Elektrifikacija na Češkem in električne lokomotive
Objavljeno: 17.05.2007, 9:57
Kako je začelo.
Leta 1896 se odločil na Avstro-Ogrskem češki parlament da se bo naredila nova pruga na češkem Tábor - Bechyně. ( 25 Km )
V istem času je delal na češkem izkušnje s električnimi vozi g. František Křižík , kateri že delal za Prago in Plzen tramvaje, in se je začel zelo zanjimat če bi se dala tista pruga naredit kot elektrificirana.
29.12. 1900 so dobili dozvol za projektiranje elektrificirane pruge Tabor - Bechyně. Po velikih problematičnih sastankih so 19.4. 1902 dobili koncesijo za zgradbo te pruge s pogoji da mora bit gotovo do l.1904. In parlament je spremenil pogoj in je dal rok 1.6.1903.
Zgradba je bila gotova točno v roku 1.6.1903 in je bila prva izkušnja vožnja, inšpektori so začeli delat pregled in inspekcijo katera je bila gotova 21.6.1903 in se začela redna vožnja po prugi s električnimi vozi.
Tako se je rodila prva elektrificirana proga na Avstro-Ogrskem.
Proga je bila navedena samo za elektrificirani promet , sploh nije bilo dozvoljeno parnim lokomotivam jet na tisto progo. To je bilo zbog konstrukcije pruge katera bila grajene na manjše težine vozov , ter imela 41 promile v hrib , tudi najmanja krivina v loki je bila 141 m . Na prugi je bila navedena brzina 25 Km/h v loki 14 Km/h , Vodilniki so bili nategnuti na lesenih stolpih. Elektro naprave so bile na 1400 V , vodilniki 2X700V srednji vodilnik je bila tirnica.
Morali so tudi zgradit novo elektrarno na reki Lužnice ,
Otvoritvi so bili prisotni , graf Schonbrun iz Dunaja, za čehe graf Lobkowitz , in drugije .
leseni stolpi s vodilniki: http://bechynka.wz.cz/photos/IMAGE0.jpg
ta isti tir danes: http://bechynka.wz.cz/photos/bch00.jpg
pruga takrat: http://bechynka.wz.cz/photos/tabmost2.jpg
kako se ta most gradil: http://bechynka.wz.cz/photos/most_tabor_stavba.jpg
in v kakšnem stanju je danes tir : http://bechynka.wz.cz/photos/bch040304a.jpg
tudi s cisternami http://bechynka.wz.cz/photos2003/K03.jpg
Motorni voz je bil konstrukcije od g. Křižíka iz Prage M 400.001 . iz l.1903
O tem vozu bo dalje , za sedaj linki za slike na tiste pruge in tudi voznji red muzejnih vlakov na tisti prugi.
karta pruge : http://bechynka.wz.cz/mapa2.htm
link za 100letnico pruge : http://vlak.unas.cz/BECHYNE/
http://bechynka.wz.cz/stare.htm
http://spz.logout.cz/nostalgie/tabor100let.html
Voznji red muzejnih vlakov.
Tudi so bile poštne emisije znamk 100 letnice ter kovanci srebrni
Motorni voz M 400.001 Křižík
Na podlagi razvoja elektrifikacije pruge se začela proizvajat vrsta motornih električnih vozov na češkem g. Křižík . Pred tem je ta firma proizvajala tramvaje za Prago.
tehnične podatke katere sem poiskal.
4 osni voz system 1400 V BoBo , 55 kW , zračna bremza s pritiskom, prostor v kabini - 40 sedež.
kako je zgledalo v kokpitu > http://bechynka.wz.cz/cockpit.htm
Tole bi bilo vse kaj se tiče prve električne pruge in elektrovoza na železnici na Avstro-Ogrskem.
Sedaj nadaljujemo na prvo resno lokomotivo.
_________________________________________
E 225.001 - osnovni naziv WIEN 001 - je bila proizvedena leta 1906 po mehaničnih delih na Dunaju na firmi StEG in električno nabavo je dobavil František Křižík , system je bil isti kako na M 400.001
2X700V skupaj 1400V sytem Bo pogon trakčni dvojmotorji.
