Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgon
Objavljeno: 24.02.2013, 21:18
Župan
Anton Kampuš
Občina Gornja Radgona
Partizanska cesta 13
9250 Gornja Radgona
Železniška postaja Bad Radkersburg, 24. 2. 2013
Zadeva: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgone do Bad Radkersburga
Spoštovani gospod župan Anton Kampuš,
kot pobudnike ideje ponovne povezave železniške proge od Radkersburga do železniške postaje v Gornji Radgoni in glede na možnosti razvoja mestnega dvojčka Gornja Radgona – Bad Radkersburg nas zelo skrbi razvoj projekta za podaljšanje železniške proge Gornja Radgona–Bad Radkersburg. Čeprav smo 13. 1. 2011 občini Bad Radkersburg predložili načrte za traso, vključno z gradivom za načrte in grobim konceptom, se pri spremembi namembnosti niso ozirali na našo načrtovano železniško traso in niso več prepovedali možno zazidanje te železniške trase. Predvideno je prečkanje Mure na južnejši strani, in sicer na višini Laafelda/Potrne – Melov, kar bi povzročilo poslabšanje položaja prebivalstva Gornje Radgone in Bad Radkersburga. Občina Bad Radkersburg nam sporoča, da je želja Občine Gornja Radgona, da se trasa železnice načrtuje južno od naseljenega območja Gornje Radgone, čemur pa ne moremo prav verjeti, ker smo 26. 1. 2011 v mestni hiši Gornje Radgone tudi vam predali gradivo z načrti in opisom projekta. Za prebivalstvo je smiselna samo železniška postaja v bližini središča, kajti potniki nikoli ne bodo hodili do železniške postaje, ki je oddaljena do dva kilometra, da bi potem vstopili v vlak. Isto napako so naredili tudi pred 125 leti v Bad Radkersburgu, zato morajo zdaj z dragimi avtobusi vzpodbujati prebivalce, naj uporabijo vlak. Javni promet spada tja, kjer ga potrebujejo, to je k ljudem. Najsodobnejše študije dokazujejo, da v urbanih središčih zahodne Evrope (v Nemčiji, Franciji in na Nizozemskem) spet gradijo naselja tam, kjer obstaja povezava z javnim prometom, ker se stroški za individualni promet stalno povečujejo. Seveda spadajo sem tudi protihrupni ukrepi, ki so nepogrešljiv del sodobnega načrtovanja prometa. Jasno se opredeljujemo za to, da se prečkanje Mure za načrtovano traso predvidi tako, da je treba v skupni koncept vključiti obstoječo železniško postajo Gornja Radgona (že zaradi kmetijskega in živilskega sejma). Število potnikov bi raslo in Bad Radkersburg bi v Mitterlingu lahko dobil postajo v bližini središča. Glede pričakovanega števila potnikov smo prišli do naslednjih rezultatov:
Vzdolž proge v Bad Radkersburgu med Spielfeld Straßom in Bad Radkersburgom živi v širši okolici približno 12.000 prebivalcev. Trenutno ima železnica v povprečju vsak dan 657 potnikov. Pri podaljšanju od Bad Radkersburga do Gornje Radgone in Ljutomera bi pridobili še 36.000 oseb, na podlagi česar lahko sklepamo, da bo nova železniška proga dnevno imela potencialno več kot 2000 potnikov.
Številni dnevni migranti bi lahko prevoz z osebnim vozilom zamenjali za prevoz z vlakom, da bi prišli do gospodarskih, turističnih in izobraževalnih središč v Lipnici in Gradcu. Vsak dan bi bilo na cestah za več tisoč avtomobilov manj, dnevnim migrantom pa bi letno ostalo nekaj sto evrov več v žepu, da o precejšnjem zmanjšanju CO₂ in finih delcev v ozračju niti ne govorimo. Okoljevarstvo igra pomembno vlogo. Čedalje več dijakov iz severovzhodne Slovenije koristi izobraževalna središča v Bad Radkersburgu. V gimnaziji v Bad Radkersburgu dijaki že lahko opravljajo maturitetni izpit iz slovenščine. Seveda tudi mi menimo, da mora biti industrijsko območje Gornje Radgone priključeno k na novo vpeljani železniški trasi, toda zato po našem mnenju ne potrebujemo nove trase čez Mele.
Prepričani smo, da bi se vzdolž nove železniške trase naselila tudi nova podjetja, saj bi imela tako Gornja Radgona do Ljutomera mednarodno železniško povezavo. Stroški gospodarske lokacije in raven plač so zanimivi za podjetnike, kar bi pomenilo dodatna delovna mesta in za občino več komunalnih prispevkov. Tudi zdravstveni turizem v Bad Radkersburgu in Radencih bi zaradi izboljšav pridobival in bi lahko nagovoril dodatne ciljne skupine, ki vrednotijo trajnost in ekologijo.
Spoštovani gospod župan Kampuš, dragi prebivalci Gornje Radgone, prosimo vas, da skupaj z nami podprete našo različico trase od Bad Radkersburga do Mitterlinga do obstoječe železniške postaje v Gornji Radgoni. V sodobnih mestnih središčih mora biti sodobni javni promet. Prometni projekt, ki ga bo v glavnem financirala Evropska unija, bo mejnik za regijo južne avstrijske in slovenske Štajerske ter bo podlaga za dober razvoj te regije v prihodnosti, da bi bila na področjih turizma in gospodarstva v prednosti pred drugimi regijami. Projekt bo koristen za prihodnje rodove v celotni regiji od Spielfelda do Ljutomera.
Armin klein, predsednik
interesne skupnosti Neue Radkersburger Bahn
Anton Kampuš
Občina Gornja Radgona
Partizanska cesta 13
9250 Gornja Radgona
Železniška postaja Bad Radkersburg, 24. 2. 2013
Zadeva: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgone do Bad Radkersburga
Spoštovani gospod župan Anton Kampuš,
kot pobudnike ideje ponovne povezave železniške proge od Radkersburga do železniške postaje v Gornji Radgoni in glede na možnosti razvoja mestnega dvojčka Gornja Radgona – Bad Radkersburg nas zelo skrbi razvoj projekta za podaljšanje železniške proge Gornja Radgona–Bad Radkersburg. Čeprav smo 13. 1. 2011 občini Bad Radkersburg predložili načrte za traso, vključno z gradivom za načrte in grobim konceptom, se pri spremembi namembnosti niso ozirali na našo načrtovano železniško traso in niso več prepovedali možno zazidanje te železniške trase. Predvideno je prečkanje Mure na južnejši strani, in sicer na višini Laafelda/Potrne – Melov, kar bi povzročilo poslabšanje položaja prebivalstva Gornje Radgone in Bad Radkersburga. Občina Bad Radkersburg nam sporoča, da je želja Občine Gornja Radgona, da se trasa železnice načrtuje južno od naseljenega območja Gornje Radgone, čemur pa ne moremo prav verjeti, ker smo 26. 1. 2011 v mestni hiši Gornje Radgone tudi vam predali gradivo z načrti in opisom projekta. Za prebivalstvo je smiselna samo železniška postaja v bližini središča, kajti potniki nikoli ne bodo hodili do železniške postaje, ki je oddaljena do dva kilometra, da bi potem vstopili v vlak. Isto napako so naredili tudi pred 125 leti v Bad Radkersburgu, zato morajo zdaj z dragimi avtobusi vzpodbujati prebivalce, naj uporabijo vlak. Javni promet spada tja, kjer ga potrebujejo, to je k ljudem. Najsodobnejše študije dokazujejo, da v urbanih središčih zahodne Evrope (v Nemčiji, Franciji in na Nizozemskem) spet gradijo naselja tam, kjer obstaja povezava z javnim prometom, ker se stroški za individualni promet stalno povečujejo. Seveda spadajo sem tudi protihrupni ukrepi, ki so nepogrešljiv del sodobnega načrtovanja prometa. Jasno se opredeljujemo za to, da se prečkanje Mure za načrtovano traso predvidi tako, da je treba v skupni koncept vključiti obstoječo železniško postajo Gornja Radgona (že zaradi kmetijskega in živilskega sejma). Število potnikov bi raslo in Bad Radkersburg bi v Mitterlingu lahko dobil postajo v bližini središča. Glede pričakovanega števila potnikov smo prišli do naslednjih rezultatov:
Vzdolž proge v Bad Radkersburgu med Spielfeld Straßom in Bad Radkersburgom živi v širši okolici približno 12.000 prebivalcev. Trenutno ima železnica v povprečju vsak dan 657 potnikov. Pri podaljšanju od Bad Radkersburga do Gornje Radgone in Ljutomera bi pridobili še 36.000 oseb, na podlagi česar lahko sklepamo, da bo nova železniška proga dnevno imela potencialno več kot 2000 potnikov.
Številni dnevni migranti bi lahko prevoz z osebnim vozilom zamenjali za prevoz z vlakom, da bi prišli do gospodarskih, turističnih in izobraževalnih središč v Lipnici in Gradcu. Vsak dan bi bilo na cestah za več tisoč avtomobilov manj, dnevnim migrantom pa bi letno ostalo nekaj sto evrov več v žepu, da o precejšnjem zmanjšanju CO₂ in finih delcev v ozračju niti ne govorimo. Okoljevarstvo igra pomembno vlogo. Čedalje več dijakov iz severovzhodne Slovenije koristi izobraževalna središča v Bad Radkersburgu. V gimnaziji v Bad Radkersburgu dijaki že lahko opravljajo maturitetni izpit iz slovenščine. Seveda tudi mi menimo, da mora biti industrijsko območje Gornje Radgone priključeno k na novo vpeljani železniški trasi, toda zato po našem mnenju ne potrebujemo nove trase čez Mele.
Prepričani smo, da bi se vzdolž nove železniške trase naselila tudi nova podjetja, saj bi imela tako Gornja Radgona do Ljutomera mednarodno železniško povezavo. Stroški gospodarske lokacije in raven plač so zanimivi za podjetnike, kar bi pomenilo dodatna delovna mesta in za občino več komunalnih prispevkov. Tudi zdravstveni turizem v Bad Radkersburgu in Radencih bi zaradi izboljšav pridobival in bi lahko nagovoril dodatne ciljne skupine, ki vrednotijo trajnost in ekologijo.
Spoštovani gospod župan Kampuš, dragi prebivalci Gornje Radgone, prosimo vas, da skupaj z nami podprete našo različico trase od Bad Radkersburga do Mitterlinga do obstoječe železniške postaje v Gornji Radgoni. V sodobnih mestnih središčih mora biti sodobni javni promet. Prometni projekt, ki ga bo v glavnem financirala Evropska unija, bo mejnik za regijo južne avstrijske in slovenske Štajerske ter bo podlaga za dober razvoj te regije v prihodnosti, da bi bila na področjih turizma in gospodarstva v prednosti pred drugimi regijami. Projekt bo koristen za prihodnje rodove v celotni regiji od Spielfelda do Ljutomera.
Armin klein, predsednik
interesne skupnosti Neue Radkersburger Bahn