doba. Ovu željeznicu čak zovu Mala Crvena (die Kleine Rote). No, crvenih motornih kola, ni vagona, u Zelengradu dosad nismo imali, već samo zelena i troja žuta (povijesna) kola.

Mala Crvena ipak su, nakon što su proizvedena prvi put od 2004. (kada je izašao model kola 32 u crvenoj boji) konačno našla svoj put do Zelengrada i tako na najbolji mogući način zaokružila našu temu Retskih željeznica. Elektromotorna kola 31 od danas su u redovnom prometu Zelengradskih željeznica.

Slike ovih i ostalih kola RhB-a možete pogledati u posebnoj galeriji na našoj podstranici posvećenoj vozilima Retskih željeznica, a ne propustite ni posebnu temu Zelengrada posvećenu ovim izuzetnim željeznicama: http://zelengrad.yolasite.com/rhb.php

Slika
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Nostalgija u plavom

Zelengrad, 4. III. 2012. - Iako se u Zelengradskim željeznicama trudimo ravnomjerno predstaviti javnosti sva naša vozila, ipak nam se nekako potkrala omaška, pa smo dosad na našoj mrežnoj stranici imali tek jednu fotografiju našeg prekrasnog šinobusa Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB). Ovu grešku sada ispravljamo: galeriju fotografija šinobusa 5081 možete pogledati na našoj podstranici Šinobusi. http://zelengrad.yolasite.com/sinobusi.php

Inače, stariji će se korisnici sigurno prisjetiti ovakvih šinobusa (ali u srebrnom bojanju) jer su većim brojem takvih vozila raspolagale i Jugoslavenske željeznice.

Slika
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Izgradnja rajona

Zelengrad, 5. III. 2012. - U našim galerijama posvećenim pojedinim rajonima Zelengrada nema slika izgradnje. Odabrane fotografije koje prikazuju neke faze izgradnje možete pogledati na posebnoj podstranici. Vidjet ćete, među ostalim, kako je centralni rajon izgledao prije izgradnje pruge u Aleji Đ. Barlović, dok su Zelengradske željeznice još prometovale u Zaborje, kao i etape izgradnje pruge u Jugozapadnom rajonu...

http://zelengrad.yolasite.com/izgradnja-rajona.php


Također, pogledajte u posebnoj galeriji (http://zelengrad.yolasite.com/zelengrad-pocetak.php)kako je Zelengrad izgledao na početku priče. Prva lopata u Zelengradu pala je Aleji tišine, a zatim je izgrađen dio Centralnog rajona (Glavni kolodvor i Južna avenija) te Zaborje. Na Prospektu mira nalazila se mala tramvajska stanica. Pruga za Zaborje ukinuta je i demontirana krajem 2010. (vidi shemu: http://zelengrad.yolasite.com/sheme.php ), a vozila Zelengradskih željeznica putuju u Jugozapadni rajon. Pogledajte kako kako su izgledali prvi dani Zelengrada i kako se gradio naš voljeni grad.

Slika
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Tri lica Zelengrada (zelengradske teme)

Zelengrad, 6. III. 2012. - Zelengrad je uvijek drukčiji! S obzirom na činjenicu da sva vozila ŽTP-a Zelengrad doista postoje (ili su nekada postojala) u stvarnosti, ali u različitim zemljama i epohama, Zelengradske željeznice u pogledu svoga voznog parka razvijaju tri glavne teme: (1) temu Retskih željeznica, (2) temu istočnonjemačkih željeznica, s naglaskom na period NjDR te, naposljetku, no ne i najmanje važno - posebnu (3) tramvajsku temu. U planu su i podteme; npr. podtema teretnih i specijalnih vlakova odlično će se uklopiti osobito u temu 2. Sastavi vlakova u okviru pojedine teme mogu biti donekle promjenjivi, što ovisi i o nabavi novih vozila za Zelengradske željeznice, o trenutnoj prijevoznoj potrebi i o inspiraciji dispečera! Moguće su izmjene i dopune u sastavima, kao i odgovarajuće kombinacije kola iz različitih tema i podtema.