Redno vozila v tovornem prometu do leta 1962 pri ČSD , potem še bila v depoju v Pragi na prevoz vagonov , in danes stoji v Pragi v tehničnom muzeju
____________________________________________
leta 1907 so imeli pri češki železnici M200.102 , proizvod MAN , 76 kW, 30 Km/h
____________________________________________
Leta 1911 so bile na češki lokomotive Avstrijskega in mešanega porekla
E 200.001 - ÖSSW - Siemens-Schuckert
66kW , 12 Km/h , težina 12 t , so vozile do leta 1956
____________________________________________
Pogej še drugih iz 1911 M 201.001 , 63kW , 30 Km/h tudi vozili do leta 1956
___________________________________________
leta 1914 - Akomulatorska lokomotiva Ringofer češkega porekla za lastne potrebe prevozov v tovarni u Pragi.
___________________________________________
Leta 1927 - tip E 423 , proizvod češka Adamovske strojirny , električna oprema Metropolitan Vickers , 540 kW , 50 Km/h , težina 50t, dlžina 11400 mm . poglej kokpit http://bechynka.wz.cz/bch100/100let.img/42301_2.jpg
_____________________________________________
leta 1928 E 424 , proizvod češka ŠKODA - vozila do leta 1963
http://fira.hyperlink.cz/e_424.htm
____________________________________________
leta 1927-1928 E 436 , proizvod češka ČKD - 876 Kw , 90 Km/h , težina 65t, 12090mm vozile so do leta 1962
http://fira.hyperlink.cz/e_466.htm
http://bechynka.wz.cz/photos/bd981217.jpg
_____________________________________________
leta 1927 so bile dobavene za češke železnice lokomotive za hitre vlake E 465 - proizvod na češkem s v sodelovanju Křižík , Brown-Boveri Co ,
Breitfield-Daněk ,
na žalost nimam tehničnih podatkov, samo pišejo da so do leta 1945 bile na čeških železnicah najbol močne lokomotive
http://fira.hyperlink.cz/e_465.htm
___________________________________________
v letu 1927 je bila E 466 in E 467 proizvod na češkem , ŠKODA
vozile so hitre vlake do leta 1964
http://fira.hyperlink.cz/e_467.htm
____________________________________
tole je v osnovi iz zgodovine.
Seadj še dam link za pregled Električnih lokomotiv na češkem po 2sv. vojni.
Mislim da to že nije toliko zanjimivo , če bi koga nekaj posebno zanjimalo napiši bom najdel podatke in prevedl.
http://fira.hyperlink.cz/e_422.htm
_____________________________________
Posebna stvar lokomotive za izvoz iz češke proizvodnje.
večinoma za rusijo , in ne samo to .
zelo me zanjima tale http://fira.hyperlink.cz/cs4.htm
samo podatke ima še admin v rekonstrukciji.
_________________________________________
Tudi je posebna ena zadeva , to so lokomotive za površinske jame .
http://fira.hyperlink.cz/e413.htm
http://fira.hyperlink.cz/17_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/e2_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/26_em.htm
http://fira.hyperlink.cz/27_e.htm
__________________________________________________
IN ena najbol močna lokomotiva proizvedena na češkem češkega porekla
letnik 1994 - 1997 tip - 184 in 184,5 -
4700kW, brzino do 150 km/h
5220kW , brzino do 95 Km/h , težina - 120t , dlžina 20346mm.
3 X 2 osi skupaj 6 os in 6 enosmernih motorjev.
v prometu od leta 1996 za prevoz premoka iz jam, in za prevozi za nuklearko.
