"Naše" Španke v Srbiji...

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

"Naše" Španke v Srbiji...

Odgovor Napisal/-a 541 »

... vozijo tudi po travnikih. Manjka ji samo še kosilnica. :lol:

Slika

Še nekaj fotografij:
http://www.railfaneurope.net/pix/yu/diesel/644/pix.html
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Kako lepa lokomotiva ... človeku sploh ni jasno, zakaj so se je naši hoteli znebiti ...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: "Naše" Španke v Srbiji...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

541 napisal/-a:... vozijo tudi po travnikih. Manjka ji samo še kosilnica. :lol:


Še nekaj fotografij:
http://www.railfaneurope.net/pix/yu/diesel/644/pix.html

Glede na zahteve ZELENIH bo tudi pri nas kmalu tako.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: "Naše" Španke v Srbiji...

Odgovor Napisal/-a 541 »

Dolfe napisal/-a: Glede na zahteve ZELENIH bo tudi pri nas kmalu tako.

lp
Železnica ne sme uporabljati herbicidov, kmetje na poljih jih pa lahko. :?

Bo pa v Srbiji verjetno letos boljše, ker sem bral na njihovi www strani, da bodo letos po 15 letih spet aktivirali enaga izmed treh kemijskih vlakov za uničevanje vegetacije.
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Progar »

Prav lepa fotografija - tako rekoč reklamna za prikaz okoljske prijaznosti železnice. :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Da nima gumijastih koles? :?: :?: :P

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
matija
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 16.07.2006, 13:51
Kraj: SUBOTICA, VOJVODINA,- Srbija

Odgovor Napisal/-a matija »

Nakon 15 godina je prvi put posipan herbicid po prugama u Srbiji, i bas je "spanka" vukla hemijski vlak. U Subotici su dve spanke 010 i 017, i pokazale su se veoma dobro na ravnicarskim prugama sa malim osovinskim pritiskom :wink:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Na slikah sem videl, da te lokomotive vlečejo tudi potniške vlake. Se to zgodi večkrat? V Sloveniji se za vleko potniških vlakov namreč uporabijo zelo redko - skoraj nikoli (ker nimajo generatorja za napajanje vagonov).
Uporabniški avatar
matija
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 16.07.2006, 13:51
Kraj: SUBOTICA, VOJVODINA,- Srbija

Odgovor Napisal/-a matija »

Ove dve u Subotici 644-010 i 644-017, za sada ne vuku putnicke vlakove samo teretne, ali s obzirom na nedostatak lokomotiva, mozda ce i uskoro vuci putnicke, naravno dok ne bude hladno. :wink:
Pozdrav iz Subotice
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Madona, res zgleda fino tale Macosa! Samo ne vem, zakaj so Srbi kupli Španke, ko pa jim je ostalo toliko kenedijev, le renovirati bi jih bilo potrebno.
Uporabniški avatar
matija
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 16.07.2006, 13:51
Kraj: SUBOTICA, VOJVODINA,- Srbija

Odgovor Napisal/-a matija »

Uzeli su ih zbog manjeg osovinskog pritiska, jer u Srbiji pa i u Vojvodini ima dosta pruga sa manjim osovinskim pritiskom.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Matija, da li imate kot vas puno ovakih pruga sa manjim osovinskim pritiskom oko 16 ton/osovini? A kojom lokomotivom ste vukli po ovakima prugama, kad još niste imali "Španjolk"? :lol:

I one prugo, koje imaju više od 20 t/os, kako mi je poznato i ove nisu baš v dobrom stanju, kako sam čuo veoma su u lošem stanju.
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

Re: "Naše" Španke v Srbiji...

Odgovor Napisal/-a vlakoljub »

541 napisal/-a:... vozijo tudi po travnikih. Manjka ji samo še kosilnica. :lol:

Slika
Tudi v Bosni je podobno.
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=652
Uporabniški avatar
matija
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 16.07.2006, 13:51
Kraj: SUBOTICA, VOJVODINA,- Srbija

Odgovor Napisal/-a matija »

Regan 664 napisal/-a:Matija, da li imate kot vas puno ovakih pruga sa manjim osovinskim pritiskom oko 16 ton/osovini? A kojom lokomotivom ste vukli po ovakima prugama, kad još niste imali "Španjolk"? :lol:

I one prugo, koje imaju više od 20 t/os, kako mi je poznato i ove nisu baš v dobrom stanju, kako sam čuo veoma su u lošem stanju.
U Vojvodini najgora pruga je Subotica- Senta, i uopste kompletan Banat (zapadna vojvodina) U bolja vremena dok smo ih imali vozile su JZ 642 i643, ali sada oko 12 tih lokomotiva trune u Subotickom depou. Inace sto se tice pruga stanje je katastrofalno. Od Subotice do Novog Sada(pruga 20t/os ), uskoro uvode ogranicenje od 40 km na sat, a pruga je ravna kao strela. Stanje je katastrofa :cry:
hadzibane
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 23.08.2006, 18:50
Kraj: Sombor,Vojvodina.
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a hadzibane »

Stabje pruga u Vojvodini jeste lose,ali se i tu cine neki pomaci da bude bolje.Pruga Subotica-Novi Sad jeste odista u losem stanju a kako ne bi i bila kad u nju dinara nije ulozeno vec 20 godina,a denevo tuda prodje oko 40 pari raznih vozova,cudi me samo kako privremeni most da Dunavu jos nije dotakao dno reke(inace isti taj,privremeni,most su vec dva puta ozbiljno udarile dunavske barze koje su se otkacile od ladje,stubovi su mu ko babini zubi).Jedine kvalitetne pruge u suboticko-somborskom regionu su pruge Subotica-Sombor-Bogojevo(iako remontovana jos 1971 godine,jos uvek se moze voziti 100km/h ali je zbog dotrajalosti voznog parka brzina ogranicena na 80)i Bogojevo-Odzaci-Novi Sad(izuzimajuci tu pritom stanicne koloseke u Karavukovu,Odzacima i Gajdobri,kao i deonicu Futog-Novi Sad,koja nije remontovana,kad je ostatak pruge radjen 1989 godine,jer je tad bila u dobrom stanju).
Sto se tice pomaka da bude bolje na vojvodjanskim prugama i tu se nesto radi.Prosle yime je pod zatvorom pruge obavljen kapitalni remont pruge Novi sad-Beograd i to na deonici Petrovaradin-Cortanovci u duzini od 14 km,inace to je jedina nasa vojvodjanska brdska pruga,uspon je 14
promila i bilo je hitno to popraviti jer su vozovi vozili sa 35 km/h,pruga se slegala i klizala u Dunav jer jednim svojim delom ide tik uz reku,proletos je umalo nije visoka voda odnela,opste stanje je bilo ocajno,no sad je ok.Zatim,popravlja se(konacno nakon 7 godina cekanja)most na Dunavu kod Bogojeva,ugovorom je predvidjeno da se radovi zavrse krajem ovog meseca ali ja licno mislim da nece stici te ce most biti gotov koncem devetog meseca i biti sposoban za saobracaj za novi Red Voznje od Decembra meseca.To ce biti velika stvar za somborski region,pogotovo za zeleznicu u Somboru,gde smo sa bivseg OOUR-a za pps u sklopu bivseg ZTO Novi Sad,koji je opsluzivao 7 zeleznickih pravaca,imao 12 garnitura 812/818,20 dizel lokomotiva 642,641,662,pa i 661 i isto toliko parnjaca ,sada spali na milostinju nadleznih iz Beograda i neposrednih rukovodilaca iz Subotice,dge gro nasih motorovodja vozi jer ovde,nazalost,skoro i nemaju sta da voze.No,nadamo se da ce biti bolje i da ce vozovi i ovde konacno krenuti.
Btw.Spanke su se pokazale kao zaista odlicne masine,vuku sad i putnicke vozove(dok nema potrebe za grejanjem),rade na manevri u Subotici i Somboru,ma rade sve i do sada nisam cuo da je ijedna od tih 6 koliko je kupljeno od SZ imala neki defekt.Te su masine bas za nase vojvodjanske pruge(mada srbijanci ne bi bili to sto jesu da nisu makar jednu maznuli i odvukli dole,tako da 644-001 radi punom parom u Nisu.A u Nisu su zavrsili i suboticki,modificirani,Kenedi-ji 112,117,118...Lopovi :evil: )
Pozdrav iz Sombora Nemanja.
Tito,Marx in Engels - Emerson,Lake in Palmer
Odgovori