Miloš, moje avtomatske kretnice nimajo klasičnih ostric, delovanje kretnic pri izredno visoki hitrosti pa se vidi na tem video posnetku: https://youtu.be/u8hPcq-IQ3I?t=1miloš napisal/-a:Jurij,daj pokaži še ostrice,pri mojih letih mi namreč ni nič več jasno,kako delujejo.
LP Miloš
Gorička železnica - Prosečka vas
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Zdravo!
Jurij, če sem prav videl, imajo tvoje kretnice vsekakor tudi ostrice, Te so permanentno nastavljene v položaj, kot si si ga zamislil, torej je v smeri vožnje proti srcu dosegljiv le en krak (na videu "v odklon"). Se pa da kretnica v nasprotni smeri vožnje prerezati ( iz smeri "v premo") in se pri tem ostrici elastično deformirata.
LP - Peter
Jurij, če sem prav videl, imajo tvoje kretnice vsekakor tudi ostrice, Te so permanentno nastavljene v položaj, kot si si ga zamislil, torej je v smeri vožnje proti srcu dosegljiv le en krak (na videu "v odklon"). Se pa da kretnica v nasprotni smeri vožnje prerezati ( iz smeri "v premo") in se pri tem ostrici elastično deformirata.
LP - Peter
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Tudi jaz menim, da je Peter pravilno napisal.
Je pa ta sistem meni znan, na nekaterih vrtnih železnicah po Evropi ga že uporabljajo s tem, da dodatno uporabljajo še vzmet za sigurno vrnitev kretnice v prvotni položaj.
Je pa ta sistem meni znan, na nekaterih vrtnih železnicah po Evropi ga že uporabljajo s tem, da dodatno uporabljajo še vzmet za sigurno vrnitev kretnice v prvotni položaj.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Meni na Jurijevem filmu deluje tako, kot da je ostrica za vožnjo v premo malo skrajšana in se torej ne prilega svoji tirnici niti ob "prerezanju", zato ne rabi biti nič elastična in ima pozicijo čisto fiksno. Mi je pa skrivnost kako udobno in natančno lahko pelje kolesna dvojica preko take kretnice v premi (ko jo "prereže") ...Peter 5 napisal/-a:...Se pa da kretnica v nasprotni smeri vožnje prerezati ( iz smeri "v premo") in se pri tem ostrici elastično deformirata.
LP, Metod
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Pozdravljeni!
Kot je vidno iz prvega video posnetka (youtube/IMjHJsnH2yQ...), kjer voziček vožnjo začne iz "štuca" po prepeljani prvi kretnici z desnega kraka (prerezano), se na tej kretnici zaradi postavljene kretnice v odklon (levo), pri sedanji tirni situaciji, vozilo nikoli ne more vrniti nazaj v "štuc".
Se motim?
Pozdrav, Saša
Kot je vidno iz prvega video posnetka (youtube/IMjHJsnH2yQ...), kjer voziček vožnjo začne iz "štuca" po prepeljani prvi kretnici z desnega kraka (prerezano), se na tej kretnici zaradi postavljene kretnice v odklon (levo), pri sedanji tirni situaciji, vozilo nikoli ne more vrniti nazaj v "štuc".
Se motim?
Pozdrav, Saša
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Jurij,meni je jasno,da kretnico prerežeš,saj jo vsi,tudi na Raki,ko greš ven iz postaje.Zanima me vožnja proti kretnici,kako greš v premo ali v odklon?
MMG,na Bledu 1991 sem prerezal kretnico,vmes med šino in ostrico se je pa znašel kamenček.Seveda sem iztiril in veselo polomil hene (izpihalne pipice).Torej pozor,kretnica mora biti spucana!Moje pripombe so zgolj dobronamerne.
LP Miloš
MMG,na Bledu 1991 sem prerezal kretnico,vmes med šino in ostrico se je pa znašel kamenček.Seveda sem iztiril in veselo polomil hene (izpihalne pipice).Torej pozor,kretnica mora biti spucana!Moje pripombe so zgolj dobronamerne.
