Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Tono »

Vladimire,

vidim, da trebate rekrutirati jednog dobrog podmazivaća :)

Malo šale, kako kaže Nurmi, brižljivo zatvarati poklopce i povremeno ispustiti vodu iz ležaja. I kod nas bilo je takvih problema.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

...dok nije stigao Tono :lol: =D> =D>

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 09.08.2011, 23:55, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Vladimir
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 172
Pridružen: 25.02.2007, 20:31
Kraj: Skopje, Macedonia
Kontakt:

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Vladimir »

Tono napisal/-a:Vladimire,

vidim, da trebate rekrutirati jednog dobrog podmazivaća :)

Malo šale, kako kaže Nurmi, brižljivo zatvarati poklopce i povremeno ispustiti vodu iz ležaja. I kod nas bilo je takvih problema.
Ma nece vise biti "stednja" ulja, podmazivacu i gde treba i gde ne [-X a nadam se da cemo to nekad i zajedno.

Salu na stanu, morece majstori da rasklope prednje tockove da vide u kakvom su stanju te osovine i lezajevi.

P.S. Dali kod vas ima buvljak (junkyard) za stare delove :roll: :D
Pozdrav, Vladimir Petkov
MZ Raiways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Sve što sam htio reči je to,da je to samo jedna sasvim proceduralna stvar kot parnjače.I ne treba biti neke panike.Što se tehnološkog rješenja tiče postoji tu više stvari.Što se lagera i dihtungi tiče stvar je fiksna i ne može se puno uraditi oko toga.Ponekad se probuši u donjem djelu šolje i stavi šaraf,tako da se prilikom pušta voda iz dna šolje.Ali to je zajebano,jer šarafi povremeno razjašu i onda stvar pušta.A druga stvar su malo jači federi na poklopcu sa vrha.Jest malo zajebano za ekipu,jer su i normalno težko pristupačni, što se posluživanja i sipanja ulja tiče.Ali to je u tehnološkom smislu približno sve što se može uraditi.
Da skratim roman.Stvar je proceduralna u posluživanju parnjače.Kad je kiša,prati se boja ulja i temperatura lagera i to je to.Parnjača ti sve sama kaže,samo ako je znaš i očeš slušati :wink: .
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo Vladimire,

slobodna osovina malo ti je delikatnija za podmazivanje, pa i za demontažu, pošto napred imaš Kraus-Helmholzovo postolje - vidi sliku:

Slika

Dali vama je osovina zbog vode u kučištu zaribala ili je još sve u redu? Kod revizije ionako biti če potrebno prekontrolisati sve ležaje i kučišta te staviti nove jastučiče za podmazivanje. U svakom slučaju dobro je iz kučišta osovinskih ležaja sisaljkom izvaditi staro ulje ili ispustiti ga preko ispusnih šarafa. Koje ulje koristite za podmazivanje? Kod nas ljeti se koristi Olmapolar 320G iz proizvodnje domače firme Olma.

Ako trebaš neke tehničke fotografije odn. detajle oko serije 33, slobodno se obrati. Imam hrpu tehničkih fotografija, a po potrebi rado ču ti uslikati dodatne detajle.

Lokomotivskog buvljaka za modele u skali 1:1 na žalost kod nas nema. Ali siguran sam, da če ti naši momci rado pomoči, pronači delove i prikupiti potrebne tehničke informacije. Sreča je u tome, da je bila serija BR52 veoma popularna i još danas šinama trči masa tih lokomotiva.

Kao što je rekao sbb: doči na Šargan, pa da popričamo.

Masni pozdrav iz Slovenije,

Slika

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vladimire, vidiš da je Tono tehnična enciklopedija s praktičnim znanjem =D>

Nurmi je bolj emocionalen...
Nurmi napisal/-a:
Da skratim roman.Stvar je proceduralna u posluživanju parnjače.Kad je kiša, prati se boja ulja i temperatura lagera i to je to.Parnjača ti sve sama kaže, samo ako je znaš i očeš slušati :wink: .
...ko žena :batina

:lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Vladimir
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 172
Pridružen: 25.02.2007, 20:31
Kraj: Skopje, Macedonia
Kontakt:

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Vladimir »

Hvala prijatelji, za svu pomoc koju mi nesebicno pruzate, znate kad si sam ondak si nekako sav izgublen, ali ovo sa Vama mi daje nadu da ipak sve ce biti kako sto treba i mnogo lakse je kad imas snekim da razmenis koju misao.

Inace sto se tice skupa na Sarganu, 7 oktobra, ako bog da ondak se vidimo i dobro ispricamo uz mazalice. A dotad da ja jurim "dimne" finansije i razumevanje nadleznih.

P.S. Ma izgleda da prema njoj mora ponasati na oba nacina, tehnicki (finansiski) i emocionalno, ko kod svake zene.
Pozdrav, Vladimir Petkov
MZ Raiways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Tono »

Vladimire, tehnika je rešiva. Uvek su problem finansije. Samo ti hrabro!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Delovni čas strojevodje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Evo super.Što se emocionalnih i praktičnih stvari oko mašina i žena tiče uvjek sam na razpolaganju.A za tehnička teoretiziranja ima tu puno stručnjaka koji znaju i više nego wikipedija.Ako ima Ohridsko jezero još puno pastrvi,ako je mastika još uvjek dobra i Makedonke još uvjek tako ljepe žene.Postoji velika mogučnost da vas posjetim.Svaki neka radi što najbolje zna. ;)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Vladimir
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 172
Pridružen: 25.02.2007, 20:31
Kraj: Skopje, Macedonia
Kontakt:

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Vladimir »

Jedno off pitanje, dali me ovo pravi nesto blizi u klubu ljubitelja parnih lokomotiva :D

Slika
Poklon jednog parnog prijatelja iz Slovenije kad sam poceo moj projekt oko pare
Pozdrav, Vladimir Petkov
MZ Raiways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
Uporabniški avatar
Vladimir
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 172
Pridružen: 25.02.2007, 20:31
Kraj: Skopje, Macedonia
Kontakt:

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Vladimir »

Evo moje brige, dali od silne kise ovde probila voda ili vreme je uradilo svoje kroz loso dihtovanje.

Slika

Slika

I prvo pitanje, cemu sluzi ova oznacena cevcica, nisam uspeo da vidim gde zavrsava.
Mozda ovo bi trebalo da ode u delu Parna lokomotiva - opis delov in delovanje koju vec dva dana citam =D>
Pozdrav, Vladimir Petkov
MZ Raiways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Mazanje sledilnih vencev.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Tono »

Vladimire,

uniforma je u redu, samo izgleda previše novo. Stoga treba da je što brže uprljaš :)

Kao što piše 1216-001, te male cevčice služe za dovod maziva (masti) na vence slobodne osovine. Cevčice idu na uređaj za podmazivanje. Ne sečam se, kako je to urađeno kod naše 33-037 (mislim, da ide preko uređaja za centralno podmazivanje), ali za podmazivanje koristili su se posebni uređaji. O jednoj vrsti možeš pročitati u "Dienstvorschriftu" za uređaj Heyder - vidi link http://www.dampflok-salzwedel.de/index. ... er_tfz_060

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Vladimir
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 172
Pridružen: 25.02.2007, 20:31
Kraj: Skopje, Macedonia
Kontakt:

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Vladimir »

Tono, nju cuvam za prvu voznju da je uprljam i umastim, a nadamse uskoro :D

Namena ovih delove na zalost nisam uspeo na slovenskom da razumem, pa sad jedna molba do vas :oops:

Slika

Slika
Pozdrav, Vladimir Petkov
MZ Raiways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva serije 33 v MZ

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Prvo moraš,da nam kažeš koliko ti je poznato kako parna lokomotiva funkcionira.I koliko poznaješ elemente na toj lokomotivi.Ne trebaš ništa da se stidiš,ali za nas je dobro da znamo koliku dozu antibiotika da ti stavimo. :wink:
Injektorji,šta su to,šta rade,kako funkcioniraju,......jer to ti je jasno,barem na grubo?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori