Železniška postaja Trst
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Železniška postaja Trst
Takole izgleda železniška postaja Trst...
Avstrijska monarhija je napela vse sile, da je končno pripeljala leta 1857 "južno železnico" do Trsta.
Poglejmo si nekaj takratnih slik...
Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...
Ko pa gledamo risbe, izdane ob svečani otvoritvi proge leta 1857, nas preseneti, da je prišla proga v bližini postaje Trst na viaduktu, dvignjena okoli 10m nad morsko gladino in dolgem 182 metrov.
Seveda se takoj vprašamo, zakaj je bil ta viadukt s strani zaprt.
Proga je sekala zgradbo vojaške bolnišnice ("lazaret Sv. Tereza"), ki je pod nobenim pogojem niso hoteli umakniti novi progi. Torej je bilo zaprtje viadukta iz higienskih razlogov.
Druga razlaga je ta, da je hotel Ghega pripeljati železnico v Trst na cestnem nivoju, pa se direktor carine ni s tem strinjal.
Zopet delo za MRS...
Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...
Vsekakor je bila železniška postaja samo provizorična, kar tudi vidimo na spodnji fotografiji...
Šele v letih 1867-1874 so podrli bolnišnico in viadukt ter tako "spravili" železniško postajo na cestni nivo. Novo postajo pa so zgradili šele leta 1878.
Tako vidimo, da je sedanja postaja druga postaja. Leta 2007 je bil del postaje obnovljen.
Prvi del postaje je še vedno takšen kot pred 130 leti...
Pogled na tablo odhodov...morda pa ujamem kakšen vlak...
Na poti na perone zagledam Ghegovo tablo...
...in Ghegov kip...
...ter še eno Ghegovo ploščo...
Vmesni obnovljeni prostori med starim delom postaje in peroni je pod stekleno streho...
Avstrijska monarhija je napela vse sile, da je končno pripeljala leta 1857 "južno železnico" do Trsta.
Poglejmo si nekaj takratnih slik...
Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...
Ko pa gledamo risbe, izdane ob svečani otvoritvi proge leta 1857, nas preseneti, da je prišla proga v bližini postaje Trst na viaduktu, dvignjena okoli 10m nad morsko gladino in dolgem 182 metrov.
Seveda se takoj vprašamo, zakaj je bil ta viadukt s strani zaprt.
Proga je sekala zgradbo vojaške bolnišnice ("lazaret Sv. Tereza"), ki je pod nobenim pogojem niso hoteli umakniti novi progi. Torej je bilo zaprtje viadukta iz higienskih razlogov.
Druga razlaga je ta, da je hotel Ghega pripeljati železnico v Trst na cestnem nivoju, pa se direktor carine ni s tem strinjal.
Zopet delo za MRS...
Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...
Vsekakor je bila železniška postaja samo provizorična, kar tudi vidimo na spodnji fotografiji...
Šele v letih 1867-1874 so podrli bolnišnico in viadukt ter tako "spravili" železniško postajo na cestni nivo. Novo postajo pa so zgradili šele leta 1878.
Tako vidimo, da je sedanja postaja druga postaja. Leta 2007 je bil del postaje obnovljen.
Prvi del postaje je še vedno takšen kot pred 130 leti...
Pogled na tablo odhodov...morda pa ujamem kakšen vlak...
Na poti na perone zagledam Ghegovo tablo...
...in Ghegov kip...
...ter še eno Ghegovo ploščo...
Vmesni obnovljeni prostori med starim delom postaje in peroni je pod stekleno streho...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2009, 12:29, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška postaja Trst
Železocestnik, malce sem zbegan. Kolikor mi je znano, se je proga Dunaj - Trst končala na postajo Campo Marzio, ki je sedaj muzej in brez litoželezne strehe, ki je končala pretaljena v orožju. Slike, ki si jih dal pa pričajo o neki živi postaji, z voznim redom itd...? Campo Marzio, kolikor je meni znano, je sedaj bolj mrtvilo, za povrhu vsega pa so vse skupaj celo prodali pred nekaj meseci (v glavnem lani) in se človek samo še vpraša, koliko časa bo tisti kompleks sploh stal. V glavnem nekako mi ne gredo skupaj tele fotke, razen če so semaforji (in okenca) od avtobusne postaje pred stavbo?
Goran
Re: Železniška postaja Trst
Nekam zelo kmalu so začeli graditi postajo, če je šele po več, kot sto letih prisopihal prvi vlak.železocestnik napisal/-a:......
Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...
........
Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...
........
Re: Železniška postaja Trst
Campo Marzio oz. Trst-Sv. Andrej je od Bohinjske železnice .Gorchi napisal/-a:Železocestnik, malce sem zbegan. Kolikor mi je znano, se je proga Dunaj - Trst končala na postajo Campo Marzio, ki je sedaj muzej in brez litoželezne strehe, ki je končala pretaljena v orožju. Slike, ki si jih dal pa pričajo o neki živi postaji, z voznim redom itd...? Campo Marzio, kolikor je meni znano, je sedaj bolj mrtvilo, za povrhu vsega pa so vse skupaj celo prodali pred nekaj meseci (v glavnem lani) in se človek samo še vpraša, koliko časa bo tisti kompleks sploh stal. V glavnem nekako mi ne gredo skupaj tele fotke, razen če so semaforji (in okenca) od avtobusne postaje pred stavbo?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška postaja Trst
Cepi napisal/-a:Nekam zelo kmalu so začeli graditi postajo, če je šele po več, kot sto letih prisopihal prvi vlak.železocestnik napisal/-a:......
Leta 1850 so se že pričela dela na trasi Ljubljana-Trst, in cesar je slovesno položil 14. maja 1850 temeljni kamen za novo postajo v Trstu...
........
Kakorkoli, progo Ljubljana-Trst je cesar Franc Jožef 27. julija 1957 svečano odprl progo...
........
Še dobro, da nisem napisal 2057
Dolfe bi rekel: Pozor, fantje, @železocestnik nas preverja, kako pozorno beremo njegove članke, stalno nas ima na preizkušnji...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška postaja Trst
Pa poglejmo, kako poteka promet med tednom popoldne na tržaški postaji.
Pogled na peron 2 in 3...
...še enkrat...
...in še enkrat...
Pogled na peron 5...
...še enkrat...
Poglejmo še na začetek vlaka...
Vlaki so se zamenjali...
Mi pa pogledamo še malo okoli vogalov...
...da si ne kvarite oči...spominska tabla za žrtve nacizma...(1943-1945)
Pregledam še vse ostale vogale postaje, če bi slučajno kje našel še kakšno spominsko tablo o žrtvah fašizma...pa izgleda, da so jih vozili po drugih postajah...
Najdem pa še eno spominsko ploščo za žrtve nacistov...
Sosednja zgradba je znameniti Silos, sicer je pa to bil včasih skladišče uspešnega pristanišča...
Danes je "mercato" in parkirna hiša...
...na steni pa spominska plošča
...plošča malo bližje...tisoči bratov Italijanov-ezulov se je zbiralo v tem silosu...
Pogled na peron 2 in 3...
...še enkrat...
...in še enkrat...
Pogled na peron 5...
...še enkrat...
Poglejmo še na začetek vlaka...
Vlaki so se zamenjali...
Mi pa pogledamo še malo okoli vogalov...
...da si ne kvarite oči...spominska tabla za žrtve nacizma...(1943-1945)
Pregledam še vse ostale vogale postaje, če bi slučajno kje našel še kakšno spominsko tablo o žrtvah fašizma...pa izgleda, da so jih vozili po drugih postajah...
Najdem pa še eno spominsko ploščo za žrtve nacistov...
