Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vsi verjetno veste, da je danes v nekdanji tržaški postaji Sv. Andrej, sedaj pa Campo Marzio, železniški muzej.

Najprej si poglejmo, kako izgleda postaja danes...

Slika


Danes je na postaji železniški muzej, ki je izdal leta 2007 knjigo: Il Museo Ferroviario di Trieste Campo Marzio...

http://www.ferramatori.it/ferramatori/i ... i&Itemid=5

Naslovnica iz zgornjega linka izgleda takole:

Slika

Tudi stala ni točno tam kot sedanja postaja...
Počasi se je promet začel povečevati, ko se je leta 1902 priključila "Parenzana", posebej pa še leta 1906, ko je tukaj bila zadnja postaja Bohinjke /"Transalpina"/.
Zgraditi je bilo potrebno novo postajo, ki so jo gradili med leti 1903 in 1910.


V knjigi je poleg opisa muzeja tudi zgodovina obeh tržaških železniških postaj in vseh prog...

Za postajo Sv. Andrej piše, da je bila prva zgrajena kot končna postaja proge Hrpelje-Trst leta 1887, takrat pa so zgradili še povezavo s postajo južne železnice v Trstu.

Izgledala pa je takole...

Slika


Novozgrajena postaja pa je izgledala takole...

Slika

Leta 1906 se je preimenovala vDržavni kolodvor Trst /Triest Staatsbahnhof/ Trieste Stazione dello Stato/.

Takoj po drugi svetovni vojni, ko je železnica prišla v roke italijanskih državnih železnic, se je preimenovala postaja v Trieste Campo Marzio.

Leta 1935 se je zaustavila "Parenzana", po letu 1945 ni bilo več prometa po Bohinjki, leta 1959 pa so ukinili še progo do Hrpelj, tako da je postaja izgubila vse potnike... :titanic


Iz ptičjega pogleda pa izgleda takole...

Slika


Mi pa se malo razglejmo po okolici...

Slika

Čez cesto je BAR in svetilnik za vstop v luko...


Nisem sam, ki fotografira...konkurenca ne miruje...

Slika


Ah, to je bil le posnetek za spomin...

Slika

Na drugi strani zaliva je železniška postaja Trst.


Še en pogled na obalo...

Slika


...in odpravim se proti vhodu v muzej...

Slika

Ja, danes je zaprto...se je potrebno pred obiskom pozanimati, kdaj je odprto...
Pogledam si lahko le še tablo muzeja od blizu...

Slika


Fotografiram pa nekaj eksponatov skozi ograjo...

Slika


Vhod je prepovedan...

Slika


...kljub temu pa se da skozi ograjo posneti drezine...

Slika


...muzejske eksponate...

Slika

(v ozadju je ladja v pristanišču...do nje še pridemo)


...ter še enkrat drezini...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a AH14 »

železocestnik napisal/-a: Takoj po drugi svetovni vojni, ko je železnica prišla v roke italijanskih državnih železnic, se je preimenovala postaja v Trieste Campo Marzio.
Postajo je v Campo Marzio leta 1923 preimenoval Mussolini oz. po njegovih navodilih
železocestnik napisal/-a:Ja, danes je zaprto...se je potrebno pred obiskom pozanimati, kdaj je odprto...
Vsako sredo in soboto od 9. do 13. ure, prejšnjo sredo sem hotel iti, pa sem zamudil :cry:
LINK
železocestnik napisal/-a:http://www.shrani.si/f/26/uD/1LOjIo09/t ... 09-021.jpg
Vhod je prepovedan...
Ko sem bil nazadnje tam, so bila ta vrata zaprta, pa sem šel mimo pristaniščnih objektov :? in lepo prišel notri, saj ni nič zagrajeno.
Pa med 2. sv. vojno je postaja izgubila tudi železno strešno konstrukcijo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

AH14 napisal/-a:
železocestnik napisal/-a: Takoj po drugi svetovni vojni, ko je železnica prišla v roke italijanskih državnih železnic, se je preimenovala postaja v Trieste Campo Marzio.
Postajo je v Campo Marzio leta 1923 preimenoval Mussolini oz. po njegovih navodilih
Ja, res sem narobe napisal...čeprav mislil sem dobro...oziroma če povem po pravici sem napačno prepisoval...vrstice so se začele kriviti... :sleep

Narobe prepisano iz: http://www.scopriretrieste.org/stazione ... marzio.htm
(lepo piše leta 1923, kar sem prevedel v :"takoj, ko je železnica prišla v roke italijanskih državnih železnic"...za ostalo ne odgovarjam :lol: :lol: )

