Austrija 13.4.2007. (cca 7.9 MB)

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Toma
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 23.09.2005, 18:51
Kraj: Zagreb

Austrija 13.4.2007. (cca 7.9 MB)

Odgovor Napisal/-a Toma »

Na dan karakteristicnog datuma - petak 13; otisao sam sa prijateljem na izlet u Austriju. Osnovna namjera nam je bila vidjeti jednu staru elektricnu lokomotivu, koja gotovo nikada ne vuce putnicke vlakove; ali uspjeli smo vidjeti i kojesta drugo!

Jednom rijecju - odlican izlet, a fotoreportaza slijedi!

Iz Zagreba smo krenuli oko 7; isli smo do Ptuja, i onda preko Gornje radgone stigli do bad Gleichenberga.

Prva 'stanica' je bila stanica Gornja Radgona u koju ne dolaze putnicki vlakovi. Ipak, stajao je teretnnjak, sa 'spankom' - SZ 644 004:

Slika

Stanica Gornja Radgona:

Slika

Nakon prelaska granice otisli smo do stanice Bad Radkersburg:

Slika

Na kolodvoru je stajao Desiro OBB 5022 - vlak za Spielfeld-Strass:

Slika

Slika

Dva zanimljiva detalja - naprava koja sluzi za kontrolu profila:

Slika

Slika

... i celicni pragovi:

Slika

Sjeverno od Bad Radkersburga je Bad Gleichenberg; a to je posljednja stanica pruge na kojoj trenutno vozi 'nasa' elektricna lokomotiva. Ipak, nju smo fotografirali na drugom kraju pruge - nesto prije stanice Feldbach. Rijec je o AEG-ovoj lokomotivi iz 1930. godine.

Slika

Slika

Neki podaci o ovoj lokomotivi: http://stlb.at/triebfahrzeuge/details/e41.htm

U stanici Feldbach Landesbahn stoji niz vagona sa tucanikom - dokaz da se pruga odrzava, i kao sto smo i vidjeli, da je u vrlo dobrom stanju!

Slika

Slika

Vise o pruzi Feldbach - Bad Gleichenberg na: http://www.stlb.at/bahnlinien/bahnstrecke_feldbach.htm
Rijec je o pruzi koja je elektrificirana sustavom 1800V=; karakteristicnoj po ostrim zavojima, jakim usponima, specificnim sustavom vjesanja voznog voda i prolaskom kroz vrlo lijepe pejzaze. Jedini problem je vozni red; naime popodne niti navecer vlakovi ne voze!

Zaposlenici zeljeznice, koja danas pripada StLB-u su nam dozvolili obilazak depoa; kao i fotografiranje (toliko o tome da se nigdje ne smiju fotografirati depoi)!

Slika

Teretni vagon StLB-a:

Slika

Drezine:

Slika

Slika

I jedna drezina za uskotracni (760 mm) kolosijek:

Slika

Slika

Elektricna kola koja uobicajeno voze prugom Feldbach - Bad Gleichenberg:

Slika

Njihova tvornicka plocica:

Slika

StLB E41 lokomotiva se vratila u depo, nakon sto je odvukla vlak do 'glavne' stanice Feldbach (depo je kod stanice Feldbach Landesbahn):

Slika

Slika

'Na kanalu':

Slika

Modernizirana upravljacnica:

Slika

Tvornicka plocica lokomotive:

Slika

OBB-ov putnicki vagon na stanici Feldbach Landesbahn:

Slika

Stanica Feldbach se nalazi na neelektrificiranoj pruzi Graz - Fehring. Rijec je o pruzi koja se u Fehringu odvaja prema Becu i prema Madzarskoj, a jedna je od najvaznijih neelektrificiranih pruga u Austriji. U svakom slucaju, dobro mjesto za vidjeti Herculese (2016) i Desiroe u akciji!

Desiro na putu od Fehringa prema Grazu:

Slika

Nakon Feldbacha nastupila je dilema: da li da cekamo iduci vlak prema Bad Gleichenbergu i provozamo se sa lokomotivom E41; ili da odemo prema Weizu; gdje bi mogli vidjeti bivse diesel lokomotive iz Bosne serije JZ 740... Pobijedila je opcija prema Weizu; i moram priznati da smo doro odabrali!

U Weizu je tvornica transformatora ELIN, koja cesto koristi specijalne vagone za prijevoz:

Slika

Slika

Oznake na vagonu:

Slika

StLB-ove diesel lokomotive:

Slika

Slika

Sef stanice u Weizu je bio vrlo ljubezan; i dao nam je reflektirajuce prsluke namjenjene posjetiteljima. isto tako, decki u depou su bili super - detaljno objasnjavanje o vozilima, strpljivo odgovaranje na pitanja, i na kraju za dar StLB-ovi kalendari!

A sada, specijaliteti: :))

Ex JZ 740 (760 mm):

Slika

Slika

Mala diesel lokomotiva u vlasnistvu kluba ljubitelja zeljeznice 'U44' (760 mm):

Slika

Druga ex-JZ 740 u depou:

Slika

Cisterna u depou (takodjer 760 mm):

Slika

Plato vagon:

Slika

Ostatak trece ex-JZ 740 diesel lokomotive (broj 106):

Slika

Slika

760 mm vagoni za prijevoz cementa:

Slika

Jos par teretnih uskotracnih vagona:

Slika

Slika

Troosovinski vagoni:

Slika

Uskotracna lokomotiva RT3

Slika

VL8:

Slika

VL15:

Slika

VL16:
Slika

Drezina X44:

Slika

Diesel manevarka (1435 mm):

Slika

Vlak za Gleisdorf:

Slika

I diesel lokomotiva na 1. peronu stanice Weiz:

Slika

Elektricni manevarski 'robot' - nema upravljacnice: upravlja se putem radio veze:

Slika

Jos jedna StLB manevarka:

Slika

I jedan od dva StLB-ova mainline diesela:

Slika

Slika

Ispred stanicne zgrade u Weizu je niz uskotracnih putnickih vagona, neki su kupljeni rabljeni od OBB-a:

Slika

U 760 mm dijelu depoa nalazi se i parna lokomotiva Mtb Kh 101, vlasnistvo kluba ljubitelja 'U44'

Slika

Slika

'U' lokomotiva u fazi popravka:

Slika

Slika

Slika

Slika

Nakon detaljnog razgledavanja depoa u Weizu, odlucili smo otici jos dvadesetak kilometara sjevernije, prema krajnjoj stanici uskotracne pruge Birkfeld. Dio ove pruge koristi se za teretni prijevoz (dionica Weiz - Anger); a na citavoj se dionici odvija i muzejski promet sa nekoliko parnih lokomotiva. Vise o ovj pruzi na: http://www.feistritztalbahn.at/

Na dionici Weiz - Anger nalazi se i ovaj fascinantni vijadukt:

Slika

Klub 'U44' svoje sjediste ima u Birkfeldu. tamo nas je docekao jedan od clanova kluba, becanin koji vrijeme provodi u Birkfeldu, i popravlja, sa svoja dva sina parne lokomotive kluba. Rad je volonterski; a klub dobiva pomoc od lokalne uprave i StLB-a.

Stanica Birkfeld:

Slika

Depo u Birkfeldu:

Slika

Lijevo se vidi vrlo lijepa barokna crkva u sredistu Birkfelda, od koje se pruza lijep pogled na dolinu, i stanicu :)

Slika

A u depou, iza putnickog vagona koji smo izgurali uz pomoc gospodina koji popravlja parnjace, nalazi se.....

:skok JZ 83 180


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

I lokomotiva U8:

Slika

Jos jedna od lokomotiva serije U (kakve su vozile i na Parenzani) u depou u Birkfeldu:

Slika

Kotao 'U' lokomotive:

Slika

Drezina X63:

Slika

I X616:

Slika

Diesel lokomotiva u Birkfeldu:

Slika

Tender parnjace pretvoren u ralicu:

Slika

Naposlijetku, pogled na stanicu sa platoa kod crkve:

Slika

Stanica je prolazna zato jer je nekad pruga isla jos petnaestak kilometara sjevernije, do rudnika u Rotenu.

Nakon kratke kave u Birkfeldu, odlucili smo preko prijevoja otici do Mixnitza, stanice na pruzi Graz - Bruck; i pocetne tocke jedne 760 mm industrijske elektrificirane pruge. Prijevoj je na 1170 mnm; a pejzazi su prelijepi. Kod rudnika u Breitenauu (krajnja stanica uskotracne pruge) nalazi se Deutzova rudarska lokomotiva:

Slika

Stanica uskotracne pruge u Mixnitzu:

Slika

I OBB-ova stanica u Mixnitzu:

Slika

S obzirom da je promet na pruzi Bruck - Graz prilicno gust, nije proslo niti 5 minuta kada se iz pravca Brucka pojavio taurus sa kratkim teretnim vlakom:

Slika

A zatim i 4010 iz pravca Graza:

Slika

Slika

Izmedju Mixnitza i Graza, kod mjesta Frohnlenten nalazi se Badlwandgalerie; kojom su do 1966 prolazili vlakovi! Vise o ovoj gradjevini na: http://www.badlwand.org

Slika

Stijena iznad galerije je danas vjezbaliste alpinista!

Slika

Slika

Oko 18:30 dosli smo napokon u Graz; gdje smo posjetili klub ljubitelja zeljeznice sa fantasticnom maketom!

Vijadukt sa pruge preko Semmeringa Kalte Rhine u maketi:

Slika

Jos nekoliko fotografija makete:

Slika

Slika

Slika

Slika

Kompjuter kojim se upravlja prometom na maketi:

Slika

Na kraju, nekoliko fotografija sa kolodvora u Grazu:

Taurus 1016 047

Slika

Slika

OBB 1042 050:

Slika

OBB 1044 124:

Slika

OBB 1063 024:

Slika

OBB 1142 704:

Slika

GKB-ov DMU:

Slika

OBB 6010 025:

Slika



pozdrav
toma
Uporabniški avatar
BoBi19
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 486
Pridružen: 18.03.2007, 12:37
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a BoBi19 »

Super slike.. vse slike so fenominalne... najbolj so mi všeč " ČUDNE " delovne drezine... :lol: :lol:

V glavnem " GOOD WORK " :D

P.S: Primerjajte našo postajo v Gornji Radgoni in postajo v Avstriji.... :cry:
Lp Boštjan
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

zelo lepo sliko za OeBB in full!!
zadnji sliki je maket vlak ,to je "GEMEC" Grazer Eisenbahnen Model Eisenbahnen Club, zelo poznam in včasih že obisku je zelo lepo in full!

hehe :)

LP
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Avstrija

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Toma, super!
Reportaža je res na nivoju v vsakem smislu!
Hvala in še se priporočamo!
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Bravo! Jako dobra reportaža! 8)
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

=D> =D> =D> !
A karte so?!? Pa tačke s sedežev......prosim!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Toma, z eno besedo fantastično!
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Zelo, zelo dobra reportaža, mene osebno je kar fascinirala. Ob gledanju teh prelepih slik, pa mi je misel kar naprej uhajala na ozkotirno progo Poljčane - Zreče (tirna širina je bila enaka). Vsekakor pa moram to progo videti tudi sam v živo. Zelo dobra ideja za kakšen izletek.....:lol:
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

=D> =D> =D> =D> =D>
LEP DAN
Igor
Toma
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 23.09.2005, 18:51
Kraj: Zagreb

Odgovor Napisal/-a Toma »

Hvala svima na pohvalama! Drago mi je da vam se reportaza svidja!

1. maja 83 180 vuce muzejski vlak od Weiza do Birkfelda; polazak iz Weiza je u 10:30, a povratak oko 17.

Biti ce mi drago ako je netko zainteresiran i dodje na tu voznju - nekoliko zeljeznickih entuzijasta iz Zagreba sigurno dolazi :)

pozdrav
toma
Odgovori