Gozdna železnica Raka je modelna železnica tirne širine 7 1/4 cole (184 mm) z vpletenim tirom tirne širine 5 col (127 mm). Dograjena je do te mere, da preizkusno že vozi.
Klanci na progi so kar zahtevni. Najhujši je klanec na drugi polovici ovinka takoj za spodnjo postajo. Ta je prava preizkušmja za lokomotive in njihove strojevodje.
Tigrli je klanec zmogel z vagonom za strojevodjo. Tigrli: foto. Planet 1830
"Španka" je zmogla tole: foto. Planet 1830
Mizendol je imel težave s parnim ventilom za injektor. Zato nadaljnih obremenilnih preizkusov nismo izvedli. Brez težav pa je peljal takšen vlak: foto. Planet 1830
Vse skupaj se je začelo pred šestindvajsetimi leti. Takrat (1986) sta brata Humek na Raki, točneje v Gradišču pri raki, zgradila prvo vrtno železnico v Sloveniji. To je bila proga tirne širine 5". Bila je stalno postavljena in je obratovala triindvajset let (do 2009). Proga je bila speljana okrog vile »Cviček«. Bila je izrazito privatne narave. Imela je eno kretnico z odcepnim tirom in tri signale s predsignali.
Planet 1830 napisal/-a:...Mizendol je imel težave s parnim ventilom za injektor...
Mizendol je v polni formi. Vagonov nismo imeli, pa smo opravili "tekalni preizkus".
Povprečna hitrost 11 km/h, pri 7,7 obratih v sekundi. Največji vzpon 19 promilov.