Stran 3 od 5

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 30.11.2011, 22:10
Napisal/-a Ajznponar
Ne vem, če so te hrvaške litorine 100% enakovredne našim gumulkam. Serija naših je 311/315, po temle sodeč pa so Hrvati imeli serijo 310/314 ("stare litorine", očitno izdelane 1943 v Italiji in niso dočakale hrvaške osamosvojitve) in 320/315 ("litorine", pozneje preštevilčene v HŽ 6011/4011). Kaže, da so te imele identični "prikolični" člen, pogonski voz pa je moral biti nekoliko drugačen. #-o

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 30.11.2011, 22:31
Napisal/-a mkx
Glede na napisano v http://hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_6011 bi sklepal, da so Hrvaške Litorine kar enake našim Gomulkam. Sicer so bile predelave rahlo različne, ampak nič bistvenega. Recimo, na fotografiji http://www.railfaneurope.net/pix/hr/electric/emu/6011/hz6011016sa.jpg se vidi, da imajo njihove Gomulke še na obeh pogonskih vozeh po par OT, torej nimajo kabla po strehi. Pa čelni žaromet je malce drugače postavljen ....

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 30.11.2011, 22:44
Napisal/-a desiro
Ljubitelj napisal/-a:
Vozni park je bil v celoti last Jugoslovanskih Željeznic, pripadale pa so v železniško gospodarstvo Ljubljana, in so vozile povsod, po območju bivše juge, kjer je bilo elektrificirano z 3kV DC.


Tale je pa verjetno precej bosa.....

LPL


In kaj je tukaj bosega :?: :?: :?:

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 30.11.2011, 22:50
Napisal/-a leteči vlak
@Desiro, tudi ŽTP Zagreb je imel svoje garniture (vozile na relacija Zagreb -Reka).

V današnjih časih se med slovenskimi in hrvaškimi Gomulkami (oz. po njihovo Litorinami) opazi nekaj manjših razlik, npr:
- SŽ-jeve imajo avtomatsko spenjačo, HŽ-jeve pa klasično "vagonsko" (kavelj)
- SŽ-jeve imajo na čelih analogni prikazovalnik smeri, HŽ-jeve zgolj reflektor
- HŽ-jeve imajo modernizirano strojevodsko kabino
- HŽ-jeve imajo dodatno stransko okence pri mestu strojevodje
- glej post @mkx-a

Podatke našel na forumu http://www.zeljeznice.net (avtorja @Toma in @gomulka014).

Kako je bilo s temi razlikami v času nabave EMG sicer ne bi vedel, je pa zagotovo to, da so razlike med Gomulkami/Litorinami ŽG Ljubljana in ŽTP Zagreb obstajale že od samega začetka.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 30.11.2011, 23:32
Napisal/-a cokla
leteči vlak napisal/-a:Kako je bilo s temi razlikami v času nabave EMG sicer ne bi vedel, je pa zagotovo to, da so razlike med Gomulkami/Litorinami ŽG Ljubljana in ŽTP Zagreb obstajale že od samega začetka.


Bistvenih razlik ni bilo.Razlike so nastale ko so Hrvati "modernizirali" Gomulke v Litorine...in to je vse. Mislim pa, da so sestavili iz tročlenskih garnitur štiričlenske...zato tudi dva OT-ja na eni garnituri.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 8:00
Napisal/-a Ljubitelj
Desiro:
In kaj je tukaj bosega


V času Jugoslavije, so predhodniki SŽ opravljali vleko na progi Pivka-Rijeka, kakor tudi na progi Divača-Pula. Tako, da voznoredno Hrvaške lokomotive in EMG zelo verjetno niso vozile na tej relaciji, sam jih nisem videl nikoli. Sem pa videl hrvaške Mehe pri izrednih prevozih, recimo poslovnih vlakov, kadar je bila proga Zg-Ri zaprta zaradi višje sile.

LPL

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 8:41
Napisal/-a Dolfe
desiro napisal/-a:Vozni park je bil v celoti last Jugoslovanskih Željeznic, pripadale pa so v železniško gospodarstvo Ljubljana, in so vozile povsod, po območju bivše juge, kjer je bilo elektrificirano z 3kV DC. Po osamosvojitvi, jih je večina pripadla nam, nekaj pa so jih dobili hrvati. Voziti pa so morale v reškem okrožju, saj je večina hrvaških elektrificiranih prog, elektrificiranih z 25kV AC :D


No, tole nikakor ne drži. Že res, da je bilo vsem skupno ime JŽ. Vsaka republiška ŽTO pa je imela svoj vozni park, kateri je vozil po domačem terenu. Če je bila interoperabilna izmenjava lokomotiv, je bil za njo sklenjen sporazum.

Hrvaška ŽTO je imela v lasti svoje Gomulke 311, katere so vozile le med Zagrebom in Rijeko. Ker je istrska proga Pivka - Rijeka bila pod upravo ŽTO Ljubljana, je slednja zagotavljala svoje EMG (Gomulke) za to območje.