________________________________________________
________________________________________________
Večino podatkov za vse kero je gor navedeno sem prebral iz strežnika na linku:
http://fira.hyperlink.cz/index.htm
http://fira.hyperlink.cz/gal_bech.htm
še poglejte kako je v kateri lokomotivi v kokpitu , morate s miško na sliko klikati
http://home.tiscali.cz/drahy/kuchyne/kuchyne.htm
Mislim da je tega za pregledat dost in moram hitro spet nekaj delat
lepo vsem
Leta 1896 se odločil na Avstro-Ogrskem češki parlament da se bo naredila nova pruga na češkem Tábor - Bechyně. ( 25 Km )
V istem času je delal na češkem izkušnje s električnimi vozi g. František Křižík , kateri že delal za Prago in Plzen tramvaje, in se je začel zelo zanjimat če bi se dala tista pruga naredit kot elektrificirana.
29.12. 1900 so dobili dozvol za projektiranje elektrificirane pruge Tabor - Bechyně. Po velikih problematičnih sastankih so 19.4. 1902 dobili koncesijo za zgradbo te pruge s pogoji da mora bit gotovo do l.1904. In parlament je spremenil pogoj in je dal rok 1.6.1903.
Zgradba je bila gotova točno v roku 1.6.1903 in je bila prva izkušnja vožnja, inšpektori so začeli delat pregled in inspekcijo katera je bila gotova 21.6.1903 in se začela redna vožnja po prugi s električnimi vozi.
Tako se je rodila prva elektrificirana proga na Avstro-Ogrskem.
Proga je bila navedena samo za elektrificirani promet , sploh nije bilo dozvoljeno parnim lokomotivam jet na tisto progo. To je bilo zbog konstrukcije pruge katera bila grajene na manjše težine vozov , ter imela 41 promile v hrib , tudi najmanja krivina v loki je bila 141 m . Na prugi je bila navedena brzina 25 Km/h v loki 14 Km/h , Vodilniki so bili nategnuti na lesenih stolpih. Elektro naprave so bile na 1400 V , vodilniki 2X700V srednji vodilnik je bila tirnica.
Morali so tudi zgradit novo elektrarno na reki Lužnice ,
Otvoritvi so bili prisotni , graf Schonbrun iz Dunaja, za čehe graf Lobkowitz , in drugije .
leseni stolpi s vodilniki: http://bechynka.wz.cz/photos/IMAGE0.jpg
ta isti tir danes: http://bechynka.wz.cz/photos/bch00.jpg
pruga takrat: http://bechynka.wz.cz/photos/tabmost2.jpg
kako se ta most gradil: http://bechynka.wz.cz/photos/most_tabor_stavba.jpg
in v kakšnem stanju je danes tir : http://bechynka.wz.cz/photos/bch040304a.jpg
tudi s cisternami http://bechynka.wz.cz/photos2003/K03.jpg
Motorni voz je bil konstrukcije od g. Křižíka iz Prage M 400.001 . iz l.1903
O tem vozu bo dalje , za sedaj linki za slike na tiste pruge in tudi voznji red muzejnih vlakov na tisti prugi.
karta pruge : http://bechynka.wz.cz/mapa2.htm
link za 100letnico pruge : http://vlak.unas.cz/BECHYNE/
http://bechynka.wz.cz/stare.htm
http://spz.logout.cz/nostalgie/tabor100let.html
Voznji red muzejnih vlakov.
Tudi so bile poštne emisije znamk 100 letnice ter kovanci srebrni
Motorni voz M 400.001 Křižík
Na podlagi razvoja elektrifikacije pruge se začela proizvajat vrsta motornih električnih vozov na češkem g. Křižík . Pred tem je ta firma proizvajala tramvaje za Prago.
tehnične podatke katere sem poiskal.
4 osni voz system 1400 V BoBo , 55 kW , zračna bremza s pritiskom, prostor v kabini - 40 sedež.
kako je zgledalo v kokpitu > http://bechynka.wz.cz/cockpit.htm
Tole bi bilo vse kaj se tiče prve električne pruge in elektrovoza na železnici na Avstro-Ogrskem.
Sedaj nadaljujemo na prvo resno lokomotivo.
_________________________________________
E 225.001 - osnovni naziv WIEN 001 - je bila proizvedena leta 1906 po mehaničnih delih na Dunaju na firmi StEG in električno nabavo je dobavil František Křižík , system je bil isti kako na M 400.001
2X700V skupaj 1400V sytem Bo pogon trakčni dvojmotorji.
