Ameriške železnice

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Za Američanke jim lahko povem sicer en podatek.BNSF je leta 2006 kupil 200 lokomotiv
SD70ACe teh lepotic:

Slika

in jih je plačal slabih 350 mio $ kar je cca 1.75 mio za lokomotivo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nurmi napisal/-a:Za Američanke jim lahko povem sicer en podatek.BNSF je leta 2006 kupil 200 lokomotiv
SD70ACe teh lepotic:

http://www.shrani.si/f/1p/xD/1LlVB7QU/bnsf.jpg
in jih je plačal slabih 350 mio $ kar je cca 1.75 mio za lokomotivo.
Težko verjetna cifra. Najbrž ni niti preverjena.
Dizelka cenejša od evropskega potniškega vagona?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

BNSF letno poročilo za nejeverne Tomaže:
According to page 17 of BNSF's 2006 Annual Report, BNSF was in the process of purchasing 200 locomotives at a cost of $350 million - or $1.75M per locomotive - in Fiscal Year 2007. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ergo; splača se kupiti amerikanke, dobiš zraven še $$. press :^o

MMG, podobnih letnih poročil smo navajeni doma, kjer si vsakdo tolmači bilančne številke tako, kot mu trenutno ustreza. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ja recimo,da imaš prav.Čeprav mislim,da BNSF ni SŽ in ameriški dacarji ne SLO-bananaland. 8)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Tono »

Fantje, pozabili ste na eno postavko. Ameriška cena je neto, pri nas pa je potrebno priračunati še provizije/podkupnine/večerje/ku*be/izlete/smučanja itd. To pa nanese. Nakupovalci raznorazne robe namreč v zadnjem času samo držijo žepe narazen, četudi gre za prodajo par šraufov.

Sicer pa se na netu najde na temo "locomotive purchase price" najde kup podatkov.

Na primer en zadetek: http://wiki.answers.com/Q/How_much_does ... otive_cost
Piše, da izmenična lokomotiva z doadtno opremo lahko stane 2,3 mio US$, oskubljena mašina v paketu 200 enot 1,75 mio US$, in da preprosta izmenična mašina lahko stane tudi 1,4 mio US$.

Me prav zanima, po čem bi kitajci prodali novo mašino. Po mojem bi bilo razmerje 1:2 v korist poševnookih napram evropski robi. Sicer pa, da ne bomo ugibali, a bo kdo napisal povpraševanje firmi na tem naslovu: http://www.multipowerinternational.com/ Na prodaj so tudi damfarce!!!

Še en zanimiv, svež spisek rabljene robe: http://www.vdmt.de/download/sal.pdf. Serija 52 (=SŽ 33) od 65 do 100 TEUR.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono, pa ti lokomotivo kupuješ :?: :shock:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ja, ŽC, kupujem. Ampak iščem takega prodajalca, ki me bo mastno podkupil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Vem, da je to kot primerjati jabolka in hruške ampak vseeno - da stane 2 x težja lokomotiva z 2x večjo vlečno silo več kot pol manj kot naše 541 - to je pa too much. Pa, povrhu se še podražijo za 1 milijon kot pravi Dolfe... Saj ne vem a bi se smejal ali jokal.
Ne vem ali je to splošna lastnost elektičnih lokomotiv, da niso nič cenejše (oz. so veliko dražje od dizelskih lokomotiv vsaj tako je očitno pri nas v Slovenistanu). Vseeno bi sklepal, da bi morala biti elektro lokomotiva zaradi manj kompleksne zgradbe prej cenejša ali pa vsaj enako draga kot dizelska lokomotiva.
In če še malce naprej razmišljam: Je potem še sploh elektro vleka v sloveniji cenejša kot dizelska? To mislim za tovorni promet.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a cokla »

anzovc napisal/-a: Ne vem ali je to splošna lastnost elektičnih lokomotiv, da niso nič cenejše (oz. so veliko dražje od dizelskih lokomotiv vsaj tako je očitno pri nas v Slovenistanu). Vseeno bi sklepal, da bi morala biti elektro lokomotiva zaradi manj kompleksne zgradbe prej cenejša ali pa vsaj enako draga kot dizelska lokomotiva.
No , tale je pa precej bosa....manj kompleksne? Lokomotivi, ki lahko vozi v štirih različnih napetostnih sistemih lahko tako rečemo? Mislim, da ne....

anzovc napisal/-a:In če še malce naprej razmišljam: Je potem še sploh elektro vleka v sloveniji cenejša kot dizelska? To mislim za tovorni promet.
In razmišljaj še naprej...vidik okoljevarstva ni zanemarljiv. Ker se američani ( z redkimi izjemami ) požvižgajo na ta vidik imajo v večini diezel vleko; in večino nafte nadzirajo oni ter se zato vozijo s pregrešno požrešnimi avtomobili vsak meter-dobesedno. Še vedno je elektrovleka čistejša in verjamem, da tudi cenejša....upoštevajoč vse vidike obeh vlek.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tono:
Še en zanimiv, svež spisek rabljene robe: http://www.vdmt.de/download/sal.pdf. Serija 52 (=SŽ 33) od 65 do 100 TEUR.
Tale dampfarca pa je pošastno draga, glej Wikipedio za razlago kratice T(tera)=1.000.000.000.000, ki velja od 1960 leta.
Kratica za tisoč je "k (kilo)", in to že od 1795 leta

LPL
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a dingo »

Je potem še sploh elektro vleka v sloveniji cenejša kot dizelska?
Vsekakor. Polek tega je tudi domač energent (no nekaj se je tudi uvaža) kar za nafto ne velja in s tem manj odvisen od razmer v državah izvoznicah (npr. Oil Crisis v 70ih).
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tu se zdaj govori o nekih stereotipih lahko bi rekel Evropskih stereotipih o Ameriških železnicah.Vse kar je cokla povedal o Dizel vleki v ZDA velja za lokomotive nekje tja do leta 2001.Imajo Američani že dolgo v pogonu plinsko gnane lokomotive in zadnji dve leti šopajo v obtok Hydrogen Hybrid Engines oz.vodikovo-kisikove motorje.E lokski res ne dražijo s smradom naših nosnih brbončic,je pa pridobivanje le te energije ravno tako sporno (TEŠ,jedrski odpadki,zajezitve uničevanja habitatov,.....)Tako da debata v to smer je debata,kaj je bilo prej kokoš ali jajce.Gre samo za našo emocionalno upletenost in iz tega razloga favoriziranje enih ali drugih.Čiste energije za naše okolje ni,oz.jo je tako malo da je trenutno nepomembna,sploh v debati o železniškem transportu,ki je med največjimi porabniki energije na svetu.Večsistemska lokomotiva ni noben tehnološki bau-bau nam je profesor skiciral in razložil sistem večsistemskih lokomotiv,pretvornikov,......v osnovi štromarska naloga za sredno el.šolo.Ni se jih pa prizvajalo ker so bili vsi železniški sistemi zaprti in ni bilo za to potrebe,niso pa noben tehnološki čudež.Principi pogona lokomotiv v skeletu ostajajo že desetletja isti.Zapleten pa postaja softver,ki vse to nadzoruje,krmili in kontrolira.Enostavno bi tako v grobem rekel.Tehnološka dovršenost je na strani Evrope,vzdržnost in trdoživost pa na strani Američank.Kdo pa še daje 40 let garancije na lokomotivo kakor EMD na H-motor SD90MAC lokomotive.Siemens na softver v tej lokomotivi sigurno ne.
Priznam sem pristranski.Za naše razmere z 20t/os pritiskom so Žive maksimum kar se da iz proge,infrastrukture izvleči in za to okolje ustrezne,ne bom pa rekel optimalne.
Pa še debata o ekologiji se mi zdi ena taka hipokrizija in floskula.Saj transport je samo servis naše hiperprodukcije in hiperpotrošnje.Nad ekologijo bi se moral zamisliti vsak od debeloritih scrkljanih in požrešnih zemljanov,ki mu energetsko potrošni sistemi servisirajo debelo rit.Dizel vleka vlakov je samo kaplja v morje.Glede netto prevoženih ton/emisije v primerjavi s kamioni še vedno globoko upravičena.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Hja Cokla govori kakor hočeš, če je lokomotiva toliko dražja, je dražji tudi prevoz tone tovora, ne more biti drugače. Pri kompleksnosti elektro lokomotiv napram dizelskim sem mislil bolj na splošno, ne konkretno na večsistemsko 541. Glede ekologije je pa tako, da četudi bi se pri nas vozilo samo z najbolj obrabljenimi dizelkami, ki kurijo tako da tank skup vleče, kadijo pa tako kot parna lokomotiva, bi še vedno bilo bolj ekološko kot je prevoz tovora po cestah. In prevoza po cestah je pri nas še vedno tričetrt. Tukaj se popolnoma strinjam z Nurmijem.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Ameriške železnice

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nurmi napisal/-a:Večsistemska lokomotiva ni noben tehnološki bau-bau nam je profesor skiciral in razložil sistem večsistemskih lokomotiv,pretvornikov,......v osnovi štromarska naloga za sredno el.šolo.Ni se jih pa prizvajalo ker so bili vsi železniški sistemi zaprti in ni bilo za to potrebe,niso pa noben tehnološki čudež.Principi pogona lokomotiv v skeletu ostajajo že desetletja isti.Zapleten pa postaja softver,ki vse to nadzoruje,krmili in kontrolira.Enostavno bi tako v grobem rekel.Tehnološka dovršenost je na strani Evrope,vzdržnost in trdoživost pa na strani Američank.Kdo pa še daje 40 let garancije na lokomotivo kakor EMD na H-motor SD90MAC lokomotive.Siemens na softver v tej lokomotivi sigurno ne.
Bom odgovoril le na to , ker je drugo brezpredmetno in bi se lahko v načelu celo strinjal. Nikjer nisem napisal, da je draga "štromarska naloga za srednjo šolo"...poanta je vse to združiti in povezati v zanesljivo ( znosno ) delovanje, ki je potrebno v takem sistemu kot je večsistemska lokomotiva. Vse to o novih prijemih na "amerikankah" so le bile bale...in trud posameznikov ali skupine posameznikov.

Trdoživost "amerikank" pa je možna ( in tudi njihova garancija, ki še ni garancija, da se ne kvarijo ) le zato, ker, kot sem napisal, si lahko kot samooklicani "vsemogočni svetovni policaj in koordinator" privošči, da mu dol visi za vse ostale. Zato je pri njih možno vgrajevati materiale, ki ponekod ali drugje niso dovoljeni ravno zaradi njih zahteve ( govorim hipotetično) in so lahko bolj vzdržljivi.

Vsekakor pa nisem niti elektro fan niti diezel fan. Delam v obeh sistemih...upravljam z večino voznih sredstev in je to le moj in samo moj pogled. :wink:

Vse drugo pa je ljubiteljsko "drhtenje" ob milozvočnih grmenjih "amerikank" in spodrsavanju 541 ( le kje je stari dobri Meh, ki je zares znal pognati kri po žilah? :mrgreen: ).
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori