Zakaj taka cena modelov...

Najnovejše v svetu železniških maket.
Odgovori
kasti
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 01.12.2008, 0:28

Zakaj taka cena modelov...

Odgovor Napisal/-a kasti »

Ali mi lahko kdo pove kaj je normalna cena. Torej 541 ali bi ti prodal, če bi imel svoje Roco Mimare po 25 eur ali bi rajši dobil 50 eur. Vse je odvisno od tega kaj človek je v prodajni verigi ali prodajalec ali kupec. Sicer pa: 50 eur za ACME Mimaro tudi ni normalna cena ampak take cene so. Pa sezimo v spomin kdaj so bili vagoni 100 DM ? Nikoli razen če so bili ročno delo, mesing izvedba. Sedaj ko je tehnologija tako napredovala, proizvodnja pa se je tako pocenila /Kitajska/ pa kupujemo kos plastike po 50 eur in celo več. Mislim, da smo ljubitelji sami krivi za cene modelov. Proizvajalci jamrajo da ne gre, dvigajo cene izdelujejo ene in iste pardon drugače pobarvane modele, crknu pa še ni noben.
Zgolj v razmislek
pozdravv
Kasti
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zanimivosti na eBayu, Bolhi... (pravila na prvi strani!)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

kasti napisal/-a:Ali mi lahko kdo pove kaj je normalna cena. Torej 541 ali bi ti prodal, če bi imel svoje Roco Mimare po 25 eur ali bi rajši dobil 50 eur. Vse je odvisno od tega kaj človek je v prodajni verigi ali prodajalec ali kupec. Sicer pa: 50 eur za ACME Mimaro tudi ni normalna cena ampak take cene so. Pa sezimo v spomin kdaj so bili vagoni 100 DM ? Nikoli razen če so bili ročno delo, mesing izvedba. Sedaj ko je tehnologija tako napredovala, proizvodnja pa se je tako pocenila /Kitajska/ pa kupujemo kos plastike po 50 eur in celo več. Mislim, da smo ljubitelji sami krivi za cene modelov. Proizvajalci jamrajo da ne gre, dvigajo cene izdelujejo ene in iste pardon drugače pobarvane modele, crknu pa še ni noben.
Zgolj v razmislek
pozdravv
Kasti
Kasti, deloma se strinjam s tabo vendar vedi, da kolikor je tehnologija napredovala, detajlov je mnogo mnogo več in kupci so toliko bolj zahtevni. Slučajno sem slišal za nekaj številk, naj jih navedem. Kos jekla (bodoče orodje), velik 320mm x 240mm x 20mm stane približno 200 EUR, ura obdelave na CNC stroju pa 20-30 EUR na uro. Ker pa ni dovolj zgolj freza premera 2 mm ampak moraš vzeti tudi freze premera 0,5mm ali manj (ki so vse prej kot poceni!), moraš k tej ceni prišteti še kak EUR več. Če želiš naresti bok enega vagona od recimo modrega vlaka, traja kar nekaj ur. Za šasijo enega pulmana rabiš na uč najmanj 8 orodij.
Za recimo podstavni voziček, če želiš naresti samo orodje za 1 bok računaj, da samo delo s CNC strojem ne bo dovolj, rabiš še malce elektroerozije, ki je bistveno dražja. In če pomisliš, da rabiš za en tak (sodoben) vagon recimo 30 orodij, potem lahko računaš koliko stane. Hitro boš prišel do številke 60.000 EUR (ali več) samo za orodja za pulmana, potem je pa tu še barvanje, tampo tisk, sestavljanje, kontrola kvalitete in prideš do projekta vrednega čez 100.000 EUR. Kje so potem še transportni stroški, marže, itd... Ko vse skupaj sešteješ in deliš s številom narejenih vagonov, prideš počasi do cene vagona. Bolj so unikatni, dražji so. Vsekakor nekatere firme krepko pretiravajo, recimo Roco z RailJet vagoni. Brez elektronike približno 60 EUR, z njo 90 EUR. Ne verjamem, da je vanj vgrajena elektronika vredna 30 EUR ampak klinc, tako so določili, tako ceno bomo morali požreti ali pa vagone le gledati v trgovinah.
Goran
kit

Re: Zakaj taka cena modelov...

Odgovor Napisal/-a kit »

Gorchi napisal/-a:
kasti napisal/-a:Ali mi lahko kdo pove kaj je normalna cena. Torej 541 ali bi ti prodal, če bi imel svoje Roco Mimare po 25 eur ali bi rajši dobil 50 eur. Vse je odvisno od tega kaj človek je v prodajni verigi ali prodajalec ali kupec. Sicer pa: 50 eur za ACME Mimaro tudi ni normalna cena ampak take cene so. Pa sezimo v spomin kdaj so bili vagoni 100 DM ? Nikoli razen če so bili ročno delo, mesing izvedba. Sedaj ko je tehnologija tako napredovala, proizvodnja pa se je tako pocenila /Kitajska/ pa kupujemo kos plastike po 50 eur in celo več. Mislim, da smo ljubitelji sami krivi za cene modelov. Proizvajalci jamrajo da ne gre, dvigajo cene izdelujejo ene in iste pardon drugače pobarvane modele, crknu pa še ni noben.
Zgolj v razmislek
pozdravv
Kasti
Kasti, deloma se strinjam s tabo vendar vedi, da kolikor je tehnologija napredovala, detajlov je mnogo mnogo več in kupci so toliko bolj zahtevni. Slučajno sem slišal za nekaj številk, naj jih navedem. Kos jekla (bodoče orodje), velik 320mm x 240mm x 20mm stane približno 200 EUR, ura obdelave na CNC stroju pa 20-30 EUR na uro. Ker pa ni dovolj zgolj freza premera 2 mm ampak moraš vzeti tudi freze premera 0,5mm ali manj (ki so vse prej kot poceni!), moraš k tej ceni prišteti še kak EUR več. Če želiš naresti bok enega vagona od recimo modrega vlaka, traja kar nekaj ur. Za šasijo enega pulmana rabiš na uč najmanj 8 orodij.
Za recimo podstavni voziček, če želiš naresti samo orodje za 1 bok računaj, da samo delo s CNC strojem ne bo dovolj, rabiš še malce elektroerozije, ki je bistveno dražja. In če pomisliš, da rabiš za en tak (sodoben) vagon recimo 30 orodij, potem lahko računaš koliko stane. Hitro boš prišel do številke 60.000 EUR (ali več) samo za orodja za pulmana, potem je pa tu še barvanje, tampo tisk, sestavljanje, kontrola kvalitete in prideš do projekta vrednega čez 100.000 EUR. Kje so potem še transportni stroški, marže, itd... Ko vse skupaj sešteješ in deliš s številom narejenih vagonov, prideš počasi do cene vagona. Bolj so unikatni, dražji so. Vsekakor nekatere firme krepko pretiravajo, recimo Roco z RailJet vagoni. Brez elektronike približno 60 EUR, z njo 90 EUR. Ne verjamem, da je vanj vgrajena elektronika vredna 30 EUR ampak klinc, tako so določili, tako ceno bomo morali požreti ali pa vagone le gledati v trgovinah.
Oba razmišljata realno in življenjsko, tako pač je.
Bom jaz v parih besedah nekaj napisal.
Več kot 10 let sem intenzivno delal v kovinski branži, sedaj pa samo občasno (orodjarstvo) in mi je zelo dobro poznano, kaj vse je potrebno: konstruiranje, orodna jekla, obdelovalni stroji, rezalna orodja, čas in finance, da ugleda luč sveta nek serijski polizdelek, potem je pa potrebno še veliko postoriti, da se takšen polizdelek pojavi v končnemu izdelku.
Končna cena kokile ali orodja za tlačno ulivanje postavi poleg uporabe različnih vrst orodnih jekl, ali je kokila namenjeno ulivanju plastike ali kovine tudi število stranskih jeder ali šiberjev, ter zahtevnost obdelave gravur (poliranje). Se pa cena kokile ali štance za nek polizdelek odraža tudi, koliko šusov bo zdržalo. Tudi Kitajci ne delajo več tako poceni, kot so včasih. Če želimo, da bo orodje kvalitetno izdelano in da bo zdržalo zadostno število šusov in s tem upravičilo vložek investicije, je konec koncev vseeno, če se izdela kar v Evropi. Edino, kar je poceni na Kitajskem je delovna sila na tekočem traku, kar jo pa s pridom izkoristijo poslovneži, tako da končen potrošnik plača izdelek pošteno, neglede na to kje je narejen. Nekje 75% proizvodnje cene nekega artikla predstavlja izdelava orodij, 25% pa vse ostalo, da je artikel pripravljen za odhod iz tovarne.

Bom pa še malce drugače napisal. Recimo pred dvajsetimi leti se je računala gola proizvodnja cena enega serijsko narejenega stroja (naprimer vrtne kosilnice) 7DM/kg. Danes, če upoštevamo razvrednotenje denarja je gola proizvodnja cena enega serijsko narejenega stroja od 7€-10€/kg. Potem je pa potrebno prišteti še razne marže in nazadnje tudi cesarja.
Glede proizvajalcev pa , če je lansko leto zaslužil čistega 10 enot, jih letos mora vsaj 11 enot ali več. Če jih bo pa samo 9 ali 8 enot je pa že izguba.
Pa še en pregovor: »kdor jamra mu vzemi, kdor pa baha mu pa daj«.

Nekaj definicij:
- Če je denar in želja po nekem artiklu (vagonu) ga kupiš
- Če je denar in ni želje po nekem artiklu (vagonu) ga ne kupiš
- Če ni denarja in je želja po nekem artiklu (vagonu) ga ne kupiš
- Če ni denarja in ni želje po nekem artiklu (vagonu) ga ne kupiš
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: Zakaj taka cena modelov...

Odgovor Napisal/-a poznidan »

Vse zgoraj napisano ima svojo težo se, pa se bolj nagibam k temu, da je večina modelov predragih in precenjenih, še posebej ko gre za večje proizvajalce, ki delajo stvari tudi v večjih serijah. Še posebej je to očitno ko gre za isti model v drugi barvni varianti oz. varianti drugega operaterja. Orodja ostajajo v veliki meri nespremenjena. To in večja serija bi morala omogočati nižje cene pa jih ne. Prav tako ne verjamem, da je razlika med npr, Minitrixom in Hobbytrainom pri novi lokomotivi vredna 60 ali več EUR razlike v ceni. Imam točno dve taki, isto stari lokomotivi in seveda je med njima neka razlika a ne tolikšna, ki bi opravičevala tako razliko v ceni. O Fleischmannu sploh težko razmišljam.
Za nameček pa je treba samo pogledat cene ameriških modelov in kaj za to ceno dobiš. Primerjave Evropejci ne vzdržijo. Kupujem tudi stvari iz Kitajske in res je da so precej enostavno narejene in verjetno se bo izkazalo na dolgi rok, da niso tako kvalitetne, a so toliko cenejše, da ne morejo biti toliko slabše.
Res pa je, da je vse odvisno od sistema ponudbe in povpraševanja. Če je več ljudi pripravljeno plačati več, potem bodo take visoke cene vzdržale-mehanizem trga pač. Menim sicer, da je Nemčija kot velik in bogat trg tudi eden od razlogov za take cene, ker pač so tam ljudje ki to lahko plačajo, mi smo še vedno marginalci.
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

Re: Zakaj taka cena modelov...

Odgovor Napisal/-a marklinfan »

No pa bom še jaz nekaj napisal. Namreč od kar sem se na ebay prijavil, enostavno ne kupujem več v trgovinah in na raznih bolšjakih. Zakaj, ker so enostavno predragi. Seveda govorim na splošno. Eksotični primerki so dražji, ampak tudi ne vedno!
Sam sem našel nekaj trgovcev, ki imajo v Nemčiji tudi trgovino zraven pa trgovino na ebay-u. Prek njih kupujem nove modele 20-30% ceneje od priporočene cene proizvajalca in dejanske cene v trgovinah. Tako da, ko kupujem kupim več modelov hkrati pri enemu trgovcu, pri njih plačam 15,00-18,00€ poštnino. In če grem v podrobnosti! Ko kupujem kupim za recimo tam 1500-2000€ novosti. Cena teh modelov bi bila v trgovinah po nemčiji 20-30% višja zato mi pri nakupu v prej navadenem zneski vedno ostane cca 300€. To pa ni zanemarlijv znesek!?

Če navedem model ki sem ga kupil nekaj časa nazaj
märklin št. 39302
dizel lok ML 2200´C´C Krauss-Maffei - (tri so še v Srbiji)
Cena v trgovinah in priporočena cena 399,93€
Nakup pri trgovcu preko ebay 299,99€.
Nova z garancijo.

Tako da treba je malce iskati in čakati in hvala ebay-u da je to iskanje zelo enostavno in zastonj. Je pa res, da včasih zahteva čakanje in srfanje, srfanje in srfanje :lol: a ko dobiš željeno in to ugodno si zelo zadovoljen.

Cene pa se ponavadi gibljejo po sistemu: punudba-povpraševanje; povpraševanje-ponudba 8)

:train2
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
vlakoljubec

Re: Zakaj taka cena modelov...

Odgovor Napisal/-a vlakoljubec »

Vse navedbe držijo, ampak se je potrebno zavedati, da proizvajalci in posledično tudi trgovci niso socialna ustanova in izdelujejo ter prodajajo zato, da nekaj zaslužijo. Cena se pa oblikuje po tem za kolikor je trg sposoben požreti določene modelčke. Mali slovenski trg, pa zagotovo ne bo mogel oblikovati cen modelov v tujini, pač pa se bomo morali mi prilagajat ponudbi, pa če nam je to pogodu ali ne.
Po moje se industrija vlakcev nič kaj ne razlikuje od avtomobilske industrije. Baje se povsod dela za znanega kupca. Povsod so cenovne skupine (nižja, srednja, višja....) in različne blagovne znamke. Povsod kupec izbira, kaj si bo kupil in za koliko denarja. Novo je razumljivo najdražje, na razprodajah so že nižje cene. Testna vozila ali razstavni exponati vlakcev so še cenejši. Z staranjem cena pada, kar spomnimo se na evrotax pri avtih, pri modelčkih pa ni kaj drugače. Ko pa zadeva postane starodobnik (oldtimer) se pa cene strmo dvigajo.
Vrednost avta ja nekako kultni status lastnika. Nekaj podobnega je tudi pri modelčkih.
Odgovori