Stran 1 od 8

Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 06.03.2013, 21:16
Napisal/-a Čišo
Glede na to, da so vesti iz zahodne sosednje dežele ratzrešene po več temah, si dovoljujem odpreti novo.

O dobavi novih EMG za FJK je bilo govora že v temi Proga Trst-Koper: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 8&start=15.
Danes je bila prva garnitura predstavljena na tržaški postaji. Revija TuttoTreno je o tem že objavila kar spodoben članek: http://www.duegieditrice.it/2013/03/pre ... er-il-fvg/

Za vse, ki ne razumete italijansko, naj čisto na kratko povzamem:
Dežela je naročila skupno 12 garnitur, od tega jih bo osem v prometu do konca letošnjega poletja, preostali štirje, dvosistemski (za povezavo z Avstrijo), pa bodo dobavljeni v letu 2015. Projekt je vreden 84 mio €.
Vlake s komercialnim imenom Civity je izdelala španska družba CAF. Garniture so petčlenske, dolge 92 m, dosežejo hitrost 160 km/h, prostora je za 295 potnikov in do 30 koles.
Ob predstavitvi sta bila prisotna deželna odbornika za transport in finance, predstavniki Trenitalie in družbe CAF ter predstavniki treh komitejev uporabnikov - potnikov; slednjim se je odbornik za prevoze Riccardi prav posebej zahvalil za njihovo vztrajnost, česar rezultat so novi vlaki!

Pred časom je bilo nekaj ugibanj o tem, kdo bo z novimi garniturami upravljal - poleg Trenitalie se je omenjalo tudi deželno železniško družbo FUC (Ferrovie Udine - Cividale; Železnice Videm - Čedad), ki v sodelovanju z ÖBB vozi tudi vlake Micotra Videm - Beljak. Očitno bi bil prevzem prometa na širši deželni železniški mreži za FUC trenutno še prevelik zalogaj, zato bo z novimi vlaki zaenkrat upravljal državni prevoznik Trenitalia.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 07.03.2013, 12:24
Napisal/-a preglednik
Očitno se je FJK zečela odpirati proti Avstriji. Spomnimo se koliko let, kljub moderni železniški povezavi, ni imel Trst nobene direktne mednarodne povezave proti Avstriji (tudi kam drugam ne). Potem pa pride Micotra, sedaj še vlaki Civity, zgleda da bo potniški promet po tisti strani kar oživel. Žal pa ni nobenih pobud za vspostavitev prometa tudi po naši strani, čeprav so turistični potenciali zelo veliki in bi interes vsekar bil (Bled, Bohinj, Posočje), na obeh koncih pa Furlanija z morjem ter Koroška na drugi strani, ki že sama po sebi turistično pomeni več kot cela Slovenija. Je problem v glavah, politiki, denarju ali kje drugje? Verjetno kar povsod.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 07.03.2013, 14:14
Napisal/-a Čišo
Dežela se je odločila vzeti v roke tisto, kar je Trenitalia zanemarila. Pri tem ima v Avstrijcih oziroma ÖBB dokaj dobrega sogovornika, v Sloveniji oz. SŽ pa očitno ne.

MMG, danes sem na Facebooku zasledil neuradno informacijo, da naj bi štiri večsistemske Civity-je, ki pridejo leta 2015 in naj bi vozili v Avstrijo, v upravljanje prevzel FUC.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 08.03.2013, 11:42
Napisal/-a zbowe
V teoriji naj bi tile novi vlaki zamenjali stare garniture Ale940, ki so na koncu življenja.
Zanimivo kako, kljub temu da bodo ti prvi vlaki predani v roke Trenitalie, ni njihova barvna shema za nič podobna XMPR shemi, ki označuje vse vlake Trenitalie, ampak zelo podobna tisti, ki jo ima FUC...

V mislih Dežele, ni samo povezava z Avstrijo, ampak tudi z Slovenijo... bomo videli.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 04.12.2013, 18:08
Napisal/-a igor72
Še malo peska v oči, ali pač.....
http://www.regionalobala.si/novica/ital ... ristanisce

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 04.12.2013, 22:04
Napisal/-a zbowe
Samo za kroniko (črno?) Civity še vedno nimajo voznega dovoljenja in čepijo po raznih štucih (eden je na glavni postaji v Trstu, nekateri slabomisleži pravijo, da jim bo RFI odrezal tire preden se bo kaj premaknilo.

Medtem SŽ so uvedle v novem zimskem urniku dva vlaka do in iz Opčin in na tej strani meje je vse tiho...

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 23.02.2015, 21:28
Napisal/-a trocken
Menda je sedaj potrjeno. Vlaki Civity naj bi pričeli voziti sredi junija letošnjega leta, verjetno s poletnim voznim redom. Pa da vidimo, če bo tokrat Trenitalia držala obljubo...

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 15.06.2015, 20:49
Napisal/-a trocken
No, včeraj so končno pričele voziti španske kompozicije Civity (tri od osmih, naročene imajo še štiri za mednarodni promet). Večinoma na relaciji Trbiž - Videm - Trst preko Červinjana. Kot je razvidno iz njihovih forumov so zelo zadovoljni, govorijo kar o "novi eri javnega prevoza v Furlaniji." Čeprav roko na srce, tudi do sedaj, (razen stare Ale 801, ki se počasi po 40 letih odpravlja v penzijo) niso imeli slabega voznega parka.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 11.08.2015, 0:13
Napisal/-a ter
Slika

Carnia - Udine

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 11.08.2015, 6:51
Napisal/-a preglednik
Bo možno ta vlak videti tudi v Gorici?

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 11.08.2015, 21:06
Napisal/-a Gusar
Dnevno jih lahko videvamo tudi v Gorici. Vozijo namreč med Trstom in Trbižem. Na spodnji sliki na postaji v Vidmu s konca maja, ko so ga Italijani še preizkušali.

Slika

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 12.08.2015, 6:37
Napisal/-a preglednik
Že res, ampak vlaki na relaciji Trst - Trbiž vozijo preko Červinjana. Preko Gorice in Vidma vozijo tisti do Benetk, to pa so push-pull garniture.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 12.08.2015, 18:30
Napisal/-a Gusar
Push-pull garniture med Trstom in Benetkami vozijo kot hitri regionalni vlaki, ki na manjših postajah ne ustavljajo. Poleg njih skozi Gorico vozijo tudi regionalni vlaki (ki jih zastopajo stare ALe-jeve garniture, Alstomovi Minuetti in po novem tudi CAFovi ETRji). V osnovi so novi vlaki res namenjeni povezavi Trsta in Trbiža preko Červinjana (na tej progi so jih proti koncu pomladi pričeli tudi promovirati), a ob koncu tedna, ko potniški promet preko Červinjana miruje, jih je možno videvati tudi na poti skozi Gorico.

Z nakupom novih potniških vlakov (prvi trije so pričeli voziti sredi junija, do konca septembra naj bi postopoma v promet vključili še preostalih pet) so povezane tudi investicije v obnovo (predvsem manjših) postaj, ki naj bi postale dostopnejše za kolesarje. Deželno vodstvo Furlanije tako v povezavi z železnicami želi še dodatno okrepiti kolesarsko povezavo Alpe - Adria. Novi potniški vlaki bodo namreč lahko sprejeli do 30 koles.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 14.08.2015, 13:12
Napisal/-a trocken
Danes je šel skozi Gorico (ob 13:41) proti Trstu. Zanimivo, vsi podatki o vlaku so napisani v italijanskem in slovenskem jeziku. Ali to pomeni, da je že homologiran za naše železnice? Sicer je imel ime Udine. Tudi sicer se bodo vsi imenovali po mestih iz Furlanije.

Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini

Objavljeno: 14.08.2015, 18:19
Napisal/-a TGV Lyria
Viden tudi danes ob 17:10 v Redipuglii, smer Udine.