Stran 1 od 4

modri vlak

Objavljeno: 17.10.2005, 20:54
Napisal/-a gapi_1
Lep pozdrav, ker sem sam še nekoliko premlad, da bi vedel, me zanima če morda kdo ve koliko vagonov je sestavljalo modri vlak? Kaj se je zgodilo z njimi po razpadu skupne države?
Nekje na internetu sem tudi prebral, da obstaja ideja ponovne obuditve tega vlaka. Mislim, da ideja sploh nebi bila tako slaba.

Objavljeno: 17.10.2005, 22:26
Napisal/-a milchy
gapy

en vagon - salon modrega vlaka - Dolancev , stoji v šupi na Jesenicah (pa ne bi o tem, ali bo obnovljen ali ne, da ne bo vagonček dobil 'popiz***sa' , preostali pa so v SČG obnovljeni in vozijo, pred nekaj časa so bile fotke na 'railfaneurope.net' , ko najdem datum, sporočim

lp

Objavljeno: 18.10.2005, 14:38
Napisal/-a virtualec
Umikam se iz Foruma!

Objavljeno: 19.10.2005, 8:50
Napisal/-a vagoncek
milchy zakaj pa bi jaz po..zdil, če pa je res, da pri nas na Jesenicah razpada vagon modrega vlaka ( št. 002 ) če pa pri nas ni interesa, da bi se take zgodovinske stvari sploh ohranile, edini salonski vagon ( 2-osni ), ki je kolikor toliko ohranjen vozi za potrebe muzejskega vlaka, vendar glede na to kako je sedaj gariran ne vem koliko časa bo še, prej je bil gariran na Jesenicah v hali sedaj pa kar v Šiški na prostem tako to pač je pri nas, saj so tudi ostali muzejski eksponati (vagoni) predvsem na prostem in prepuščeni na milost in nemilost na postaji Ljubljana (pod CP)
včasih smo jih vozili na gariranje v Novo Gorico čez zimo, da so bili vsaj neizpostavljeni snegu in mrazu

Objavljeno: 19.10.2005, 10:44
Napisal/-a milchy
no, saj se bodo mogoče časi spremenili in bo tudi za muzejske vagone in lokomotive več zanimanja od zgoraj - predvsem pa več denarja ....

lp

Modri vlak

Objavljeno: 24.10.2005, 18:23
Napisal/-a Johann v. Schienenschrauf
O Modrem vlaku kroži vrsta informacij, večina nepreverjenih. Toda tole kar bom zapisal štima 100%.

Pred leti (nekako v osemdesetih) so se Jugoviči domislili, da bi bilo treba "Plavi voz bratski podjeliti" po principu više meni - manje tebi!

Slovenci smo dobili preosluli Dolančev vagon, ki je menda še kar v dobrem stanju na Jesenicah - in nič več. Lokomotivo vrste 11 smo skoraj 20 let pred tem odkupili od Srbov.

Braća Bosanci so dobili nekako pet ali več vagonov. Iz njih so uredili Pomožni vlak s tirnim žerjavom ki je gariran v depoju za popravilo lokomotiv v Rajlovcu pri Sarajevu.

Kaj je pripadlo Makedoncem ne vem.

En odličen salonski vagon so si izposlovali Črnogorci in ga garirali na gl. žel. postaji v Podgorici. Pred nekaj leti je vanj vlomil nek brezdomec in se tam nastanil. Ker je pozimi nestrokovno kuril, se je pred približno štirimi leti vagon vžgal in nepopravljivo zgorel do konca. Menda še vedno stoji tam kjer je stal ob požaru.

Seveda pa je drugačna pesem v Beogradu. Tu, v nekdanji remizi kraljevega vlaka dinastije Karađorđevič še vedno stoji glavnina modrega vlaka. Pred dvemi leti sem si vse skupaj ogledal in bil prijetno presenečen. Brez težav sem si smel vlak ogledati in ga tudi fotografirati. Vagoni so zgledno vzdrževani in na nivoju. Da sem si vlak lahko ogledal so garnituro priključili na elektriko in razsvetlili. Je stvar, da dol padeš! V remizi sta tudi motornik Salon 410 in brezmotorna prikolica. Tu je še nekaj starejših štiriosnih potniških vagonov. Izven depoja stojijo vagoni za prevoz avtomobilov in vrsta odsluženih vagonov zaraščenih v grmovju. Tu je mogoče najti še ostanke okretnice za obračanje lokomotiv in napravo za opremo parnih lokomotiv s premogom. Na tir ob depoju so lani pripeljali tudi prve tri dizelhidravlične lokomotive vrste 761-001 - 003. Vse tri so v obupnem stanju. Notranjost je popolnoma razdrta, manjka vrsta delov itd. Stroji so primerni le še za kasacijo.

Od zadnjih štirih lokomotiv vozita menda le še dve. Lokomotiva 666-003 vozi redno po en štiriosni vagon brzovlaka Beograd - Bukarešta od Bgd. do Vršca in nazaj. Ena od teh lokomotiv naj bi bila v Lapovu, ena v depoju za dizel lok. v Makišu v Bgd.(nevozna) in ena v Subotici (nevozna).

Lani jeseni je Modri vlak peljal posebno vožnjo ob 150 letnici Vojvodinskih prog od Bele crkve do Vršča in dalje do Pančeva. Vlekla ga je 666-003, ki pa je bila pred časom pobarvana s svetlejšo modro barvo, kar daje lokomotivi čuden (slabši) izgled. V garnituri so imel poleg vagonov ROMANTIKE tudi štiri originalne salonske vagone in vagon z generatorjem za proizvodnjo elektrike. Prireditev so organizirali vlakoljubci iz Pančeva. Prireditev je odlično uspela. Bil sem tam, pa sem dobro jedel in pil!

Za Modri vlak se občasno zanimajo razni interesenti, a do dokončnih odločitev in voženj običajno ne pride. Nekako pred dvemi leti se je zanj zanimalo italijansko podjetje makaronov in špagetov Barilla in želelo narediti promocijsko vožnjo po vsej nekdanji Jugi! Ni jim uspelo! Tako modri vlak spi spanje trnjulčice, ki jo prebudi občasno le še kak globok vzdih ali poljub vlakoljubcev - potem pa je na vrsti spet spanje pravičnega. Ob času Venice Orient Expresa, Expresov firme Rovos, Indijske ga Palace on wheels, Asian Orien expresa in vrste drugih super luksuznih vlakov, ki v svetu prinašajo lastnikom kupe blagožvenketajočih deviz se zdi bogokletno, da spi Modri vlak spanje pravičnega! Toda zdi se mi da je tako kar prav! To je namreč način Jugotrženja in specialiteta a la Balkan!

Konec koncev smo tudi mi Slovenci taki cepci, da Dolančevega vagona ne znam priklopiti Muzejcu. Glavno je da Muzejc vozi s seboj božjastnomodri Büffe! Ajde, dejmo ga! A smo ajzenponarji, al nismo!?

En lep pozdrav vsem od Johana von Schienenschraufa

Objavljeno: 24.10.2005, 18:53
Napisal/-a virtualec
Umikam se iz Foruma!

Modri vlak

Objavljeno: 24.10.2005, 21:10
Napisal/-a Johann v. Schienenschrauf
Če sem čisto odkrit in pošten naj priznam, da ne stojim zadaj za Modrim vlakom in čakam kdaj ga bodo premaknili. Tudi takega rešpetlina nimam, da bi iz Ljubljane v Beograd gledal kaj se dogaja na Topčideru. Da vlak običajno kdaj pa kdaj zakurblajo je jasno. Se pa to dogaja vsake svete cajte! Konstantnih informacij o gibanju vlaka nimam in zato za vsak njegov premik ne vem, pa me tudi ne zanima. Torej :če se je tudi letos kaj premaknil mi je prav, če ne, pa tudi o-key! Je to pač njihova stvar.

Cena uporabe vlaka se mi zdi še vedno visoka, vsaj zame! (hvala za info kam pogledat na mreži). Glede na finančno stanje ljudskih množic v Srbiji, pa je vlak pretirano drag! Še vedno ostajam pri svojem: Vlak, ki je lep in zanimiv in ima zgodovinsko vrednost bi morali cenovno bolj približati ljudem in ga temu primerno tržiti!

Še nekaj: V uradnih informacijah o Modrem vlaku nekdo trdi, da so lokomotive vrste 761 dizelelektrične vrste! Pa to ni res, so dizelhidravlične! Teška jim, če stručnjaki ne vedo kaj je hidravlični in kaj električni prenos moči. Sicer se pa iz aviona sploh ne opazi, pa tudi iz podmornice ne!

Bi bil pa dober hec, če bi Modri vlak uspeli spraviti v Slovenijo in se popeljati z njim tudi po naših progah. Mogoče bo pa to enkrat ratalo! Kdo ve.....

En Šinasti pozdrav od Šinenšraufa

Re: Modri vlak

Objavljeno: 26.10.2005, 7:54
Napisal/-a Toma
Johann v. Schienenschrauf napisal/-a:Kaj je pripadlo Makedoncem ne vem.
MZ imaju salonski vagon koji je slican kolima Plavog vlaka; ali nikada nije bio u sastavu Plavog vlaka: vec je samo kupljen u isto vrijeme. Taj vagon vozi na relaciji Skopje - Ljubljana - Skopje svake godine, u prvom vlaku Optima express.

pozdrav iz Zagreba
toma

Link za lokomotive modrega vlaka

Objavljeno: 06.11.2005, 18:51
Napisal/-a Dirigent
Povezava iz hrvaškega železniškega foruma s slikami lokomotiv http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=472

Objavljeno: 14.11.2005, 14:00
Napisal/-a Progar
Pa še par fotografij jeseniškega Dolančevega vagona.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Objavljeno: 14.11.2005, 18:51
Napisal/-a Matej
Sem prav presenečen, da je vagonova notranjost še tako lepo ohranjena glede na zunanjost in je zares zelo velika škoda da ta "biser" tako propada.

Objavljeno: 15.11.2005, 11:42
Napisal/-a Progar
Absolutno se strinjam z Matejem. Notranjost sicer ni ravno bleščeča, je pa oprema praktično nova. Glede na obsedenost s (pol)preteklo zgodovino bi se obnovljen vagon prav gotovo dalo dobro prodajati. Nenazadnje bi gotovo vsaj tuji turisti radi plačali lepe denarce za vožnjo s "Titovim vagonom".

Objavljeno: 16.05.2006, 23:30
Napisal/-a BREMZA
A nimajo v Šiški tudi parne lokomotive od Titovega-modrega vlaka?
Zakaj pa v muzeju ne uštimanjo te mašine + Dolančev vagon in začnejo furat Titov-modri vlak po Sloveniji?

Objavljeno: 17.05.2006, 0:59
Napisal/-a milchy
BREMZA tole si pa tko napisal, kakor da si od včeraj - a misliš, da je parno lokomotivo kr tko (za en dva tri popraviti in urediti ) in vozit z njo po tirih ?????