Sosednja zgradba je znameniti Silos, sicer je pa to bil včasih skladišče uspešnega pristanišča...
Danes je "mercato" in parkirna hiša...
...na steni pa spominska plošča
...plošča malo bližje...tisoči bratov Italijanov-ezulov se je zbiralo v tem silosu...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška postaja Trst
Med železniško postajo in silosom pa je dostop do...
To si moramo pogledati od bliže...
...in še bliže...
Sedaj se spomnim, da je že ena tema o avtovlakih iz Trsta...
Malo se še razgledamo po ogromnem arealu železniške postaje...čeprav je dostop prepovedan...
Na vsak način hočem videti, kako izgleda Silos "od znotraj"...
(novozgrajeni del je garažna hiša...)
Pogledam še malo naokoli...tale vlak čaka na prostor v muzeju...
...še malo poškilim vanj...
Potem pa mimo Silosa in najdem vhod do pomolov 1 do 4, ki pa so ga okupirali avtobusi "turistov"...
Ne preostane mi nič drugega, da se zazrem preko zaliva...
...da, tam nekje mora biti druga tržaška postaja...postaja bohinjske železnice...Sv. Andrej (danes Campo Marzio)
...ja, se je pokazal interes na forumu tudi za to postajo...
To si moramo pogledati od bliže...
...in še bliže...
Sedaj se spomnim, da je že ena tema o avtovlakih iz Trsta...
Malo se še razgledamo po ogromnem arealu železniške postaje...čeprav je dostop prepovedan...
Na vsak način hočem videti, kako izgleda Silos "od znotraj"...
(novozgrajeni del je garažna hiša...)
Pogledam še malo naokoli...tale vlak čaka na prostor v muzeju...
...še malo poškilim vanj...
Potem pa mimo Silosa in najdem vhod do pomolov 1 do 4, ki pa so ga okupirali avtobusi "turistov"...
Ne preostane mi nič drugega, da se zazrem preko zaliva...
...da, tam nekje mora biti druga tržaška postaja...postaja bohinjske železnice...Sv. Andrej (danes Campo Marzio)
...ja, se je pokazal interes na forumu tudi za to postajo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška postaja Trst
Sta pa bili obe postaji oziroma obe, staro in novo pristanišče,nekoč povezani zatovorni promet...
Kako?
Nekaj časa celo kar po Rivi...obali
Poglejmo si link s člankom o tržaških progah, ki ga je napisal Vittorio DellAquila:
http://www.trenomania.it/TMF2004/LineeFS/art2.pdf
V linku si lahko pogledate, kako je izgledalo, ko se je med avtomobili prebijal "Treno delle Rive".
Obvozno progo med postajama so zgradili šele leta 1982, tako da je zadnji zapeljal vlak po "rivi" leta 1983.
Kako?
Nekaj časa celo kar po Rivi...obali
Poglejmo si link s člankom o tržaških progah, ki ga je napisal Vittorio DellAquila:
http://www.trenomania.it/TMF2004/LineeFS/art2.pdf
V linku si lahko pogledate, kako je izgledalo, ko se je med avtomobili prebijal "Treno delle Rive".
Obvozno progo med postajama so zgradili šele leta 1982, tako da je zadnji zapeljal vlak po "rivi" leta 1983.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železniška postaja Trst
Iz zgornjega linka si poglejmo eno fotko, kako je vlak peljal po tržaški obali
Starejši člani foruma, ki ste hodili v Trst po kavbojke, se ga še mogoče spomnite...
Starejši člani foruma, ki ste hodili v Trst po kavbojke, se ga še mogoče spomnite...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železniška postaja Trst
Začetek obnove tržaške postaje pri Sv. Andreju
Italijanske železnice so začele te dni obnavljati železniško postajo pri Sv. Andreju v Trstu. Vzpostavljajo nove tračnice in območje povezujejo s tržaško logistično ploščadjo. Infrastrukturna dela potekajo v okviru 112 milijonov evrov težke naložbe, ki si kot glavni cilj zadaja okrepitev tovornega prometa v tržaškem pristanišču.
