Burlington Northern Santa Fe
Objavljeno: 02.10.2009, 21:03
V minulem tednu mi je članek v Financa (priporočilo za investiranje) usmeril pozornost na eno največjih transportnih družb, BNSF. Vsem, ki dvomijo o železnici najprej podatek o letnem dobičku preko 440 M$. Še bolj impresivni so nekateri drugi podatki iz letnega poročila za 2008:
število vagonov > 82000
število lokomotiv 6510
zanimivo število zaposlenih ni navedeno!!
letni transportni prihodki 17,5Mlrd $ (SŽ 284M€, 2007)
stroški goriva 4,64 Mlrd$!!!
stroški dela 3,88 Mlrd$
Obseg prevoza 664Mlrd Ntmilj (~1000Mlrd NTkm, SŽ 3,46 Mlrd Ntkm 2007, v poročilu 1000 kratna napaka)
prihodek na 1000 Ntmilj = 26$ (16,25$/1000 NTkm)
produktivnost 27,36 MBTkm/zaposlenega (primerjajte to z SŽ (3,46MlrNtkm, 1/2 od 8000 zaposlenih =~ 1 MNTkm~2MBTK)
povp. transportna pot 1090 milj (več kot je omrežja SŽ)
Pa še nekaj cvetk:
bruto teža 4 osnega vagona: 315.000 Lbs (~125 ton, 30 t/os)
pa še statistika za 27 teden 2009
naloženo intermodalnih enot 77.877
naloženo vagonov 85.622
od tega premog 42.643
Skupno naloženo 163.499 vagonov (-20,43% napram 2008)
Skupno omrežje približno 50.000 milj
Iz gornjih številk se jasno vidi, kje je prihodnost komercialnih železnic. Kljub temu, da so energetsko zelo učinkovite, pa predstavlja gorivo skoraj 25% stroškov, delo pa kljub visokim plačam samo 20% (SŽ>50%), saj je produktivnost cca 10x večja kot na SŽ in mnogih evropskih železnicah, okovanih v svoje majhne nacionalne vrtičke. Po drugi strani pa to ni čudno, saj v povprečju vozi en strojevodja 5-10 težji vlak kot v Evropi.
Iz tega kratkega prikaza nedvomno sledi, da bodo železnice v Evropi preživele le v okviru integracije v velike sisteme, nikakor pa ne v nacionalnih okvirih.
LPL
število vagonov > 82000
število lokomotiv 6510
zanimivo število zaposlenih ni navedeno!!
letni transportni prihodki 17,5Mlrd $ (SŽ 284M€, 2007)
stroški goriva 4,64 Mlrd$!!!
stroški dela 3,88 Mlrd$
Obseg prevoza 664Mlrd Ntmilj (~1000Mlrd NTkm, SŽ 3,46 Mlrd Ntkm 2007, v poročilu 1000 kratna napaka)
prihodek na 1000 Ntmilj = 26$ (16,25$/1000 NTkm)
produktivnost 27,36 MBTkm/zaposlenega (primerjajte to z SŽ (3,46MlrNtkm, 1/2 od 8000 zaposlenih =~ 1 MNTkm~2MBTK)
povp. transportna pot 1090 milj (več kot je omrežja SŽ)
Pa še nekaj cvetk:
bruto teža 4 osnega vagona: 315.000 Lbs (~125 ton, 30 t/os)
pa še statistika za 27 teden 2009
naloženo intermodalnih enot 77.877
naloženo vagonov 85.622
od tega premog 42.643
Skupno naloženo 163.499 vagonov (-20,43% napram 2008)
Skupno omrežje približno 50.000 milj
Iz gornjih številk se jasno vidi, kje je prihodnost komercialnih železnic. Kljub temu, da so energetsko zelo učinkovite, pa predstavlja gorivo skoraj 25% stroškov, delo pa kljub visokim plačam samo 20% (SŽ>50%), saj je produktivnost cca 10x večja kot na SŽ in mnogih evropskih železnicah, okovanih v svoje majhne nacionalne vrtičke. Po drugi strani pa to ni čudno, saj v povprečju vozi en strojevodja 5-10 težji vlak kot v Evropi.
Iz tega kratkega prikaza nedvomno sledi, da bodo železnice v Evropi preživele le v okviru integracije v velike sisteme, nikakor pa ne v nacionalnih okvirih.
LPL