Redno vozila v tovornem prometu do leta 1962 pri ČSD , potem še bila v depoju v Pragi na prevoz vagonov , in danes stoji v Pragi v tehničnom muzeju
____________________________________________
leta 1907 so imeli pri češki železnici M200.102 , proizvod MAN , 76 kW, 30 Km/h
____________________________________________
Leta 1911 so bile na češki lokomotive Avstrijskega in mešanega porekla
E 200.001 - ÖSSW - Siemens-Schuckert
66kW , 12 Km/h , težina 12 t , so vozile do leta 1956
____________________________________________
Pogej še drugih iz 1911 M 201.001 , 63kW , 30 Km/h tudi vozili do leta 1956
___________________________________________
leta 1914 - Akomulatorska lokomotiva Ringofer češkega porekla za lastne potrebe prevozov v tovarni u Pragi.
___________________________________________
Leta 1927 - tip E 423 , proizvod češka Adamovske strojirny , električna oprema Metropolitan Vickers , 540 kW , 50 Km/h , težina 50t, dlžina 11400 mm . poglej kokpit http://bechynka.wz.cz/bch100/100let.img/42301_2.jpg
_____________________________________________
leta 1928 E 424 , proizvod češka ŠKODA - vozila do leta 1963
http://fira.hyperlink.cz/e_424.htm
____________________________________________
leta 1927-1928 E 436 , proizvod češka ČKD - 876 Kw , 90 Km/h , težina 65t, 12090mm vozile so do leta 1962
http://fira.hyperlink.cz/e_466.htm
http://bechynka.wz.cz/photos/bd981217.jpg
_____________________________________________
leta 1927 so bile dobavene za češke železnice lokomotive za hitre vlake E 465 - proizvod na češkem s v sodelovanju Křižík , Brown-Boveri Co ,
Breitfield-Daněk ,
na žalost nimam tehničnih podatkov, samo pišejo da so do leta 1945 bile na čeških železnicah najbol močne lokomotive
http://fira.hyperlink.cz/e_465.htm
___________________________________________
v letu 1927 je bila E 466 in E 467 proizvod na češkem , ŠKODA
vozile so hitre vlake do leta 1964
http://fira.hyperlink.cz/e_467.htm
____________________________________
tole je v osnovi iz zgodovine.
Seadj še dam link za pregled Električnih lokomotiv na češkem po 2sv. vojni.
Mislim da to že nije toliko zanjimivo , če bi koga nekaj posebno zanjimalo napiši bom najdel podatke in prevedl.
http://fira.hyperlink.cz/e_422.htm
_____________________________________
Posebna stvar lokomotive za izvoz iz češke proizvodnje.
večinoma za rusijo , in ne samo to .
zelo me zanjima tale http://fira.hyperlink.cz/cs4.htm
samo podatke ima še admin v rekonstrukciji.
_________________________________________
Tudi je posebna ena zadeva , to so lokomotive za površinske jame .
http://fira.hyperlink.cz/e413.htm
http://fira.hyperlink.cz/17_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/e2_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/26_em.htm
http://fira.hyperlink.cz/27_e.htm
__________________________________________________
IN ena najbol močna lokomotiva proizvedena na češkem češkega porekla
letnik 1994 - 1997 tip - 184 in 184,5 -
4700kW, brzino do 150 km/h
5220kW , brzino do 95 Km/h , težina - 120t , dlžina 20346mm.
3 X 2 osi skupaj 6 os in 6 enosmernih motorjev.
v prometu od leta 1996 za prevoz premoka iz jam, in za prevozi za nuklearko.
________________________________________________
________________________________________________
Večino podatkov za vse kero je gor navedeno sem prebral iz strežnika na linku:
http://fira.hyperlink.cz/index.htm
http://fira.hyperlink.cz/gal_bech.htm
še poglejte kako je v kateri lokomotivi v kokpitu , morate s miško na sliko klikati
http://home.tiscali.cz/drahy/kuchyne/kuchyne.htm
Mislim da je tega za pregledat dost in moram hitro spet nekaj delat
lepo vsem