Ozkotirna železnica

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Robi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 26.12.2008, 8:05

Ozkotirna železnica

Odgovor Napisal/-a Robi »

Pozdravljeni,

zanima me,ali je na območju bivše Jugoslavije v funkciji še kakšna ozkotirna proga ?

lp

Robi
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2077
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Je.
V Bosni in Hercegovini je za turistične namene še vedno v obratovanju del ozkotirne proge, znan kot Šarganska osmica. Ime je dobil po spiralnem vzponu v obliki osmice, podobno kot na mnogih švicarskih železnicah.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Šarganska osmica je v Srbiji in jo tudi upravljajo Srbske železnice:

http://www.zeleznicesrbije.com/active/s ... a_v01.html

Zadeva je na sami meji z Bosno in Hercegovino, proga pa je podaljšana do Višegrada.

V sami BiH je v uporabi še ozkotirna železnica v rudniku Banoviči.

Trenutno je to vse, kar je aktivnega od nekdaj obsežnega omrežja ozkotirnih železnic na ozemlju bivše Jugoslavije.

LP

Jože
Robi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 26.12.2008, 8:05

Odgovor Napisal/-a Robi »

Hvala za odgovor. Imam pa še eno vprašanje. Trenutno preučujem ozkotirno progo Žalec - Zabukovica in iščem še kje delujočo ozkotirno železnico, po možnosti 600mm širine za potrebe izdelave dokumentarnega filma, katerega bomo letos realizirali (v kolikor bomo pridobili denarna sredstva). Ali obstaja mogoče v Avstriji, Italiji, Maržarskem... ?

Lp

Robi
Robi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 26.12.2008, 8:05

Odgovor Napisal/-a Robi »

Kakšna je širina tirov na ozkotirni železnici rudnika v Banovičih ?

Lp

Robi
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Hm....nisem ravno seznanjen z industrijskimi železnicami v okolici SLO. Možno je pri nas še kaj aktivnega v Zasavju, v revirjih.

Je pa na tem forumu predstavljena še aktivna železnica na Madžarskem, v Lentiju (sorazmerno blizu Lendave). Povezave na prikaza te železnice:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... ight=lenti

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... ight=lenti

Če ti kaj koristi....

P.S.

Tisto, kar jaz poznam v Banovičih, je širine 760mm...

LP

Jože
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Ce hoces videti se delujoco ozkotirno zeleznico ti bo najblizje na Mađarskem, tam imajo kar nekaj 760mm prog in pravtako 600mm. V okolici Lentija je ozkotirna proga, ki poteka od Lentija do Kistolmács, to bi naj bilo celo najdalja ozkotirna proga na Mađarskem.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9360
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Robi napisal/-a:Hvala za odgovor. Imam pa še eno vprašanje. Trenutno preučujem ozkotirno progo Žalec - Zabukovica in iščem še kje delujočo ozkotirno železnico, po možnosti 600mm širine za potrebe izdelave dokumentarnega filma, katerega bomo letos realizirali (v kolikor bomo pridobili denarna sredstva). Ali obstaja mogoče v Avstriji, Italiji, Maržarskem... ?

Lp

Robi
Tadej Brate je v Železarni Štore pred letom 1980 snemal polurni barvni film na Super 8. Mogoče ti bi dal kakšen kader [-o<

...pa mMG ga lahko vprašaš še za katero delujočo... :idea:

MMG, ali si bil na predstavitvi knjige ? Čakamo poročilo...
Nasvet: imate še živega kurjača, ki je nabrit z vsemi žavbami...pa je rekel, da je 400 kg premoga premetal iz Zabukovice do Žalca in nazaj...
...pa o vseh nesrečah vse ve...pa kaj jaz vem, vse to mi je povedal v eni minuti, v knjigo pa ni prišel... :cry:
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 848
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Možno je pri nas še kaj aktivnega v Zasavju, v revirjih.
No ko sem ravno iz Zasavja. V Zasavju, točneje v Zagorski dolini, so zadnjo ozkotirno progo ven zmetali davnega leta 1929 in jo tistega leta nadomestili z normalno širino.

To progo so demontiral v času zapiranja rudnika.

Sedaj po njen nekaj časa poteka kolesarska steza in pločnik in nekaj časa.

Del proge je še ostal in je bil obnovljen in vodi po podjetja IGM.

edini objek, ki ga lahko še vidiš je most čez reko Kotredežico pri bencinskem servisu.

Drugače pa je bil to cel sistem tirov, ker je mel možnost križanja do rudnika. Vsklopu rudnika je delaovala delavnica za popravilo parnih lokomotiv, ki so jo imenovali "mašihaus".

Zadnji vlaki so po progi vozili leta 1993 in to Jembahi. Zadnjo vožnjo je pa parna lokomotiva naredila 1.1.1992. Ta trenutno stoji zraven Spara, na območju bivšega rudnika.

No pa še dve slike.

tu naprej je vodila proga do rudnika, sedaj stoji samo štuc, ki pa je brez tira od obnove industrijskega tira.

Slika

in še slika parne lokomotive, ki je zadnja vozila do rudnika

Slika

Slika

Do kdaj je pa bil do rudnika v Hrastniku tir pa naj pove nekdo drug.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4001
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Tono »

Še moj drobižek v to temo:

geografsko blizu, pa izredno zanimiva obratujoča ozkotirna proga s parno vleko je v Stainzu blizu Gradca (Graz) v Avstriji. Proga je bila postavljena istočasno kot konjiška proga, lokomotive pa so bile sestrske (strokovnjaki, popravite me, če sem ga pihnil).

Več informacij o "Flascherlzugu" najdeš na linku

http://www.stainz.at/stainz/zug.htm

Sam sem se enkrat udeležil vožnje (fešta v tuji firmi, v kateri sem bil zaposlen), bilo je super. Proga je dolga okoli 8 km, bilo je jeseni, na vlaku muzikanti, mošt, kostanji, na zadnji postaji smo si v mednarodni zasedbi čisto po štajersko juckali. Da ne bo pomote - postaj je kar nekaj, na vsaki se fajn toči :)

Bojda lahko kar na mašini narediš izpit za "firerja".

Aja, pa še zakaj Flašerlcug? Baje je v hribih živel neki zdravilec, ki je "diagnostiko" postavljal preko urina. Z vlakom so ljudje potovali k njemu, in vsak je imel s sabo svojo flaško z žolto vsebino. In od tod ime. Je pa mi to zgodbo povedal dober prijatelj, ki živi v Steinzu. No, ja, sicer pa vidim, da je to moč prebrati tudi na internetnem linku, torej drži 100% :) :) :) Bo treba flaško vzet s sabo :)

Lp s Ptuja,

Tono

PS: ekipa, a naredimo izlet v Stainz? Za ptujski Radioklub imam že dolgo v mislih, da bi naredili nek zanimiv izlet, pa bi se mogoče lahko združili in najeli vlak. V bližini je še ena VF zanimivost za člane FIRACA:

http://www.sender-dobl.at/
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Robi napisal/-a:Hvala za odgovor. Imam pa še eno vprašanje. Trenutno preučujem ozkotirno progo Žalec - Zabukovica in iščem še kje delujočo ozkotirno železnico, po možnosti 600mm širine za potrebe izdelave dokumentarnega filma, katerega bomo letos realizirali (v kolikor bomo pridobili denarna sredstva). Ali obstaja mogoče v Avstriji, Italiji, Maržarskem... ?

Lp

Robi
Na Avstrijskem Štajerskem obstaja ozkotirna proga 760mm Murtalbahn med Tamswegom in Unzmarktom. Tam menda še vozijo muzejski vlaki s parno lok.

http://www.stlb.at/triebfahrzeuge/triebfahrzeuge_ut.htm
http://www.railfaneurope.net/pix/at/sta ... rkt_01.jpg

Pa še tu se bo našlo! Dobro ko so še dolgi večeri.

http://www.youtube.com/watch?v=wl8wfq-x54g&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=KbH3qn0p ... re=related
Pubi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 20.01.2009, 13:35

Odgovor Napisal/-a Pubi »

........če se ne motim, je v bivsi Yugi proga Niksic - Capljina se ozkotirna. Jaz sem se leta 1972 po tej progi vozil z "sinobusom" celo noc (od 23h), da sem ujel v Capljini vlak (ob 5h zjutraj) iz Ploc za Zagreb. Bilo je za prvomajske praznike in iz takratnega Titograda ni bilo nobene sanse priti v Slovenijo kot v tej destinaciji. Titograd - Niksic prvi sinobus, nato zg opisani do Capljine. Tam z vlakom Ploce - Zagreb in iz Zagreba do Maribora z avtobusom. Cas cele lahko bi rekel "avanture" okoli 22,3 ure. Lp Pubi
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kolikor vem, je v Čapljino pripeljala ozkotirna proga iz Dubrovnika in je že doooolgo ni več. Motorni vlak, ki je tu vozil, pa je bil prodan na Portugalsko, kjer je vsaj nekaj motornikov še do nedavnega vozilo. Čapljina-Nikšič pa je bolj pobožna želja...
Goran
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Gorchi napisal/-a:Kolikor vem, je v Čapljino pripeljala ozkotirna proga iz Dubrovnika in je že doooolgo ni več. Motorni vlak, ki je tu vozil, pa je bil prodan na Portugalsko, kjer je vsaj nekaj motornikov še do nedavnega vozilo. Čapljina-Nikšič pa je bolj pobožna želja...
Leta 1969 sem se peljal že po normalnotirni progi Sarajevo -Ploče. V Čapljini je stal ozkotirni vlak za Dubrovnik. Bil je dizel motornik modre barve, sličen "Samoborcu". O tej progi je veliko napisanega in slikovnega gradiva Hrvaških "istraživačev" na njihoven forumu.
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... sc&start=0
Zadnjič spremenil Florjan, dne 10.02.2009, 9:33, skupaj popravljeno 1 krat.
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

V nedeljo je bila na SWR oddaja o baltiški ozkotirni železnici. Če maš gnar pa cajt greš lahko septembra za 5 dni na turistično potovanje. Pa da ne boš debeu gledu, ko bo z Zetorjem in s 7 kubično cisterno za gnojenco vodo za lokomotivo prpelu.
http://www.farrail.net/pages/touren-eng ... a-2009.php
Pa da se bo taku končal!
http://gallery.balticrailpics.net/displ ... m=25&pos=3
Drugače se pa zberemo in zgradimo progo iz Poljčan v Slovenske Konjice, da bo vornk narejena. Še prej pa na instrukcije.
http://www.banitis.lv/eng/jaunumi_2004-08-23.htm
Odgovori