Austrija 13.4.2007. (cca 7.9 MB)
Austrija 13.4.2007. (cca 7.9 MB)
Na dan karakteristicnog datuma - petak 13; otisao sam sa prijateljem na izlet u Austriju. Osnovna namjera nam je bila vidjeti jednu staru elektricnu lokomotivu, koja gotovo nikada ne vuce putnicke vlakove; ali uspjeli smo vidjeti i kojesta drugo!
Jednom rijecju - odlican izlet, a fotoreportaza slijedi!
Iz Zagreba smo krenuli oko 7; isli smo do Ptuja, i onda preko Gornje radgone stigli do bad Gleichenberga.
Prva 'stanica' je bila stanica Gornja Radgona u koju ne dolaze putnicki vlakovi. Ipak, stajao je teretnnjak, sa 'spankom' - SZ 644 004:
Stanica Gornja Radgona:
Nakon prelaska granice otisli smo do stanice Bad Radkersburg:
Na kolodvoru je stajao Desiro OBB 5022 - vlak za Spielfeld-Strass:
Dva zanimljiva detalja - naprava koja sluzi za kontrolu profila:
... i celicni pragovi:
Sjeverno od Bad Radkersburga je Bad Gleichenberg; a to je posljednja stanica pruge na kojoj trenutno vozi 'nasa' elektricna lokomotiva. Ipak, nju smo fotografirali na drugom kraju pruge - nesto prije stanice Feldbach. Rijec je o AEG-ovoj lokomotivi iz 1930. godine.
Neki podaci o ovoj lokomotivi: http://stlb.at/triebfahrzeuge/details/e41.htm
U stanici Feldbach Landesbahn stoji niz vagona sa tucanikom - dokaz da se pruga odrzava, i kao sto smo i vidjeli, da je u vrlo dobrom stanju!
Vise o pruzi Feldbach - Bad Gleichenberg na: http://www.stlb.at/bahnlinien/bahnstrecke_feldbach.htm
Rijec je o pruzi koja je elektrificirana sustavom 1800V=; karakteristicnoj po ostrim zavojima, jakim usponima, specificnim sustavom vjesanja voznog voda i prolaskom kroz vrlo lijepe pejzaze. Jedini problem je vozni red; naime popodne niti navecer vlakovi ne voze!
Zaposlenici zeljeznice, koja danas pripada StLB-u su nam dozvolili obilazak depoa; kao i fotografiranje (toliko o tome da se nigdje ne smiju fotografirati depoi)!
Teretni vagon StLB-a:
Drezine:
I jedna drezina za uskotracni (760 mm) kolosijek:
Elektricna kola koja uobicajeno voze prugom Feldbach - Bad Gleichenberg:
Njihova tvornicka plocica:
StLB E41 lokomotiva se vratila u depo, nakon sto je odvukla vlak do 'glavne' stanice Feldbach (depo je kod stanice Feldbach Landesbahn):
'Na kanalu':
Modernizirana upravljacnica:
Tvornicka plocica lokomotive:
OBB-ov putnicki vagon na stanici Feldbach Landesbahn:
Stanica Feldbach se nalazi na neelektrificiranoj pruzi Graz - Fehring. Rijec je o pruzi koja se u Fehringu odvaja prema Becu i prema Madzarskoj, a jedna je od najvaznijih neelektrificiranih pruga u Austriji. U svakom slucaju, dobro mjesto za vidjeti Herculese (2016) i Desiroe u akciji!
Desiro na putu od Fehringa prema Grazu:
Nakon Feldbacha nastupila je dilema: da li da cekamo iduci vlak prema Bad Gleichenbergu i provozamo se sa lokomotivom E41; ili da odemo prema Weizu; gdje bi mogli vidjeti bivse diesel lokomotive iz Bosne serije JZ 740... Pobijedila je opcija prema Weizu; i moram priznati da smo doro odabrali!
U Weizu je tvornica transformatora ELIN, koja cesto koristi specijalne vagone za prijevoz:
Oznake na vagonu:
StLB-ove diesel lokomotive:
Sef stanice u Weizu je bio vrlo ljubezan; i dao nam je reflektirajuce prsluke namjenjene posjetiteljima. isto tako, decki u depou su bili super - detaljno objasnjavanje o vozilima, strpljivo odgovaranje na pitanja, i na kraju za dar StLB-ovi kalendari!
A sada, specijaliteti: )
Ex JZ 740 (760 mm):
Mala diesel lokomotiva u vlasnistvu kluba ljubitelja zeljeznice 'U44' (760 mm):
Druga ex-JZ 740 u depou:
Cisterna u depou (takodjer 760 mm):
Plato vagon:
Ostatak trece ex-JZ 740 diesel lokomotive (broj 106):
760 mm vagoni za prijevoz cementa:
Jos par teretnih uskotracnih vagona:
Troosovinski vagoni:
Uskotracna lokomotiva RT3
VL8:
VL15:
VL16:
Drezina X44:
Diesel manevarka (1435 mm):
Vlak za Gleisdorf:
I diesel lokomotiva na 1. peronu stanice Weiz:
Elektricni manevarski 'robot' - nema upravljacnice: upravlja se putem radio veze:
Jos jedna StLB manevarka:
I jedan od dva StLB-ova mainline diesela:
Ispred stanicne zgrade u Weizu je niz uskotracnih putnickih vagona, neki su kupljeni rabljeni od OBB-a:
U 760 mm dijelu depoa nalazi se i parna lokomotiva Mtb Kh 101, vlasnistvo kluba ljubitelja 'U44'
'U' lokomotiva u fazi popravka:
Nakon detaljnog razgledavanja depoa u Weizu, odlucili smo otici jos dvadesetak kilometara sjevernije, prema krajnjoj stanici uskotracne pruge Birkfeld. Dio ove pruge koristi se za teretni prijevoz (dionica Weiz - Anger); a na citavoj se dionici odvija i muzejski promet sa nekoliko parnih lokomotiva. Vise o ovj pruzi na: http://www.feistritztalbahn.at/
Na dionici Weiz - Anger nalazi se i ovaj fascinantni vijadukt:
Klub 'U44' svoje sjediste ima u Birkfeldu. tamo nas je docekao jedan od clanova kluba, becanin koji vrijeme provodi u Birkfeldu, i popravlja, sa svoja dva sina parne lokomotive kluba. Rad je volonterski; a klub dobiva pomoc od lokalne uprave i StLB-a.
Stanica Birkfeld:
Depo u Birkfeldu:
Lijevo se vidi vrlo lijepa barokna crkva u sredistu Birkfelda, od koje se pruza lijep pogled na dolinu, i stanicu
A u depou, iza putnickog vagona koji smo izgurali uz pomoc gospodina koji popravlja parnjace, nalazi se.....
:skok JZ 83 180
I lokomotiva U8:
Jos jedna od lokomotiva serije U (kakve su vozile i na Parenzani) u depou u Birkfeldu:
Kotao 'U' lokomotive:
Drezina X63:
I X616:
Diesel lokomotiva u Birkfeldu:
Tender parnjace pretvoren u ralicu:
Naposlijetku, pogled na stanicu sa platoa kod crkve:
Stanica je prolazna zato jer je nekad pruga isla jos petnaestak kilometara sjevernije, do rudnika u Rotenu.
Nakon kratke kave u Birkfeldu, odlucili smo preko prijevoja otici do Mixnitza, stanice na pruzi Graz - Bruck; i pocetne tocke jedne 760 mm industrijske elektrificirane pruge. Prijevoj je na 1170 mnm; a pejzazi su prelijepi. Kod rudnika u Breitenauu (krajnja stanica uskotracne pruge) nalazi se Deutzova rudarska lokomotiva:
Stanica uskotracne pruge u Mixnitzu:
I OBB-ova stanica u Mixnitzu:
S obzirom da je promet na pruzi Bruck - Graz prilicno gust, nije proslo niti 5 minuta kada se iz pravca Brucka pojavio taurus sa kratkim teretnim vlakom:
A zatim i 4010 iz pravca Graza:
Izmedju Mixnitza i Graza, kod mjesta Frohnlenten nalazi se Badlwandgalerie; kojom su do 1966 prolazili vlakovi! Vise o ovoj gradjevini na: http://www.badlwand.org
Stijena iznad galerije je danas vjezbaliste alpinista!
Oko 18:30 dosli smo napokon u Graz; gdje smo posjetili klub ljubitelja zeljeznice sa fantasticnom maketom!
Vijadukt sa pruge preko Semmeringa Kalte Rhine u maketi:
Jos nekoliko fotografija makete:
Kompjuter kojim se upravlja prometom na maketi:
Na kraju, nekoliko fotografija sa kolodvora u Grazu:
Taurus 1016 047
OBB 1042 050:
OBB 1044 124:
OBB 1063 024:
OBB 1142 704:
GKB-ov DMU:
OBB 6010 025:
pozdrav
toma
Jednom rijecju - odlican izlet, a fotoreportaza slijedi!
Iz Zagreba smo krenuli oko 7; isli smo do Ptuja, i onda preko Gornje radgone stigli do bad Gleichenberga.