LP Miloš
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Miloš, vem da imaš zelo veliko izkušenj z vrtnimi železnicami, zato imam tudi jaz veliko mero spoštovanja do tvojega dolgoletnega dela, ampak vseeno , jaz osebno z mojim vlakom ne bom nikoli rezal takšnih kretnic, kot so bile nekoč na Bledu, in pa takšnih kretnic, kot jih danes lahko vidimo v Ljubjani ali pa na Raki, kajti rezanje dveh vzporednih ostric pomeni v vsakem primeru povečano nevarnost iztirnjenja, pri tem pa ni nujno da se kamenček zatakne med tirnico in ostrico.miloš napisal/-a:Jurij,meni je jasno,da kretnico prerežeš,saj jo vsi,tudi na Raki,ko greš ven iz postaje.Zanima me vožnja proti kretnici,kako greš v premo ali v odklon?
MMG,na Bledu 1991 sem prerezal kretnico,vmes med šino in ostrico se je pa znašel kamenček.Seveda sem iztiril in veselo polomil hene (izpihalne pipice).Torej pozor,kretnica mora biti spucana!Moje pripombe so zgolj dobronamerne.
LP Miloš
Kretnica je lahko popolnoma spucana, pa kljub temu pride do iztirjenja, kajti pri rezanju dveh vzporednih ostric poteka rezanje ene ostrice aksialno z zunanjim vodilnim robom enega kolesa pod obremenitvijo teže celotnega radialnega pritiska kolesa na ostrico, posledično tega pa je nastanek neizogibnega velikega trenja pod rezano ostrico in pa istočasno med vodilnimi robovi koles, takšno trenje, oziroma porušitev sorazmerja teh dveh trenj pa je tudi glavni razlog za iztirjenje pri rezanju kretnic.
Moje kretnice delujejo popolnoma drugače, tako da tukaj ne more priti do iztirjenja zaradi rezanja kretnic, saj pri rezanju moje kretnice nikoli ne nastane trenje med robovi koles in pa pod rezano kretnico, ker so kretnice preprosto narejene tako, da jaz nikoli ne režem ostrice, katera se nahaja pod radialno obremenitvijo kolesa.
Pri rezanju kretnice pa tudi nikoli ne porivam ostrico proti tirnici, ampak jo vedno odmikam od tirnice, tako da tudi kamenček v nobenem primeru ne more priti med tirnico in ostrico.
LP Jurij
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Vneto spremljam dogodke in debato okoli Goričke železnice in mi je všeč.
To, kar pa se dogaja sedaj, je že pripravljena magistrska naloga za enega od bodočih magistrov strojništva.
Kar tako naprej.
Slovenci smo strup v majhnih stekleničkah.
V povprečju smo na število prebivalcev v svetovnem vrhu.
Se vidimo kmalu v Prosečki vasi.
LP, Peter
To, kar pa se dogaja sedaj, je že pripravljena magistrska naloga za enega od bodočih magistrov strojništva.
Kar tako naprej.
Slovenci smo strup v majhnih stekleničkah.
V povprečju smo na število prebivalcev v svetovnem vrhu.
Se vidimo kmalu v Prosečki vasi.
LP, Peter
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Nalaganje kamnov za gradnjo tovorne postaje.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Dvig kamnov z žerjavom na vagon.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
In transport težkih kamnov do gradbišča tovorne postaje.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
In dobrih 500kg teški tranport je prispel na cilj.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
Težje kamne pa nalagam na vagon posamično z žerjavom
Zadnjič spremenil jurij, dne 29.10.2015, 20:07, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Gorička železnica - Prosečka vas
jurij napisal/-a:artbau napisal/-a:Vneto spremljam dogodke in debato okoli Goričke železnice in mi je všeč.
To, kar pa se dogaja sedaj, je že pripravljena magistrska naloga za enega od bodočih magistrov strojništva.
Kar tako naprej.
Slovenci smo strup v majhnih stekleničkah.
V povprečju smo na število prebivalcev v svetovnem vrhu.
Se vidimo kmalu v Prosečki vasi.
LP, Peter
Pozdravljen Peter, nekaj časa sem bil sicer malo odsoten, vendar pa se strinjam z tvojimi navedbami, in upam da se kmalu res vidimo v Prosečki vasi, kjer poteka gradnja železnice z polno paro naprej.