Teme se u pravilu ne miješaju, ali mogu međusobno posuđivati neke elemente. To znači da Zelengrad ima, što se tiče svojih prometala, zapravo tri lica. Kako se povećavao broj vozila zelengradskih željeznica, tako se sve manje miješalo vozila različitih zemalja i epoha, pa tako sada prometuju gotovo isključivo u zasebnim temama. Drugim riječima, kad je jedna tema na tračnicama, vozila ostalih tema miruju u depou. To, međutim, ne znači da nismo i dalje skloni (ograničenim i primjerenim) kombinacijama određenih vozila različitih tema. Naravno da nema smisla miješati, primjerice, vozila DDR-a s američkim tramvajima, ali bismo vagone iz prvih dvaju tema (švicarske i njemačke) mogli kadšto staviti u promet u isto vrijeme. Cilertalski vagoni, recimo, odlično se uklapaju u obje teme, premda nijednoj - strogo uzevši - ne pripadaju!

Pogledajte zelengradske teme: http://zelengrad.yolasite.com/teme.php

Tema 1: Retske željeznice (RhB)

Slika

Bernina - jedna od najljepših svjetskih pruga


Berninska pruga («Berninabahn») je 60,69 km duga uskotračna (metarska) jednokolosječna pruga kantonalnih Retskih željeznica («Rhätische Bahn» / «Viafier Retica»), skraćeno RhB, koja povezuje lječilište St. Moritz u švicarskom kantonu Graubünden preko prijevoja Bernina s talijanskim gradom Tiranom. Najviša je adhezijska alpska pruga i s usponima do 7% jedna od najstrmijih adhezijskih željeznica uopće. Uz to što predstavlja prekograničnu, zajedničku švicarsko-talijansku baštinu i što je zajedno sa željeznicom «Albula» 7. srpnja 2008. godine uvrštena na UNESCO-ovu listu svjetske baštine, Bernina je bez ikakve sumnje jedna od najljepših željezničkih pruga na svijetu.

S obzirom na svoju najvišu točku – kolodvor Hospiz Bernina (Ospizio Bernina) na 2253 m nad morem, Bernina (građena od 1908 – 1910 i odmah elektrificirana) je najviša alpska željeznička linija s otvorenim cjelogodišnjim redovitim putničkim i robnim prometom.

U početku, Bernina je planirana samo kao ljetna linija, ali je 1913/14. uveden (i do danas održan) i zimski promet. Kako bi Bernina prometovala i zimi, angažira se i švicarsko topništvo (!) koje je zaduženo za uništavanje lavina u začetku. Za prijevoz putnika u početku je nabavljeno 17 motornih kola (Triebwagen) od kojih su mnoga, uključujući i obnovljena, u povijesnu žutu boju obojana kola 30 i 34, u prometu još i sada (kako u Graubündenu tako i u Zelengradu!). Motorna su kola predviđena za prijevoz putnika (kao solo kola, u tandemu i/ili s dodatnim vagonima, u pravilu s Bucunadom, no često i s redovitim crvenim RhB-vagonima, a u toplije vrijeme i s otvorenim vagonima), no mogu se kadšto vidjeti i kao lokomotive za vuču teretnih vagona. Moguć je (i čest) kombinirani putničko-teretni prijevoz: iza putničkih vagona dometnu se, primjerice, vagoni s drvima!

Od izvornika zadržano je gotovo sve. Kola 34 i kola 30 (u izvorniku pola metra duža od kola 34) zapravo su ista kao nekada s izuzetkom dvostruke lire koja je zahtijevala složenu operaciju zakretanja u krajnjim stajalištima, pa je zamijenjena škarastim pantografom, kakav danas možemo vidjeti i na originalu i na LGB-ovu modelu.

Prekrasnu brdsku prugu koja bezbrojnim zavojima i spektakularnim vijaduktima spaja Švicarsku s Italijom danas uglavnom opslužuju moderne električne lokomotive (modele kojih LGB postojano u velikim količinama proizvodi unatoč svim krizama i bankrotima) koje vuku što obične, što panoramske vagone s prozorima i uz gornje stijenke krovova i tako omogućuju putnicima namjernicima pogled na ovaj komadić raja na zemlji.

Ipak, svakom ljubitelju željeznice za oko će (a i uho; model ABe 4/4 34 proizvodi se u LGB-u s izvornim zvukom) zapeti fascinantna povijesna elektromotorna kola, što kao originali, što kao modeli. Märklin/LGB je dosad uspio proizvesti crvene (sadašnja RhB-boja) s alternativnim tračničko/pantografskim pogonom, žute (ABe 30 – u Zelengradu od 2009. i 34/Sound, u Zelengrad stigao nakon kola 30), i zelena kola ABe 33, nabavljena 2010. Od 3. ožujka 2012. ZŽ je obogaćen i crvenim kolima (ABe 4/4 br. 31) koja smo dugo čekali, a koja će predvoditi našu retsku flotu. S pripadajućim vagonima, koji su također u LGB-ovu programu, danas je „vrtnom željezničaru“ moguće realizirati čitavu povijesnu flotu Retskih željeznica!

