Gozdna železnica Raka

Najnovejše v svetu železniških maket.
Odgovori
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Planet 1830 napisal/-a:Lepo! =D> Se že veselim videti kompleten tramvaj (še raje oba) v vožnji.
Tudi jez se veslim da že enkrat dokončamo tramvaje da ne vozimo samo prikolice. Ali prej bomo morali narediti nekaj modifikacij.

Zdajšna maksimalna hitrost kompozicije na ravnem je znašala 0.8m/s. Mogoče je to malo pre počasi.

Verjetno bomo šli na povečevo hitrosti na 1.2m/s.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Na ravnem z eno prikolico in eno osebo svetujem vmax vsaj 1,6 m/s. Še boljše 2 m/s, kar bi bilo v "pravi" velikosti ekvivalent nekaj manj kot 60 km/h.
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Planet 1830 napisal/-a:Na ravnem z eno prikolico in eno osebo svetujem vmax vsaj 1,6 m/s. Še boljše 2 m/s, kar bi bilo v "pravi" velikosti ekvivalent nekaj manj kot 60 km/h.
Hvala na koristnem podatku. Moramo še melo razmisliti.

Trenutna hitrost je 0.84m/s. Z dodavanjem še dva motorja in z drugačnim razmerjem prenosa se dobi nekoliko večja vlečna sila in hitrost 1.12m/s.
Postoji tudi možnost še dodatnega povečanja hitrosti na 1.5m/s. Vendar bi se vlečna sila nekoliko zmanjšala, če bi vlečna sila ostala malo večja ali vsaj enako kot je na današnjem stanjem to bi bilo vredu (to moramo še preveriti).

Za še večjo hitrost preko 1.5m/s bi potrebovali močnejše motorje.
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Jaz pri svojih konstrukcijah gledam na hitrost malo drugače.

Ta hitrost je mnogo višja od hitrosti, ki jo dobimo z skaliranjem maksimalne hitrosti lokomotive na model.
Pri tej hitrosti se na modelu še vedno počutim varnega.

Torej žaljene hitrost od 3,3 do 4,5 m/s, pri tirni širini 184 mm in 2,5 do 3,5 pri tirni širini 125 mm.

Moja najhitrejša vožnja na vrtni železnici (tirni širini 184mm) je znašala 11 m/s. Nemška 01 (na ovinkih se je bilo potrebno nagibati kot na motorju).
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a miloš »

Željko,važna je moč motorja.Po ravnem je kmalu dobro,v klanec se pa pokažejo težave.Mi smo v glavnem uporabljali 24V,750W enosmerne permanentmagnet motorje od Boscha.Tudi zunaj se veliko uporabljajo.Najvišjo hitrost si pač izbereš s prestavnim razmerjem glede na premer kolesa lokomotive.Ko sva z Urošem premlevala pred 25 leti,kako hitro naj vozimo,sva rekla naj bo to približno hitra hoja,kar znese recimo 4-5km/h.Tako še danes vozijo tudi zunaj.Izjema so vlaki,na katerih se vozijo le railfani sami-takrat gre zares,pa lahko tudi malo čez mejo.Zato so najlepši petki popoldan in zvečer v Grazu,Studgartu itd.Parne so pa poglavje zase,saj navzgor nimajo kake omejitve (imajo sicer,ampak jaz si ne upam do konca zaradi prekratkih ravnih odsekov in navsezadnje nisem na svojem).
LP Miloš
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Jaz se sicer strinjam z Milošem. Da je za prevoz potnikov in na prireditvi potrebno voziti počasneje. Vendar menim da mora biti maksimalna hitrost višja od potovalne. Jaz dimenzioniram po principu dirkalnika. (Več moči, bolje je).

Pred leti sem si ogledal zanimivo 5¨ vozilo, ki je za pogon uporabljala sledeč tip motorja (vsaka os svoj motor).

http://www.ebay.de/itm/500W-E-Scooter-E ... 336ff95fc4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/300W-DC-Permanen ... 5465644%26" onclick="window.open(this.href);return false;

Motor je namenjen pogonu električnega skuterja, zato dobro ustreza našim zahtevam. Primernih dimenzij (dolžina motorja) -primerna za tramvajsko obešenje.
Pa tudi cena je zelo ugodna.
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a miloš »

Zdravo
Vreme lepo kaže in bo v soboto na Raki živahno.Vozil bo mali dizelček in tri parne na 7",na 5" pa verjetno dve parni.Če bo kaj časa vmes,se bo na spodnji postaji vgradila prva kretnica za tretji tir (zaenkrat bo štuc).To bo verjetno slovo pare za letos,s tem da bodo nekateri potegnili še eno dnevno v nedeljo.
LP Miloš
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Mizendol + T.4

foto: Planet 1830
Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

T.4 + Mizendol

foto: Planet 1830
Slika
Uporabniški avatar
714
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 70
Pridružen: 13.09.2012, 8:45

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a 714 »

Nekaj utrinkov iz zaključnega vikenda.

19. in 20.10. smo še zadnjič letos skupaj zakurili lokomotive. Za povrhu pa smo v soboto podaljšali postajni tir in vgradili dodatno kretnico.
Danes je ta tir slepi, vendar bo že spomladi podaljšan v tretji postajni tir.

23 047 se greje na soncu. Popoldan je bila zvezda večera.

foto: 714
Slika

Miloš s svojo 97 pri spustu na spodnjo postajo.

foto: 714
Slika

Mizendol in Primož se pripravljata na vzpon

foto: 714
Slika


Nalaganje tolčenca za dodatno zasipanje grede.
foto: 714
Slika

To je za enkrat vse.

LP.

714
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

železniška malica

Pet lačnih je dobilo malico. V merilu 1:1. :D
Vsekakor mi bo ta malica ostala v trajnem spominu. Zaradi postrežbe, zaradi okolja, zaradi družbe in ker je bila preprosto okusna.

foto: Andrej Humek
Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Še tri slike, katere mi je poslal Miloš Jocif. Pa začnimo z lakotniki...

Slika

Slika

Slika
Goran
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Tomy »

714 napisal/-a:Popoldan je bila zvezda večera.
:hmm :hmm :hmm :mrgreen:

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Vožnja

Lepo se vidi delovanje stephensonovega krmila na lokomotivi "Mizendol"

kamera: Primož Filiplič

Povezava na video

Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Gozdna železnica Raka

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Planet 1830 napisal/-a:Vožnja

Lepo se vidi delovanje stephensonovega krmila na lokomotivi "Mizendol"

kamera: Primož Filiplič
Ni kaj. Ni nič lepšega od voziti se s parno lokomotivo po vrtni železnici.
Zelo lep posnetek. Dopade se mi insert kjer se lepo vidi delovanje parnega stroja in je zelo poučen.

Dražen in jaz smo kakor ste nam svetovali nabavili dva el motorja od el. skuterja (24 V). Zato se vam vsem skupaj zahvaljujeva za koristne nasvete.

Slika

http://forum.malezeljeznice.net/index.p ... 132/page-9" onclick="window.open(this.href);return false;

Kakšna hitrost bo to bomo še videl. Ali upam da bo Vmax večja od 1.6m/s.
Odgovori