Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgon

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Obranja
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 08.07.2010, 21:49

Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgon

Odgovor Napisal/-a Obranja »

Župan
Anton Kampuš
Občina Gornja Radgona
Partizanska cesta 13
9250 Gornja Radgona


Železniška postaja Bad Radkersburg, 24. 2. 2013


Zadeva: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Radgone do Bad Radkersburga


Spoštovani gospod župan Anton Kampuš,

kot pobudnike ideje ponovne povezave železniške proge od Radkersburga do železniške postaje v Gornji Radgoni in glede na možnosti razvoja mestnega dvojčka Gornja Radgona – Bad Radkersburg nas zelo skrbi razvoj projekta za podaljšanje železniške proge Gornja Radgona–Bad Radkersburg. Čeprav smo 13. 1. 2011 občini Bad Radkersburg predložili načrte za traso, vključno z gradivom za načrte in grobim konceptom, se pri spremembi namembnosti niso ozirali na našo načrtovano železniško traso in niso več prepovedali možno zazidanje te železniške trase. Predvideno je prečkanje Mure na južnejši strani, in sicer na višini Laafelda/Potrne – Melov, kar bi povzročilo poslabšanje položaja prebivalstva Gornje Radgone in Bad Radkersburga. Občina Bad Radkersburg nam sporoča, da je želja Občine Gornja Radgona, da se trasa železnice načrtuje južno od naseljenega območja Gornje Radgone, čemur pa ne moremo prav verjeti, ker smo 26. 1. 2011 v mestni hiši Gornje Radgone tudi vam predali gradivo z načrti in opisom projekta. Za prebivalstvo je smiselna samo železniška postaja v bližini središča, kajti potniki nikoli ne bodo hodili do železniške postaje, ki je oddaljena do dva kilometra, da bi potem vstopili v vlak. Isto napako so naredili tudi pred 125 leti v Bad Radkersburgu, zato morajo zdaj z dragimi avtobusi vzpodbujati prebivalce, naj uporabijo vlak. Javni promet spada tja, kjer ga potrebujejo, to je k ljudem. Najsodobnejše študije dokazujejo, da v urbanih središčih zahodne Evrope (v Nemčiji, Franciji in na Nizozemskem) spet gradijo naselja tam, kjer obstaja povezava z javnim prometom, ker se stroški za individualni promet stalno povečujejo. Seveda spadajo sem tudi protihrupni ukrepi, ki so nepogrešljiv del sodobnega načrtovanja prometa. Jasno se opredeljujemo za to, da se prečkanje Mure za načrtovano traso predvidi tako, da je treba v skupni koncept vključiti obstoječo železniško postajo Gornja Radgona (že zaradi kmetijskega in živilskega sejma). Število potnikov bi raslo in Bad Radkersburg bi v Mitterlingu lahko dobil postajo v bližini središča. Glede pričakovanega števila potnikov smo prišli do naslednjih rezultatov:
Vzdolž proge v Bad Radkersburgu med Spielfeld Straßom in Bad Radkersburgom živi v širši okolici približno 12.000 prebivalcev. Trenutno ima železnica v povprečju vsak dan 657 potnikov. Pri podaljšanju od Bad Radkersburga do Gornje Radgone in Ljutomera bi pridobili še 36.000 oseb, na podlagi česar lahko sklepamo, da bo nova železniška proga dnevno imela potencialno več kot 2000 potnikov.

Številni dnevni migranti bi lahko prevoz z osebnim vozilom zamenjali za prevoz z vlakom, da bi prišli do gospodarskih, turističnih in izobraževalnih središč v Lipnici in Gradcu. Vsak dan bi bilo na cestah za več tisoč avtomobilov manj, dnevnim migrantom pa bi letno ostalo nekaj sto evrov več v žepu, da o precejšnjem zmanjšanju CO₂ in finih delcev v ozračju niti ne govorimo. Okoljevarstvo igra pomembno vlogo. Čedalje več dijakov iz severovzhodne Slovenije koristi izobraževalna središča v Bad Radkersburgu. V gimnaziji v Bad Radkersburgu dijaki že lahko opravljajo maturitetni izpit iz slovenščine. Seveda tudi mi menimo, da mora biti industrijsko območje Gornje Radgone priključeno k na novo vpeljani železniški trasi, toda zato po našem mnenju ne potrebujemo nove trase čez Mele.

Prepričani smo, da bi se vzdolž nove železniške trase naselila tudi nova podjetja, saj bi imela tako Gornja Radgona do Ljutomera mednarodno železniško povezavo. Stroški gospodarske lokacije in raven plač so zanimivi za podjetnike, kar bi pomenilo dodatna delovna mesta in za občino več komunalnih prispevkov. Tudi zdravstveni turizem v Bad Radkersburgu in Radencih bi zaradi izboljšav pridobival in bi lahko nagovoril dodatne ciljne skupine, ki vrednotijo trajnost in ekologijo.

Spoštovani gospod župan Kampuš, dragi prebivalci Gornje Radgone, prosimo vas, da skupaj z nami podprete našo različico trase od Bad Radkersburga do Mitterlinga do obstoječe železniške postaje v Gornji Radgoni. V sodobnih mestnih središčih mora biti sodobni javni promet. Prometni projekt, ki ga bo v glavnem financirala Evropska unija, bo mejnik za regijo južne avstrijske in slovenske Štajerske ter bo podlaga za dober razvoj te regije v prihodnosti, da bi bila na področjih turizma in gospodarstva v prednosti pred drugimi regijami. Projekt bo koristen za prihodnje rodove v celotni regiji od Spielfelda do Ljutomera.



Armin klein, predsednik
interesne skupnosti Neue Radkersburger Bahn
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a cokla »

Podpiram...absolutno. Ravno nekaj dni nazaj sem se peljal po teh krajih in se spraševal...zakaj hudiča ni vse skupaj povezano...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1942
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ali v Ljubljani sploh vedo,kje je to? Vsebina tega pisma je verjetno za naše prometne stratege nekaj popolno nerazumljivega.
preglednik
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a raziskovalec »

Jaz podpiram vsako gradnjo železnice, če le ne škodi naravi ali prebivalcem, tako da to pismo podpiram.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Od Radgone do Ljutomera bo seveda potrebna obnova proge.....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

naj na kratko pojasnim zaplet:

Aktivisti iz Bad Radkersburga, ki jih v društvu Neue Radkersburger Bahn vodi Armin Klein, si prizadevajo, ponovno vzpostaviti železniško povezavo med obema Radgonama. Projekt je zastavoljen resnično temeljitvo, vključno z elaboratom trase in viri financiranja. Zaplet je nastal, ker je občina Gornja Radgona predvidela prestavitev železniške trase iz same Gornje Radgone v industrijsko cono Mele južno od mesta. Občina Bad Radkersburg je rešitev seveda zagrabila ter v prostorskih načrtih predvidela pozidavo zaenkrat še nepozidane trase proge, ki je vodila proti med II. Svetovno vojno porušenemu mostu in naprej proti železniški postaji Gornja Radgona. Prestavitev trase bi vsekakor podražila projekt, po drugi strani pa bi železniško postajo Gornja Radgona močno odmaknila iz centra mesta ter s tem od potencialnih potnikov. S tem problemom se že od vsega začetka srečujejo v Bad Radkersburgu, kjer je železniška postaja predaleč od mesta.

Glede na dosedanje razgovore sem prepričan, da se bodo na obeh strani meje le zganili ter projekt primerno umestili v prostor.

Proga med Ljutomerom in Gornjo Radgono je v dobrem stanju, več pa lahko povedo domačini.

Lep pozdrav,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz mislim, da je za vse kriv nemški okupator...

Slika

iz wikipedije, proste enciklopedije...

"Ob koncu 1. svetovne vojne, ko je na Muri bila določena meja med Avstrijo in Kraljevino SHS, je slovenski del proge bil brez neposredne povezave s preostalim slovenskim železniškim omrežjem. Zato so bili do leta 1924, ko je bila zgrajena povezovalna proga med Ormožem, Ljutomerom in Mursko Soboto, uvedeni tranzitni vlaki med Ljutomerom in Mariborom brez postankov na avstrijskem delu med Radgono in Špiljem. Povezava med Radgono in Gornjo Radgono je bila dokončno prekinjena 17. aprila 1945, ko je umikajoča se nemška vojska razstrelila most čez Muro. Avstrijci so zatem demontirali odsek med radgonsko postajo in državno mejo ter na trasi zgradili zvezno gimnazijo. 17. oktobra 2010 je v organizaciji avstrijskoštajerskih ljubiteljev železnice bil organiziran tudi posebni vlak med Gornjo Radgono in Radgono. Zaradi prekinjene neposredne povezave med mestoma je vozil po daljši poti čez Ljutomer, Ormož, Pragersko Maribor in Špilje."

