Dunaj-južni kolodvor včeraj, danes in nikoli več

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Dunaj-južni kolodvor včeraj, danes in nikoli več

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

JUŽNA ŽELEZNICA

Za koncesijo za gradnjo proge Dunaj - Jadransko morje je zaprosil leta 1836 dunajski bankir baron Rotschild, vendar je bila prošnja zavrnjena. Pridobil pa si je koncesijo za progo Dunaj - Raab dunajski bančnik baron Sina. Zaradi problemov na madžarskem delu proge so jo speljali progo v smeri proti Dunajskemu Mestu (1841) in dalje proti Gloggnitzu (1842).
Gradnja proge naprej proti jugu se je zaustavila zaradi Semmeringa, ki je bil zaenkrat prevelik zalogaj in so jo nadaljevali od Mürzzuschlaga do Gradca /Graz/ (1844), naprej pa vsi vemo, da je bila speljana proga do Maribora (1846), Celja ((1846), Ljubljane (1849) in do Trsta (1857).

DUNAJSKI KOLODVOR VČERAJ

Izhodiščna točka "južne železnice" je bil Dunaj, bolj točno južni kolodvor na Dunaju. Ta kolodvor pa ima svojo zgodovino, svoj "včeraj"!

Najprej je bil Gloggniški kolodvor /Gloggnitzer Bahnhof/, ki ga je postavila firma "Wien-Gloggnitzer Bahngesellschaft" leta 1841. Leta 1853 je linijo Dunaj-Gloggnitz prevzela država in Gloggniški kolodvor preimenovala med leti 1854 in 1857 v "Južni kolodvor" /Südbahnhof/.
Firma "Raaberbahn" pa je zgradila progo tudi iz Dunaja preko Brucka na Leithi do Raaba (Györ) in naprej proti Komaromu na Donavi. Izhodišče te proge je bil na Dunaju ob Gloggniškem železniškem kolodvoru, postaja pa se je imenovala "Raaber Bahnhof". Zgrajena je bila leta 1845, leta 1870 se je preimenovala v "Državni kolodvor" /Staatsbahnhof/, od leta 1918 dalje pa Ostbahnhof (Vzhodni kolodvor). Postaji sta bili čelni, proge pa sta prihajali pod kotom.

Izgled postaj: vir: Michael Suda: Die Geschichte der Wiener Hauptbahnhöfe

Slika

Katarina Urban in Monika Piesch sta v "Schöne Grüsse vom Südbahnhof" umestila načrt postaj v prostor:

SlikaZ

Novogradnja južnega kolodvora je bila izvedena leta 1874.

vir. wikimedia

Slika

Hala z blagajnami je izgledala takole (vir: wikimedia):

Slika

Med drugo svetovno vojno je bila zgradba poškodovana, vendar ne kritično. Zgradbo je sicer zadelo nekaj bomb in tudi med boji aprila 1945 je dobila nekaj poškodb, sicer pa so lahko dokaj hitro vzpostavili železniški promet. Strešna konstrukcija je bila nepoškodovana.
Jasno je bilo, da bo slej ko prej potrebna sanacija objekta, vendar se je ÖBB odločila leta 1955 za novogradnjo in leta 1961 je bila zgradba dokončana.
Zanimivost: kovinska postajna konstrukcija je bila demontirana in postavljena v delavnicah ÖBB in še danes služi namenu. Zgradila jo je leta 1874 francoska firma "Compagnie de Fives-Lille".


DUNAJSKI JUŽNI KOLODVOR DANES

Tako smo se "dokopali" do današnje železniške postaje Dunaj-južni kolodvor.
Najprej nekaj fotk iz wikimedije...

Slika


Slika


Pogled na perone...

Slika


Hala z blagajnami...

Slika

Od starega kolodvora so ohranjeni levi svetega Marka, simbola Benetk. Levi so bili na vrhu strehe zgradbe starega kolodvora...

Slika

Pogled na celoten areal Južnega kolodvora, v katerega je vključen tudi Vzhodni kolodvor...

Slika

V "podzemlju" postaje so postajališča za cestno železnico (S-Bahn)...

Slika


Sedaj pa še nekaj mojih fotk, posnetih pred mesecem dni...
Fotografirati pričnem na kar malo čudnem mestu: kontrolni stolp oziroma centralna postavljalnica...

Slika


Pogled na postavljalnico z druge strani tirov...

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 12.11.2008, 22:40, skupaj popravljeno 1 krat.
363.007

Odgovor Napisal/-a 363.007 »

ta mesecu gradil in model Železniške Postaje , končal gradil od 2011 leta in ime mu je "WIEN HBF" ,NOVO!

tudi Westbf -City od 2012 leta, mnogo vrste trgovine.....itd.....
imam program za Wien gradil! :)

lp,Miro
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, Miro, bo treba počakat na konec "telenovele"... :lol: :lol: :lol:
To pride na vrsto pod: NIKOLI VEČ :wink:

Ti pa čestitam za informiranost :pc3
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Kopirajo za nami :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Preko tirov so tudi peroni južnega kolodvora...

Slika


Pogled na povezovalne in ranžirne tire...

Slika


Tudi za premikalko se najde delo...

Slika


Vrnem se nazaj pod podhodom in "padem" na gradbišče (levo je postavljalnica). V ospredju so "eni čudni tiri".

Slika


Prebijem se preko gradbišča do stranskega vhoda na perone...

Slika


Tiri peljejo proti jugu...(v resnici nekaj časa proti zahodu, saj je pozna popoldanska ura, fotografirano direktno v sonce)

Slika


Malo se prestavim v senco, toliko da ujamem v objektiv dostop do postaje "cestne železnice" (S-Bahn) in podzemne železnice "Südtiroler Platz" /Južnotirolski trg/.

Slika


Pogled na perone...

Slika


Na peron uvaža vlak...ura je 17.17, sonce že izgublja moč...

Slika


Dostop na peron št.14. Na peronu št.13 je nakladalna ploščad za avtomobile...

Slika


Čakalnica južnega kolodvora...

Slika


Dostop do tirov št. 1 do 9, ki so v bistvu vzhodni kolodvor...

Slika


Za temi vrati je dostop do tirov vzhodnega kolodvora...

Slika


Čakalnica vzhodnega kolodvora (brez klobasic ne gre...)

Slika


S tira št. 9 odpelje vlak do Brucka na Leithi...

Slika


Vlak na tiru št. 7 čaka na odhod v Rim, s tira št.6 pa v Bratislavo...

Slika


Kaj čaka ta lokomotiva ne vem, fotografiral sem odbijače na tiru, pa mi je lokomotiva "not padla"...

Slika


Vlak s tira št.2 se bo odpravil v Bratislavo po drugi poti...

Slika


Dostop do spodnje etaže...

Slika


...zapelješ se s tekočim trakom

Slika


Brez Turkov ne gre...

Slika


Pred zgradbo postaje pa vsakodnevni pogovor "gastarbajterjev"...

Slika


Pogled na pročelje postaje...

Slika


Še enkrat pročelje postaje, tokrazt z dobro vidnim napisom SÜDBAHNHOF.

Slika


Ali se lahko kaj naučimo od Indijcev? To, da ni nič zastonj, že sami vemo :lol:

Slika


OPOMBA: fotografije posnete v nedeljo popoldne v času 1ure in pol


Se nadaljuje...
Naslednjič: Dunaj-južni kolodvor nikoli več
Uporabniški avatar
SZ541-006
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 137
Pridružen: 01.03.2008, 23:33
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a SZ541-006 »

zanimive slike :) upam da bom še pred novim letom imel kaj časa da še jaz ''skočim'' do južnega in vzhodnega kolodvora :roll: za tiste čudne tire pa imam jaz odgovor :arrow: to so tiri za izgradnjo tramvajske železnice :D ker tudi takšne imajo v Zagrebu :wink:
Lep pozdrav

Mario
Odgovori