Gredelj in ĐĐ
Gredelj in ĐĐ
malo sem se klatil po internetnih straneh hrvaških firm Janko gredelj in Đuro Đakovič. pa sem opazil, da v fabriki ĐĐ proizvajajo (poleg ostale šare, kot so tanki) samo še tovorne vagone.
No, v fabriki Gredelj pa sem opazil, da na veliko modernizirajo za italjanske železnice, ter izdelujejo potniške vagone.
Me pa zanima, če se na hrvaškem morebiti še izdelujejo sploh kakšni d-loki po licenci GM? V Jugoslaviji so to delali v ĐĐ, ki sedaj nima več posla z lokomotivami.
V rajnki Jugoslaviji pa še nikoli nisem slišal za firmo Gredelj. Kaj je mogoče, da je ĐĐ razpadel ob privatizaciji na več družb in ena od njih je tudi ta zagrebški Gredelj?
Slišal sem, da so se hrvati veselo zapodili v predelavo mehov in nekaterih d-lokov, pa jih je potem vse skupaj hitro minilo. vse se konča pri denarju.
Kot sem nekaj čital na hrvaškem forumu so omenjali lokomotivo karavelo, ki je navzven podobna našemu reganu, a baje veliko bolj močnejša. kaj mogoče kdo ve, katera je bila najmočnejša d-lok na progah SFRJ? Ali je bila ravno ta karavela?
ni kaj, zanimata me nafta in mast (šmir)
No, v fabriki Gredelj pa sem opazil, da na veliko modernizirajo za italjanske železnice, ter izdelujejo potniške vagone.
Me pa zanima, če se na hrvaškem morebiti še izdelujejo sploh kakšni d-loki po licenci GM? V Jugoslaviji so to delali v ĐĐ, ki sedaj nima več posla z lokomotivami.
V rajnki Jugoslaviji pa še nikoli nisem slišal za firmo Gredelj. Kaj je mogoče, da je ĐĐ razpadel ob privatizaciji na več družb in ena od njih je tudi ta zagrebški Gredelj?
Slišal sem, da so se hrvati veselo zapodili v predelavo mehov in nekaterih d-lokov, pa jih je potem vse skupaj hitro minilo. vse se konča pri denarju.
Kot sem nekaj čital na hrvaškem forumu so omenjali lokomotivo karavelo, ki je navzven podobna našemu reganu, a baje veliko bolj močnejša. kaj mogoče kdo ve, katera je bila najmočnejša d-lok na progah SFRJ? Ali je bila ravno ta karavela?
ni kaj, zanimata me nafta in mast (šmir)
torej ....
TŽV (Tvornica željezničkih vozila), kot se imenuje sedaj, je bila ustanovljena leta 1894 z imenom Janko Gredelj , čeprav njeni začetki datirajo celo v leto 1870, takrat še v sklopu Kurilnice v Zagrebu.
V knjigi, ki sem jo omenil in je izšla leta 1994 so opisane vse lokomotive, ki so jih v tovarni popravljali , knjiga ima 264 strani..
...mimogrede.... v torek sem v Kamniku na tržnici dobil knjigo Železničarji Slovenije pod italijansko okupacijo ..... (knjiga izvira iz knjižnice v Komendi kot odpisana knjiga)
lp ....
TŽV (Tvornica željezničkih vozila), kot se imenuje sedaj, je bila ustanovljena leta 1894 z imenom Janko Gredelj , čeprav njeni začetki datirajo celo v leto 1870, takrat še v sklopu Kurilnice v Zagrebu.
V knjigi, ki sem jo omenil in je izšla leta 1994 so opisane vse lokomotive, ki so jih v tovarni popravljali , knjiga ima 264 strani..
...mimogrede.... v torek sem v Kamniku na tržnici dobil knjigo Železničarji Slovenije pod italijansko okupacijo ..... (knjiga izvira iz knjižnice v Komendi kot odpisana knjiga)
lp ....
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
hrvaške lokomotive
Kar se tiče hrvaške prizvodnje lokomotiv so v bivši SFRJ delovali Gredelj, Djuro Djaković in Končar. Dj.Djakovič je proizvajal nekaj serij diesel lokomotiv za JŽ po licenci GM (reagan) in lažje dlok serije 642, 643, (djurdjice).
Končar je gradil elok JŽ 441 (25kV, 50Hz, 3,9MW) po licenci ASEA ter zelo podobne lokomotive za Romunijo. V 80.letih je razvil svojo tiristorsko lokomotivo JŽ 442, moči 4,4 MW, ki je bila nadaljevanje razvoja JŽ 441.
Tovarna Gredelj je delovala bolj kot remontna delavnica, verjetno pa so sodelovali tudi pri mehaničnih sklopih za Končarjeve elok. Konec 80. let so pri Gredlju izvedli dva zanimiva projekta:
Predelali so dve mehovki 362 iz 3kV DC na izmenično napajanje 25 kV. Uporabili so transformator, usmernike in drugo el. opremo serije 441. S tem so dobili težko in močno lokomotivo (129t, 4,3MW) za vleko na progi Zagreb - Reka do Moravic.
Predelali so tudi nekaj dlok 661 (kennedy) v serijo 646, s tem da so demontirali vlečne motorje na srednjih oseh vrtljivih podstavkov. S tem in z demontažo parnega kotla za gretje so dobili nekoliko lažjo tovorno lokomotivo za vleko po progah z nižjim dovoljenim osnim pritiskom.
Priporočam obisk spletnega portala http://www.railfaneurope.net, kjer so zanimivi linki do vseh evropskih uradnih železniških strani in do zelo zanimivih ljubiteljskih strani.
Končar je gradil elok JŽ 441 (25kV, 50Hz, 3,9MW) po licenci ASEA ter zelo podobne lokomotive za Romunijo. V 80.letih je razvil svojo tiristorsko lokomotivo JŽ 442, moči 4,4 MW, ki je bila nadaljevanje razvoja JŽ 441.
Tovarna Gredelj je delovala bolj kot remontna delavnica, verjetno pa so sodelovali tudi pri mehaničnih sklopih za Končarjeve elok. Konec 80. let so pri Gredlju izvedli dva zanimiva projekta:
Predelali so dve mehovki 362 iz 3kV DC na izmenično napajanje 25 kV. Uporabili so transformator, usmernike in drugo el. opremo serije 441. S tem so dobili težko in močno lokomotivo (129t, 4,3MW) za vleko na progi Zagreb - Reka do Moravic.
Predelali so tudi nekaj dlok 661 (kennedy) v serijo 646, s tem da so demontirali vlečne motorje na srednjih oseh vrtljivih podstavkov. S tem in z demontažo parnega kotla za gretje so dobili nekoliko lažjo tovorno lokomotivo za vleko po progah z nižjim dovoljenim osnim pritiskom.
Priporočam obisk spletnega portala http://www.railfaneurope.net, kjer so zanimivi linki do vseh evropskih uradnih železniških strani in do zelo zanimivih ljubiteljskih strani.
@ Regan .... lokomotiva 662 je bila izdelana v Đ.Đ. in je imela dve kabini in dva motorja , enaka kot sta bila v lokomotivah 643, kako je izgledala oz njen sedanji izgled v Vojvodini pa najdeš na http://www.vlaki.net -----> na temle linku : http://www.vlaki.net/prava-scg1.htmlRegan 664 napisal/-a:Ma to d-lok karavelo so proizvajali v ĐĐ?
Ima zaporedno številko 663, se pravi, da je starejša od regana in mljaša od kenedija.
katera lokomotiva pa je imela oznake 662? Ta zagotovo ni vozila po naših progah.
M.
Hvala lepa vama za izčrpne informacije. ja, Končarja sem pozabil, sem mislil, da telajo samo trafo postaje, očitno pa so specializirani tudi za e-loke. Ja, potem je bila še Minska industrija Niš, kjer so tudi delali ene premikalke na elektriko po češki licenci, se mi zdi.
Milan, sem videl tvoje slike 662, se mi zdi, da so s to lokomotivo, vsaj po slikah sodeč brcnili v temo. Se verjetno ni obnesla v Jugoslaviji, ker jo nisem skoraj nikjer zasleldil, pa tudi količina verjetno ni bila velika. No pa še dve kabini je imela. No, slika pove vse.
Milan, sem videl tvoje slike 662, se mi zdi, da so s to lokomotivo, vsaj po slikah sodeč brcnili v temo. Se verjetno ni obnesla v Jugoslaviji, ker jo nisem skoraj nikjer zasleldil, pa tudi količina verjetno ni bila velika. No pa še dve kabini je imela. No, slika pove vse.
Re: hrvaške lokomotive
Vendar na žalost nobena več ne vozi. Pa tudi fotografij teh lokomotiv je zelo malo :električar napisal/-a: Predelali so dve mehovki 362 iz 3kV DC na izmenično napajanje 25 kV. Uporabili so transformator, usmernike in drugo el. opremo serije 441. S tem so dobili težko in močno lokomotivo (129t, 4,3MW) za vleko na progi Zagreb - Reka do Moravic.
http://www.railfaneurope.net/pix/hr/ele ... 1/pix.html
ce te zanima vec za lok.662,potem si moras prebrati tole,
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... eca088c0b9
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... eca088c0b9
Simy in 541 hvala lepa za trud, v dobrem imata pijačo. Me je matralo in sem prebral tisti članekforum o 662. Če lahko rečemo za serijo 661, da nosi epeitet najslavnejše YU lokomotive, potem lahko rečemo, da je 662 pravo nasprotje v negativnem smislu. Od samega začetka se jo je država smola in kako ironično, ime so ji dali "nada" (upanje). Dve ste bili udeleženi v težkih žel. nesrečah z veliko mrtvimi, po dobrih 10 letih obratovanja so jih razrezali za straro železo. Ne vem, če je imela še katera lokomotiva tako črno "življenje" kot ta 662.
Zanimiva je tudi lokomotiva serije 665 prav tako kanadka, grajena v Kanadi. V letu 1973 so bile dobavljene te takratr najsodobnejše lokomotive z močjo skoraj 3000 KS. In menda nobe od njih ne vozi več. Škoda.
Kaj pa predelana hrvaška meha v sistem 25kV? Se je ta lokomotiva obnesla? No edinole to se mi zdi čudo, da je že ob predelavi imela častitjivo starost.
Zanimiva je tudi lokomotiva serije 665 prav tako kanadka, grajena v Kanadi. V letu 1973 so bile dobavljene te takratr najsodobnejše lokomotive z močjo skoraj 3000 KS. In menda nobe od njih ne vozi več. Škoda.
Kaj pa predelana hrvaška meha v sistem 25kV? Se je ta lokomotiva obnesla? No edinole to se mi zdi čudo, da je že ob predelavi imela častitjivo starost.
Lokomotive JŽ 665 so identične dizel-električnim lokomotivam Grških železnic A-451-470 (Typ CC MX 627). Lokomotive so bile izdelane v kanadski fabriki MLW, v Jugoslavijo so prišle leta 1972, v Grčijo pa leta 1973. Moč lokomotive je znašala 2750 KS, največja hitrost je bila 127 km/h, masa v službi 118 t, uporabljale so se za vleko tovornih in potniških vlakov.
Glede na moje sklepanje so vozile na območju ŽTO Beograd in Skopje.
Omenjene serije še vedno službujejo v Grčiji (20 lokomotiv) , kjer vlečejo tovorne vlake.
LP Urban
Glede na moje sklepanje so vozile na območju ŽTO Beograd in Skopje.
Omenjene serije še vedno službujejo v Grčiji (20 lokomotiv) , kjer vlečejo tovorne vlake.
LP Urban
Ne znam si poiskati odgovora, čemu le so oblasti na Balkanu tako na hitro odpisale nekatere super lokomotive, med njimi je bila tudi 665. Kot je dokazal "Urban" ta vrsta loikomotive uspešno vozi po Turčiji (in tudi drugje) in verjamem, da bo tam vozila vsaj še enkrat toliko časa. Je pa ja bila modernejša in nekaj let mlajša od kenedike 661, pa je ni več, medtek ko kenedijev vozi še celi kup.
Mislim, da bi bilo neumestno iskati odgovor, češ da ni bilo denarja za obnovo lokomotiv, saj niso tako stare, da bi bile potrebne temeljite obnove. Seveda pa je potrebno izvesti redna vzdrževanja.
Po moje je bilo na Balkanu preveč lokomotiv in premalo tovora, predvsem v 90 letih, ko je razpadla Juga, pa še Srbi so nam dali embargo oz. gospodarsko zaporo oz. so bojkotirali naše gospodarstvo. Ja, zdej pa imajo zelenega železja...
Mislim, da bi bilo neumestno iskati odgovor, češ da ni bilo denarja za obnovo lokomotiv, saj niso tako stare, da bi bile potrebne temeljite obnove. Seveda pa je potrebno izvesti redna vzdrževanja.
Po moje je bilo na Balkanu preveč lokomotiv in premalo tovora, predvsem v 90 letih, ko je razpadla Juga, pa še Srbi so nam dali embargo oz. gospodarsko zaporo oz. so bojkotirali naše gospodarstvo. Ja, zdej pa imajo zelenega železja...