Stran 2 od 2
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 01.04.2009, 19:10
Napisal/-a volkun
HI!
Pozabili ste pa na ozkotirnico, ki je je v izobilju v okviru velenjskega rudnika!
Zunanji obrati, torej po površini zemlje, imajo speljanih nešteto tirov za prevoz najrazličnejšega materiala v in iz jame. Ogromno je tirov za postavljanje vagonov (huntov - kot jim tudi pravimo). Vlečno službo do jaška opravljajo dieselske lokomotive, težke okoli 1,5t. Za ogled te proge boste seveda rabili posebno dovoljenje uprave rudnika in zagotovo bo ves dan kaj počet tam okoli, predvsem fotografirat.
Za jamski del železnice pa bo pa težje. Dogovorit se je treba za skupinski ogled jame (majhna skupina). Včasih je to bilo mogoče, kako pa je danes z ogledom "žive" jame", pa ne vem. Pokličite in vprašajte na rudnik Velenje.
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 02.04.2009, 18:42
Napisal/-a parna
volkun napisal/-a:HI!
Pozabili ste pa na ozkotirnico, ki je je v izobilju v okviru velenjskega rudnika!
Zunanji obrati, torej po površini zemlje, imajo speljanih nešteto tirov za prevoz najrazličnejšega materiala v in iz jame. Ogromno je tirov za postavljanje vagonov (huntov - kot jim tudi pravimo). Vlečno službo do jaška opravljajo dieselske lokomotive, težke okoli 1,5t. Za ogled te proge boste seveda rabili posebno dovoljenje uprave rudnika in zagotovo bo ves dan kaj počet tam okoli, predvsem fotografirat.
Za jamski del železnice pa bo pa težje. Dogovorit se je treba za skupinski ogled jame (majhna skupina). Včasih je to bilo mogoče, kako pa je danes z ogledom "žive" jame", pa ne vem. Pokličite in vprašajte na rudnik Velenje.
Lepo da se je kdo spomnil te železnice.Bravo!
Še prej pa je treba omeniti dizel lokomotivo,ki jo hranijo v Muzeju premogovništva,izdelana je bila v Nemčiji leta 1970,tirna širina je 60 cm,v jami na "starem jašku" pa ima Muzej tudi tri zelo zanemarjeni dizel lokomotivi izdelane od leta 1920-1924-1926.Te lokomotive ,ki so prve vozile v jami (izdelane od 1920-1926),žalostno propadajo.
Eno lokomotivo izdelana je leta 1949 pa hrani tudi Tadej Brate (ĐĐ,1949).Rudnik mu je lokomotivo poklonil.Tu se bo lokomotiva ohranila.Zame je Tadej Brate zelo spoštovan,in je človek,ki je zaslužen da ima Muzej SŽ toliko lepih lokomotiv in vagonov.Najstarejši hunt je iz leta 1880.
Lep pozdrav.
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 02.04.2009, 20:37
Napisal/-a holding
...kaj pa Postojnska jama
...
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 24.06.2009, 22:41
Napisal/-a Florjan
O ozkotirnih železnicah severno in sz od nas.
http://spz.logout.cz/uzke/uzke.html
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 26.06.2009, 10:25
Napisal/-a milchy
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 02.07.2009, 22:08
Napisal/-a leteči vlak
Zanima me naslednje:
- kakšnen je razmik med tračnicama v sečoveljskih solinah?
- ima kdo kakšne informacije o premogovniku v Sečovljah? (vse je dobrodošlo)
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 03.07.2009, 19:48
Napisal/-a parna
Tračnice,ki so v Sečoveljskih solinah ,so odkupljene od Rudnika lignita v Veleju in so širine 600 mm.
Lp.
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 03.07.2009, 20:56
Napisal/-a leteči vlak
Hvala @parna za info!
Lp
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 05.07.2009, 9:16
Napisal/-a Tomaž97
Zanimiv podatek
lp
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 21.02.2012, 15:01
Napisal/-a Drotar
Še malo oživitve spomina na Tonotov "Flascherlzug":
http://www.austria-lexikon.at/af/AEIOU/ ... ascherlzug
Morda bo res še kakšen izlet.
Lokomotiva je pa res podobna lokomotivi "Konjičana"
Drotar
Re: Ozkotirna železnica
Objavljeno: 22.02.2012, 21:48
Napisal/-a Tono
Ko boste za to, vam zrihtam ta pravi izlet k sosedom.