Elektrifikacija na Češkem in električne lokomotive

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

Elektrifikacija na Češkem in električne lokomotive

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Kako je začelo.
Leta 1896 se odločil na Avstro-Ogrskem češki parlament da se bo naredila nova pruga na češkem Tábor - Bechyně. ( 25 Km )
V istem času je delal na češkem izkušnje s električnimi vozi g. František Křižík , kateri že delal za Prago in Plzen tramvaje, in se je začel zelo zanjimat če bi se dala tista pruga naredit kot elektrificirana.
29.12. 1900 so dobili dozvol za projektiranje elektrificirane pruge Tabor - Bechyně. Po velikih problematičnih sastankih so 19.4. 1902 dobili koncesijo za zgradbo te pruge s pogoji da mora bit gotovo do l.1904. In parlament je spremenil pogoj in je dal rok 1.6.1903.
Zgradba je bila gotova točno v roku 1.6.1903 in je bila prva izkušnja vožnja, inšpektori so začeli delat pregled in inspekcijo katera je bila gotova 21.6.1903 in se začela redna vožnja po prugi s električnimi vozi.
Tako se je rodila prva elektrificirana proga na Avstro-Ogrskem.
Proga je bila navedena samo za elektrificirani promet , sploh nije bilo dozvoljeno parnim lokomotivam jet na tisto progo. To je bilo zbog konstrukcije pruge katera bila grajene na manjše težine vozov , ter imela 41 promile v hrib , tudi najmanja krivina v loki je bila 141 m . Na prugi je bila navedena brzina 25 Km/h v loki 14 Km/h , Vodilniki so bili nategnuti na lesenih stolpih. Elektro naprave so bile na 1400 V , vodilniki 2X700V srednji vodilnik je bila tirnica.
Morali so tudi zgradit novo elektrarno na reki Lužnice ,
Otvoritvi so bili prisotni , graf Schonbrun iz Dunaja, za čehe graf Lobkowitz , in drugije .
Slika
Slika

leseni stolpi s vodilniki: http://bechynka.wz.cz/photos/IMAGE0.jpg
ta isti tir danes: http://bechynka.wz.cz/photos/bch00.jpg
pruga takrat: http://bechynka.wz.cz/photos/tabmost2.jpg
kako se ta most gradil: http://bechynka.wz.cz/photos/most_tabor_stavba.jpg
in v kakšnem stanju je danes tir : http://bechynka.wz.cz/photos/bch040304a.jpg
tudi s cisternami http://bechynka.wz.cz/photos2003/K03.jpg

Motorni voz je bil konstrukcije od g. Křižíka iz Prage M 400.001 . iz l.1903
Slika
O tem vozu bo dalje , za sedaj linki za slike na tiste pruge in tudi voznji red muzejnih vlakov na tisti prugi.
karta pruge : http://bechynka.wz.cz/mapa2.htm




link za 100letnico pruge : http://vlak.unas.cz/BECHYNE/
http://bechynka.wz.cz/stare.htm
http://spz.logout.cz/nostalgie/tabor100let.html

Voznji red muzejnih vlakov.
Slika
Tudi so bile poštne emisije znamk 100 letnice ter kovanci srebrni
Slika SlikaSlika


Motorni voz M 400.001 Křižík
Na podlagi razvoja elektrifikacije pruge se začela proizvajat vrsta motornih električnih vozov na češkem g. Křižík . Pred tem je ta firma proizvajala tramvaje za Prago.
tehnične podatke katere sem poiskal.
4 osni voz system 1400 V BoBo , 55 kW , zračna bremza s pritiskom, prostor v kabini - 40 sedež.
kako je zgledalo v kokpitu > http://bechynka.wz.cz/cockpit.htm

Tole bi bilo vse kaj se tiče prve električne pruge in elektrovoza na železnici na Avstro-Ogrskem.

Sedaj nadaljujemo na prvo resno lokomotivo.
_________________________________________


E 225.001 - osnovni naziv WIEN 001 - je bila proizvedena leta 1906 po mehaničnih delih na Dunaju na firmi StEG in električno nabavo je dobavil František Křižík , system je bil isti kako na M 400.001
2X700V skupaj 1400V sytem Bo pogon trakčni dvojmotorji.
Redno vozila v tovornem prometu do leta 1962 pri ČSD , potem še bila v depoju v Pragi na prevoz vagonov , in danes stoji v Pragi v tehničnom muzeju
Slika

____________________________________________

leta 1907 so imeli pri češki železnici M200.102 , proizvod MAN , 76 kW, 30 Km/h
Slika

____________________________________________


Leta 1911 so bile na češki lokomotive Avstrijskega in mešanega porekla
E 200.001 - ÖSSW - Siemens-Schuckert
66kW , 12 Km/h , težina 12 t , so vozile do leta 1956
Slika


____________________________________________


Pogej še drugih iz 1911 M 201.001 , 63kW , 30 Km/h tudi vozili do leta 1956
Slika

___________________________________________

leta 1914 - Akomulatorska lokomotiva Ringofer češkega porekla za lastne potrebe prevozov v tovarni u Pragi.
Slika

___________________________________________

Leta 1927 - tip E 423 , proizvod češka Adamovske strojirny , električna oprema Metropolitan Vickers , 540 kW , 50 Km/h , težina 50t, dlžina 11400 mm . poglej kokpit http://bechynka.wz.cz/bch100/100let.img/42301_2.jpg

Slika


_____________________________________________

leta 1928 E 424 , proizvod češka ŠKODA - vozila do leta 1963
http://fira.hyperlink.cz/e_424.htm

____________________________________________

leta 1927-1928 E 436 , proizvod češka ČKD - 876 Kw , 90 Km/h , težina 65t, 12090mm vozile so do leta 1962
http://fira.hyperlink.cz/e_466.htm
http://bechynka.wz.cz/photos/bd981217.jpg
Slika
_____________________________________________

leta 1927 so bile dobavene za češke železnice lokomotive za hitre vlake E 465 - proizvod na češkem s v sodelovanju Křižík , Brown-Boveri Co ,
Breitfield-Daněk ,
na žalost nimam tehničnih podatkov, samo pišejo da so do leta 1945 bile na čeških železnicah najbol močne lokomotive
http://fira.hyperlink.cz/e_465.htm
___________________________________________

v letu 1927 je bila E 466 in E 467 proizvod na češkem , ŠKODA
vozile so hitre vlake do leta 1964
http://fira.hyperlink.cz/e_467.htm

____________________________________

tole je v osnovi iz zgodovine.

Seadj še dam link za pregled Električnih lokomotiv na češkem po 2sv. vojni.
Mislim da to že nije toliko zanjimivo , če bi koga nekaj posebno zanjimalo napiši bom najdel podatke in prevedl.
http://fira.hyperlink.cz/e_422.htm
_____________________________________

Posebna stvar lokomotive za izvoz iz češke proizvodnje.
večinoma za rusijo , in ne samo to .
zelo me zanjima tale http://fira.hyperlink.cz/cs4.htm
samo podatke ima še admin v rekonstrukciji.

_________________________________________

Tudi je posebna ena zadeva , to so lokomotive za površinske jame .
http://fira.hyperlink.cz/e413.htm
http://fira.hyperlink.cz/17_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/e2_e.htm
http://fira.hyperlink.cz/26_em.htm
http://fira.hyperlink.cz/27_e.htm

__________________________________________________

IN ena najbol močna lokomotiva proizvedena na češkem češkega porekla
letnik 1994 - 1997 tip - 184 in 184,5 -
4700kW, brzino do 150 km/h
5220kW , brzino do 95 Km/h , težina - 120t , dlžina 20346mm.
3 X 2 osi skupaj 6 os in 6 enosmernih motorjev.
v prometu od leta 1996 za prevoz premoka iz jam, in za prevozi za nuklearko.
Slika


________________________________________________
________________________________________________

Večino podatkov za vse kero je gor navedeno sem prebral iz strežnika na linku:
http://fira.hyperlink.cz/index.htm
http://fira.hyperlink.cz/gal_bech.htm

še poglejte kako je v kateri lokomotivi v kokpitu , morate s miško na sliko klikati
http://home.tiscali.cz/drahy/kuchyne/kuchyne.htm


Mislim da je tega za pregledat dost in moram hitro spet nekaj delat
:lol: :lol: :lol: lepo vsem
LP darko - iz cz
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Bravo Darko! Lepo si napisal še malo Češke zgodovine. Lokomotive so zelo zanimive in tista akumolatorska je videti kot da bi mela leseno grodje. Verjetno ga tudi res ima. :)
Slika
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

