Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrljevo

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
thomcro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 610
Pridružen: 20.08.2006, 0:14
Kraj: Rijeka, Hrvatska

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a thomcro »

železocestnik napisal/-a:Izgleda, da se že ve, kdo bo novi kupec :wink: :beg
...
Tko tko, prišapni :mrgreen: ...
Pozdrav iz Rijeke
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a dingo »

No in kako izgleda menjava lokomotiv v Šapjanah (mogoče kaj slikovnega material. [-o< )? So težave z napetostjo glede na to se odsek napaja enostransko?
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a holding »

dingo napisal/-a:No in kako izgleda menjava lokomotiv v Šapjanah...
...klasično.... :roll: ...ena brižita je že poskusla na 25KV, pa .... :mad1 ...
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a topol »

Zanimajo me posledice takšnega stika lokomotive z napačnim tokom. Ker gre za maloserijski izdelek je škoda takoj v tisočih evrih. Nekaj takega naj bi se zgodilo tudi v Špiljah lani. Ali škodo krije zavarovalnica in ona nato toži sosede, ali jih tožijo sž same, ali pa samo popravijo škodo in si rečejo: "Se zgodi.".
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a dingo »

Je razlika med postajo Špilje in Šapjane. V Špiljah se lahko preklaplja napetost na postajnih tirih. V Šapjanah je pa tako kot v Dobovi in na Jesenicah (in v bodočnosti tudi v Hodošu), da je do pribljižno polovice postaje ena napetost druga polovica pa druga. In tu je odgovornost izključno na strojevodji.
pygmalion
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 27.12.2012, 21:15

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a pygmalion »

topol napisal/-a:Zanimajo me posledice takšnega stika lokomotive z napačnim tokom. Ker gre za maloserijski izdelek je škoda takoj v tisočih evrih. Nekaj takega naj bi se zgodilo tudi v Špiljah lani. Ali škodo krije zavarovalnica in ona nato toži sosede, ali jih tožijo sž same, ali pa samo popravijo škodo in si rečejo: "Se zgodi.".
Zakaj misliš, da so za napačno napetost bili krivi sosedi?
ivog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 163
Pridružen: 28.06.2007, 16:19
Kraj: Krapina

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a ivog »

Po prvo puta u Rijeci na 25kV, HŽ 6112 001

Povezava na video

Kad bu opet vlak Krapina - Celje
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a topol »

Se opravičujem zaradi napačnega laičnega sklepanja.
Domneval sem namreč takole. Na postajo pripelje vlak. Lokomotiva odpne vagone in se umakne na drug tir. Ko se varno umakne, na postaji zamenjajo napetost, da pred vagone zapelje sosedova lokomotiva, ki odpelje vlak dalje. Ko se prva lokomotiva spet rabi kam premaknit ponovno zamenjajo napetost. Drugače mi ni jasno, kako se sploh pride z enosistemsko lokomotivo na drugo stran postaje, če je nekje na sredi meja med napetostima. Saj menda ne potiskajo vagonov pred sabo na sosedovo stran.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a mkx »

topol napisal/-a:Drugače mi ni jasno, kako se sploh pride z enosistemsko lokomotivo na drugo stran postaje, če je nekje na sredi meja med napetostima.
Do meje med sistemoma pelje lokomotiva z dvignjenim odjemnikom toka (OT). Potem ga spusti in na zalet pripelje proti koncu tira. Potem lepo počaka, da pride zraven lokomotiva za drug sistem, jo zapnejo, potegnejo stran in na drug tir. Če je ta drug sistem dizel (torej manipulacijo prve lokomotive opravi dizel premikalka), potem prvo lokomotivo lepo dostavijo do konca tira, ki je pod pravo napetostjo. Če je ta drug sistem elektrika druge napetosti, prvo lokomotivo odbijejo proti koncu tira s pravim sistemom in druga lokomotiva pri tem ne zapusti območja tira pod svojo napetostjo. Potem na vlak pripelje lokomotiva drugega sistema in ga odvleče naprej ...
Zadnjič spremenil mkx, dne 28.12.2012, 22:35, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a 038 »

pygmalion napisal/-a:Zakaj misliš, da so za napačno napetost bili krivi sosedi?
Žal so v roku par mesecev "skurili" tri mašine in za vse tri prevzeli odgovornost, ker se je prometnik v špilju spozabil in preklopil napetost. Seveda elok ostane tako dolgo v špilju dokler je njihova komisija ne pregleda.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

topol napisal/-a:Se opravičujem zaradi napačnega laičnega sklepanja.
Domneval sem namreč takole. Na postajo pripelje vlak. Lokomotiva odpne vagone in se umakne na drug tir. Ko se varno umakne, na postaji zamenjajo napetost, da pred vagone zapelje sosedova lokomotiva, ki odpelje vlak dalje. Ko se prva lokomotiva spet rabi kam premaknit ponovno zamenjajo napetost. Drugače mi ni jasno, kako se sploh pride z enosistemsko lokomotivo na drugo stran postaje, če je nekje na sredi meja med napetostima. Saj menda ne potiskajo vagonov pred sabo na sosedovo stran.
Kako izgleda to na postaji Jesenice si lahko ogledaš na mojem posnetku iz kabine Mopeda. Uvoz mimo uvoznega signala se prične pri 53:30.

Sistem kot ga opisuješ ti je edino v Špiljah, govorim o SŽ mejnih postajah.
Tine
pygmalion
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 27.12.2012, 21:15

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a pygmalion »

Tin€ napisal/-a:
topol napisal/-a:Kako izgleda to na postaji Jesenice si lahko ogledaš na mojem posnetku iz kabine Mopeda. Uvoz mimo uvoznega signala se prične pri 53:30.
Lep filmček. Katera oznaka označuje spremembo napetosti? Na katerem delu ni nobene napetosti?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

pygmalion napisal/-a: Katera oznaka označuje spremembo napetosti? Na katerem delu ni nobene napetosti?
Signalni znak Slika kaže mesto kjer mora biti odjemnik toka spuščen. Signalni znak Slika pa kaže mesto kjer je dovoljeno dvigniti odjemnik toka. Zraven signalnega znaka dvigni odjemnik toka se nahaja tudi signalni znak Slika kateri pomeni da je na tem odseku napetost 15 kV AC. Ta znak se najlepše vidi pri odbijanju po prvem tiru.

Steber vozne mreže je pobarvan v rumeno, kateri vizuelno olajša mesto do katerega se lahko gre z dvignjenim odjemnikom toka (tu mislim na 3 kV DC). To pride prav predvsem pri elektromotornikih.
Tine
pygmalion
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 27.12.2012, 21:15

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a pygmalion »

Tin€ napisal/-a:
pygmalion napisal/-a: Steber vozne mreže je pobarvan v rumeno, kateri vizuelno olajša mesto do katerega se lahko gre z dvignjenim odjemnikom toka (tu mislim na 3 kV DC). To pride prav predvsem pri elektromotornikih.
Najlepša hvala za natančna pojasnila!
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Prehod na 25 kV 50 Hz....Moravice-Rijeka-Šapjane in Škrl

Odgovor Napisal/-a glajz »

Pred časom je bilo v tej temi govora o postavitvi prevozne ENP na naši strani zaradi prehoda Hrvatov na 25 kV.
Se kaj dogaja s to zadevo :?:
Odgovori