Nakon dva dana provedenih u Teheranu odlučili smo 'isprobati' metro – brži je od taksija, i naravno zanimljiviji
Vozimo se od stanice Imam Khomeini do Haft-E-Tira u sjevernom Teheranu linijom 1. Ta je stanica najbliža našem hotelu koji se nalazi na Arzhantin trgu.
Fotografiranje metroa nije dozvoljeno kao što je i uobičajeno u svijetu; ali ipak, uspjeli smo napraviti nekoliko ilegalnih fotki
Prilokom odlaska u Ray, i nakon razgledavanja dzamije i izjedanja ODLICNOG iranskog sladoleda, grupa odlazi do groba Imama Khomeinija; no Anton i ja uspijevamo nagovoriti vodiča i vozača autobusa da MORAMO ići do metroa.
Metro naime u Rayju ide nadzemno; paralelno sa dvokolsiječnom željezničkom prugom prema Mashadu; i ima odličnih mjesta za fotografiranje! Busom odlazimo do stanice Baghershahr; idemo na vlak i vozimo se do Haram-E-Motakhara. To je zadnja stanica južnog kraka linije 1; koja se planira produžiti do aerodroma Imam Khomeini u idućem periodu.
Neki zaposlenik metroa nas upozorava da se ne bi smjelo fotografirati, ali ga ne slušamo – fotkamo samo nešto diskretnije
Sjedamo na metro i vozimo se natrag do Javanmard-E-Ghassab stanice kraj koje se nalazi pješački nathodnik. Odlazimo gore i fotkamo – pozicija je odlična!
Nakon otprilike pola sata dolazi nekakav debeljko; pita nas odakle smo i što fotografiramo. Pomalo nas nervira njegova znatiželja, ali OK – pričamo s njim. Debeli se udaljava nakon toga od nas, vadi mobitel i naziva nekoga – razaznajemo riječi 'Hrvatska' i 'Zagreb'. Lagano nas hvata paranoja – tko je debeli i što hoće? Silazimo s njim sa nathodnika i nastavljamo razgovor, ali debeli u jednom trenutku pita: 'OK, sad vas ozbiljno pitam – što ste radili gore?'. Tresemo se od strave – nešto nesuvislo brbljamo debelom, i pokazujemo mu vizitku od 'naše veze' – kao: 'njega smo pitali za fotkanje'… Debeli uzima vizitku i fotografira je mobitelom – potpuno smo ludi od straha…
Debeli odlazi; a mi trčimo na stanicu metroa, da što brže zbrišemo do hotela. Naravno da usput konstatiramo da je i 'gospodin Debeli' u našem vlaku.
Napravili smo OK fotke; ali paranoja nas ne napušta – nekoliko idućih dana Debeli nam se priviđa iza svakog ugla.
Ako Vas baš zanima – zbog Debelog se nije desilo ništa – niti smo mi imali ikakvih problema, niti je 'naša veza' imala problema – čovjek nas je jednostavno isprepadao svojim nastupom i pitanjima; i to je sve
Stanica Shoush
Panzdah-e-Khordad
Znak teheranskog metroa, fotografija sa centralne stanice Imam Khomeini Square.
Khayam
Linija 1; juzno od stanice Javanmard-e-Ghassab - tu smo se susreli sa g. Debelim Ovo je druga serija vlakova teheranskog metroa, mislim proizvodnje Rotem.
Ista pozicija, stariji vlak.
Stanica Javanmard-e-Ghassab
Baghershahr
Informacijski stup, plan stanice i mreze na Baghershahr stanici
Stanica Haft-e-Tir
pozdrav
toma
Iran 2 - metro i 'gospodin Debeli'
Avijončki
Hvala za objavo zanimivega fotopisa!
Posebno pozornost mi je vzbudila tvoja izjava, da ne maraš letal....zato, ker tudi jaz ne maram leteti....enostavno ne verjamem v stvar....
Lep pozdrav!
Marko
Posebno pozornost mi je vzbudila tvoja izjava, da ne maraš letal....zato, ker tudi jaz ne maram leteti....enostavno ne verjamem v stvar....
Lep pozdrav!
Marko
Odlično, Toma! Hvala za objavo teh zanimivih prispevkov iz Irana, ki sem jih komaj čakal (na željeznice.net si napisal, da boš objavil te prispevke potem pa dolgo ni nič bilo...). Iran je res zanimiva dežela, bolj zaprta vase a vseeno zgleda zelo moderno, še posebej metro, ki se lahko primerja s kakšno evropsko državo. Kako to, da je na metroju tako malo ljudi? Škoda, da ti na železnicah ni uspelo slikati električnih vlakov in vozne mreže ali morda veš kakšen sistem uporabljajo?
L.P.
Miha
L.P.
Miha
Hvala na pohvalama!Brižita napisal/-a:Odlično, Toma! Hvala za objavo teh zanimivih prispevkov iz Irana, ki sem jih komaj čakal (na željeznice.net si napisal, da boš objavil te prispevke potem pa dolgo ni nič bilo...). Iran je res zanimiva dežela, bolj zaprta vase a vseeno zgleda zelo moderno, še posebej metro, ki se lahko primerja s kakšno evropsko državo. Kako to, da je na metroju tako malo ljudi? Škoda, da ti na železnicah ni uspelo slikati električnih vlakov in vozne mreže ali morda veš kakšen sistem uporabljajo?
U pravu si, Iran je vrlo zanimljiv - treba prihvatiti neke njihove obicaje, i tada nema problema. Imaju svasta vrijednog za pogledati - od arheoloskih iskopina (npr. Persepolis), preko fantasticne islamske arhitekture, lijepih gradova (Esfahan, Yazd) do lijepe prirode (od Perzijskog zaljeva, planina Zagrosa do pustinja i Kaspijskog jezera).
Metro je jako dobar; ljudi ima jako puno, ali ove fotke su uglavnom sa juznog kraka linije 1 koji ide kroz slabo naseljene djelove Teherana - a biti ce potpuno funkcionalna kada se bude produzila do novog aerodroma.
Postoje dvije odvojene elektrificirane pruge u Iranu - Teheranski S-Bahn (ili, oni to zovu linija metroa br. 5) koji vodi od Teherana na zapad; elektrificiran sistemom 25kV, sa kineskim elektrama i katnim vagonima.
Ima nesto slika na inace odlicnoj stranici http://www.tehranmetro.com/index.asp
http://www.tehranmetro.com/about/gallery/index.asp?ca=6
Evo i jedne fotke na kojoj se vidi nova i stara elektra:
Na sjeverozapadu Irana ima i jedina elektrificirana pruga u zemlji - vodi od Jolfe do tabriza, i duga je samo 138 km! Elektrificirana je sistemom 25kV; a na njoj voze lokomotive ASEA Rc4; dakle usavrsena verzija JZ 441 / HZ 1141.
pozdrav iz Zagreba
toma