Vozni park istrske proge

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

jure80 napisal/-a: Več o tem je bilo objavljeno na tej internetni strani, vendar ta stran sedaj več ne dela :?: :(
[url]http://il_centro.infinito.it/Istria.htm[/url]
Dela, samo je vse v italijanščini. :cry:
AA
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 21.03.2006, 12:19

Odgovor Napisal/-a AA »

V primeru, ko gre za cudne jezike, se ponavadi da zmazati
v 2 korakih. Najprej iz doticnega jezika prevedes v anglescino

http://babelfish.altavista.com/

v drugem koraku pa iz anglescine v slovenscino /ce je treba/
http://prevedi.slowwwenia.com/

Seveda je pa pri strokovnih tekstih lahko s kakovostjo prevoda
malo kriz - a toliko da zastopis ponavadi je.

PS.
Italijani ocitno bolj podjetni od nas, če se pripeljejo z vlakom iz
Trsta v Raški zaliv (ob tem direktne proge Trst - Hrpelje Kozina
ni ze toliko casa, kot sem jest na svet = dolgo), je pa po njeni
trasi fino sprehajalisce za pozimi - lepi mostovi in tuneli, pa se
razgled v sostesko Glinscice (Val Rosanda). [/u]
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Ko se peljete na morje po Istarskem Y se okoli Pazina lepo vidi to progo. Moram reči, da je sramotno zastarela-semaforji so na zastavice, zapornice pa so iz podobnega veka. To potrjuje, da je proga lokalnega pomena.
Have a nice day!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

E.L. napisal/-a:Ko se peljete na morje po Istarskem Y se okoli Pazina lepo vidi to progo. Moram reči, da je sramotno zastarela-semaforji so na zastavice, zapornice pa so iz podobnega veka. To potrjuje, da je proga lokalnega pomena.
Izgleda da se iz ceste zelo slabo vidi.Iz vlaka je pogled namreč popolnoma drugačen.Proga in okolica je vzgledno počiščena (trave praktično ni),postaje so urejene (razen Pula je bolj klavrne podobe), na več postajah so bifeji,rože,postaje so še vedno zasedene s prometniki in kretniki, pa tudi hitrosti so za nas visoke (70-90 km/h),razen treh počasni voženj, kar pa je na tej dolžini zanemarljivo.Edina slabost je veliko število potnih prehodov zavarovanih le z Andrejevim križem.Drugače pa bi bila proga (okolica) za vzgled marsikateri naši trasi. Teh 120 Km Puljske proge(vsaj na Hrvaški strani) je glede na promet daleč od sramote.

Aja, E.L.kdaj si že na železnici videl semaforje??!!!
LEP DAN
Igor
AA
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 21.03.2006, 12:19

Odgovor Napisal/-a AA »

Ja, nismo govorili o isti stvari. Eno je proga DIVAČA - KOZINA - BUZET - LUPOGLAV - PAZIN - PULA, drugo pa odcep [b]Lupoglav - Most Raša - Štalije / Trget[/b] (tiri se nehajo na sidriscu pred Trgetom). Pristan ima par bark na leto z cudnimi tovori - med drugim so tam ukrcavali zivo drobnico za Arabijo - najbolj smrdec tovor kar jih je. Lani je pa zadeva izgledala precej zapusceno - se sedaj lahko peljes z avtom skozi. Je pa v 70ih hotel Slovenijales tam narediti luko za tropski les iz Centralno afriskega cesarstva ( Titov prijatelj Bokassa, imel precej masla na glavi) in je po kakih 10 letih Slovenijales odnehal. Blizu postaje Most Rasa je najbolj znan rezervat za avtohtone (temenjese, vecje, na 4 nogah) istrske osle Liburnia.

Za stranski odcep Most Rasa - Rasa mesto mislim, da ga ni vec, enako kot na drugo strani odeseka Kanfanar - Rovinj (trasa se ponekod se vidi).

Sicer pa proge LUpoglav - Rasa ni naredil duce, kot se tudi slisi - je pa res najprej poizkusal gojiti v dolini, po robu katere gre ta proga (po juznem obrobju masiva Ucke) gojiti riz in ker ni slo, je pa potem zadevo osusil. Progo so pa naredili sele nasi v 50-ih letih, a prav zazivela ni nikoli (ali je bil kdaj odcep do termoelektrarne Plomin ne vem (sedaj je bojda na plin - v mladih letih, ko smo hodili tja na morje, je pa s cementarno Koromacno in takrat se delujocim rudnikom crnega premoga posvinjala cel konec in zato je to edini neturisticni del v tem delu Jadrana - Rabac se je edini razvil a kasneje - konec 70 in v zacetku 80-ih.

