Hrvaški mehi za FNM

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Hrvaški mehi za FNM

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

V petek sem opazil, da na postaji v Zalogu stoji nekdanji hrvaški meh E660 02 namenjen v Italijo. Kolikor vem je to že drugi ali tretji meh HŽ namenjen v Italijo.
Me pa zanima, če se bo z našimi odpisanimi mehi zgodilo kaj podobnega, ali jih bodo rajši razrezali? :?
IC-Pohorje503

Re: Hrvaški mehi za FNM

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

gapi_1 napisal/-a:V petek sem opazil, da na postaji v Zalogu stoji nekdanji hrvaški meh E660 02 namenjen v Italijo. Kolikor vem je to že drugi ali tretji meh HŽ namenjen v Italijo.
Me pa zanima, če se bo z našimi odpisanimi mehi zgodilo kaj podobnega, ali jih bodo rajši razrezali? :?
Hž je prodal samo tri lokomitvi(Ex 362/1061) 660-01/zdaj 660-02 /potem kasenje 660-03 zadnjič , samo tri lokomitva 660-01 do 03 (prej JŽ 362,pa potem HŽ 1061-???) :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Kaj pomeni kratica FNM?
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

gomulka014 napisal/-a:Kaj pomeni kratica FNM?

FNM= Ferrovie Nord Milano v Italiji , tudi FER= Ferrovie Emilia Romagna (okolici Ferrari in Bologna) 8) 8) 8) js že tam bologna je full!
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

http://www.ferrovienord.it Ferrovie Nord Milano
http://www.fer-online.it Ferrovie Emilia Romagna

Če greste pogledat na Evropski železniški strežnik http://www.railfaneurope.net, je v Italiji 30 podjetij, ki se ukvarjajo s prevozom po železnici. Se bo treba pač navaditi, da drugje ni tako kot pri nas, kjer imamo eno samo vsemogočno Železnico. Kar pa se tiče regionalnih železnic in železniških podjetij (kot sta FNM in FER), ki v razvitih državah povečini poslujejo veliko bolje kot državna, pa bo itak pri nas treba odpreti eno čisto novo poglavje.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Kar 30 podjetil!! Zanimivo, ni kaj!

Ampak če prav vem, pa tudi v Italiji še vedno obstaja nacionalni prevoznik po železnici, ki je vsaj na nek način enakovreden našim Slovenskim železnicam (SŽ) ... To so FS - Ferrovie dello Stato. Imam prav?
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

FS - Ferrovie dello Stato - to so dobesedno Državne železnice. To je po novem (pravzaprav že nekaj let) holding, ki ga sestavljata:
1.) RFI - Rete Ferroviaria Italiana - dobesedno Italijanska železniška mreža, ki je upravljavec infrastrukture, približno nekaj takega, kot je pri nas AŽP. RFI dodeljuje tudi licence za vožnjo po državnih progah, ne samo italijanskim privatnim, ampak tudi tujim operaterjem.
2.) Trenitalia - podjetje za opravljanje železniškega prometa, ki ima "divizije" Cargo (za tovorni promet; mislim da se po novem celo že malo drugače imenuje), Passeggeri (za potniški promet na daljše razdalje, to so torej v glavnem povezave IC, EC, ES itd.), ter Trasporto Regionale (za regionalni potniški promet; ta enota je razdeljena po deželah, torej ima vsaka dežela svojo direkcijo).

Taka ureditev je veljala do sedaj, vendar se zadeve zelo hitro spreminjajo oz. odpirajo, posebno pri ureditvi regionalnega prometa, kjer pogoje postavljajo dežele oz. pokrajine. Tu namreč Trenitalia vse bolj izgublja bitko z manjšimi privatnimi oz. regionalnimi podjetji (večinoma so v lasti dežel ali pokrajin), ki so prilagodljivejša, bolj racionalno in poslovno usmerjena in manj obremenjena z raznimi sindikalnimi pritiski. Takšni podjetji sta tudi FNM in FER; za njiju so naše in hrvaške lokomotive čisto uporabne in povrhu še poceni, medtem ko lahko pri nas z davkoplačevalskim denarjem seveda delamo kar hočemo in kupujemo drage in hkrati slabo funkcionalne Siemensove motornike in lokomotive (važno je seveda da nekateri pri tem dobro zaslužijo).

Najbrž bo toliko dovolj, da ne skrenemo preveč iz osnovne debate.
Tako počasi se prebujamo ...
Odgovori