Da je vse zgoraj zapisano res, potrjuje BP1...
Barbarpapa1 napisal/-a:
Es scheint, das niemand ein Antwort auf deine (ich darf „Du“ zu die sagen oder?) Frage schreiben will, deswegen werde ich es versuchen. Über Geschichte von Radkersburger Bahn weiß ich eigentlich recht wenig, nur das der Abschnitt von Spielfeld bis Bad Radkersburg am 14 Juli 1885 eröffnet wurde und das Abschnitt zwischen Bad Radkersburg bis Ljutomer am 16 Oktober 1890.
Nach Untergang von K.u.K Monarchie war die Strecke von Radgona bis Ljutomer ein art von „Blinddarm“ geworden, weil die keine direkte Anschluss an Streckennetz in damalige SHS Königsreich (später Königsreich Jugoslawien) gehabt hat. Diese Situation war dann im Jahr 1924 mit eröffnung von Strecke Murska Sobota – Ljutomer – Ormož behoben.
Trotzdem is es interessant, das es zwischen beide Weltkriege regelmäßige Personenverkehr zwischen Maribor und Radgona über Spielfeld und Bad Radkersburg gab. Und das ohne jegliche Passporte oder andere, für Grenzeüberschreitung benötigte Dokumente. Das wagen für Radgona war am Ende des Zuges angeschlossen und es wurde in Šentilj von Schaffner von außen abgeschlossen und dann wieder in Radgona aufgemacht.

Mir interessiert aber, ob die Abzweigsituation in Spielfeld immer so war wie heute. Ich meine damit die Tatsache, das die Abzweigung von Richtung Maribor ausgeführt ist, oder gab da früher ein Triangel?

Alles Gute aus Maribor

Jože
Barbarpapa1 napisal/-a:Guten Abend.

Die Geschichte mit Sperrwagen auf Radgona – Bad Radkersburg – Spielfeld - Maribor hat mir mein Vater erzählt, er hat es aber von Seinem Vater gehört, der solche Reise auch gemacht hat. Mein Großvater (und meine Vater) hat in Dorf Šalovci gelebt (nächste Dorf in Richtung Ungarn ist dann Hodoš). Vor 1924 war das kürzeste Weg von Šalovci nach Maribor mit dem Zug von Šalovci nach Murska Sobota zu fahren, dann irgendwie bis Radgona zu kommen und dann mit Sperrwagen nach Maribor. Vor 1924 endete das Eisenbahnlinie in Prekmurje eigentlich in Murska Sobota. Zweite Möglichkeit war mit dem Zug von Šalovci über Zalalövo, Körmend, Szentgothard, Jensdorf und Graz nach Maribor zu fahren (oder über Kortoriba und Pragersko).

Was der „alte“ Strecke Murska Sobota – Hodoš betrifft ist die Erinnerung auf Reise auf diese Strecke eine von meinen ersten Erinnerungen überhaupt (ich bin Jahrgang 1965). Mein Onkel (Vaters Bruder) hat damals in Šalovci gelebt (und lebte heute noch) und wir haben ihn oft besucht. Damals gab sogar direkten Vagen von Maribor bis Hodoš. Ich bin ziemlich sicher, das es schon damals keine Grenzenüberschreitender vergehr mehr gab. Letzte Station war Hodoš, wo die Lokomotive umgespannt wurde und führte dann züruck nach Murska Sobota. Ich habe nie „Fremde“ Waggons gesehen. Es ist sogar möglich, das die Ungarn ihre Teil von Strecke von Hodoš bis Zalalövo schon von Streckestillegung entfernt haben. Das ist aber nur eine Vermutung, die überprüft werden soll. Ich habe eine Karte von 1956, wo die Strecke noch komplett ist.

Schöne Grusse aus Maribor

Še v Slovenščini

Zgodbo o zaklenjenem vagonu na progi Radgona – Bad Radkersburg – Spielfeld - Maribor sem slišal od svojega očeta, njemu pa jo je povedal njegov oče, ki je takšno potovanje tudi sam doživel. Moj dedek (pa tudi oče) je živel v Šalovcih (naslednja vas v smeri Madžarske je Hodoš). Pred letom 1924 je bila najkrajša pot iz Šalovcev za maribor vožnja z vlakom do Murske Sobote, nato je bilo potrebno na nek način priti do Radgone, nato pa v zaklenjenem vagonu do Maribora. Do leta 1924 se je prekmurska proga namreč končala v Murski Soboti. Druga možnost je bila potovanje z vlakom preko Zalalöva, Körmenda, Szentgotharda, Jensdorfa in Graza za Maribor (ali pa preko Kotoribe in Pragerskega).

Kar se "stare" proge Murska Sobota - Hodoš tiče, je spomin na potovanje po tej progi eden mojih najzgodnejših spominov nasploh (sam sem letnik 1965). Moj stric je takrat (in še danes) živel v Šalovcih in smo ga pogosto obiskovali. Takrat je celo obstajal direktni vagon Maribor - Hodoš. Sem dokaj siguren, da že takrat ni bilo čezmejnega prometa. zadnja postaja je bila Hodoš, kjer so lokomotivo prepregli na drugi konec vlaka in je nato pelajla nazaj za Mursko Soboto. Nikoli nisem videl kakšnih "tujih" vagonov. Obstaja celo možnost, da so Madžari svoj del proge od Hodoša do Zalalöva demontirali še pred opustitvijo proge. To je samo domneva, ki jo je potrebno preveriti. Sam imam zemljevid iz leta 1956, ki pa kaže, da je proga še cela.

LP

Jože

Če bi ostala kraljevina, bi se lahko vsaj v zaklenjenih vagonih "furali" iz Radgone v Maribor ali Gradec :pamet

:lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Iz te teme Zadeva: DLŽ in žel. eksponatov - Celje sem ukradel Borsigovo sliko

Slika
kjer je bil prikazan plan, kjer naj bi potekala ponovna povezava. Tono, daj pokomentiraj malo tole še za ostale, ki niso bili prisotni.

Lep dan
Tomaž
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Absolutno podpiram!!! :D =D>
Ta gradnja bi prispevala k razvoju obeh krajev in boljši povezavi med kraji na Štajerskem v Sloveniji in Avstriji. Glede obstoječega ind. tira pa bi bilo najverjetneje treba samo zamenjat dotrajane glajze z novimi ali pa manj dotrajanimi, pa zavarovat nekaj prehodov (proga je baje sicer v še kar dobrem stanju), ovinkov pa tako ali tako skoraj ni oziroma imajo velike radije. Brez problema bi lahko tako lahko z nekaj modifikacijami tam nažgali 100 km/h.
Pa med Špiljami in avstrijsko Radgono je z vlakom samo 40 min., če se ne motim.
Tako bi bili recimo iz Murske z vlakom v Mariboru 1,5h to je 20 min. manj kot zdaj...
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 872
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a 038 »

Že pred 10 leti so bili apetiti posameznikov da se štreka od G.Radgone do Mele zapre, in očitno še ostajajo. Prej bodo avstrici prestavli postajo bliže centu mesta kot se bodo naši karkoli dogovorili. Sicer bo pa počasi več slovencev na levi strani Mure kot na desni.
V primeru prometa pa je proga med Radgono in Ljutomerom prava bomba, sami cestni prehodi. Stanje pa je relativno. Bilo bi lepo da bi se nazaj povezali žel. progi in vspostavil potniški promet, sicer pa kaj ti koristi povezava preko Špilja, če vsi naši vlaki do Špilja zamujajo ali pa ni povezave proti Sloveniji. Vsak vozni red je slabši.
Murska Sobota - Ljutomer ravnina pa ga lahko nažgeš samo 80 km/h. Škoda je hodit preko meje gledat............ ker pol vidiš kje smo.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Povezava Avstrijske in Slovenske Radgone šele po letu 2030!?!
(Če sploh gdaj bo!?!)


Članek v Večeru:
http://web.vecer.com/portali/vecer/v1/d ... 1405894449
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Pozdravljeni!
Vesel bi bil vsake nove železniške povezave kjerkoli v Sloveniji, čeprav so v teh časih možnosti za kaj takega precej omejene. Kljub temu z zanimanjem spremljam razpravo tukaj, spremljam pa seveda tudi druge podobne ideje. Opozoril bi na pravzaprav konkurenčno povezavo med Bad Radkersburgom in Mursko Soboto, za katero je bila že napravljena določena študija variant. Link: http://www.murska-sobota.si/sites/defau ... ivosti.pdf
Na predzadnji strani je zanimiv predlog, da bi se naj k povezavi, ki je obdelana v tej študiji, vsekakor pridružila tudi povezava G. Radgona - Bad Radkersburg - z grobo ocenjenimi stroški izgradnje 20 milijonov EUR.

Peter
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Peter 5 napisal/-a:... povezava G. Radgona - Bad Radkersburg - z grobo ocenjenimi stroški izgradnje 20 milijonov EUR...
Zanimivo!

G.Klein je s svojimi sodelavci ocenil omenjeno povezavo na cca. 7-9 milionov €!

Le kdo bo pokasiral razlkiko? :twisted:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

_Borsig_ je napisal:

Zanimivo!
G.Klein je s svojimi sodelavci ocenil omenjeno povezavo na cca. 7-9 milionov €!
Le kdo bo pokasiral razliko?
O, saj jih nekaj že poznamo. Ampak enih zagotovo ne bo zraven - dihajo presejan zrak! :mrgreen:
LP - Peter
Obranja
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 08.07.2010, 21:49

Re: Odprto pismo o podaljšanju železniške proge od Gornje Ra

Odgovor Napisal/-a Obranja »

Slika

=D> =D> =D>
Odgovori