Prva 'stanica' je bila stanica Gornja Radgona u koju ne dolaze putnicki vlakovi. Ipak, stajao je teretnnjak, sa 'spankom' - SZ 644 004:
Stanica Gornja Radgona:
Nakon prelaska granice otisli smo do stanice Bad Radkersburg:
Na kolodvoru je stajao Desiro OBB 5022 - vlak za Spielfeld-Strass:
Dva zanimljiva detalja - naprava koja sluzi za kontrolu profila:
... i celicni pragovi:
Sjeverno od Bad Radkersburga je Bad Gleichenberg; a to je posljednja stanica pruge na kojoj trenutno vozi 'nasa' elektricna lokomotiva. Ipak, nju smo fotografirali na drugom kraju pruge - nesto prije stanice Feldbach. Rijec je o AEG-ovoj lokomotivi iz 1930. godine.
Neki podaci o ovoj lokomotivi: http://stlb.at/triebfahrzeuge/details/e41.htm
U stanici Feldbach Landesbahn stoji niz vagona sa tucanikom - dokaz da se pruga odrzava, i kao sto smo i vidjeli, da je u vrlo dobrom stanju!
Vise o pruzi Feldbach - Bad Gleichenberg na: http://www.stlb.at/bahnlinien/bahnstrecke_feldbach.htm
Rijec je o pruzi koja je elektrificirana sustavom 1800V=; karakteristicnoj po ostrim zavojima, jakim usponima, specificnim sustavom vjesanja voznog voda i prolaskom kroz vrlo lijepe pejzaze. Jedini problem je vozni red; naime popodne niti navecer vlakovi ne voze!
Zaposlenici zeljeznice, koja danas pripada StLB-u su nam dozvolili obilazak depoa; kao i fotografiranje (toliko o tome da se nigdje ne smiju fotografirati depoi)!
Teretni vagon StLB-a:
Drezine:
I jedna drezina za uskotracni (760 mm) kolosijek:
Elektricna kola koja uobicajeno voze prugom Feldbach - Bad Gleichenberg:
Njihova tvornicka plocica:
StLB E41 lokomotiva se vratila u depo, nakon sto je odvukla vlak do 'glavne' stanice Feldbach (depo je kod stanice Feldbach Landesbahn):
'Na kanalu':
Modernizirana upravljacnica:
Tvornicka plocica lokomotive:
OBB-ov putnicki vagon na stanici Feldbach Landesbahn:
Stanica Feldbach se nalazi na neelektrificiranoj pruzi Graz - Fehring. Rijec je o pruzi koja se u Fehringu odvaja prema Becu i prema Madzarskoj, a jedna je od najvaznijih neelektrificiranih pruga u Austriji. U svakom slucaju, dobro mjesto za vidjeti Herculese (2016) i Desiroe u akciji!
Desiro na putu od Fehringa prema Grazu:
Nakon Feldbacha nastupila je dilema: da li da cekamo iduci vlak prema Bad Gleichenbergu i provozamo se sa lokomotivom E41; ili da odemo prema Weizu; gdje bi mogli vidjeti bivse diesel lokomotive iz Bosne serije JZ 740... Pobijedila je opcija prema Weizu; i moram priznati da smo doro odabrali!
U Weizu je tvornica transformatora ELIN, koja cesto koristi specijalne vagone za prijevoz:
Oznake na vagonu:
StLB-ove diesel lokomotive:
Sef stanice u Weizu je bio vrlo ljubezan; i dao nam je reflektirajuce prsluke namjenjene posjetiteljima. isto tako, decki u depou su bili super - detaljno objasnjavanje o vozilima, strpljivo odgovaranje na pitanja, i na kraju za dar StLB-ovi kalendari!
