Fantje ne se razburjati. Vozno mrežo ali druge instalacije so v starodavnih časih prilagajajli dosegljivim(ali še bolje uporabnim) el. lokomotivam oziroma napravam. Frekvenco so prilagajali kolektorskim motorjem kjer so se pojavljali hudičevi problemi z komutacijo zaradi pulzirajoče napetosti. Trofazna tehnika pa je bila preštorasta za lokomotive , idealna pa za prenose el. energije.
Danes pa je najbrž vse odvisno od denarja in ekonomike.
Načeloma bi lahko uporabili raketni pogon
LP
elektrifikacija evropskih železnic
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Re: elektrifikacija evropskih železnic
Železničarje bi rad jaz vprašal, zakaj ima vozna mreža na glavnih tirih pri nas dve žici, na stranskih pa le eno (kaj je potem povratni vod?)
Re: elektrifikacija evropskih železnic
Dve žici (vodnika) sta zato, da zagotovita zadosten presek vodnika po progi in po glavnih prevoznih - postajnih tirih. Gre pač zato, da so elektro napajlne postaje (ENP) razporejene na dolžino cca 30 km. In na tej dolžini se istočasno znajde kar precej vlakov, kateri morajo dobivati dovoljšno količino električnega toka. Poleg tega ima enosmerna napetost zelo velik padec napetosti glede na dolžino vodnika. Z večjim presekom se le-ta občutno zmanjša.
Na stranskem postajnem tiru je dovolj le en vodnik, saj tam stoji kvečjemu le en vlak z lokomotivo. In ko ta spelje, ima za začetek dovolj el. energije, potem pa itak zavozi na glavni prevozini tir, oz., na odprto progo.
Povratni vod je tirnica, ki je bliže stebru.
Evo, to je hudo laična razlaga. Če pa hočeš več pa lahko naredimo tudi znanstveno disertacijo.
lp
Dolfe
Na stranskem postajnem tiru je dovolj le en vodnik, saj tam stoji kvečjemu le en vlak z lokomotivo. In ko ta spelje, ima za začetek dovolj el. energije, potem pa itak zavozi na glavni prevozini tir, oz., na odprto progo.
Povratni vod je tirnica, ki je bliže stebru.
Evo, to je hudo laična razlaga. Če pa hočeš več pa lahko naredimo tudi znanstveno disertacijo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: elektrifikacija evropskih železnic
Hvala, Dolfe