dopolnitve

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Griffith napisal/-a:Bravo Darko! Lepo si napisal še malo Češke zgodovine. Lokomotive so zelo zanimive in tista akumolatorska je videti kot da bi mela leseno grodje. Verjetno ga tudi res ima. :)
Grodje ma sigurno leseno , šasi je pa jeklo , traverze. Po navadi se delalo na ta način. Jaz sem mel na vrti napeljano staro tramvaj iz 1933 leta in sem ju celo rozšvajcal in zpeljal v šrot . Bilo na ni 6,5 t železa 150 kg bakra v kablih , šasi bilo železo grodje bilo leseno in streha lesena sedeže lesene plašč je bil okrog v višini 130cm pleh debelina 3,5 mm je bilo kot tenk. Dva tovornjaki železa , dve velike bombe oxygena in eno veliko bombo acetylena sem porabil. Drugače je bilo videt kako majo vse fest delano. In sigurno tista lokomotiva je bila glih tako delana, ker tale tovarna Ringofer je bila v glavnem proizvajalec vagonov in tirnih motornih vozov. Pozneje je iz te tovarne bila poznata TATRA Smíchov kije se delale v glavnem tramvaje.
Tak da mačš res , in ta les je bil večinoma hrast in buk, in super sušeno , tega že danes ne bi ninob en neznal delat. :lol:

In še za poravnanje kako je bilo po svetu:
http://www.wdr.de/themen/kultur/stichta ... 5/31.jhtml

kako v nemčiji - http://www.dbenergie.de/site/dbenergie/ ... rkehr.html

http://www.wehratalbahn.de/Lok-Fotos/DieErsten.htm

za g. Křižík http://de.wikipedia.org/wiki/Franti%C5% ... %BE%C3%ADk

Prva v Ameriki: http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:B-and-O_electric.jpg

kakšni podatki piše Wikipedia, samo škoda da o češki prvi elektro prugi nič nepiše. kako da ne bi bilo tega v zgodovini. Na konci tega je tablica s prvimi elektroprugami http://de.wikipedia.org/wiki/Geschichte ... fahrzeugen

in še , res Amerikanci znajo in so znali od nekdaj , ker v tem letu 1917 naredit nekaj takšnega to ni mogoče : 4400 Hp , 115 Km/h in trakčna močja 549 kN.
Slika
http://www.answers.com/topic/milwaukee-road-class-ep-2

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... rawing.jpg
LP darko - iz cz
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

:D Darko, super urica zgodovine, škoda da je Škoda podlegla globalizaciji, kmalu bo vse eno in isto v službi kapitala. 8) 9
Mogoče veš kaj tehničnih podrobnosti o ruski seriji Vxxx(V050,V070....
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

Odgovor Napisal/-a darko novák »

TERMINATOR napisal/-a::D Darko, super urica zgodovine, škoda da je Škoda podlegla globalizaciji, kmalu bo vse eno in isto v službi kapitala. 8) 9
Mogoče veš kaj tehničnih podrobnosti o ruski seriji Vxxx(V050,V070....
pogledam , in kako najdem dam noter. samo moraš strpet ker nesedim vsak dan na linku :lol: :lol:
misliš teh lokomotiv? http://spz.logout.cz/vozidla/ruslok.html
tip - VL 65/EP 1 proizvod rusija ,
dvoj delna VL 85 - 2 X Bo Bo Bo , 12 os, 9360kW, 110 Km/h, 288t,
si mislil tole?
Slika
_____________________________________

tudi lahko tole experimentalno rusko tip EP200 , 8000kW, 200 Km/h, 180t, AC 25kV / 50 Hz , letnik 1997.

Slika
______________________________________


so meli rusi češko ŠKODA tip ChS200.xxx , 8000 kW, 200Km/h, 156t, DC3kV , letnik 1975


Slika

te podatko so iz strežnika link : tam si najdeš pod zastavo države to držao kero iskaš in maš ogromno podatkov . So tam tudi Slovenske, ter sem videl albanske in makedonske, kero želiš :lol: PO ŽELJI
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

in tudi tam najdeš te nove železnice : http://www.kosovorailway.com/new/home.p ... ome&cat=23
Zadnjič spremenil darko novák, dne 21.05.2007, 14:57, skupaj popravljeno 1 krat.
LP darko - iz cz
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

zadnja ŠKODA 109E

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Tole je zadnja ŠKODA tip E109 - karoserijo delal PORSCHE

Slika
LP darko - iz cz
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Vprašanje za Darka Novaka

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ob mojih izletih po Češki in Slovaški sem opazil, da so cevni stebri za električno napeljavo na progah postavljeni "na glavo" :!: . Del z manjšim premerom je v temelju, širina pa narašča z višino :shock: .
Na rekonstruiranih progah, pa so stebri postavljeni na običajen način, tako da so širši pri temelju.
Ali lahko poveste, kaj je češke inženirje vodilo k tej unikatni rešitvi, ki je ni videti nikjer drugje.
Pa še to, koliko sistemov imajo sedaj na Češkem, vem, da v Kolinu (ali Kutni Hori)?menjavajo lokomotive na tovornih vlakih.