A sada, specijaliteti: )
Ex JZ 740 (760 mm):
Mala diesel lokomotiva u vlasnistvu kluba ljubitelja zeljeznice 'U44' (760 mm):
Druga ex-JZ 740 u depou:
Cisterna u depou (takodjer 760 mm):
Plato vagon:
Ostatak trece ex-JZ 740 diesel lokomotive (broj 106):
760 mm vagoni za prijevoz cementa:
Jos par teretnih uskotracnih vagona:
Troosovinski vagoni:
Uskotracna lokomotiva RT3
VL8:
VL15:
VL16:
Drezina X44:
Diesel manevarka (1435 mm):
Vlak za Gleisdorf:
I diesel lokomotiva na 1. peronu stanice Weiz:
Elektricni manevarski 'robot' - nema upravljacnice: upravlja se putem radio veze:
Jos jedna StLB manevarka:
I jedan od dva StLB-ova mainline diesela:
Ispred stanicne zgrade u Weizu je niz uskotracnih putnickih vagona, neki su kupljeni rabljeni od OBB-a:
U 760 mm dijelu depoa nalazi se i parna lokomotiva Mtb Kh 101, vlasnistvo kluba ljubitelja 'U44'
'U' lokomotiva u fazi popravka:
Nakon detaljnog razgledavanja depoa u Weizu, odlucili smo otici jos dvadesetak kilometara sjevernije, prema krajnjoj stanici uskotracne pruge Birkfeld. Dio ove pruge koristi se za teretni prijevoz (dionica Weiz - Anger); a na citavoj se dionici odvija i muzejski promet sa nekoliko parnih lokomotiva. Vise o ovj pruzi na: http://www.feistritztalbahn.at/
Na dionici Weiz - Anger nalazi se i ovaj fascinantni vijadukt:
Klub 'U44' svoje sjediste ima u Birkfeldu. tamo nas je docekao jedan od clanova kluba, becanin koji vrijeme provodi u Birkfeldu, i popravlja, sa svoja dva sina parne lokomotive kluba. Rad je volonterski; a klub dobiva pomoc od lokalne uprave i StLB-a.
Stanica Birkfeld:
Depo u Birkfeldu:
Lijevo se vidi vrlo lijepa barokna crkva u sredistu Birkfelda, od koje se pruza lijep pogled na dolinu, i stanicu
A u depou, iza putnickog vagona koji smo izgurali uz pomoc gospodina koji popravlja parnjace, nalazi se.....
:skok JZ 83 180
I lokomotiva U8:
Jos jedna od lokomotiva serije U (kakve su vozile i na Parenzani) u depou u Birkfeldu:
Kotao 'U' lokomotive:
Drezina X63:
I X616:
Diesel lokomotiva u Birkfeldu:
Tender parnjace pretvoren u ralicu:
Naposlijetku, pogled na stanicu sa platoa kod crkve:
Stanica je prolazna zato jer je nekad pruga isla jos petnaestak kilometara sjevernije, do rudnika u Rotenu.
Nakon kratke kave u Birkfeldu, odlucili smo preko prijevoja otici do Mixnitza, stanice na pruzi Graz - Bruck; i pocetne tocke jedne 760 mm industrijske elektrificirane pruge. Prijevoj je na 1170 mnm; a pejzazi su prelijepi. Kod rudnika u Breitenauu (krajnja stanica uskotracne pruge) nalazi se Deutzova rudarska lokomotiva:
Stanica uskotracne pruge u Mixnitzu:
I OBB-ova stanica u Mixnitzu:
S obzirom da je promet na pruzi Bruck - Graz prilicno gust, nije proslo niti 5 minuta kada se iz pravca Brucka pojavio taurus sa kratkim teretnim vlakom:
A zatim i 4010 iz pravca Graza:
Izmedju Mixnitza i Graza, kod mjesta Frohnlenten nalazi se Badlwandgalerie; kojom su do 1966 prolazili vlakovi! Vise o ovoj gradjevini na: http://www.badlwand.org
Stijena iznad galerije je danas vjezbaliste alpinista!
Oko 18:30 dosli smo napokon u Graz; gdje smo posjetili klub ljubitelja zeljeznice sa fantasticnom maketom!
Vijadukt sa pruge preko Semmeringa Kalte Rhine u maketi:
Jos nekoliko fotografija makete:
Kompjuter kojim se upravlja prometom na maketi:
Na kraju, nekoliko fotografija sa kolodvora u Grazu:
Taurus 1016 047
OBB 1042 050:
OBB 1044 124:
OBB 1063 024:
OBB 1142 704:
GKB-ov DMU:
OBB 6010 025:
pozdrav
toma
Avstrija
Toma, super!
Reportaža je res na nivoju v vsakem smislu!
Hvala in še se priporočamo!
Reportaža je res na nivoju v vsakem smislu!
Hvala in še se priporočamo!
Hvala svima na pohvalama! Drago mi je da vam se reportaza svidja!
1. maja 83 180 vuce muzejski vlak od Weiza do Birkfelda; polazak iz Weiza je u 10:30, a povratak oko 17.
Biti ce mi drago ako je netko zainteresiran i dodje na tu voznju - nekoliko zeljeznickih entuzijasta iz Zagreba sigurno dolazi
pozdrav
toma
1. maja 83 180 vuce muzejski vlak od Weiza do Birkfelda; polazak iz Weiza je u 10:30, a povratak oko 17.
Biti ce mi drago ako je netko zainteresiran i dodje na tu voznju - nekoliko zeljeznickih entuzijasta iz Zagreba sigurno dolazi
pozdrav
toma