Bravo, napišem ti, da v Evropi vozijo rudo in premog iz Rotterdama s težo 6000 ton, tebe ne premakne. VoestAlpine je predstavila poslovni načrt za lani. Podirajo rekorde, kljub temu, da vozijo vlakci do njih. In ti razen številk, ne vidiš ničesar drugega. Predvsem bistvenega!
Seveda vozijo vlakci, kaj pa je 20 vagončkov ki prepeljejo samo 2x več tovora kot je njihov prazna teže. Sem že omenil, da bi lahko samo z uporabo dostopnih 6 osnih lokomotiv (ravninska Danska jih ima za prevoz preko mosta!) povečali maso vlakov iz Kopra za 10/8. Pa ne, kupuje se dirkalne lokomotive, ki še niso dosegle na naših progah 55% maksimalne hitrosti.
Resnično misliš, da boš kaj prišparal z daljšimi vlaki, ki bi se morali ustavljati vsakih 100-300 km? V Italiji pretovor, v Munchnu pretovor drugič, čakati da se reže drug vlak in se spet sestavi. Čakanje, zavorni pregled...Veš koliko računajo ranžirne za rezanje? Koliko dodatne energije moraš plačat? 15 € na MWh stane trošarina v Avstriji. Če hočeš prevozit vlak čez več držav, potrebuješ goro papirjev.
Zakaj se pa mora vlak ustavljati vsakih 100-300 km. Večina teh ustavljanj je vsled nagajanja ene uprave drugi. In posledično stojijo vlaki ure in ure na postajah, recimo Mb, Je.... Končno je iz Kopra v Linz manj kot 400 km (po cesti 310 km) in ne vidim potrebe, da se menjava lokomotive, ki so kao interoperabilne. Hudič je ker strojevodje niso interoperabilni in tudi SŽ niso globalni (vsaj Sr. Ev.) igralec. . Imam občutek, da privatniki to opravijo veliko bolj učinkovito. EU je enotni gospodarski prostor, toda ne na železnici, vkljub vsem naporom raznih komisariatov.
Ko boš naslednič bral, da se v Trbižu obrne 50 tovornih na dan, se spomni, da jih gre nekaj v Trst iz Munchna, drugi pridejo iz V4 in gredo v Livirno, kakšen pride iz Poljske, nekateri iz Linza za Cinderello....
Komot bi jih lahko bilo samo 25......
In Francozi so testirali 1500 metrski vlak do Nemške meje. Sklenili so, vozili bomo 2x740 metrov. S tistim enim vlakom so naredili kaos na meji. Cela postaja je bila zaprta, dokler niso razrezali in ranžirali v dva vlaka. In še ena stvar. Avstrija ima več kot 33 % delež na tirih in se veča. Dolžina ne presega 700 metrov. Francija, ki že lep čas vozi z večjo dolžino tudi sedaj do 1000 metrov, ima le 11
% delež. Če ti tu ne zabliska, da ni vse v dolžini in teži, potem, pa res ne vem več, kaj naj.
In zakaj bi bila štala na meji z Nemčijo. V Franciji niso poročali o štali, pa so najprej tam izvedli preiskus evropske ideje. Štala je pač lahko resnična, ali pa namišljena s tisoči izgovorov. In te dolžine so predvsem zahteve po cenenem prevozu kontejnerjev. Pri razsutih tovorih ni problem dolžina, ampak skupna masa. In tu je videti velik problem, Hrvati bi vozili 10 vagončkov, eni bi vozili 2000 ton, drugi 2800 ton, tretji 2200 ton. In seveda obvelja najmanjši skupni imenovalec, ali pa sestavljanje/razstavljane vlakov.....
Kar pa se tiče potniških vlakov čez lužo. Lahko vozijo samo po svojih progah (garniture), zaradi varnostnih zahtev. Amtrak pa ima zelo visoko subvencijo države, ki pa se vsako leto manjša.
Pa še kako vozijo po ne-lastnih progah, seveda ima Amtrak lokomotivske vlake. Recimo da to velja za Kalifornijo, kjer sem pač prebil kumulativno nekaj let.
P. S. Grenoble je lažlje dostopen iz Zurciha. S sabo vzameš Interrail. V Zurichu pa je možno si vzeti pavzo za konkreten zajtrk in sprehod, ter odriniti ob 12 uri.
Kateri butec se bo pa peljal iz Ljubljane v Zurich in nato na jug v Grenoble. Iz Zuricha 5-7 ur, v tem času sem z avtom pod Frejuskim tunelom..... pa je še nočni vlak iz Lj, 12 ur..... , hvala za tak nasvet. Je še vedno najhitreje z FR ob 9:38 iz Trsta do Torina...