U temi Retskih željeznica gostuju vagoni Cilteralske željeznice, koji po boji i obliku odgovaraju ovoj temi. Zapravo je LGB, prije no što je proizveo doslovne kopije RhB-vagona proizvodio upravo te vagone u RhB-bojama (crvenoj i bež/crvenoj). Radi se u stvari o skraćenom modelu tipičnog austrijskog vagona, koje ćemo koristiti u našoj temi Istočnonjemačke željeznice.

Tema 2: Deutsche Reichsbahn (DR)

Slika

Dobro došli u zemlju radnika i seljaka!

Deutsche Reichsbahn (DR) bio je naziv njemačkih nacionalnih željeznica stvorenih od raznih željeznica njemačkog carstva nakon Prvoga svjetskog rata. Taj naziv zadržat će čak do 1994, a Zelengradske željeznice se u modeliranju ove teme orijentiraju napose na period nakon II. svjetskog rata.

Deutsche Reichsbahn osnovan je 1920. kada je Vajmarska republika (formalno: Njemačko carstvo, Deutsches Reich - otale i Reich u nazivu poduzeća) preuzela upravu nad njemačkim nacionalnim željeznicama, kojima su ranije upravljale pojedine njemačke države. Poduzeće je 1924. reorganizirano u Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG), nominalno privatnu kompaniju, ali u stopostotnom vlasništvu države.

Slika

Godine 1937. željeznica je ponovo reorganizirana kao dio državne uprave, a po anšlusu 1938. DR preuzima i tadašnje Savezne željeznice Austrije (Bundesbahn Österreich, BBÖ).
Novoformirana Njemačka Demokratska Republika 1949. preuzima upravljanje DR-om na svom teritoriju, ali zadržava staro ime, Deutsche Reichsbahn, dok željeznice u Saveznoj Republici Njemačkoj uzimaju ime Deutsche Bundesbahn. Godine 1945. ponovo se formiraju i austrijske željeznice, koje svoje sadašnje ime - Österreichische Bundesbahnen (Austrijske savezne željeznice, ÖBB) dobijaju 1947.
Po njemačkom ujedinjenju, ali ne prije 1994, istočnonjemački Deutsche Reichsbahn (DR) udružuje se s Deutsche Bundesbahnom (DB) kako bi se stvorio novi nacionalni njemački željeznički prijevoznik - Deutsche Bahn AG, koji tehnički više ne predstavlja vladinu agenciju, no ipak je dioničko društvo u 100-postotnom državnom vlasništvu.

Slika

Nečasna uloga u ratu

Tijekom Drugoga svjetskog rata, Reichsbahn je predstavljao jednu od glavnih komponenti njemačke ratne logistike, osiguravajući prijevoz Reichu diljem okupirane Europe. Sudjelovanje Reichsbahna bilo je ključno i u pogledu njemačkog "konačnog rješenja" židovskog pitanja (Endlösung der Judenfrage), na način da je stekao zamašne prihode od prijevoza žrtava holokausta iz tisuća europskih gradova u nacističke koncentracijske logore, u kojima su mnoge od njih našle smrt. Ovo navodimo osobito zato što želimo posebno istaknuti da Zelengradske željeznice osuđuju ovu djelatnost Reichsbahna tijekom II. svjetskoga rata. Uz to, nije nam bila namjera rekonstruirati Reichsbahn u tom razdoblju, nego smo se koncentrirali na ono koje dolazi poslije toga.