Ja, to je bil del sistematičnega poiitalijančevanja...spremenili so imena in priimke Slovencev od Triglava pa do Trsta...in tudi imena krajev...naša dolžnost je, da čimdalj časa obdržimo stara slovenska imena, ki dokazujejo, da so nekoč in da še vedno tu živijo Slovenci...sicer vedno manj... :cry:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

karbidovka napisal/-a:Na predzadnji fotki, desna garnitura.
A je tisto "litorina"?
Že dolgo je nisem videl.
Kolikor mi je znano je littorina tale motornik:
Slika
Verjetno pa ni edini, saj so na Hrvaškem imeli elektromotorni vlak, sila podoben gomuljki z enakim imenom...
Na wiki pa sem našel tudi tole stran na temo littorina: Automotrice ALn 556
Goran
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Samo nekaj preverjam: so te vlaki (vagoni,drezine, lokomotive), ki jih je "na skrivaj" poslikal železocestnik v sklopu muzeja ali je to "le propadajoče" staro železo, ki naj bi bilo zaprto javnosti...
Kaj pa se da videti še v muzeju (italijansko namreč ne razumem), verjetno kakšne stare slike in oprema s postaje?
Hvala za odgovore!
Aljaž
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a AH14 »

leteči vlak napisal/-a:Samo nekaj preverjam: so te vlaki (vagoni,drezine, lokomotive), ki jih je "na skrivaj" poslikal železocestnik v sklopu muzeja ali je to "le propadajoče" staro železo, ki naj bi bilo zaprto javnosti...
Kaj pa se da videti še v muzeju (italijansko namreč ne razumem), verjetno kakšne stare slike in oprema s postaje?
Hvala za odgovore!
Vse je last muzeja, če ne razumeš italijanščine, kot npr. jaz, pa besedilo skopiraš v google translate (http://translate.google.com/ )in ti prevede.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Železniš� postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

AH 14 hvala za nasvet. Zelo dobro prevede - skoraj vse mi je jasno.
Tam omenja tudi to, da imajo v muzeju maketo - je to www.miniaturna-zeleznica.com/Trst.htm ?
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 02.05.2009, 21:02, skupaj popravljeno 2 krat.
Aljaž
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a AH14 »

Nisem še bil v muzeju, samo zunaj, mislim pa da je to ta maketa, bo povedal kdo ki je že bil notri.
Linka pa ne odpre, popravi http://www.miniaturna-zeleznica.com/Trst.htm//url v http://www.miniaturna-zeleznica.com/Trst.htm
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odpravil sem se nazaj in naokoli zgradbe...

Slika


Celotna fasada...

Slika


...na kateri pa me zmoti grafit...

Slika

Grafit ni od včeraj, ni pa toliko star, da bi odpadel skupaj z ometom...


Za vogalom pa še en grafit..."Forze nuove"...ja, ja...poznamo kakšne...
Ali se jih naj tile bojijo ali obratno?

Slika


Leta 2007 se je nepremičnina (postaja) prodajala...ali je to že rezultat prodaje?

Novogradnja...

Slika


Malo poškilim po dvorišču...na tirih so še vedno parkirani vagoni...

Slika


Malo približam...

Slika


Grem naokoli...mimo kopališča...

Slika


...in dospem do odprtih vrat, brez napisa, da je vstop prepovedan. Če ni prepovedan, je dovoljen! Logika velja za MRS!

Slika


Z rampe stopim na star vagon...levo je novogradnja, naravnost pa postaja Sv. Andrej...

Slika


Kjerkoli sem, posnamem tudi kakšno kretnico...takole izgledajo italijanske...me zanima, če bi jo znal Gorchi aktivirat :lol: :lol:

Slika


Pogled v smeri izvoza iz postaje...včasih je menda bilo 24 tirov...

Slika


V ozadju lokomotiva, v ospredju rezervni deli...

Slika


Pogled na našo postajo...

Slika


...z zaključnim stebrom...

Slika


Za ograjo pa pristanišče z ladjo za prevoz kontejnerjev...seveda kontejnerje prevažajo s tovorjaki...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Več fotografij nimam. Če je že kdo bil v muzeju, naj jih prilepi.

Muzej vam lahko pokaže:
- 10 parnih lokomotiv (od leta 1911 do 1943)
- 2 električni lokomotivi
- 4 diesel premikalke
- 3 železniške vagone
- 5 tramvajev
- 1 vozilo iz tramvajske proge Opčina
ter "Panzer" dresino...
V halah pa imajo na ogled različne zbirke...in naprave...od zapornice do gasilske brizgalne

Prepisal iz zgoraj omenjene knjige... :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

karbidovka napisal/-a:Na predzadnji fotki, desna garnitura.
A je tisto "litorina"?
Že dolgo je nisem videl.
Ne, to ni "litorina". To je turistični vlak "Rondo", ki je vozil med počitnicami med postajo Sv. Andrej in postajo Opčine.

Link: http://www.trieste.com/vacanze/itinerar ... rozza.html

Pred odhodom iz muzeja...iz zgoraj omenjene knjige...

Slika

Vlak je sestavljen iz FS 540 in FS 840

...in še ena fotka na postaji Opčina iz linka..http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... LOPI_1.jpg
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Prvotna postaja Svetega Andreja je stala tam, kjer je sedaj postaja "Campo Marzio Smistamento", vidi se jo tudi z ceste.

Pred postajo ni le bar. Tista zgradba je terapevtski bazen "Acquamarina", svetilnik pa stoji tam še iz časov stare Avstrije.

Slika

Na tej sliki se vidi eno črno dvigalo. To je plovno dvigalo "Ursus", zgrajeno v Trstu leta 1914, največje tako dvigalce na Jadranu verjetno.

Slika

Tale je bil vhod na postajo za "Rivabahn" (slike je ZC objavil v temi druge tržaške postaje), ki je to postajo povezovala preko obale z postajo južne železnice.

Res je, da so postajo poimenovali v času fašizma, okoli nje pa je iz "hvaležnosti" do Avstro-Ogrske tržaška občina poimenovala vse ulice z imeni rimskih cesarjev (Via Giulio Cesare, Riva Traiana, Via Ottaviano Augusto itd). Kar se poitaljančevanja tiče pa neč se bat, se ne damo in skrbimo za naraščaj, na žalost pa se vseljuje vedno več golazni.

No pa muzej. Stare garniture, ki stojijo na področju muzeja so last muzeja samega. Muzej pa nima dovolj sredstev, da bi lahko vse to lepo dal na mesto in tako vse mirno propada. Še sam Rondo (Ale540+Ale840 EMG), ki je sicer vozen, propada na tirih ker mu je pretekla revizija. Še to 99% muzeja sloni na ramenih prostovoljcev, ki žtrvujejo svoj čas za vzdrževanje materijala, brez velikih pomoči s strani FS (še za vozne vlake ni denarja, kaj pa za stare). Imajo maketo Opčin iz leta 1910, par manjših, zadnja pa je maketa Hrpeljske proge, predstavljena of 50 obletnici zaprtja proge.

Slika

Novogradnja poleg postaje je pravzaprav starogradnje. Družba "Telecom Italia" je tam nameravala zgraditi nove prostore za aparture, potem pa so se skesali in premestili vse v Mestre, stavbo pa prodali v stanju, ki ga še dandanes vidimo.

Slika

Res da se blago prevaža na tovorjakih, ti pa pridejo v Trst na roli! :)
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@zbowe, hvala za odgovore...sem zmeraj govoril, da imajo domačini prednost... :lol: :lol:

Glede "Aquamarine" Slika me je pa takrat samo zanimal, kje pridem do enega :berr :lol: :lol:

Glede dvigalca pa...ja, ni mi ušel...lepim par fotk, da se vidi, kaj zmore...


Naše dvigalce iz cestne perspektive...

Slika



Naše dvigalce iz prekomorske perspektive...

Slika


Malo bliže...

Slika


Zelo blizu...detajli...opa, od sedaj naprej je to DVIGALO... :uuuaavv

Slika


Ja, to je "URSUS"...DVIGALO...

Slika


Še pogled v nebo...

Slika


Še pogled po rivi...Akvarij, če koga zanima...

Slika


Še nekaj podatkov o DVIGALU...
iz linka http://triestedailyphoto.blogspot.com/2 ... ursus.html

"Erik Zorzin (from Trieste) said...

It is really a crane. They started working on it in 1913 and finished the following year. It weights 2200 tons and it is 75m high. The platform is 54 by 24 meters wide and 2.5m deep. It could lift a weight of 300 tons up to the height of 70m. Later it was modified and a rotational vertical axes has been added, reducing the maximum load to 150 tons. I has 2 engines, allowing the platform to autonomously move. It was designed in order to move engines inside the body of transatlantic ships and to load austrian navy ship with cannons. It was a jewel of the technology of its time, it has been used for lifting trains and to rescue sinked ships from the bottom of the sea. Now it has been restored, the engine doesn't move it anymore and it became a floating archaeological industrial piece of museum and it hosts a contemporary art museum in it too.

I visited it today, I recommend it for those who like the feeling of jumping back in past, quite far from our plastic and electronic era. When life was hard and things were made up from different concepts: this iron giant had to work forever, in the mind of the engineers of the previous century. Nowa in sea of Trieste it is as like as silent guardian of a world that does not exist anymore.
May 3, 2009 10:31 PM"

Izgleda, da ima @zbowe neke tajne veze...do podatkov :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ursus je drugače latinsko ime za medveda..... pa znamka Poljskih traktorjev, pa znamka piva.... :lol:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Sv. Andrej /sedaj Campo Marzio/ v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem našel v zakladih "Digitalne knjižnice Slovenije - dLib.si" še eno fotografijo kolodvora Sv. Andreja...

Slika

(Dom in svet 1906)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori