Stran 1 od 2

potovanja po železnicah Balkana

Objavljeno: 13.06.2006, 21:18
Napisal/-a jure80
Zanima me, ali je že kdo od vas kdaj potoval po balkanskih železnicah (Hrvaška, Srbija, Črna gora, Albanija, BIH, Makedonija Bolgarija...) in kakšne so vaše izkušnje.

Jaz sem lansko leto šel na morje v Črno goro z vlakom preko Beograda v Bar.

Iz Ljubljane je sledila nočna vožnja proti Beogradu v spalniku JŽ. Ti spalniki so zagotovo verjetno stari toliko kot jaz ali pa celo starejši, ponoči je bilo kar malo mrzlo, čeprav je bilo poletje (okna ne tesnijo dobro). Pohvalno pa je, da je v vseh kabinah bila na razpolago voda iz umivalnika. Zoprno je, ker moraš sredi noči in zgodaj zjutraj 2x pokazati svoj potni list (Dobova, Tovarnik). V Beograd smo prispeli z 60 min. zamudo, ki je za MV Olympus čisto običajna.
Beograjska železniška postaja je v bolj slabem stanju in ne ustreza zahtevam modernih tokov. Dobrodošlico ti zaželijo tudi policaji, ki so oboroženi z avtomati... (baje so takrat iskal Al- Kaidovce...). V Beogradu sva s punco ostala 2 dni. Takoj ob prihodu sva si želela preskrbeti vozovnico za relacijo Beograd - Bar, vendar so itak vse kapacitete bile že zdavnaj razprodane. Obstajala je še ena možnost, na dan potovanja se je bilo potrebno ob 8h zj. postaviti pred "šalterom" in čakati, kdaj bodo dali v prodajo dodatne kapacitete (par vagonov in spalnikov). Po 2 urah čakanja sva si s punco priborila vozovnico za spalnik (imela sva srečo). Zvečer ob 22.h je bil odhod. Tako dolge kompozicije pozniških vagonov še nisem videl (peron je skoraj prekratek). Spalnik je bil od črnogorskih železnic, bil je v dobrem stanju, čist... Zjutraj smo z 2 urno zamudo prispeli v Bar. Tam pa se je spet pričela "bitka" za povratno karto za Beograd. (V BG je ženska na šalterju rekla, da bom že v Baru kupil karto za nazaj). V Baru je bila nepopisna gneča, poleg tega se jim je sesul računalnišli sistem, tko da pol ure sploh niso mogli prodat nobene karte... Po mučnem čakanju sva si priborila dragoceni 2 vozovnici.
Sledilo je 7 dni dopusta v Budvi, potem pa spet na vlak.
Potovanje za BG je bilo podnevi, saj so nočni vlaki bili razprodani.
Voziš se ves dan (8 ur če nima zamude). Potovali smo v vagonu 1 razreda, ki pa je v bistvu bil drugi razred (ni imel zaves..., nad sedeži pa so bile slike vseh jugoslovanski mest). Jest sem gledal Maribor... Zanimivo je da pred Podgorico zapornice sploh niso delale, tako da mora vlak počakati, da ne zbije kakšen avto... Drgač pa je proga zelo zanimiva in slikovita, okol 1/4 proge poteka v tunelih, v bistvu te je strah, ko gledaš nad kakšnimi prepadi se pelješ... Velja za najbolj zahtevno progo v Evropi. Zvečer smo prispeli v BG, kjer sva čakala MV Olympus, ki je spet imal zamudo. Imel je samo 2 potniška vagona, ljudje so stali na hodnikih (verjetno so se peljali le do meje s Hrvaško), midva pa sva dobila prostor v bolgarskem spalniku. Zjutraj pa spet težave... Na Dobovi nismo šli več naprej, saj je takrat bila proga proti Zidanemu m. poplavljena. Čakal smo 2 uri, da nas je BUS peljal v LJ preko Novega Mesta.

Progo Beograd -Bar zelo priporočam saj je polna doživetij, zanimivosti... Baje se letos da rezervirat vozovnice v Ljubljani za Hrvaško, BIh, Srbijo... Po lanskoletni tragediji v Črni gori me je kar stisnilo, ampak ta nesreča se je preprosto morala zgoditi, saj so se z varnostjo dobesedno igrali. Upam da zdej malo bolj pazijo...

Jure

Objavljeno: 13.06.2006, 22:07
Napisal/-a 541
S kolegi sem bil v Baru eno leto pred teboj. Zjutraj z vlakom Lisinski do Zagreba, en vagon nadaljuje vožnjo do Beograda. Nato pa s spalnikom do Bara. Bilo pa je to v času, ko je bila zaprta proga na relaciji Vreoci - Valjevo zaradi remonta. In tako je iz Beograda krenil le avtovalk, ki seveda ni imel druga kot spalnike in ležalnike. Smo se pa kar pri spremljevalcu spalnika dogovorili za "rezervacijo". Tistih 5€ po osebi po mojem železnica ni nikoli videla, ampak so ostali v spremljevalčevem žepu. Je pa res, da smo to potovali v drugi polovici septembra, ko več ni bilo takšne gneče. Kakorkoli v Bar smo prispeli okoli 13h (namesto ob se mi zdi 8h). Pač obvoz čez Kragujevac je vzel čas - baje smo imeli srečo, ker se je pogosto dogajalo, da niso imeli dizelk, ki bi na nelektrificiranem delu proge vlekle vlak. Vsaj tako je rekel spremljevalec spalnika, da se dogaja.

Vlak pa sestavljen iz spalnikov in ležalnikov ter prtljažnega vagona in vagonov za prevoz avtomobilov:

Slika

Slika

Slika

Kljub temu da je bila že druga polovica septembra, je bil vlak ob odhodu iz Beograda povsem poln (nekaj potnikov je žalostnih ostalo na peronu). Ampak kot je rekel starejši gospod - spremljevalec spalnika - za kolege Slovence se vedno najde prostor. ;)

Ob povratku (potovali smo z vlakom Tara z odhodom iz Bara okoli 10h) smo se med postajama Vreoci in Valjevo peljali z avtobusi. V Valjevu nas je čakala njihva EMG, do odhoda smo čakali pa kakšno uro. Zakaj ni vlak odpeljal prej, ni bilo mogoče izvedeti. Na tej EMG je sicer prepovedano kaditi, kadili so pa vsi. Garnitura je bila v obupnem stanju, kar naprej je zmanjkovalo elektrike, kolega, ki je obiskal WC, mi je to globoko odsvetoval - v tleh je baje samo cev, skozi katero vidiš progo... Nikoli mi ne bo jasno, kako je strojevodja ta vlak sploh lahko vozil - iz strojevodske kabine je v eni uri prišlo vsaj deset ljudi. :lol: Na Olimpusu pa od Beograda do Dobove ni bilo nobenega sprevodnika.

Objavljeno: 13.06.2006, 22:43
Napisal/-a 664-111
Ta proga pa more biti zanimiva če sta oba imela toliko dogodivščin :D

Objavljeno: 14.06.2006, 8:29
Napisal/-a WORMS
Pred kratkim sem se pogovarjal z bivšim sodelavcem, kateri se je odselil v rodno Črno goro in sedaj dela kot vlakovni odpravnik na postaji Mojkovac.
Seveda je bilo veliko vprašanj z moje strani, kako je kaj na železnici pri njih. kot mi je povedal so železnice SČG ( po ločitvi železnice ČG) v pravem razsulu. Infrastruktura, suprastruktura sta totalno dotrajani, železničarji delajo bolj za svoj žep, vlaki vozijo kakor se komu zazdi, vozni red se več ali manj ne upošteva ( služi samo kot osnova za računanje zamud). V glavnem ni mi povedal nič vzpodbudnega, kar bi me prepričalo, da bi se podal na kakšno potovanje z vlakom po progi Beograd - Bar.
Po tej progi sem sicer potoval leta 1990 ( še v YU) z vlakom Lovčen iz Bara v Beograd in nato z vlakom Slavija iz Beograda v Maribor. Proga Bar - Beograd mi je ostala v prekrasnem spominu, predvsem del proge do postaje Bjelo polje, ki je res atraktiven.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Objavljeno: 14.06.2006, 8:52
Napisal/-a jure80
Lansko leto je na peronu v Beogradu ostalo kar nekaj potnikov, če nimaš rezervacije sploh ne smeš na vlak, med njimi je bilo tudi nekaj Slovencev, ki so preklinjali.

Drgač pa progo obnavljajo, saj so dobili kar nekaj kreditov iz evropske banke, tko da bo verjetno situacija vsako leto boljša.

Objavljeno: 14.06.2006, 9:21
Napisal/-a 541
V sezoni je res potrebno urediti rezervacijo že pri odhodu iz Slovenije, ker so takrat ti vlaki za par tednov v naprej razprodani. Ker kot pravim, imeli smo srečo, ker smo bili kakšno uro pred odhodom vlaka že na peronu in takrat je bilo še nekaj ležišč prostih. Če je pa vlak razprodan, pa seveda teh ležišč ni mogoče dobiti. Zanimivo je, da sploh ne morejo prepeljati toliko potnikov, kot bi jih lahko.

Kredite so dobili, to je res, samo veliko denarja bo šlo za obnovo proge Podgorica - Nikšič. In še ena zanimivost - na strani Železnic Črne Gore sem prebral, da so podpisali sporazum z Albanijo o uvebi redne potniške povezave. No Albanija je pa verjetno še večja katastrofa kot Črna Gora.

@WORMS: Nekje sem zasledil, da so po nesreči vlaka v Črni gori vsem vlakom znižali hitrosti na 50 km/h. Je to res? Vlaki iz Beograda imajo npr. že v voznem redu dopisano (+1) - torej je ena ura zamude predvidena že vnaprej.

Objavljeno: 14.06.2006, 11:07
Napisal/-a jure80
Ja, za progo Podgorica - Nikšič bo šlo zelo veliko denarja, pa še elektrificirat jo nameravajo.
Zanimivo, da nameravajo vpostaviti potniški promet z Albanijo. Mogoče pa bo kaj potnikov.
Albanske železnice pa so razred zase. Tam vlaki vozijo s hitrostjo 30 km/h, zanimivo je pogledati postajo v Tirani.
Na tej strani je dosti zanimivih slik iz albanskih železnic.
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

Objavljeno: 14.06.2006, 12:31
Napisal/-a 541
O potniškem prometu z Albanijo:

http://www.zeljeznica.cg.yu/cg/strana.php?id=47&id2=61

Do Tirane pa vlaki nekaj časa niso vozili, saj se je v bližini Tirane podrl most ( http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html ):

In 2005 passenger numbers fell by 19%, mainly due to a collapsed bridge close to Tirana. Passenger numbers amounted 1.42 million, HSH hopes to reach 1.8 million passengers in 2006 now that the bridge is repaired. In 2006 international freight traffic to Montenegro restarted with trains running approx. once a week to the border station of Bajze.


:?

Objavljeno: 14.06.2006, 13:23
Napisal/-a jure80
Zanimiva je tudi muzejska proga, ki se imenuje Šarganska osmica.
Je edina vrsta te proge v tem delu Evrope, včasih je za ozkotirna proga bila glavna povezava med Beogradom in Sarajevom.
Del nekdanje proge je preurejen muzej, letos pa baje nameravajo progo podaljšati do Višegrada v Bosni.
Nekaj informacij o tej progi:

[url]http://www.yurail.co.yu/prezentacije/sargan/sarganrv.htm


Na tej strani pa si lahko naložite film o tej progi iz časov ko je še normalno obratovala (do l. 1974).
Naslov je bil objavljen na forumu o Hrvaških železnicah.

[/url]http://www.megaupload.com/?d=4LYKLB5V

Objavljeno: 14.06.2006, 17:54
Napisal/-a Tin€
V kolikor boste potovali iz Srbije nazaj proti Sloveniji vam toplo priporočam, da si preskrbite rezervacije v Ljubljani.
Vračala sva se iz Beograda z MV 418 oz. 296 (Lisinski), glede na to da je v sestavi tega vlaka le en direktni vagon do Munchna, je vedno zelo zaseden. Bila pa sva edina v tem vagonu katera sva imela rezervacijo, saj jih ni bilo mogoče dobiti ne v Beogradu niti ne v Zagrebu, kljub dejstvu, da je vagon HŽ-jev. Zato so naju sopotniki v kupeju gledali kar precej postrani, češ vi Evropejci.

Objavljeno: 14.06.2006, 18:08
Napisal/-a jure80
Ja, tudi jest nisem mogel rezervirati Olympusa v Beogradu (za Lj.) Verjetno bi se to dalo storiti par dni prej, na dan potovanja pa sigurno ne. Zaradi tega je bila nepopisna gneča, mnogi, ki so potovali na krajšo razdalj so stali, sploh se ni dalo premikati. Vagona sta bila od Slovenskih železnic (bila sta samo 2). Spalniki in ležalniki pa so od srbskih železnic in od bolgarskih železnic (ta spalnik ima vezo za Sofijo).

Objavljeno: 14.06.2006, 20:37
Napisal/-a 541
Ležalnik vlaka Olimpus je last Makedosnkih železnic.

Objavljeno: 14.06.2006, 21:02
Napisal/-a jure80
Res je, ležalniki so last makedonskih železnic. Samo jest sem lansko leto potoval v spalniku (samo dve postelji v oddelku), samo nisem čisto prepričan ali je bil od makedonskih ali pa od bolgarskih železnic. :?: :?:

Objavljeno: 15.06.2006, 4:14
Napisal/-a Dolfe
Če je bila v kabini peč in zraven "kolmkišta," potem je to bil bolgarski vagon. :twisted:


malo za hec.press


lp

Objavljeno: 15.06.2006, 7:36
Napisal/-a WORMS
Slovenija (SŽ) je vključena v mednarodni rezervacijski sistem EPA, če pa lahko preko tega sistema rezervirate sedeže in mesta v spalnikih za vlake v Srbiji pa ne vem - se bom pozanimal
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: