Proga čez Gorski Kotar

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana

Proga čez Gorski Kotar

Odgovor Napisal/-a fan »

Pozdravljeni!

Jutri nameravam potovati po progi čez Gorski Kotar:

Ljubljana - Metlika - Karlovac - Moravice - Rijeka - Ljubljana

Ima kdo že izkušnje s takšnim krožnim potovanjem? Ali bi lahko kdo kaj več napisal o tej progi? Je kje kakšna posebnost?
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

"Fan", potoval sem že na relaciji LJ-Metlika, časovno se grozno dolgo vleče, slabe tri ure. Tudi šinobus sem že videl v Metliki, verjetno boš šel z njimi naprej.

Proga na hrvaškem bo verjetno zelo zanimiva, ker je zahtevna za vožnjo. Povej o svojih vtisih, ko boš prišel, pa kakšno zanimivo sliko "prilepi" v glerijo.

Lepo potovanje. Trst je naš! (Reka pa tudi)
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Če boš od Moravic do Reke potoval z vlakom 4602 (Moravice 16.24 - Rijeka 18.21) te po vsej verjetnosti čaka litorina, t. j. hrvaška gomulka (HŽ 6011)! Aja, pa na poti od Moravic do Reke se usedi na levo stran vlaka glede na smer vožnje, saj so pogledi res prekrasni!

S šinobusom boš potoval le od Metlike do Kamanja, od Kamanja do Karlovca pa zaradi poškodbe mostu čez Kolpo vozi avtobus (cestni, ne tirni :lol: )!
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana

Obljubljeno poročilo

Odgovor Napisal/-a fan »

No, tukaj je obljubljeno poročilo popotovanja od Ljubljane do Ljubljane čez Gorski Kotar.

Pisk moža z rdečo kapico. Dvignjeni loparček. Ura je točno 9.28, ko se je preoblečeni kanarček stresel in pognal v dir čez drn in strn. Začetek odisejade od Ljubljane do Ljubljane. Te svoje avanture ne bom obešal na dolgi zvon. Že tako so me zalotili znanci in me spraševali, kam. Odgovor, ki so ga dobili, je bil le delen.

Nič ni pretiravanja v tem, da bi lahko lepote pokrajine, ki jih je mogoče opazovati na poti proti Metliki, primerjali z lepotami Bohinjske proge. Ropot vlaka je iz skrivališlča ob progi v beg pognal srnjo družino. Zeleni travniki se izmenjujejo s hladnimi gozdički. Vmes pogled na avtocesto, po kateri brze tovornjaki. Na progi nič posebnega. Ljudje prihajajo in odhajajo, tovornih vagonov pa ni na spregled vse do Novega mesta. Tam pride nov sprevodnik, ki še enkrat vljudno poprosi za železniško vozovnico. V Črnomlju mladina že čaka na naš vlak, da se bo vrnil iz Metlike. Nato pa "makadam" skoraj do konca poti.

Prihod na mejno postajo, ki je lično urejena. V napetem pričakovanju šinobusa. Pa ga ni bilo. Pripeljala se je iz istrske proge znana mašina. Nikoli pa ne bi bilo pričakovati, da bi kar 15 potnikov zapustilo slovenijo v Metliki. Pot proti Karlovcu poteka ob Kolpi, ki izgleda še prav tako čista, kot na meji med Slovenijo in Hrvaško.

Železniška postaja v Karlovcu se je izkazala za nadvse puščobno. V času od 13.30 do odhoda potniškega vlaka proti Moravicam ni bilo tudi ene spremembe, niti enega vlaka. Nato pa oznanilo, da prihaja vlak. Imel je tri vagone, ki so videli že lepše čase. Pot je potekala gladko do postaje Duga Resa, kjer je bilo potrebno počakati brzi vlak iz Rijeke. Nato pa hob v klanček, ki niti ni bil hud. Razgledi so bili fantastični! Mrežnica in nato Dobra sta se izkazali za vredno ponovnega obiska.

Kmalu za tem pa ponovno presenečenje. Postanek na postaji je še kar trajal. Pripelje potniški vlak iz nasprotne smeri. Aja, to je bilo. Ampak ne! Mi smo še kar stali. Nato pa je od nekod privršalo in mimo obeh vlakov se je pripodila najnovejša pridobitev Hrvaških železnic. InterCity nagibni nas je vse prehitel!

Nadaljevanje poti je bilo umirjeno vse do Moravic, kjer so nas željni pričakovali, saj smo imeli 8 minut zamude. Glede na gostoto križanj ni bilo to nič pretresljivega. Pričakala nas je gomulka. Bil je rahel civilizacijski šok presesti se iz udobnega kupeja v trdo, ropotajočo in tresočo gmoto železa, ki je le počasi sopihala v dolg klanec po postaji Brod-Moravice. Razgledi so bili fantastični! Če ne bi bilo tako zaraščeno, bi oko ponovno ugledalo našo drago Kolpo!

Pa se je začelo spuščati. Vmes srečanje z IC (ICN) iz Rijeke, nato pa spust! Pa so takšne pritožbe nad koprsko progo! Ampak kakšni razgledi! Le bleščavo sonce je malo oviralo ovekovečenje lepih pogledov. Spusta sploh še ni zmanjkalo! Trajal je in trajal, dokler se gomulka ni škripaje ustavila na Rijeki.

Čas za malico, nato pa hop na vlak 480 s sedmimi vagoni: Aeelmt, beelt, ab, b, prtljažni vagon ter bc in wla wlb za München. V Jurdanih smo srečali tovorni vlak, ki se je spuščal proti morju. V Šapjanih ponovno srečanje s policijo. Nato pa smo bili že doma! Do Ljubljane je bilo nekaj zamude, vendar nič pretresljivega. Sprevodnik je s kovčkom v roki oznanjal, da se pustolovščina končala.

Tehnični podatki:
dolžina: 466 km
dolžina: cel dan
itinerarij: Ljubljana - Metlika (9.28-12.03), Metlika - Karlovac (12.28-13.18 ), Karlovac - Rijeka (prestop na Moravicah - 14.28-18.21), Rijeka - Ljubljana (20.45-23.22)
cena: 7.500 sit, delno v kunah + malica, pijača

Priporočam! Slabost je edino to, da se vozi proti soncu, kar pomeni, da je fotografiranje kar zahtevno.
Zadnjič spremenil fan, dne 15.08.2006, 19:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Odličen potopis, čudovito, pravi užitek je bilo brati :D



šinobus pa torej spet ne vozi več ... :cry:
BREMZA

Odgovor Napisal/-a BREMZA »

Fan, hvala za doživet opis poti, ki jo bo treba čimpreje opraviti. :D
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a fan »

No pripravil sem tudi nekaj fotografij, ki pa so razpršene po različnih koncih.

Bilo je res super in nepozabno. Mogoče tudi zato, ker je bil to edini dan mojega pravega dopusta, ko ni lilo 8)
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Odgovori