Klub ljubiteljev železnic Maribor

Najnovejše v svetu železniških maket.
Odgovori
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,
vezana plošča je bukova in debeline 10 mm. Že pri satovju, smo vrtali in vijačili od strani in ni bilo težav.
Tolikšno višino desk pa potrebujemo, ker se na levem delu proga spusti pod ta nivo, cca -10cm in bomo v satovje izrezali prostr za traso. V ta namen pa mora ostati dovolj materiala.
Satovje v zadnjem in srednjem delu je na višini 0, na tej višini bo tudi povratna zanka. Satovje spredaj je na višini +5,5cm, to je višina postaje na desni strani. (kjer je prej bila kurilnica)
Proga se mora skupno dvignit do +41cm! To nam še povzroča malo glavobola, saj bi na vsak način radi ostali pod 3% vzponom, saj bomo vozili doooolge vlake.
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a mmatja »

duro napisal/-a:Zdravo,
vezana plošča je bukova in debeline 10 mm. Že pri satovju, smo vrtali in vijačili od strani in ni bilo težav.
Tolikšno višino desk pa potrebujemo, ker se na levem delu proga spusti pod ta nivo, cca -10cm in bomo v satovje izrezali prostr za traso. V ta namen pa mora ostati dovolj materiala.
Satovje v zadnjem in srednjem delu je na višini 0, na tej višini bo tudi povratna zanka. Satovje spredaj je na višini +5,5cm, to je višina postaje na desni strani. (kjer je prej bila kurilnica)
Proga se mora skupno dvignit do +41cm! To nam še povzroča malo glavobola, saj bi na vsak način radi ostali pod 3% vzponom, saj bomo vozili doooolge vlake.
A tako, vse jasno :oops: Glede dviga na +41 cm, pa tudi ne bi smel biti ne vem kako velik problem. Heliks naj bo premera najmanj 120cm (če gre seveda? - pri meni je 115) Jaz sem za spust na -40cm naredil 4 nivoje in je vzpon tu nekje okrog 3%. Če bi bilo možno narediti še nekoliko večji premer heliksa, pa bi bil potem vzpon seveda še manjši.
L.P.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

mmatja napisal/-a:A tako, vse jasno :oops: Glede dviga na +41 cm, pa tudi ne bi smel biti ne vem kako velik problem. Heliks naj bo premera najmanj 120cm (če gre seveda? - pri meni je 115) Jaz sem za spust na -40cm naredil 4 nivoje in je vzpon tu nekje okrog 3%. Če bi bilo možno narediti še nekoliko večji premer heliksa, pa bi bil potem vzpon seveda še manjši.
L.P.
jah pri nas ni tako enostavno, obseg heliksa je omejen in komaj spravimo R4 noter. zelo verjetno bo dvojni, s tem bo dolžina proge, ki se vzpenja narasla na cca 15 m. Na vidnem delu bo vzpon na dolžini 1,5m samo 1%, da bo izgledalo bolj realno.

Bomo pa začetek vzpona, takoj za postajo, izdelali nekoliko prestrmo, saj bomo tudi celotno postajo v prihodnosti zamenjali, pri tem pa jo dvignili za nekaj cm, s tem pa bo ta naklon postal bolj blag.
lp,m
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

Po daljšem času, spet nekaj fotk.

Lotili smo se ozadja, izdelano je iz lesomala debeline 5mm. Pri upogibanju v kotih ni šlo čisto po načrtu, verjetno je bil material premočan, zato smo morali "čarat", ampak rezultat je zadovoljiv.

prvo kitanje
Slika

Slika

in nebo je že tu
Slika

nasldnjič oblaki in pa že prvi kosi trase. Potek, naklon, dolžina, ter izračun vijačnice že imamo, zahvala gre PP, ki je zadevo izdelal res strokovno.

pa do naslednjič, lp
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,
zaradi zelo lepega vremena v preteklih tednih, je delo na maketi nekoliko zastalo. Ampak, ko se pojavi dež, zaženemo stroje :wink:

Iz nosilcev smo izrezali prostor za traso, ki vztopi v nov del na nivoju -5cm.
Slika

ter se nadaljuje v začetku z nekoliko premočnim vzponom (4-5%) do povratne zanke. Vzpon bomo v daljni prihodnosti ublažili z dvigom celotne postaje. Do takrat je še daleč...
Slika

Včeraj smo že vgradili traso za povratno zanko (0cm)
Slika

in dele obložili s 3mm pluto.
Slika

To bo pa dovoz za novo končno postajo, ki bo na mestu, kjer je prej bila kurilnica, sedaj na nivoju +5cm.
Slika

in še vovezava s postajo
Slika

naslednjič že pričnemo z delom na heliksu. Izračune in vzoren načrt nam je izdelal Peter.
Slika

Slika

lp,matej
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo,

delo na maketi zadnje dni napreduje kar hitro in rezultati so vidni.

Izdelali smo vse dele za heliks in jih nekaj že zlepili
Slika

Položili smo tudi prve metre tirov
Slika

ter preizkusili, kako bomo povezali heliks s preostalo traso
Slika

zadeva izgleda kar obetavno. Tudi ta vikend kaže da bo deloven, le termina še nismo določili. Cilj, ki smo si ga zadali, da bo prvi vlak lahko zapeljal po novem delu še pred 1. majem, niti ni tako utopičen :D
lp,matej
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a mmatja »

Lepo, da se nekaj dogaja =D>. Glede na videno po slikah sodeč in glede na to kaj vse se vozi pri vas, pa se mi zdi takole na prvi pogled, da so tili radijusi le nekoliko premajhni. Kakšni pa so? (R?) Pa zakaj ste uporabili za podlago pluto, ki je precej dražja od stirodura?
Saj sta bila z Anej-em pri meni na ogledih, in sta videla kako to gre. A nista nič od tega obiska "odnesla"?ž
L.P.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

mmatja napisal/-a:Kakšni pa so? (R?) Pa zakaj ste uporabili za podlago pluto, ki je precej dražja od stirodura?
Saj sta bila z Anej-em pri meni na ogledih, in sta videla kako to gre. A nista nič od tega obiska "odnesla"?ž
L.P.
Zdravo,
radiusi v skritem delu so Roco R4, razen povratna zanka, ta je R3, na vidnih delih pa zelooooo velikodušni radiji, tam nekje R20 ali več. Več kot R4 fizično ni bilo možno, ker ni prostora.

Pluta namesto stirodura: zato ker je potrebno stirodur kupiti v dokaj veliki količini, ki je ne bi porabili, smo s pluto cenovno na istem. Poleg tega, smo vsi nekako mnenja, da je pluta boljša, je le naraven material, stirodur pa ima dodane mehčalce, ki s časom izhlapevajo... Saj na to temo se na vseh forumih po svetu "tepejo" kaj je boljše, je verjetno stvar okusa.
No ker smo se mi odločili za vijačenje tirnic na podlago, stirodur odpade. Na vidnih delih, bomo te vijake, ki so zaviti med pragove, s pomočjo podložk, po šodranju odstranili. Tirnic nikakor nismo želeli lepiti na podlago, saj se nikoli ne ve, kdaj bo treba kaj demontirat...

Sicer sma si pa pri tebi nabrala kar veliko znanja o gradnji, ki smo ga tudi uporabili.
lp,m
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a mmatja »

duro napisal/-a:
mmatja napisal/-a:Kakšni pa so? (R?) Pa zakaj ste uporabili za podlago pluto, ki je precej dražja od stirodura?
Saj sta bila z Anej-em pri meni na ogledih, in sta videla kako to gre. A nista nič od tega obiska "odnesla"?ž
L.P.
Zdravo,
radiusi v skritem delu so Roco R4, razen povratna zanka, ta je R3, na vidnih delih pa zelooooo velikodušni radiji, tam nekje R20 ali več. Več kot R4 fizično ni bilo možno, ker ni prostora.

Pluta namesto stirodura: zato ker je potrebno stirodur kupiti v dokaj veliki količini, ki je ne bi porabili, smo s pluto cenovno na istem. Poleg tega, smo vsi nekako mnenja, da je pluta boljša, je le naraven material, stirodur pa ima dodane mehčalce, ki s časom izhlapevajo... Saj na to temo se na vseh forumih po svetu "tepejo" kaj je boljše, je verjetno stvar okusa.
No ker smo se mi odločili za vijačenje tirnic na podlago, stirodur odpade. Na vidnih delih, bomo te vijake, ki so zaviti med pragove, s pomočjo podložk, po šodranju odstranili. Tirnic nikakor nismo želeli lepiti na podlago, saj se nikoli ne ve, kdaj bo treba kaj demontirat...

Sicer sma si pa pri tebi nabrala kar veliko znanja o gradnji, ki smo ga tudi uporabili.
lp,m
:-k Roco R4 Če se ne motim je to R481 Malo na knap je to za heliks. Predvsem če boste hoteli voziti malo daljše kompozicije. Več kot pet Pulmanov, bo že kar "kriza". Tudi R3 za povratno zanko je bolj na knap. Predvem za tiste parne lokomotive, ki imaju več vezanih osi, kot je na primer tale:
Slika

Slika
Po starem heliksu, ki je približno istih dimenzij kot vaš bodoči, je komaj sama uspela "priplezati" tja gor, kaj šele da bi kaj vlekla...Upor na pogonskih oseh, pri takšnih radijusih je le prevelik, pa še iztiriti zna rada zaradi tega...Pri takšnih radijusih bo nastajal problem takšnih in podobnih lokomotiv, ne samo pri vožnjah po heliksu, ampak tudi po povratni zanki. To ti lahko zagotovim iz lastnih izkušenj... :wink:
L.P.
Uporabniški avatar
jure_sporn
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 368
Pridružen: 18.09.2010, 10:51
Kontakt:

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a jure_sporn »

duro napisal/-a: Pluta namesto stirodura: na to temo se na vseh forumih po svetu "tepejo" kaj je boljše, je verjetno stvar okusa.
Hojla!

Duro imaš prav. Kljub temu, da se pri gradnji maket pojavljajo različne alternative in poplava novih materialov, je pluta še zmeraj zelo aktualna. Ko prebiram razne objave maket, opažam, da pluto še zmeraj uporabljajo, in zdi se mi, da je pluta mogoče celo večkrat uporabljena kot ostali materiali. Vsi ti materiali imajo svoje prednosti in slabosti. Vprašanje je samo, katerim stvarem oz. lastnostim daješ prednost.

LP
Jure

http://spornjure.wix.com/the-scale-workshop" onclick="window.open(this.href);return false;
Wausau & Western - MILW subsidiary, 1950-1959
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a mmatja »

jure_sporn napisal/-a:...Vprašanje je samo, katerim stvarem oz. lastnostim daješ prednost.

LP
Jaz bi dal prednost stirodurju, predvsem iz dveh razlogov:
1. Cena stirodur-ja je cca. 5€ za 3 m2, kar je se mi zdi kar občutno ceneje od plute. Pri nas se ga da dobiti po posameznih ploščah, in ni potrebno kupiti ne vem kako velike količine.
2. Lažja obdelava (rezanje!) ter lepljenje na podlago. 1 tuba lepila (Domotak!) za stiropor oz stirodur je nekje 1,5€, pa se z eno tubo kar precej tega da zalepiti. Dočim pri lepljenju plute, pa je skoraj obvezno potrebno uporabljati Neostik, ki pa je kar občutno dražji.

Res pa je, da je stirodur mnogo bolj občutljiv. Predvsem na barvanje tirov. Namreč več ali manj so vse barve, ki se za to uporabljajo kar precej agresivne, in ga kar precej "popapajo", oziroma natopijo, Jaz sem uporabil za barvanje tirov spray-e od Asoe. In moram reči, da če nebi predhodno stirodurja premazal z lakom, bi imel ogromne probleme, saj ga ta barva kar pošteno "nagrize"...
L.P.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 421
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a duro »

mmatja napisal/-a:Pri takšnih radijusih bo nastajal problem takšnih in podobnih lokomotiv, ne samo pri vožnjah po heliksu, ampak tudi po povratni zanki. To ti lahko zagotovim iz lastnih izkušenj... :wink:
L.P.
kot rečeno, omejeni smo s prostorjem in to je bilo maksimalno, kar se je dalo izvest. Sicer so pa nam prej mašine vlekle po 4 ACME Goše in še kak Rocov vagon v kompoziciji, po radiusih med R1,5 in R2, na vzponih bistveno večjih od 5%...
Sedaj bo raj v primerjavi s prejšnjim stanjem. po skoraj celem vzponu bo naklon cca 2,7%.

Ko omenjaš barvanje tirov, kako si tukaj postopal, si najprej vse pobarval z eno barvo, potem pa še tirnice posebej?

lp,m
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a mmatja »

duro napisal/-a:...Ko omenjaš barvanje tirov, kako si tukaj postopal, si najprej vse pobarval z eno barvo, potem pa še tirnice posebej?

lp,m
Pri barvanju, sem uporabil dve niansi. Eno temno rjavo in drugo t.i "marone". Prešprical pa sem enostavno vse skupaj. Tako prage, kot tirnice. In to sem počel izmenično, z obema niansama, s tem da sem nekoliko več uporabljal rjave barve. Kajti zdi se mi, da je tisti t.i. "marone" le nekolko preveč rdečkasta.
L.P.
Uporabniški avatar
jure_sporn
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 368
Pridružen: 18.09.2010, 10:51
Kontakt:

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a jure_sporn »

mmatja napisal/-a: Pri barvanju, sem uporabil dve niansi. Eno temno rjavo in drugo t.i "marone". Prešprical pa sem enostavno vse skupaj. Tako prage, kot tirnice. In to sem počel izmenično, z obema niansama, s tem da sem nekoliko več uporabljal rjave barve. Kajti zdi se mi, da je tisti t.i. "marone" le nekolko preveč rdečkasta.
L.P.
Mogoče še moja varianta. Pragove na glavnih progah bom pobarval s Polly Scale Roof Brown, za pragove na stranskih tirih in postaji bom uporabil Polly Scale Railroad Tie Brown. Tirnece pa bom barval v treh niansah - glavni tiri v sivo rjavi barvi http://www.joesmodeltrains.com/4paintcolors.jpg - Weathered Black, stranski tiri in postaja - Dark Brown, industrijski tiri, oz. tiri, ki se malo uporabljajo pa bodo pobarvani z Floquil markerjem - Rust http://www.micromark.com/Floquil-Paint- ... ,8968.html. Weathered Black in Dark Brown bom nanašal s t.i. Rusty Rails Painterjem http://www.joesmodeltrains.com/products.htm . Vse sem že nabavil, samo barvat se moram spravit, pa nimam navdiha. :)

LP
Jure

http://spornjure.wix.com/the-scale-workshop" onclick="window.open(this.href);return false;
Wausau & Western - MILW subsidiary, 1950-1959
Uporabniški avatar
totimato
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 615
Pridružen: 02.01.2009, 11:00
Kraj: Zg. Polskava

Re: Klub ljubiteljev železnic Maribor

Odgovor Napisal/-a totimato »

mmatja napisal/-a: Dočim pri lepljenju plute, pa je skoraj obvezno potrebno uporabljati Neostik, ki pa je kar občutno dražji.
To pa ne bo držalo. Jaz lepim pluto z belim lepilom od kar sem v hobiju, pa do sedaj še nisem imel težav in še vse drži. Ponavadi uporabim belo lepilo med pluto in podlago in med pluti in tiri. Ko se lepi pesek (z belim lepilom) se tiri še dodatno pritrdijo na pluto. Žeblji ali vijaki znajo prenašati tresljaje na podlago, ki jih ponavadi pluta zaduši.

Res je, da sto ljudi sto čudi, in v mojih očeh še nisem videl umetnega materiala, ki bi bil boljši kot pluta. Dovoljujem možnost, da je boljši kakšen komercialen produkt namenjen prav modelni železnici. Ampak preizkusil še nisem, saj je zaenkrat bila pluta najcenejša.
Na marsikaterem posnetku, kjer se vidi kot podlaga stirodur ali kakšna druga stvar, ki se daje pod laminat, se sliši precejšen hrup. Kar je glavni razlog, da se jaz ne odločam za menjavo.

Če se gremo kaj je dražje, potem bolje podlago izpustiti in tire pritrditi kar na leseno podlago, če nas hrup ne moti.

Lep dan še naprej!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Odgovori