Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Mihova lokomotiva je popolnoma zanesljiva,dokaz za to je,da je opravila 80% vseh voženj,od kar je vrtna železnica v muzeju in se ji ni katera druga niti slučajno približala.Težava je drugje.Mi starejši težko vozimo cel dan,zato vskoči mlada vojska,pri njih pa sem opazil,da je dostikrat bolj važno,da lepo zapiskajo,na vzdrževanje ognja in nivoja vode se pa rado pozabi.Poleg tega vsak od nas pozna svojo mašino kot lasten žep in ravna situaciji primerno in se "znajde".Vendar tudi mladi napredujejo.Slej ko prej bodo (boste) prevzeli vožnje,bodisi s svojimi lokomotivami ali pa s tem,kar bo kdo pripeljal.Kar se pa tiče voznega reda,bo voziti mnogo lažje,saj boš vedel,kdaj odpelješ,se boš prilagodil (pripravil),ne pa kot sedaj na ho-ruk,potniki so takoj gor,ala gremo.Me pa prav zanima,kako bo speljana organizacija prometa in se že veselim voženj drugo leto.
LP Miloš
LP Miloš
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Tale pa ni Mihova. Je sicer K3 ampak ne njegova. Je drug izdelovalec, drugo merilo, drugačen parodom in varnostni ventili in še bi lahko naštevali. Kar se pa tiče bruhanja pare iz varnostnega ventila, zadnjič je Domen (novi najmlajši član DLŽ Ljubljana) v Mihovo mašino nametal antracit in sem potem jaz, ko sem vozil imel na lepem 13 barov. Iz ventila je bruhalo kot noro, neki otrok zadaj pa se je tako ustrašil, da je skoraj padel iz vagona.
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Dragi mladi mož !
Težave, ki si jih naštel, so popolnoma identične tistim, ki so jih imeli na parnih lokomotivah na pravi železnici v preteklosti (slab premog, pomanjkanje pare, nivo vode v kotlu, odpoved določenega dela opreme, itd.) in jih imajo tudi sedaj na muzejskih parnih lokomotivah. To je posebnost parne vleke. Kar se pa voženj z vrtno železnico tiče, se bo verjetno v bližnji prihodnosti promet na dogodkih moral odvijati po voznem redu predvsem zaradi varnosti (križanja), saj so se s podaljšanjem proge vzpostavili osnovni pogoji za takšno izvedbo. Tako se bo iz ringlšpila, kjer se je promet odvijal stihijsko in z dobro voljo ljubiteljev in lastnikov lokomotiv prešlo na višji nivo po zgledih v tujini (Avstrija, Nemčija, Češka, Madžarska), kjer vožnje obiskovalcev na vrtni železnici izvaja operater (z lastnim ali najetim kadrom in operabilno infrastrukturo), ljubitelji s svojimi lokomotivami pa so le gostje in potnikov ne smejo voziti (razen lastnih). Potnik za plačilo vozne karte pričakuje seveda ustrezen nivo vožnje z vsemi varnostnimi elementi. Trenutno tem kriterijem ustreza le ena lokomotiva s svojim voznim parkom, ker ima vgrajen in delujoč sistem zračnih zavor. Vožnje potnikov naj izvajajo usposobljene posadke z ustrezno infrastrukturo in podpornimi dejavnostmi. Kako bo pri nas, je pa odvisno od več dejavnikov. Varnostni ventili na parnih lokomotivah vrtne železnice morajo biti nastavljeni na določen delovni tlak, ki običajno znaša okoli 7 bar in zapečateni! s plombo. Do takšnih anomalij kot si jih naštel ne bo prihajalo, če obvladujejo lokomotive usposobljene posadke. Pomanjšana parna lokomotiva ni igrača (z joystikom in tipko reset) in zahteva veliko znanja za upravljanje. Opažam, da nisi bil na nobenem dogodku v Muzeju, kjer se je promet odvijal brezhibno praktično po "voznem redu". Samo takrat niso vozili popolni amaterji brez ustreznega znanja in izkušenj.
Težave, ki si jih naštel, so popolnoma identične tistim, ki so jih imeli na parnih lokomotivah na pravi železnici v preteklosti (slab premog, pomanjkanje pare, nivo vode v kotlu, odpoved določenega dela opreme, itd.) in jih imajo tudi sedaj na muzejskih parnih lokomotivah. To je posebnost parne vleke. Kar se pa voženj z vrtno železnico tiče, se bo verjetno v bližnji prihodnosti promet na dogodkih moral odvijati po voznem redu predvsem zaradi varnosti (križanja), saj so se s podaljšanjem proge vzpostavili osnovni pogoji za takšno izvedbo. Tako se bo iz ringlšpila, kjer se je promet odvijal stihijsko in z dobro voljo ljubiteljev in lastnikov lokomotiv prešlo na višji nivo po zgledih v tujini (Avstrija, Nemčija, Češka, Madžarska), kjer vožnje obiskovalcev na vrtni železnici izvaja operater (z lastnim ali najetim kadrom in operabilno infrastrukturo), ljubitelji s svojimi lokomotivami pa so le gostje in potnikov ne smejo voziti (razen lastnih). Potnik za plačilo vozne karte pričakuje seveda ustrezen nivo vožnje z vsemi varnostnimi elementi. Trenutno tem kriterijem ustreza le ena lokomotiva s svojim voznim parkom, ker ima vgrajen in delujoč sistem zračnih zavor. Vožnje potnikov naj izvajajo usposobljene posadke z ustrezno infrastrukturo in podpornimi dejavnostmi. Kako bo pri nas, je pa odvisno od več dejavnikov. Varnostni ventili na parnih lokomotivah vrtne železnice morajo biti nastavljeni na določen delovni tlak, ki običajno znaša okoli 7 bar in zapečateni! s plombo. Do takšnih anomalij kot si jih naštel ne bo prihajalo, če obvladujejo lokomotive usposobljene posadke. Pomanjšana parna lokomotiva ni igrača (z joystikom in tipko reset) in zahteva veliko znanja za upravljanje. Opažam, da nisi bil na nobenem dogodku v Muzeju, kjer se je promet odvijal brezhibno praktično po "voznem redu". Samo takrat niso vozili popolni amaterji brez ustreznega znanja in izkušenj.
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
In katera je to?ebi2 napisal/-a: Trenutno tem kriterijem ustreza le ena lokomotiva s svojim voznim parkom, ker ima vgrajen in delujoč sistem zračnih zavor.
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Jo boš našel par postov nazaj. Na tenderju ima vgrajen rezervoar za stisnjen zrak v barvi, ki je značilna za označevanje naprav oziroma posod pod tlakom.Tonka napisal/-a:In katera je to?ebi2 napisal/-a: Trenutno tem kriterijem ustreza le ena lokomotiva s svojim voznim parkom, ker ima vgrajen in delujoč sistem zračnih zavor.
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
T4ebi2 napisal/-a:Jo boš našel par postov nazaj. Na tenderju ima vgrajen rezervoar za stisnjen zrak v barvi, ki je značilna za označevanje naprav oziroma posod pod tlakom.Tonka napisal/-a:In katera je to?ebi2 napisal/-a: Trenutno tem kriterijem ustreza le ena lokomotiva s svojim voznim parkom, ker ima vgrajen in delujoč sistem zračnih zavor.
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Zanka v parku je sklenjena.
19. 11. 2017:
19. 11. 2017:
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Zdravo!
Najprej Primož hvala za posnetek gradbenega vlaka, lepi spomini, kot da bi bilo včeraj pa je minilo že 12 let.
Vidim, da je veliko pomislekov in ugibanjo kako se bo vozilo sedaj, ko je proga podaljšana. Vsekakor bo potreben nek red in nekdo, ki bo ta red izvajal. Kar pa se tiče same vožnje bo pa lokomotivo treba kuriti in ''špajzati'' med vožnjo, kajti v nasprotnem primeru boš hitro ostal brez pare. Para, ki se jo nakuha na postaji med postankom zadostuje za nekaj malih krogov odvisno kako težak vlak vlečeš. Vaja bo naredila mojstre.
Lastnik un upravljalec proge Železniški muzej, pa bo moral postaviti jasna pravila o tem kako se bo vozilo in kakšna vo zila bodo smela na progo, kajt i le s tem bo lahko zagotovljena ustrezna varnost. Vlaki na vrtni železnici so v narejeni v različnih merilih, varnost pa je še vedno v merilu 1:1.
Lp Marko
Najprej Primož hvala za posnetek gradbenega vlaka, lepi spomini, kot da bi bilo včeraj pa je minilo že 12 let.
Vidim, da je veliko pomislekov in ugibanjo kako se bo vozilo sedaj, ko je proga podaljšana. Vsekakor bo potreben nek red in nekdo, ki bo ta red izvajal. Kar pa se tiče same vožnje bo pa lokomotivo treba kuriti in ''špajzati'' med vožnjo, kajti v nasprotnem primeru boš hitro ostal brez pare. Para, ki se jo nakuha na postaji med postankom zadostuje za nekaj malih krogov odvisno kako težak vlak vlečeš. Vaja bo naredila mojstre.
Lastnik un upravljalec proge Železniški muzej, pa bo moral postaviti jasna pravila o tem kako se bo vozilo in kakšna vo zila bodo smela na progo, kajt i le s tem bo lahko zagotovljena ustrezna varnost. Vlaki na vrtni železnici so v narejeni v različnih merilih, varnost pa je še vedno v merilu 1:1.
Lp Marko
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Ko smo pred dvanajstimi leti na našo idejo in iniciativo postavili prvo progo vrtne železnice v muzeju, sta se pri postavitvi proge in pri vožnjah še posebej izkazala Marko in Primož.
junij 2005:
junij 2005:
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Novi motivi
Proga je sklenjena in vozna v vsej predvideni dolžini.
22. november 2017:
in še "klasičen" motiv:
Proga je sklenjena in vozna v vsej predvideni dolžini.
22. november 2017:
in še "klasičen" motiv:
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Čestitam.
Kolika je zdaja dolžina proge?
Kolika je zdaja dolžina proge?
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Dolžina povratne vožnje (tja in nazaj) je približno 0,53 km.
Re: Vrtna železnica v Muzeju SŽ
Bravo naši!!