Nastanek druge proge za pristanišče – med Trajanovim nabrežjem (Riva Traiana) in železniškim muzejem – bo vlakom olajšal dostop do posameznih pomolov, razlaga družba v tiskovnem sporočilu. Manevriranje bo postalo manj zamudno in drago, dodajajo. V načrtu posebno pozornost posvečajo podjetjem in ostalim subjektom, stalnim gostom pristanišča. Izkoristili so zgodovinsko železniško progo med Škednjem in lesnim pristaniščem ter jo z milijon evrov vredno investicijo ustrezno posodobili. Progo so elektrificirali, tako da bo lahko v prihodnosti postala ključni sestavni del novih križišč na državnem železniškem omrežju. Italijanske železnice si prizadevajo, da bi v skladu z italijansko in evropsko politiko železniški promet postajal postopoma čedalje bolj kompetitiven. Ob koncu infrastrukturnih del bo postaja pri Sv. Andreju – navajajo – postala prvi italijanski tovorni terminal po številu vlakov. Tu bo med drugim zrasel tudi 750 metrov dolg nov tovorni tir.
https://www.primorski.eu/trzaska/zacete ... u-XN807264
Italijanske železnice so začele te dni obnavljati železniško postajo pri Sv. Andreju v Trstu. Vzpostavljajo nove tračnice in območje povezujejo s tržaško logistično ploščadjo. Infrastrukturna dela potekajo v okviru 112 milijonov evrov težke naložbe, ki si kot glavni cilj zadaja okrepitev tovornega prometa v tržaškem pristanišču.
Nastanek druge proge za pristanišče – med Trajanovim nabrežjem (Riva Traiana) in železniškim muzejem – bo vlakom olajšal dostop do posameznih pomolov, razlaga družba v tiskovnem sporočilu. Manevriranje bo postalo manj zamudno in drago, dodajajo. V načrtu posebno pozornost posvečajo podjetjem in ostalim subjektom, stalnim gostom pristanišča. Izkoristili so zgodovinsko železniško progo med Škednjem in lesnim pristaniščem ter jo z milijon evrov vredno investicijo ustrezno posodobili. Progo so elektrificirali, tako da bo lahko v prihodnosti postala ključni sestavni del novih križišč na državnem železniškem omrežju. Italijanske železnice si prizadevajo, da bi v skladu z italijansko in evropsko politiko železniški promet postajal postopoma čedalje bolj kompetitiven. Ob koncu infrastrukturnih del bo postaja pri Sv. Andreju – navajajo – postala prvi italijanski tovorni terminal po številu vlakov. Tu bo med drugim zrasel tudi 750 metrov dolg nov tovorni tir.
https://www.primorski.eu/trzaska/zacete ... u-XN807264
Re: Železniška postaja Trst
Tovornim vlakom, ki so iz Žavelj ali Škednja namenjeni v smeri proti Benetkam in Trbižu, od včeraj ni treba več do postaje pri Svetem Andreju. Sedem milijonov in pol evrov vredna naložba in dve leti dela sta namreč omogočila prenovitev in ponovno odprtje železniške povezave med omenjenima krajema in glavno železniško progo, ki okoli tržaškega mestnega središča mimo Rocola in Scala sante pelje proti Opčinam.
https://www.primorski.eu/trzaska/vlaki- ... i-KB928268
https://www.primorski.eu/trzaska/vlaki- ... i-KB928268
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Železniška postaja Trst
Tu je verjetno mišljen zadnji odsek Bohinjske proge med Opčinami in Trstom. Mar ga niso posodobili že pred časom? Kot razumem ima zdaj Tržaška luka dva dostopa po železnici: skozi tunel pod mestom ali pa obvoz preko Opčin.
preglednik