Ni panike. Se pa doba škarjastih odjemnikov poslavlja. Tudi Italjani so se vdali in se pripravljajo na nakup večsistemskih lokomotiv (baje 100 komadov), tako za domači cargo, kot txl podružnico. Nove garniture pa že lep čas nimajo več škarijc.cokla napisal/-a:
OK...to akceptiram....
Jaz sem govoril izključno o naših Pendolinotih. Sorry...
Vlaki drvijo pod Alpami
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
No, pa bo stara proga spet doživela del stare slave.
Tovorni vlaki, ki prevažajo razsut tovor v odprtih vagonih, imajo odslej prepoved vožnje skozi bazni predor. Težave se pojavjajo zaradi prahu. Prav tako tovorni vlaki ne morejo voziti s 120 km/h. Težava se pojavi zaradi povišanih temperatur komponent na lokomotivi. Posledica prevelikega upora v ozki cevi.
Tovorni vlaki, ki prevažajo razsut tovor v odprtih vagonih, imajo odslej prepoved vožnje skozi bazni predor. Težave se pojavjajo zaradi prahu. Prav tako tovorni vlaki ne morejo voziti s 120 km/h. Težava se pojavi zaradi povišanih temperatur komponent na lokomotivi. Posledica prevelikega upora v ozki cevi.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
...ti čist verjamem.... ...."koprski premog" v Ea-jih sosedje preko Tauern-a že dolga leta vozijo skozi Kaponig tunel in Tauren tunel z Vmax 50 km/h !!..iz istega vzroka...prah.!...rudo pa 100-tko......v Fals-ih, al pa v Ea-jih......vseeno...Re 4/4 napisal/-a:No, pa bo stara proga spet doživela del stare slave.
Tovorni vlaki, ki prevažajo razsut tovor v odprtih vagonih, imajo odslej prepoved vožnje skozi bazni predor. Težave se pojavjajo zaradi prahu. Prav tako tovorni vlaki ne morejo voziti s 120 km/h. Težava se pojavi zaradi povišanih temperatur komponent na lokomotivi. Posledica prevelikega upora v ozki cevi.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Švicarji nameravajo do leta 2035 investrati v železniško omrežje 11,3 milijarde frankov za odpravo ozkih grl in možni 15 minutni takt na najbolj obremenjenih odsekih, s katerim bi zadostili povpraševanje v prihodnosti. Izstopata pa dva projekta. Prvi je Luzern Tiefbahnhof, ki je črtan iz te perspektive, čeprav je vhod v Luzern trenutno največje ozko grlo. Našel se je pa tudi denar in politična volja za dokončanje 34 kilometerskega Lötschberg baznega predora....
...namreč, bazni predor ima dokončano samo vzhodno cev, medtem, ko je zahodna dokončana in prevozna samo v skupni dolžini ~13 kilometrov. Pri okoli 10 kilometrov iz južne smeri je delujoča kretniška zveza med cevema. Druga pa okoli 3 kilometre pred koncem predora. Kar pomeni, da je predor v dolžini 21 kilometrov enotiren in s tem je dobršen del tovornih vlakov, zaradi zasičenosti predora preusmerjen čez staro traso. Od teh 21 kilometrov nedokončane zahodne cevi, je okoli 15 kilometrov pripravljeno za položitev tira. Cena? Za dokončanje 15 kilometrov, 900 milijonov frankov. Za celotno dolžino 1,35 milijarde frankov.
...namreč, bazni predor ima dokončano samo vzhodno cev, medtem, ko je zahodna dokončana in prevozna samo v skupni dolžini ~13 kilometrov. Pri okoli 10 kilometrov iz južne smeri je delujoča kretniška zveza med cevema. Druga pa okoli 3 kilometre pred koncem predora. Kar pomeni, da je predor v dolžini 21 kilometrov enotiren in s tem je dobršen del tovornih vlakov, zaradi zasičenosti predora preusmerjen čez staro traso. Od teh 21 kilometrov nedokončane zahodne cevi, je okoli 15 kilometrov pripravljeno za položitev tira. Cena? Za dokončanje 15 kilometrov, 900 milijonov frankov. Za celotno dolžino 1,35 milijarde frankov.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Ko berem tole temo o novih predorih v švicarskih Alpah in pa hitrostih, me zanima kakšne so pa omejitve v predoru Simplon, glede na to da je starejši in verjetno z manjšim prečnim prerezom (oz. ali ima kake omejitve glede nakladalnega profila) kot tile novi predori.
Mogoče je bilo že kje zapisano pa ne najdem.
Hvala za odgovor
Mogoče je bilo že kje zapisano pa ne najdem.
Hvala za odgovor
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Simplon je bil obnovljen leta 2004 in nima specifičnih omejitev. Da so dobili štirimetrski koridor, so znižali tla v predoru, obnovili obok, drenažo in na novo pritrdili vozno mrežo.
Takole izgleda.
Takole izgleda.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Hvala Re 4/4. Kakšne hitrosti pa dosegajo potniški oz. tovorni vlaki v tem predoru?
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Ne vem točno na pamet. Bi moral pogledati v program omrežja, saj je javno dosotopen.
Tam nekje med 120 in 140 km/h za potniške. Tovorni pa verjetno manj kot 100 km/h, saj zaradi velike vročine v predoru lahko pride do pregretja lokomotive. Na splošno težji tovorni vlaki v dolgih predorih ne dosegajo 100 km/h, saj je letna temperatura okoli 35 stopinj, maksimalna pa 40 pri 75 % vlagi. V teh starejših predorih pa še kakšna stopinja več
Tam nekje med 120 in 140 km/h za potniške. Tovorni pa verjetno manj kot 100 km/h, saj zaradi velike vročine v predoru lahko pride do pregretja lokomotive. Na splošno težji tovorni vlaki v dolgih predorih ne dosegajo 100 km/h, saj je letna temperatura okoli 35 stopinj, maksimalna pa 40 pri 75 % vlagi. V teh starejših predorih pa še kakšna stopinja več
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Je Simplonski tunel enotiren? Po sliki sodeč je napram Arlberškemu v precej slabšem stanju.
preglednik
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Zanimivo, da je tako visoka temperatura. Kaj je vzrok temu? Sem pričakoval kakšnih 10 - 15 ne pa 35. Ventilacija ne pomaga?
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Dvoceven.preglednik napisal/-a:Je Simplonski tunel enotiren?
Saj tudi je 10 stopinj. Samo pozimi, manj kot kilometer od vhoda. Dlje ko greš stran od vhoda, bolj kamnine 2000 meterske gore pritiskajo na predor in ustvarjajo pritisk, ki segreva zrak. Brez ventilacije, pa bi bile temperature krepko čez 50 stopinj.anzovc napisal/-a:Zanimivo, da je tako visoka temperatura. Kaj je vzrok temu? Sem pričakoval kakšnih 10 - 15 ne pa 35. Ventilacija ne pomaga?
Aja pa teh 35-40 stopinj je, ko je vlak v gibanju.. Če se ustavi, se temperatura še poveča, ker občutiš še toploto vlečnih motorjev.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Odebeljeno zapisano ne drži. V resnici temperatura v zemeljskem plašču (po domače: v tleh) z globino narašča zato, ker je pač onih 8 do 50 km pod površjem staljena magma s temperaturo od 500 stopinj C pa do preko 1500 stopinj C ... in ta magma se skozi zemeljski plašč ohlaja, je pa ohlajanje počasno ker je zemeljski plašč še kar dober toplotni izolator. Tako potek temperature z globino ni čisto linearen - če bi bil, bi bila temperatura znotraj Simplonskega predora skoraj 100 stopinj C.Re 4/4 napisal/-a:Dlje ko greš stran od vhoda, bolj kamnine 2000 meterske gore pritiskajo na predor in ustvarjajo pritisk, ki segreva zrak.
LP, Metod
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Ne vem no....
https://www.quora.com/Why-do-some-tunne ... get-so-hot
Jaz sem vir poiskal v zgornjem linku.
https://www.quora.com/Why-do-some-tunne ... get-so-hot
Jaz sem vir poiskal v zgornjem linku.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Kot je povedal mkx, je vzrok visokih temperatur v tunelih, in tudi rudnikih geotermalni gradient, več o njem se najde v https://en.wikipedia.org/wiki/Geothermal_gradient. Za začetek pa naj bo povedano, da je tempertura v sredici zemlje okoli 7000 K.
O temperaturnih razmerah v Gotthardskem tunelu se pa več najde v članku:
O temperaturnih razmerah v Gotthardskem tunelu se pa več najde v članku:
Bom pa še dodal, Quora ni preveč zanesljiv vir, tam lahko vsakdo napiše odgovor, sam sem že dobil butaste odgovore. Čudi me pa, da da takšen odgovor nekdo vpleten v vrtanje tunela, kot je Andreia Smith, Swiss Made, surveying engineer (geodet, ukvarja se z geomatiko, https://en.wikipedia.org/wiki/Geomatics), in je študiral na ETH. No zemljo zna meriti, očevidno je pa zamudil lekcije iz geologije.
Re: Vlaki drvijo pod Alpami
Nekaj statistike o Gotthard predoru.
-5 marca je skozi predor prešel že 100.000 vlak
-Dnevno skozi predor vozi med 130 in 160 vlaki, od tega dve tretjini tovornih.
-Največ tovornih v enem dnevu je bilo 120.
-58 % delež tovornega prometa.
-6 operaterjev v tovornem prometu.
-83 % delež ima SBB Cargo s podružnicami.
-do sedaj so morali samo enkrat izvleči potniški vlak, zaradi okvare.
-5 marca je skozi predor prešel že 100.000 vlak
-Dnevno skozi predor vozi med 130 in 160 vlaki, od tega dve tretjini tovornih.
-Največ tovornih v enem dnevu je bilo 120.
-58 % delež tovornega prometa.
-6 operaterjev v tovornem prometu.
-83 % delež ima SBB Cargo s podružnicami.
-do sedaj so morali samo enkrat izvleči potniški vlak, zaradi okvare.