Slika

U izgradnji socijalizma

Sovjetska okupacijska zona postaje 7. listopada 1949. socijalistička država, Njemačka Demokratska Republika. Točno mjesec dana ranije ujedinjuju se željeznice u tri zapadna sektora u Deutsche Bundesbahn (DB).
Unatoč terminu "Reich" sadržanom u nazivu Deutsche Reichsbana, državne željeznice DDR-a zadržavaju upravo taj naziv, neovisno o njegovim nacističkim i carskim konotacijama, budući da ga u tom obliku spominju poslijeratni civilni i vojni ugovori u pogledu održavanja željezničkog prometa (i) u Zapadnom Berlinu, koji sve do ujedinjenja dvaju željezničkih sustava u Deutsche Bahn AG (1994. godine) tako obavlja željeznica NjDR-a, kao pravni sljednik predratnog Reichsbahna.
Promet Zapadnim Berlinom DDR je, zbog određenih razloga (a najviše nacionalnog ponosa) obavljao unatoč golemom deficitu koji je u osamdesetima iznosio od 120-140 milijuna maraka godišnje. Zanimljivo je da je željezničku policiju na željezničkim postajama i u Zapadnom Berlinu postavljalo Ministarstvo unutrašnjih poslova DDR-a, premda zapadni saveznici nisu priznali vlast socijalističke države ni u istočnom, a kamoli u zapadnom dijelu. S druge strane, Savezna je Republika Njemačka, kako bi bar nekako stvorila osjećaj postojanja saveznih vlasti i u Berlinu, postavila šaltere za prodaju karata u Hardenbergstraße, tik do kolodvora Zoo, koji se, doduše, nalazio u Zapadnom Berlinu, ali kojim su upravljale istočnonjemačke željeznice (DR). Ovo svojevrsno nadmetanje DDR-a i Zapadne Njemačke išlo je tako daleko da je čak vojnim vlakovima zapadnih saveznika upravljao istočnonjemački personal.

Slika


Razvoj voznog parka

Nakon rata, DR razvija i dalje parne lokomotive (sve do 1988, jer je mnogo električne infrastrukture otpremljeno u Sovjetski savez, na ime ratnih reparacija), a od 1950. provodi se i obnova lokomotiva (tzv. Rekonstruktion). Ipak se kasnije zamjenjuju parnjače suvremenijom i ekonomičnijom, naročito dizel-vučom, jer se gorivo za dizelke moglo nabaviti iz SSSR-a po subvencioniranim cijenama. Ipak, modernizacija je uslijedila kasnije nego na zapadu. Sedamdesetih DR renumerira svoje lokomotive kako bi se udovoljilo novim kompjutoriziranim podatkovnim standardima, a elektrifikacija u znatnoj mjeri zapovijeđena je tek osamdesetih, nakon što je SSSR prestao isporučivati dizel-gorivo DDR-u po povoljnim cijenama.
DR-om se upravljalo po socijalističkim načelima planske privrede. Do 1989. čak 17,2 ukupnog putničkog prometa otpadalo je na Reichsbahn, što je triput veći tržišni udio od DB-a u Saveznoj Republici. Cijena karata bila je relativno jeftina, a vlakovi pretrpani i spori, zbog lošeg stanja željezničke infrastrukture u DDR-u. No, imao je DR i nešto ekspresnih vlakova iz Berlina, kao što je Neptun (za Copenhagen), Vindobona (za Beč), Karlex (za Karlsbad) te Balt-Orient-Express za Bukurešt.

Najveći poslodavac DDR-a

Deutsche Reichsbahn bio je najveći poslodavac države radnika i seljaka. Dakako, bila je to državna firma podređena Ministarstvu prometa (Ministerium für Verkehr der DDR), ali tako značajna da je generalni direktor Rajhsbana po položaju bio od 1954. do 1989. godine ujedno i ministar prometa. Upraviteljstvo DR-a nalazilo se u Berlinu, Voßstraße 33, blizu berlinskog zida i točno preko puta nekadašnje nekadašnjeg kancelarijata Rajha.
Tvrtka se administrativno dijelila na 8 regionalnih direkcija (Reichsbahndirektionen) smještenih u Berlinu, Cottbusu, Dresdenu, Erfurtu, Greifswaldu, Halleu, Magdeburgu i Schwerinu. Usluge keteringa pružala je legendarna Mitropa, kako na stanicama, tako i u vlakovima.
1. siječnja 1994, u sklopu velike reforme željeznice (Bahnreform) koju je naložio Bundestag, Deutsche Reichsbahn spaja se s Deutsche Bundesbahnom i tako se stvara novo dioničko društvo (u vlasništvu države), Deutsche Bahn.

Slika

Deutsche Reichsbahn u Zelengradu

U asortimanu LGB-a željeznice DR-a, a i srodne željeznice HSB-a, uvijek su imale zapaženo mjesto. Kao male, uskotračne željeznice, s prikladnim nevelikim vagonima, kompaktnim šinobusima, raznolikim parnjačama - upravo su idealne za prijenos u razmjer vrtnih željeznica. Uz sve to, zbog specifičnih crvenih i zelenih kolornih šema vrlo su živopisne i odlično izgledaju u vrtu. Dakako da im ni mi u Zelengradskim željeznicama nismo odoljeli. Vlakovi DR-a nezaobilazan su dio željezničke romantike našega malog grada!