LP

Ljubitelj
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

stebri

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Konstrukcija stebra je bila takšna z bog inovacije. V teh časih so brali vsi za nekaj premie k plači. In en rezultat za premie bila inovacija. Sigurno jih tale konstrukter presenečil da so te stebri bol ugodne , da se nekaj našpara jekla če so dol ožji. Sigurno je bilo glih tako v bivši yu.
Zaradi konstrukcije je vse eno , glavni je pol portal keri drži vodnike. dol pa lahko stebr stoji na igli. drugače zaradi montaže je bol enostavno da je dol širje. In danes že morajo davati stebra katere odgovarjajo UIC60 in vsem EU predpisom , drugače ne bi dobili denara od EU.
Kaj se tiče zamenjave lokomotiv, se zamenjavajo tudi zbog turnusov in iz katerega depoja pohaja. Če vzamem dlžino od postaje Cheb pri nemčiji do postaje Jablunkov to je 703 Km , toliko je ostalo po razdelitvi Češke in Slovaške na dlžini od zahoda do vshoda. In danes samo brze IC grejo s eno lokomotivo , in regionalni vlaki grejo samo lokomotive po svojih regionih. Mislim da sistem je že na češkem samo en, bom pogledal če neostalo nemije še nekaj star sistem. in napišem. Drugače do leta 1963 je bilo več sistemov, in potem se uredilo na en sistem. No mogoče jim še nekaj ostalo.
LP darko - iz cz
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Darko,

kar je meni padlo v oči, je bilo to, da so lokomotive bile različnih serij. Sklepal sem, da so ene ( za IC Wien-Praha večsistemska) nekatere pa enosistemske, za tovorne in potniške na relaciji Praha Kolin (Kutba Hora?). Na žalost si nisem zapisal serijskih številk. Razlika pa je bila kot na naših SŽ, ene elektrolokomotive (3000V) so 3xx, večsistemske pa 5xx, 25 kV pa so bile 4XX na JŽ.

LP

Ljubitelj
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

:D Darko, po ogledu slik mislim da sem pred osmimi leti na lokalni postaji
na vzhodu Moskve videl VL80, ampak cirilica, heroglifi. :?:
Izgledalo je pa takole: postaja trikrat večja od Ljubljane v večernih urah, naroda kakor v Ljubljani ob 15.oo, pa se zasliši ladijska sirena tankerja
potem pa (kot bi bil prevoz po peronu 6 ali 5 post.Ljubljana) prigrmi gmota železa, najman z hitrostjo 70, 80 km/h ali več. Za njo šteješ vagone, se naveličaš pa še ni konca.
Skratka hudooo :lol: :lol: :lol: :lol:

:? Na netu so v angleščini samo slikce tehnike pa nič.
Ko pa gledam tvoj link od Škode se mi zdi, kolikor razumem so serijo VL
konstruirali škodini ludje? Še posebno navdušuje EP200_300. Ima že
sihronske motorje, krmiljene z GTO tehniko, EP300 pa že IGBT-je kot naš
Taurus. Kaj več pa ne razumem. :lol: :lol:
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

sas

Odgovor Napisal/-a darko novák »

LP terminator, da ne bi sem mešal Ruskije lokomotive do čeških izdelkov , boš jih najdel v drugem tema.
LP darko - iz cz
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

@darko novak!

zelo zanimivo za sliko od zgodovino do zdej, lepo!

lp
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

še dodano

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Tole sem še najdel
- elektrarna za prugo Tabor - Bechyně
Slika

Monteri montirajo vodnike
Slika

Motorni voz pripravkljen za prvo vožnjo na prugi Tabor - Bechyně
Slika
LP darko - iz cz
Uporabniški avatar
darko novák
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 11.04.2007, 20:56
Kraj: češka

še za pregled

Odgovor Napisal/-a darko novák »

Da dam še prgled ,
želznica v Češki republiki ima mrežo v dlžini - 9 499 Km
elektrificirano je 2 926 Km v tistih napetostnih sistemih - AC 25 kV, 50 Hz; DC 3000 V, DC 1500 V
Samo nevem koliko je na kerem sistemu in ki je keri sistem naveden.
LP darko - iz cz
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Na naslednjem linku je lepo prikazano češko železniško omrežje ter s katero napetostjo operirajo posamezne linije. je pa zanimivo, čehi se očitno ne sekirajo, da imajo različne sisteme (če sem pravilno štel, je srečanj med 3kV DC in 25 kV AC vsaj 6)

http://www.bueker.net/trainspotting/map ... twork3.gif

Na naslednji strani si lahko ogledate dokaj natančne zemljevide evropskih železniških mrež.

http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php

Samo kliknite na ustrezen kvadratek.

LP

Jože
Odgovori