Gozdna železnica Raka

Najnovejše v svetu železniških maket.
Odgovori
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Planet 1830 napisal/-a:Tole bo zelo zmogljiva - močna, enostavna in predvsem zanesljiva lokomotiva. Prava "patentarca" v žlahtnem pomenu besede. Voziti takšno lokomotivo bo nedvomno izjemno doživetje. Proga na Raki bo zanjo enostavno prelahka.

Upam, da imaš prav. :) Jaz se trudim, da bodo sposobnosti še mnogo boljše od dizla.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Lokomotiva je še v delu zato bodo slike prihajala kronološko s potekom dela.

Izdelava ležajnih ohišij.
Najprej je bilo potrebno izdelati pravokotnik, v kateraga je bilo potrebno izdelati izvrtino premera 38 mm. Nato pa z precizno vrtalno glavo izdelati sedeže za ležaje.
Vir: 714
Slika

Izdelava gredi.
Po struženju gredi je potrebno izdelati precizne utore za moznike. Natančnost je tu zelo pomembna.
Vir: 714
Slika

Okvir je za spremembo zvarjen. Zvarjen je bil po postopku TIG. Deformacija po varjenju mora biti čim manjše. Mislim, da je dobro uspelo.
Vir: 714
Slika

Po varjenju okvirja je potrebno obdelati ležajna vodila. Soosnost mora biti izdelana z natančnostjo pod 0,1mm.
Vir: 714
Slika

Nadaljevanje sledi.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

varjenje kretnice

foto: Planet 1830
Slika
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Nastanek kolesa

Iz hruškovega lesa izdelan model.
Vir 714
Slika

Lesen model je potrebno zaščititi proti vlagi in aditivi, ki so v livarskem pesku. Model mora biti gladek, da ga livar lažje dobi iz peska.
Vir 714
Slika

Livar ulije kolo. Litina je bila odlična. Le kvaliteta površin je nekoliko šibka. Zato kolo potrebuje veliko dodatne obdelave. Določene spremembe pa bodo uvedene tudi na modelu.
Vir 714
Slika

Kolo po končani obdelavi vgrajen na lokomotivi.
Vir 714
Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6500
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

714, kolo za vrne železnice ima verjetno tudi bandaže? To kar si prikaza in je bilo ulito, je zgolj "sredica" kolesa mar ne?
Goran
mjhuligan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 69
Pridružen: 08.12.2012, 11:31

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a mjhuligan »

Ta kolesa bodo dobila bandaže, ko bodo dovolj znucana.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Bandaži na vrtnih železnicah so bolj redkost, kot pravilo. Če bolje pomislim ima v Sloveniji le lokomotiva T4 bandaže. Če se motim me popravite.
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 374
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a miloš »

Bo držalo,jaz sem na svoji 97 dal nova kolesa ob rekonstrukciji-od fi 130 na fi 155mm.
LP Miloš
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 411
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Zelo lepo. :D Napeto pričakujem nove slike iz delavnice.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Voda je shranjena v okviru lokomotive (patent Krauss). In ne, v stranskih tankih, kot je to običajno pri tendrovkah.

Slika

Ročna zavora je običajno na kurjaški strani na zadnji steni. Pri tem modelu pa sem jo zardi lažjega kurjenja prestavil na strojevodsko stran. In nekoliko skrajšal da ne moti pri upravljanju s krmiljem...

Slika
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Spenjača je enaka, kot na dizlu O&K.

Spenjača deluje kot vzmet le zaradi svoje oblike. Oblikovana pa je tako, da se lahko zapenja z osmico ali z verigo.
Vir: 714
Slika
Zadnjič spremenil 714, dne 04.03.2014, 18:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Krmilna ročica
Vir: 714
Slika

Krmilna ročica nekoliko po bližje
Vir: 714
Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6500
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

714, kako so te ročice, vodila itd izrezani? Z vodnim curkom (waterjet), laser ali kako drugače? Delujejo sila precizno zrezani =D> =D> =D>
Goran
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Vsa pločevina je zrezan z laserjem.

Laser omogoča dokaj visoko natančnost (0,1-0,3mm) in ponuja določene rešitve, za dokaj nizko ceno.
Natančnost je odvisna od debeline in oblike. Zato vrat pri kabini nisem dal popolnoma izrezat (pustil sem določene mostičke, ki preprečujejo nezaželeno zvijanje.

Laser pa omogoča izdelavo utorov in omogoča sestavljajo kot sestavljanka. Pločevine so preko utorov povezane med seboj (priprava pločevine za robotsko varjenje). Tak spoj se dobro vidi pri slik spenjača.
Vse izvrtine pa se lahko izrežejo v mojem primeru pa so bile le markirane. To še vedno pohitri izdelavo in ne zakali robu, kar omogoča nadaljnjo obdelavo izvrtin in poceni samo rezanje.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Izdelava okna.

Manjka le še steklo, ki pa bo vgrajeno takoj po barvanju.

Vir: 714
Slika
Odgovori