Tema 3: Zelengradski električni tramvaj

Slika

Karte na pregled, sredina naprijed!

Tramvajska su kola klasici LGB-ove proizvodnje, a s puno uskih zavoja i nevelikih udaljenosti između stanica, Zelengrad je upravo idealan za tramvajski promet. Stoga i ne čudi što su prva dva vozila zelengradskih željeznica bili upravo tramvaji (kola 952 i 1958). Pogledajte naš tramvajski vozni park: http://zelengrad.yolasite.com/tema-3-ze ... amvaji.php

A ako se pojavi kondukterka Helga, ne zaboravite pokazati kartu!
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Želite li voziti naš vlak?

(prvi video ŽTP Zelengrad, 11. III. 2012.)


Jeste li ikad poželjeli voziti vlak ili vidjeti kako izgleda vožnja iz perspektive vozara?

Zelengradske željeznice snimile su prvi video na novoj, lani izgrađenoj pruzi Zelengrad Glavni kolodvor - Jorgovanovo - Staro Brezje (i obratno) iz kabine vozara elektromotornih kola Retskih željeznica (Rhätische Bahn, RhB) ABe 4/4 br. 31. Vožnja na navedenoj relaciji traje oko četiri minute. Molimo da uzmete u obzir da je ovo naš prvi, takorekuć probni video, pa ga nismo uljepšavali liftingom okoliša nakon zime, skrivanjem električnih kablova, dodavanjem zvuka i sl. Učinit ćemo to uskoro. Ali sada, ako želite, možete napraviti krug zelengradskom prugom! Ukrcajte baku Elizabetu, dida Pilipa i njihovu prtljagu na Glavnom kolodvoru i vozite u Brezje ovaj prekrasni vlak:


Slika


Ta kola (izgrađena 1908.) u stvarnosti više ne postoje (izrezana su 2009. godine), ali od 3. marta 2012. u redovnom su prometu Zelengradskih željeznica! Vozite ovaj zelengradski vlak i javite nam svoje dojmove s vožnje:

Povezava na video

Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Krug Zelengradom u RhB kolima 34 (sa zvukom!)

Povezava na video

LGB Model: Rhätische Bahn (RhB) ABe 4/4 34 (LGB 21392)
Vrsta vožnje: vožnja iz kabine vozara
Pruga: Zelengrad Gl. kol. - Jorgovanovo - Staro Brezje


LGB-ov model Kola 34 Retskih željeznica (RhB) ABe 4/4 34 (LGB 21392) opremljena su izvornim zvukom RhB-a (paljenje, rad, kočenje, zvižduk) te funkcionalnim pantografom, kojeg u Zelengradu ipak ne rabimo, jer se ne može istodobno voziti vozila s tračničkim napajanjem (većina naših vozila) i ona s napajanjem putem pantografa. Originalna kola 34 proizvedena su (kao kola 4) još 1908. ali i danas, kao povijesno-nostalgična kola, obično u tandemu s kolima 30, prevoze putnike na berninskoj pruzi! Kola 30 i 34 u Zelengradu, međutim, nikada nisu u tandemu zbog razlike u početnom ubrzanju ovih dvaju modela (Kola 30 u tandemu su obično s kolima 1).
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Uporabniški avatar
Zelengrad
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 18.01.2009, 18:28
Kraj: Zagreb
Kontakt:

Re: Pozdrav iz Zelengrada! -- Naša LGB vrtna željeznica

Odgovor Napisal/-a Zelengrad »

Novi vlakovi u zemlji radnika i seljaka!


Slika

Zelengrad, 24. marta 2012. - Puštanjem u promet dvaju novih lokomotiva, parnjače Njemačkih državnih željeznica 99 4606 i dizelke 252 901-4 koje će vući naše nove vagone, započelo je novo doba u Zelengradu. Vlakove Deutsche Reichbahna (DR) koji i danas prevoze putnike na Uskotračnim željeznicama Harza (HSB) i Rügensche Kleinbahna (RüKB) reproduciramo u našoj temi 2: Željeznice istočne Njemačke i tako nadopunjujemo šinobuski promet u ovoj temi.

Kratke opise i galerije naših novih lokomotiva pogledajte na našoj podstranici Lokomotive: http://zelengrad.yolasite.com/lokomotive.php
Vagone DDR-a razgledajte na posebnoj podstranici: http://zelengrad.yolasite.com/vagoni.php
U temi Istočnonjemačke željeznice pogledajte galerije naših novih vozila u akciji: http://zelengrad.yolasite.com/tema-2-is ... eznice.php

Slika

DR Parna lokomotiva 99 4606
DR-Dampflok 99 4606 (LGB 27211)

Male dvoosovinske parnjače poput ove vozile su mnogim uskotračnim prugama u istočnoj Njemačkoj (osobito u Mecklenburgu), a moglo ih se vidjeti također na otočnim prugama, sve do početka šezdesetih godina XX. st.

Zelengradskom modelu parne lokomotive opremljenom generatorom dima dodali smo i tender. Iako je zapravo riječ o tender-lokomotivi kojoj, uz svoj ugrađeni, poseban tender nije ni potreban, ipak smo ovoj lokomotivi dodali dodatni tender zbog toga što je u njega, osim dodatnog motora, ugrađen i generator zvuka kretanja, zvižduka i zvona!

Ova je mala parnjača u redovnom prometu Zelengradskih željeznica od 24. marta 2012. godine. Više slika ovog modela možete vidjeti u temi Željeznice istočne Njemačke.

Slika

Dizel-lokomotiva V52 (252 901-4)

DB-Diesellok V52 901-4 (LGB 27510)

Godine 1958. MaK u Kielu proizveo je modernu dizel-hidrauličnu lokomotivu za potrebe alzenske tvornice cementa (Alsenschen Zementwerke). Pet sličnih lokomotiva za širinu kolosijeka 750 i 1000 mm izgrađeno je za uskotračne linije Njemačkih saveznih željeznica (Deutsche Bundesbahn) u Baden-Württembergu, ranih šezdesetih godina prošlog stoljeća. Dugo su ove DB lokomotive vukle većinu vlakova na ovim romantičnim prugama jugozapadne Njemačke.

Nakon što su njihove pruge jedna za drugom ukinute, neke od ovih jakih lokomotiva nisu poslane u rezalište, već su prodane i upotrebljivane na drugim linijama. MaK-ova je lokomotiva pronašla novi dom na okružnoj željeznici Leer-Aurich-Wittmund i na Brohtalbahnu, a danas je u upotrebi na Retskim željeznicama (koje ŽTP Zelengrad njeguje kao glavnu temu!).

Jedna od ranijih DB-lokomotiva postala je vlasništvom Štajerskih zemaljskih željeznica prije nego što je prodana željezničkom poduzeću Rügensche Kleinbahnen (RüKB), uskotračnim željeznicama na otoku Rügen u Mecklenburg-Vorpommernu.

Dizelka V52 u prometu je u Zelengradskim željeznicama od 24. marta 2012. godine, a na priloženoj ilustraciji može se vidjeti kao lokomotiva specijalnog vlaka, snimljena u postaji Jorgovanovo.

Slika

Vagoni Deutsche Reichsbahna

Glavni vagoni naše teme Istočnonjemačke željeznice. Mnogi putnički vagoni istočnonjemačkih željeznica bili su pregrađeni kako bi se unaprijedila udobnost na Uskotračnim željeznicama Harza (Harzer Schmalspurbahnen, HSB) i Selketalbahnu. Zelengradski modeli su vjerna replika originala (epoha IV), a ovakvim se vagonima možete na željeznicama Harza voziti i danas!

Po shemi bojanja ovi se četveroosovinski odlično se slažu s našim DR-šinobusima, vrlo su živopisni i precizno izrađeni (prijelazi između vagona mogu se otvoriti i zatvoriti, kao i sva vrata), a kao i sve putničke vagone ZŽ ih je opremio metalnim kotačima i rasvjetom putničkog prostora.

Slika

U prometu su u Zelengradu, zajedno s odgovarajućim putničko-prtljažnim vagonom, od 24. marta 2012.

Slika

(Službena kola)


Slika

(Prtljažna kola Harzer Schmalspurbahnen, HSB)




Pozdrav!

Direkcija Zelengradskih željeznica


Slika
Pozdrav iz Zelengrada! --> http://zelengrad.yolasite.com/ (naša LGB vrtna željeznica)
Odgovori