Včasih, a redko pa se je vseeno zgodilo, da je katera od HŽ Gomulk prišla v Ljubljano (CD-Moste), zaradi potrebe vzdrževanja.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 13:43
Napisal/-a Gorchi
Meni tole Hrvaško poimenovanje "Litorine" nikakor ne gre v glavo pa če ima kdo kakšne bolj konkretne podatke prosim za pojasnilo.
Zanima me namreč izvor teh garnitur. Vsi vemo, da so naše Gomuljke prišle iz Poljske, kako pa je s hrvaškimi? So tudi Poljske, tako kot naše ali je narejen mix nečesa? Vemo, da so svojcajt vozili po naših tirih tudi Italijanski EMV kateri so dobili (mogoče malce pretirano) vsepovprek oznako Litorina. A je s tem kaj v zvezi?

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 13:50
Napisal/-a Dolfe
Hrvati so imeli enake Poljske Gomulke. Kako Hrvati rečejo svojim, v resnici nimam pojma.
Razlika je nastala sčasoma, ker so se naše, kot tudi njihove, precej a različno, modificirale.
Takšne, kot so jih nam predali Poljaki, niso bile uporabne in je bilo potrebno marsikaj spremeniti in prilagoditi domačem JUS-u.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 13:55
Napisal/-a Gorchi
Če so bile enake, torej prodane ŽTP Zagreb praktično v istem kontingentu kot ŽG Ljubljana od istega proizvajalca, čemu potem Litorine? In če me spomin ne vara, menda so le dvema tako rekli, ostale so bile Gomuljke. Torej kaj je bilo z onima dvema (in medna sta to ravno ti dve z verigo) da ju poimenujejo Litorine (seveda, če me spomin ne vara), od kje izvirata, kakšen je njun "pedigree"?

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 13:57
Napisal/-a leteči vlak
Še kar me bega @Ajznponarjevo sporočilo na vrhu 3. strani: na nekaterih hrvaških spletnih mestih je zaslediti, da so bile njihove Gomulke označene kot serija JŽ 320/315. Je to res? So potem bile že v začetni fazi razlike med ljubljanskimi in zagrebškimi pogonskimi vozovi?

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 14:12
Napisal/-a cokla
Še enkrat...pa sem to že napisal. Vse Gomulke so bile enake. Šele po remotorizaciji ( modernizaciji) so dobile ime Litorine. Drugače pa so bile v začetni fazi vse enake. Naknadno so "sestavili" podserijo 100 ( vozila je tudi v Ljubljani ) , ki je imela štiri OT-je...po VN povezavi so izgradili dva. Podserija 200 pa je prišla takšna že iz Poljske, kjer so jo naredili tudi s sodelovanjem naših strokovnjakov.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 14:18
Napisal/-a sbb
Ime so jim dali kar tako, namreč litorine izvirajo iz časa Musolinija.Testne vožnje so potekale v okolici mesta Littoria danes se ta kraj imenuje Latina zato je prišlo do imenovanja teh dizel-mehaničnih garnitur litorina.

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 14:53
Napisal/-a Florjan
Gorchi napisal/-a:Meni tole Hrvaško poimenovanje "Litorine" nikakor ne gre v glavo pa če ima kdo kakšne bolj konkretne podatke prosim za pojasnilo.
Zanima me namreč izvor teh garnitur. Vsi vemo, da so naše Gomuljke prišle iz Poljske, kako pa je s hrvaškimi? So tudi Poljske, tako kot naše ali je narejen mix nečesa? Vemo, da so svojcajt vozili po naših tirih tudi Italijanski EMV kateri so dobili (mogoče malce pretirano) vsepovprek oznako Litorina. A je s tem kaj v zvezi?

"Littorine" vzdevek za motorne vlake "ALnv 772" pri nas znani kot Fiat in OM Italiji. To jim je ostalo v žargonu za vse motorne vlake tako v Italiji kot pri Primorcih še iz časov, ko so bili pod italijansko okupacijo.
V Sloveniji smo imeli izraz "Litorina" za EMV serije 312 o katerem smo že pisali, EMV 311/315 pa vzdevek "Gomulka" .
Reški EMV so enake kot naše istega proizvajalca in so se zaporedne številke nadaljevali naprej od naših. 311/315-123/124 ljubljanska, 320/315 -125/126 in dalje zagrebške. Do junija1969 leta so "revizije" delali v TŽV "Janko Gredelj". Zaradi majhnega števila garnitur (10) so vzdrževanje opustili, katerega je prevzel TVT Maribor. Zato smo jih občasno videli na naših tirih.
Če se ne motim, so en par vlakov z njihovimi EMV-ji občasno vozili do Pivke. Ko je bila proga Zagreb-Reka zaradi vzdrževanja ali ID zaprta, so potniški vlaki višjega ranga vozili z njihovimi eloki po naših progah. Več o rojstvu "Littorine" :
http://en.wikipedia.org/wiki/FS_ALn_772
http://en.wikipedia.org/wiki/Latina_railway_station

Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)

Objavljeno: 01.12.2011, 16:33
Napisal/-a miloš
Nekje sem bral,da so hrvaške 320 malo močnejše.Naše podserija 100 so imele v začetku tudi 4 OT.Tudi našim prvim trem so pravili Litorina na začetku (prosto po mojem očetu),vendar se ime očitno ni prijelo.
LP Miloš