Aleš664 napisal/-a:
24. levo LavantalBahn desno Slovenija
Rahel popravek, tisto, kar gre iz Pliberka na sever proti Sv. Pavlu (St. Paul im Lavanttal) in Zeltwegu, torej na tvoji sliki levo, je Jauntalbahn, kar bi lahko prevedli tudi kot Podjunska železnica. Lavanttalabhn pa je starejša proga iz Zeltwega prek Labota (Lavamünd), Dravograda, Velenja (odsek Labot - Velenje je danes v večji meri razmontiran) in Celja.
Sicer pa . Verjetno si hodil po progi, ali je tam kaj označeno, kdaj prestopiš mejo?
Hvala za popravek, zdaj vsaj vemo nekaj več.
Na meji sami je neka oznaka ampak seveda nisem slikal
Sicer se pa po barvi tolčenca takoj vidi kje gre mejna črta.
Aleš, škoda, ker nisi slikal andrerjevih križev , ki so na prehodih malo pred mejo, ker izgleda, da gre železnica že po Sloveniji, cesta pa po Avstriji .... no pa mogoče drugič
...tole naj si vzamejo za "mušter" naši vrli polit-promet-financ-balkan-strokovnjaki.... ...
....postaja, v bližnji prihodnosti daljinsko vodena...... ...ne pa naša Gorenjka in Primorka, ki sta že daljinsko vodeni, pa nikjer otočnih peronov s podhodi....
Sanierung der Anlagen zwischen Bleiburg und Prevalje wäre zu teuer, heißt es. Land verhandelt mit Slowenien und Betreibern über Erhaltung der alten Fernverkehrsstrecke von Budapest nach Innichen.
Ende vergangener Woche wurde auf der Bahnlinie Bleiburg-Prevalje bereits der Güterverkehr eingestellt. Geht es nach der Zielnetzstrategie der ÖBB, soll auch der Personenverkehr in absehbarer Zeit eingestellt werden. Denn die Strecke müsste total erneuert werden - vom Unterbau bis zu Gleisanlagen und Signaltechnik, was für die rund fünf Kilometer auf österreichischer Seite einen zweistelligen Millionenbetrag ausmachen würde.
ÖBB-Pressesprecher Christoph Posch: "Wir sehen uns außerstande zu investieren, weil das in keiner Relation zum Verkehrsaufkommen steht." Er bestätigt Gespräche zwischen den Ländern und Bahnbetreibern darüber, ob es Zukunftsperspektiven gebe - "und wenn ja, wie diese aussehen könnten".
Derzeit verkehren zwischen Montag und Freitag täglich zwei Personenzüge in beide Richtungen. Im Winter sind es etwa 40 Fahrgäste pro Woche, in der warmen Jahreszeit - bedingt durch Fahrradtouristen auf dem Drauradweg nach Marburg - etwa doppelt so viele.
Fernverkehrsnetz
Das Land Kärnten will in dieser Frage allerdings nicht klein begeben: Die Abteilung 7, Wirtschaftsrecht und Infrastruktur, hat eine österreichisch-slowenische Kommission auf Beamtenebene mit Vertretern der Landesregierung, Infrastrukturministerium sowie den Eisenbahnbetreibern beider Staaten eingerichtet. Abteilungsleiter Albert Kreiner: "Wir bemühen uns darum, die Strecke Bleiburg-Prevalje, die seit 1863 Teil des Fernverkehrsnetzes zwischen Bu-dapest und Paris ist, zu erhalten." Bis Ende Jänner, Anfang Februar 2012 will man einen Verkehrsplaner damit beauftragen, die räumliche und touristische Entwicklung sowie die gemeinschaftlichen wirtschaftlichen Grundlagen zu untersuchen. "Dabei wird auch der Fahrradtourismus ein Thema sein", kündigt Kreiner an.
Dass diese Verbindung eine Fernverkehrsstrecke ist, steht außer Streit. Der Bau der Drautalbahn ab Marburg als Ost-West-Verbindung zwischen der alten Südbahn und der Pustertalbahn wurde 1857 genehmigt, 1859 in Bleiburg mit dem Bau begonnen. Sie war nach der Eröffnung 1864 die erste durchgehende Eisenbahnverbindung von Wien nach Klagenfurt, von wo in der Folge bis 1871 in weiteren Etappen die Lücke bis Innichen zur Pustertalbahn geschlossen wurde.
Korridorverkehr
Doch nach dem Ersten Weltkrieg verloren die vorübergehend privatisierten Staatsbahnen durch die neuen Grenzziehungen ihre historische Einheit und wurden aufgeteilt. So musste für die Lavanttalbahn, die in Dravograd zur Drautalbahn stieß, ein Korridorverkehr eingerichtet werden. Bis zur Eröffnung der Jauntalbahn von Bleiburg nach St. Paul (1964) fand der Personenverkehr zwischen Bleiburg und Lavamünd über Prevalje und Dravograd durch jugoslawisches Gebiet in verschlossenen Zügen statt. Die Strecke Bleiburg-Prevalje steht auch im Österreichischen Staatsvertrag. Das heißt, die Bahnlinie kann nicht einseitig aufgelassen werden.
Der Bahnhof Bleiburg war auch Übergabebahnhof und Zollamtsplatz. Der jetzige Fahrdienstleiter Valentin Tschernko erinnert sich noch an die Zeiten von Jugoslawien: "Der Zug nach Prevalje war immer gefüllt. Zwei Zöllner mussten täglich um die 50 Leute nach ihren Einkäufen bei Spar und Zadruga abfertigen."
Na kratko povzeto, ÖBB hoče odsek med Pliberkom in mejo popolnoma opustiti, ker bi temeljita sanacija (sp., zg. ustroj, signalizacija) bila predraga (omenjajo se milijoni brez konkretnejših številk). Tovorni promet so že opustili konec "preteklega" tedna (glede na datum članka), v skladu s "ciljno mrežno strategijo" (direkten prevod besede) hočejo v doglednem času še potniškega. Trenutno dva dnevna para vlakov med pon. in petkom prepeljeta ok. 40 potnikov na teden v zimskem času, poleti je zaradi kolesarskih turistov ta številka dvakrat višja. Kot potem zatrdi ÖBBjev piarovec, možnost dogovora z zveznimi deželami in prevozniki o sofinanciranju še ni izključena.
Koroška zaradi razvoja turizma (predvsem kolesarskega) nasprotuje popolni zapori proge.
Potem sledi kratka zgodovina proge in sedanji pliberški prometnik (ali karkoli že pomeni Fahrdienstleiter) se spominja, da je v časih šoping turizma in šverc komerca bil vlak zmeraj poln z okoli 50 potniki na dan, tako da so za njihovo "obdelavo" potrebovali kar dva carinika.
Če smem pristaviti še svoja dva centa. Ali se potniški promet z lanskim prvim majem (odprtje avstrijskega trga delovne sile) ni nič povečal oz. se ni pojavilo zanimanje za kakšne primernejše vozne rede? Kaj pa meddržavni sporazumi in možnost rezerve za primer izrednih dogodkov, tako nekako kot se še vedno vzdržuje odsek Kreplje - Repentabor - Opčine, četudi so tiri več ali manj le za okras?