Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2195
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Bosanci, oziroma natančenje ŽFBiH ima 9 Talgo garnitur, od tega 4 spalne garniture, mislim da samo z ležišči.
Talgo nima ležišč (ležalnih vagonov). Ima pa spalne kupeje za 4 osebe, to bo to. Bosanski Talgo vlaki imajo tako dvoposteljne kot štiriposteljne kupeje, klasični triposteljni pa pri Talgu zaradi nizke višine vagonov ne pridejo v poštev.
Nekakšne "izumetničene" ležalne vagone so si sicer pri svojih žal že pokojnih Talgo CNL vlakih izmislili Nemci, in sicer so bili ti bolj podobni ruskim "Platzkartnyim", ležišča ločena od prehoda le z zaveso. Imenovali so jih "Kajütenliegewagen"
andro43
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Nobene konkurence ne misli delati, saj nočni vlaki sploh niso rentabilni, razen sezonskih.
Kolopavlak napisal/-a: 06.09.2021, 22:03 To da se lahko za slabih 12€ odpelješ z vlakom direktno na tržaško letališče iz Ljubljane je vredu cena, to da pa lahko od tam za podobno ceno letiš na Malto pa nerealna.
Če se pogovarjamo o ravnovesju javnega prometa je to zdaj neuravnovešeno med nizkocenovnimi letalskimi leti in avtobusi na dolge razdalje, v idealnem ravnovesju slonijo koridorji na železniški infrastrukturi, ki jo podpira lokalni cestni promet, letala pa naj so za otoke in čezoceanska potovanja.
Tu se skriva srž problema (po mojem mnenju). Neskončno subvencioniranje vsega mogočega ne vodi nikamor. Vlak je brez dvoma bolj ekološki od drugih načinov prevoza, razen tega pa najverjetneje nima ravno mnogo višjih realnih stroškov kot npr. letalski prevoz (gorivo, osebje itd.). Ključ je to odraziti tudi v realnem stanju, torej da so karte ugodne - maksimalno na sedanjem nivoju - in da je vlak hkrati profitabilen (tu pa mi idej žal zmanjka).
Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Druga linija je sploh no go. Problematična je infrastruktura, šengen, politika, denar...Med Beogradom in Skopjem je že vozil vlak, pa je že dolgo ukinjen.
In to je zares žalostno. Moja ideja je bila, da bi SŽ nekako prebil te ovire in ustvaril nek produkt, ki bi bil vsestransko zanimiv (tudi ekonomsko). Vendar ga verjetno ni junaka, ki bi mu to ob vseh teh ovirah uspelo. Žal.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2195
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Verjetno najpomembnejši železniški dogodek v tem letu, ki je evropsko leto železnic.

Nova Nightjet vagona se prvič pokažeta javnosti.

Zanimiv izgled, vsekakor. Izpeljanka iz že poznanih Railjetov, a z novo oznako (Viaggio NextGen), novimi podstavnimi vozički in celim kupom novih tehničnih rešitev. Da o notranjosti niti ne govorimo - komaj čakam, da vidim prve slike "Mini Suite" v realnosti.
Kabinski vagon je sicer sedežni, poleg njega pa je "multifunkcijski" - delno nizkopodni s spalnimi kupeji za invalide ter dodatnimi sedeži na dvignjenem delu.
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Čelo krmilnega vagona pa je od Vectrona!
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Fajn bod'te!, parni_vlak
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2195
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Nočni vlak Nightjet Berlin - Dunaj se z 12.6.2022 tudi uradno podaljša do Gradca. Odlična povezava tik izza naše meje, še bolje pa, ker bo verjetno obdržal zvezo z Emono do Trsta. Že kar nekajkrat na smrt obsojeni Lisinski pa tudi ostaja v voznem redu čez celo leto.
Z novim voznim redom se sicer na novo uvedejo povezave Dunaj - Paris (NJ), Zürich - Amsterdam (NJ z izposojenim voznim parkom) in Zürich - Rim (Trenitalia EN). O tem je že bilo nekaj napisanega.
Odgovori