Da ne bom predolg - mojstri railfani Italijani so se peljali iz Trsta po stranski progi Lupoglav - Most Rasa (in delali izlete z avtobusi - tako do Labina, kot Barbana je po vsaj 300m vzpona).

Se pa da po osrednji istrski progi peljat tudi zunaj sezone - 1x s prestopanjem cez Divačo, drugace pa imajo HZ zvezo z busom skozi tunel Učka iz Reke, od Lupoglava do Pule pa vozi po njihovo "sved".

opravicilo zaradi dolzine in lep pozdrav A.A.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Še nekaj današnjih slik iz Raše, in pristanišča Štalije/Trget, ki izgleda precej zapuščeno. Večina skladišč je praznih in napol podrtih, o kakšnem prevozu po železnici ni ne duha ne sluha. Iz bližnjega kamnoloma do luke le vsake toliko pripelje kak tovornjak, naložen s skalovjem. Tudi tir do luke verjetno že dolgo ni bil v uporabi, saj ga je že precej prerasla rja.

Luka Štalije - pogled na skladišča:
Slika

Slika

Slika

Luka Štalije - pogled na skladišča, spredaj industrijski tir:
Slika

Železniška mostova med postajo Raša in luko Štalije:
Slika

Slika

Pogled iz Štalij nazaj proti postaji Raša:
Slika

Opuščena hišiča ob nezavarovanem prehodu ceste čez progo, ki vodi proti Štalijam:
Slika

Pred postajo Raša - edini znak življenja (osel):
Slika

Postaja Raša:
Slika
AA
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 21.03.2006, 12:19

Odgovor Napisal/-a AA »

Sam sem tam hodil skoraj natanko eno leto pred kolegom - od takrat se je polozaj ocitno samo se poslabsal! Bi bilo prav zanimivo vedeti, ali je po tej, ne tako kratki, progi lani sploh se bil kak promet - z izjemo vlaka trzaskih ljubiteljev zeleznice, ki je sprozil to debato.
Nekje sem tudi prebral, da naj bi najlepso postajo crno-zolte monarhije Trst-sv.Andrej :lol: (sele od fasizma naprej Campo-marzio - vecina si najbrz ze ogledala tamkjsnji zelezniski muzej) podrli. A med zamejskimi slovenci ocitno zeleznicarjev malo ali skoraj nic, da bi vedeli.

PS. Se pojsnilo zakaj 3 imena za isto progo Lupoglav - Raša. Ohranjeni postaji pravijo Most-Raša (zraven je http://www.rezervatliburna.hr ). Nekdanjega odseka do Rasa-mesto - ce ga kolega ni nasel, ocitno ni vec. Slike so iz industrijskega tira do Luke Trget (del luke Reka), ki naj bi imela 2 specializirana terminala - Stalije (ki se veckrat uporablja) in Brsica - a tudi leto prej nismo videli drugega kot kolega - natovarjanja skal. Je bil pa drugače blažen mir - primerno za odklop !

Perspektive ene redkih zeleznic, ki jih je (razen v Bosni) zgradila bivsa Juga, pa ocitno niso ravno svetle :( !
AA
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 21.03.2006, 12:19

vprasanje za gapi_1

Odgovor Napisal/-a AA »

Ps. Za slikami s proge Lupoglav - Raša imaš še par slik - v glavnem s postaje Litija. Ena črnobela kaže vlak, ki je zelo podoben originalnim prvim šinobusom, narejenim še v Uerdingenu v Nemčiij (slike na hrvaškem forumu).
Ali slucajno ves, za kaksno kompozicijo gre na sliki - nemogoče pa najbrz ni, saj je bila proga skozi zasavje cudno pozno elektrificirana.
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

AA napisal/-a:Bi bilo prav zanimivo vedeti, ali je po tej, ne tako kratki, progi lani sploh se bil kak promet - z izjemo vlaka trzaskih ljubiteljev zeleznice, ki je sprozil to debato.
Morda tisto, ko so najeli naš SŽ 711 oz. mercedes?
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Sem mislil, da se med Prešnico in Buzetom opravlja prevoz potnikov samo z SŽ 711, pa sem v galeriji našel sliko Kanarčka na tej progi. Presenetljivo.
AA
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 21.03.2006, 12:19

Odgovor Napisal/-a AA »

Na hrvaskih straneh je najti, da imajo na progi do Raše celo sindikalne izlete z vlakom (glej sliko - od Lupoglava do Štalije/Bršica je več kot 50 km), pa tudi kar nekaj slik s same proge, ki jo je do cca. 15 let nazaj upravljal ZTP Ljubljana.

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... c&start=30

Še vedno imam fix idejo da bi kaksno progo za tak namen nasli tudi pri nas - npr. za posebni vlak na Ribniski semenj (Janez Skrabec RIKO je mislim da letnik 1963 in se potniskega prometa na tej progi najbrz ne spomni in tako s sponzoriranjem ne bo nic - cetudi gre proga na koncu njihovega vrta v Hrvaci - smo pa se v 70-ih drveli cez vrt gledat parne lokomotive - z druge strani vasi).

Glede na to, kaj pravijo Ribnicani in Kocevarji o prometu na Skofljici, bi se najbrz prezivel celo potniski promet, a proga od Ortneka naprej po moje ne bi prenesla vec kot sinobusa (ki ga zal nimamo nobenega voznega - pri hrvatih lep pregled linkov za "zgodovinske sinobuse v Nemciji"), vprasljiva je pa tudi varnostna oprema proge.

Malo zaneslo - LP AA
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a whistler »

Jaz sem na naših vlakih zasledil tudi ponudbo "Z vlakom v Pulo" (IC).
Vlak je vedno hitrejši!
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

Na prelomu tisočletja so nekaj let vozili transporti govedi iz Nemčije v Rašo ( in Koper).
Nekaj časa sta se za ta tovor pulila oba, Koper in Raša. Nazadnje (mislim da konec leta 2000) je vse (cca 5(pet) vlakov tedensko) šlo v Rašo.........

In nato so se zgodile NORE KRAVE!

Od takrat dalje ni bilo nobenega vagona živine več.................
pa tudi les (bilo ga je nekaj vagonov tedensko) je kmalu "umrl"....
Uporabniški avatar
Lisinski D296
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 44
Pridružen: 21.06.2007, 21:06

Odgovor Napisal/-a Lisinski D296 »

whistler napisal/-a:Jaz sem na naših vlakih zasledil tudi ponudbo "Z vlakom v Pulo" (IC).
Ampak potem zamudis priloznost voziti se s enim od teh:
Slika

Ko sem prvic videl "svedzana" lansko leto septembra ob prestopu v Buzetu sem najprej pomislil da gre za malo večjo maketo iz linije Mehano, ne pa za vlak ki me bo pripeljal v Pulo. Pa sem bil malo krivicen, voznja je bia super, panorama notranjosti Istre je zelo lepa, hitrost sicer ni vrlina te proge, ampak vse skupaj vzeto, definitivno to ni bil moj zadnji obisk istrske proge.

Bi pa lahko namesto WC na vlaku (ki itak ne deluje) preuredili prostor v kuhinjo in bi imeli se "catering" usluge vkljucene v ponudbo. :D

Glede na to, da nisem od stroke, me pa zanima ali obstajajo kaksne tehnicne (ali druge) prepreke, da hrvaski "svedzan" ne pride po potnike v Divaco. Prestopanje v Divaci na kanarcka (vlak 7705 / 7704) za voznjo do Buzeta in tam spet na hrvaski vlak se mi zdi malo neekonomicno, ce bi Hrvati lahko spravili vlak do Divace (plus prestopanje na gramozu v Buzetu s polno potovalko ne prinasa nujno uzitkov).
Lisinski je od 296 padel na 499, zdaj je ze pri 1198. Cifra je vse nizja, vagoni pa vse boljsi. :) In za razliko od Venezie se vedno vozi gor in dol.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

bi si upal trditi, da je whistler imel v mislih sezonsko ponudbo SŽ, ko vozi v Pulo garnitura 711 in da ni imel v mislih redne vlake, ko vozijo hrvaški Fiati
Odgovori