Železniška postaja Trst

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Takole izgleda železniška postaja Trst...

Slika


Avstrijska monarhija je napela vse sile, da je končno pripeljala leta 1857 "južno železnico" do Trsta.
Poglejmo si nekaj takratnih slik...

Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...

Slika


Ko pa gledamo risbe, izdane ob svečani otvoritvi proge leta 1857, nas preseneti, da je prišla proga v bližini postaje Trst na viaduktu, dvignjena okoli 10m nad morsko gladino in dolgem 182 metrov.

Slika


Seveda se takoj vprašamo, zakaj je bil ta viadukt s strani zaprt.
Proga je sekala zgradbo vojaške bolnišnice ("lazaret Sv. Tereza"), ki je pod nobenim pogojem niso hoteli umakniti novi progi. Torej je bilo zaprtje viadukta iz higienskih razlogov.
Druga razlaga je ta, da je hotel Ghega pripeljati železnico v Trst na cestnem nivoju, pa se direktor carine ni s tem strinjal.
Zopet delo za MRS... :lol:

Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...

Slika


Vsekakor je bila železniška postaja samo provizorična, kar tudi vidimo na spodnji fotografiji...

Slika


Šele v letih 1867-1874 so podrli bolnišnico in viadukt ter tako "spravili" železniško postajo na cestni nivo. Novo postajo pa so zgradili šele leta 1878.
Tako vidimo, da je sedanja postaja druga postaja. Leta 2007 je bil del postaje obnovljen.

Prvi del postaje je še vedno takšen kot pred 130 leti...

Slika


Slika


Slika


Pogled na tablo odhodov...morda pa ujamem kakšen vlak...

Slika


Na poti na perone zagledam Ghegovo tablo...

Slika


...in Ghegov kip...

Slika


...ter še eno Ghegovo ploščo...

Slika


Vmesni obnovljeni prostori med starim delom postaje in peroni je pod stekleno streho...

Slika


Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2009, 12:29, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Železocestnik, malce sem zbegan. Kolikor mi je znano, se je proga Dunaj - Trst končala na postajo Campo Marzio, ki je sedaj muzej in brez litoželezne strehe, ki je končala pretaljena v orožju. Slike, ki si jih dal pa pričajo o neki živi postaji, z voznim redom itd...? Campo Marzio, kolikor je meni znano, je sedaj bolj mrtvilo, za povrhu vsega pa so vse skupaj celo prodali pred nekaj meseci (v glavnem lani) in se človek samo še vpraša, koliko časa bo tisti kompleks sploh stal. V glavnem nekako mi ne gredo skupaj tele fotke, razen če so semaforji (in okenca) od avtobusne postaje pred stavbo?
Goran
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a Cepi »

železocestnik napisal/-a:......

Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...

........

Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...

........
Nekam zelo kmalu so začeli graditi postajo, če je šele po več, kot sto letih prisopihal prvi vlak. :lol: :lol:
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a AH14 »

Gorchi napisal/-a:Železocestnik, malce sem zbegan. Kolikor mi je znano, se je proga Dunaj - Trst končala na postajo Campo Marzio, ki je sedaj muzej in brez litoželezne strehe, ki je končala pretaljena v orožju. Slike, ki si jih dal pa pričajo o neki živi postaji, z voznim redom itd...? Campo Marzio, kolikor je meni znano, je sedaj bolj mrtvilo, za povrhu vsega pa so vse skupaj celo prodali pred nekaj meseci (v glavnem lani) in se človek samo še vpraša, koliko časa bo tisti kompleks sploh stal. V glavnem nekako mi ne gredo skupaj tele fotke, razen če so semaforji (in okenca) od avtobusne postaje pred stavbo?
Campo Marzio oz. Trst-Sv. Andrej je od Bohinjske železnice :) .
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Cepi napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:......

Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...

........

Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...

........
Nekam zelo kmalu so začeli graditi postajo, če je šele po več, kot sto letih prisopihal prvi vlak. :lol: :lol:

Še dobro, da nisem napisal 2057 :lol: :lol: :lol:
Dolfe bi rekel: Pozor, fantje, @železocestnik nas preverja, kako pozorno beremo njegove članke, stalno nas ima na preizkušnji... :wink: :old :titanic
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa poglejmo, kako poteka promet med tednom popoldne na tržaški postaji.

Pogled na peron 2 in 3...

Slika


...še enkrat...

Slika


...in še enkrat...

Slika


Pogled na peron 5...

Slika


...še enkrat...

Slika


Poglejmo še na začetek vlaka...

Slika


Vlaki so se zamenjali...

Slika


Slika



Mi pa pogledamo še malo okoli vogalov...

Slika


...da si ne kvarite oči...spominska tabla za žrtve nacizma...(1943-1945)

Slika


Pregledam še vse ostale vogale postaje, če bi slučajno kje našel še kakšno spominsko tablo o žrtvah fašizma...pa izgleda, da so jih vozili po drugih postajah...

Najdem pa še eno spominsko ploščo za žrtve nacistov...

Slika


Sosednja zgradba je znameniti Silos, sicer je pa to bil včasih skladišče uspešnega pristanišča...
Danes je "mercato" in parkirna hiša...

Slika


...na steni pa spominska plošča

Slika


...plošča malo bližje...tisoči bratov Italijanov-ezulov se je zbiralo v tem silosu...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Med železniško postajo in silosom pa je dostop do...

Slika


To si moramo pogledati od bliže...

Slika


...in še bliže...

Slika


Sedaj se spomnim, da je že ena tema o avtovlakih iz Trsta...

Malo se še razgledamo po ogromnem arealu železniške postaje...čeprav je dostop prepovedan...

Slika


Na vsak način hočem videti, kako izgleda Silos "od znotraj"...

Slika


(novozgrajeni del je garažna hiša...)


Pogledam še malo naokoli...tale vlak čaka na prostor v muzeju...

Slika


...še malo poškilim vanj...

Slika


Potem pa mimo Silosa in najdem vhod do pomolov 1 do 4, ki pa so ga okupirali avtobusi "turistov"...

Slika


Ne preostane mi nič drugega, da se zazrem preko zaliva...

Slika


...da, tam nekje mora biti druga tržaška postaja...postaja bohinjske železnice...Sv. Andrej (danes Campo Marzio)

...ja, se je pokazal interes na forumu tudi za to postajo... :wink: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sta pa bili obe postaji oziroma obe, staro in novo pristanišče,nekoč povezani zatovorni promet...
Kako?
Nekaj časa celo kar po Rivi...obali :wink:

Poglejmo si link s člankom o tržaških progah, ki ga je napisal Vittorio DellAquila:
http://www.trenomania.it/TMF2004/LineeFS/art2.pdf

V linku si lahko pogledate, kako je izgledalo, ko se je med avtomobili prebijal "Treno delle Rive".
Obvozno progo med postajama so zgradili šele leta 1982, tako da je zadnji zapeljal vlak po "rivi" leta 1983.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Iz zgornjega linka si poglejmo eno fotko, kako je vlak peljal po tržaški obali :shock:

Slika

Starejši člani foruma, ki ste hodili v Trst po kavbojke, se ga še mogoče spomnite... :?: :old :titanic
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a gorican »

Začetek obnove tržaške postaje pri Sv. Andreju

Italijanske železnice so začele te dni obnavljati železniško postajo pri Sv. Andreju v Trstu. Vzpostavljajo nove tračnice in območje povezujejo s tržaško logistično ploščadjo. Infrastrukturna dela potekajo v okviru 112 milijonov evrov težke naložbe, ki si kot glavni cilj zadaja okrepitev tovornega prometa v tržaškem pristanišču.

Nastanek druge proge za pristanišče – med Trajanovim nabrežjem (Riva Traiana) in železniškim muzejem – bo vlakom olajšal dostop do posameznih pomolov, razlaga družba v tiskovnem sporočilu. Manevriranje bo postalo manj zamudno in drago, dodajajo. V načrtu posebno pozornost posvečajo podjetjem in ostalim subjektom, stalnim gostom pristanišča. Izkoristili so zgodovinsko železniško progo med Škednjem in lesnim pristaniščem ter jo z milijon evrov vredno investicijo ustrezno posodobili. Progo so elektrificirali, tako da bo lahko v prihodnosti postala ključni sestavni del novih križišč na državnem železniškem omrežju. Italijanske železnice si prizadevajo, da bi v skladu z italijansko in evropsko politiko železniški promet postajal postopoma čedalje bolj kompetitiven. Ob koncu infrastrukturnih del bo postaja pri Sv. Andreju – navajajo – postala prvi italijanski tovorni terminal po številu vlakov. Tu bo med drugim zrasel tudi 750 metrov dolg nov tovorni tir.

https://www.primorski.eu/trzaska/zacete ... u-XN807264
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a gorican »

Tovornim vlakom, ki so iz Žavelj ali Škednja namenjeni v smeri proti Benetkam in Trbižu, od včeraj ni treba več do postaje pri Svetem Andreju. Sedem milijonov in pol evrov vredna naložba in dve leti dela sta namreč omogočila prenovitev in ponovno odprtje železniške povezave med omenjenima krajema in glavno železniško progo, ki okoli tržaškega mestnega središča mimo Rocola in Scala sante pelje proti Opčinam.

https://www.primorski.eu/trzaska/vlaki- ... i-KB928268
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Železniška postaja Trst

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tu je verjetno mišljen zadnji odsek Bohinjske proge med Opčinami in Trstom. Mar ga niso posodobili že pred časom? Kot razumem ima zdaj Tržaška luka dva dostopa po železnici: skozi tunel pod mestom ali pa obvoz preko Opčin.
preglednik
Odgovori