Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tablo si moramo povečati, da bomo sploh kaj razpoznali na njej...

Slika


Z nadhoda naredim še en posnetek železniške postaje Chamonix iz ptičje perspektive...

Slika


Da je nadhod res iz časa parne vleke in da se je res dalo snifati na njem, dokazujejo kovice na nadvozu...

Slika


Pogled z nadhoda na postajo železnice na Montenvers (v sonce)...

Slika


Zastrl sem sonce, zato pa postaja ni cela...

Slika


Takoj zagledam razstavljeno staro lokomotivo pred postajo...

Slika


...vendar grem takoj fotografirati vlak proti Montenversu, saj izgleda, da se pripravlja za odhod...

Slika


Slika


Slika


Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.10.2010, 22:17, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Slika


Slika


...in vlak odpelje...

Slika


Slika


Slika


Prodaja kart je tukaj...

Slika


Karte so po...

Slika


Na postajo pa so že pripeljali novo garnituro...

Slika


Kako poteka vožnja do ledenika Mer de Glace oz postaje Montenvers vam ne bi vedel povedati, ker sem bil tukaj sedaj prvič...

Lahko pa si pogledamo več kot 30 let stare razglednice...

Slika


Kako pa se ledenik Mer de Glace "pripelje" v dolino, si pa lahko pogledate na naslednji razglednici...

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.10.2010, 22:18, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Več o tej železnici je na wikipediji...

http://en.wikipedia.org/wiki/Chemin_de_ ... Montenvers

...kjer si lahko pogledate tudi fotografije s poti na linkih, ki so navedeni v članku.


En letni video s spleta...

http://www.youtube.com/watch?v=nVGHoBDB ... re=related



...in ena zimska vožnja v dolino...

http://www.dailymotion.com/video/x1mbmw ... ace_travel
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Preostane nam samo še to, da si pogledamo obisti razstavljenih tehničnih spomenikov na postaji...

Najprej predhodnika vlakov :lol:

Slika

Potem pa 6-tica...

Slika


Slika


Malo obisti...za tiste, ki jih zanima "podvozje" :wink:

Slika


Slika


Slika


Slika


Še ena z dvignjeno fotografovo hrbtenico...

Slika


Detajl parnega stroja...

Slika


...in vzvodovja

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nadaljevanje fotk podvozja...

Slika


Slika


Malo vežbanja francoščine :lol:

Slika

frajhand prevod (povzetek):

Od leta 1908 do 1954 je na tej progi iz Chamonix-a do Montenversa služilo 8 lokomotiv na paro.
Lokomotive so izdelali v Winterthur-ju v Švici.
Teža lokomotive je znašala 22 ton, zmogla pa je 250 KM.
Vzpon proge znaša 22%, 2 vagomna (s po 60 potniki) pa je lokomotiva lahko vlekla z 8 km/H.
Potovanje je trajalo 53 minut (vključno napajanje z vodo).
Lokomotiva je porabila 400 kg premoga za eno vožnjo.


To je naša št.6...
ki je vozila na progi Chamonix-Montenvers
izdelovalec: Winterthur, Švica
leto izdelave: 1923

Slika


Pogled na komandni prostor...

Slika


Nekaterim je ta "vinta" poznana že iz uganke :lol:

Slika


Nosilnost dvigalke znaša 11 ton...

Slika


Še en pogled na lokomotivo...

Slika


Prihajajo pa že novi potniki za naslednjo vožnjo...

Slika


Še cene vožnje...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odpravim se okoli postaje...obenem tudi alibi, saj ura deluje...

Slika


...in najdem muzej na planem...prva lokomotiva je "osmica"...

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika



Naslednja lokomotiva je "sedmica"...

Slika


Slika


Slika


Premikalka Valente iz Italije (ima že CE oznako, novejša zadeva)...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še en pogled za postajo...

Slika


Ob poti pa najdem še eno podvozje...verjetno od drezine

Slika


Slika


...in to je konec potepanja po postaji vlaka za Montenvers.



Samo še nekaj podatkov o tej progi:

zobata železnica je izdelana po sistemu Strub, razmak med tiri: 1m

Dovoljenje za gradnjo proge je dobil ing. Julien Chapuis leta 1892, vendar so začeli z deli šele leta 1906, končali pa leta 1909.
Zgornja postaja Montenvers je na višini 1913 m, spodnja Chamonix pa na višini 1040 m.

Leta 1907 so kupili pri firmi SLM v Švici 5 mokroparnih lokomotiv HG 2/3, v letih od 1922 do 1926 pa so sledile še tri pregretoparne lokomotive.

Od leta 1954 je proga elektrificirana (10,5 kV, 50 Hz).
Vožnja sedaj traja okoli 25 minut.

Skoraj vse o tej progi pa lahko izveste na francoski enciklopediji:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chemin_de_ ... Montenvers


Odpravim se nazaj v Chamonix in naletim na zapornice proge Chamonix expressa...


Slika



Bivša čuvajnica?

Slika


Slika


Ob progi so drogih elektrovod...


Slika


Elektrovod poteka tudi nad cesto...

Slika

potem pa je napeljan na dovodno tirnico.


Tukaj je tudi postaja Chamonix expressa... opozorila, da se ne sme prehajati preko proge zaradi nevarnosti električnega toka so povsod...

Slika


Na tole napravo za dvig in spust zapornic pa bi se brez skrbi naslonil pri fotografiranju, da me nebi preganjali železničarji :lol:

ALSTHOM, še stari model, dobre vage (konstrukter stare šole :old )

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

SMRTNA NEVARNOST...

Slika


Postaja je malo nižje, dohod je zavarovan...

Slika


Še pogled z druge strani prehoda....

Slika


Fotografiranje je trajalo skoraj dve uri.


Ura je poldne, jaz pa moram do večera prevoziti Francijo po širini (skoraj do Atlantika)...

Skozi okno avta posnamem še zaključek ledenika Bossons...

Slika


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a mmatja »

železocestnik napisal/-a:...Ura je poldne, jaz pa moram do večera prevoziti Francijo po širini (skoraj do Atlantika)..
ŽC, a veš da v Franciji to opraviš z TGV-ji "čas posla"... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Chamonix in "Ledeno morje"/Mer de Glase:železnica Montenvers

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, po nekaterih linijah gre to res ekspresno, nekaterih povezav pa tudi Francozi nimajo s TGV-ji.

Poleg tega je bil ravno v času mojega potovanja štrajk :wink:
Kolegi in kolegice so imeli velike težave pravočasno priti s TGV-ji do letalskih prevozov :roll:
Sem pa se kljub avtu tudi jaz poskusno zapeljal s TGV-jem do Bordeaux-a na kozarček njihovega vina :berr2 :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori