Meni so v oči padli napisi na vlaku, ki so v italijanskem, angleškem in slovenskem jeziku.trocken napisal/-a:Zanimivo, vsi podatki o vlaku so napisani v italijanskem in slovenskem jeziku.
Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Furlanija-Julijska krajina je dvojezična, mar ne. In zato se sposobi, če je železnica v deželni lasti, da imajo Slovenci onkraj meje svoj jezik, tudi na javnem prevozu.trocken napisal/-a:Zanimivo, vsi podatki o vlaku so napisani v italijanskem in slovenskem jeziku.
Vem ja, da ponekod ni, pa bi lahko bilo, ampak to je tema za kdaj drugič...
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
No, če bi bil vzrok novi zakon o dvojezičnosti, bi bili napisi tudi v furlanščini. Ta njihova večjezičnost po sprejemu zakona v zadnjih letih je res vredna pohvale. Je tako, dokler se v parlamentu borijo proti, bodo naredili vse, da večjezičnosti ne bi bilo, pa tudi če jim pri tem pomagajo fašisti. Ko pa zakon enkrat velja, velja (za razliko od nekaterih balkanskih vzorcev).Re 4/4 napisal/-a:Furlanija-Julijska krajina je dvojezična, mar ne. In zato se sposobi, če je železnica v deželni lasti, da imajo Slovenci onkraj meje svoj jezik, tudi na javnem prevozu.trocken napisal/-a:Zanimivo, vsi podatki o vlaku so napisani v italijanskem in slovenskem jeziku.
Vem ja, da ponekod ni, pa bi lahko bilo, ampak to je tema za kdaj drugič...
Vendar vseeno mislim, da so ti napisi (še posebej ta, katerega je pokazal Gusar) kažejo nekatere ambicije, ki jih imajo Furlani s temi vlaki...
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Nekaj slik z današnjega potepanja po Furlaniji. Cilj je bil Čedad.
Tale lepotec je bil danes žal le pobožna želja - stal je na štucu v Čedadu.
Do Čedada in nazaj me je peljala Fiatova škatla.
Vivalto v novih barvah - moram priznati da mi je zelo všeč.
FUC je iz druge roke kupila češke "očalarke", ena od njih je pripeljala Taurusa iz kurilnice. Kurilnica FUC namreč leži ob progi proti Čedadu in nima štroma.
Glavni cilj pa je bil seveda lov na novo garnituro CAF Civity. Ena je že čakala na postaji v Vidmu, namenjena v Carnio.
Proti domu sem se peljal preko Palmanove in Červinjana v Tržič (Monfalcone) in - dobil prvo vožnjo na Civityju.
Ima že homologacijo za Slovenijo - to je dobro znamenje (upajmo...):
Tudi sicer so vsi napisi, kot že omenjeno, tudi v slovenščini.
Sedaj pa prvi vtisi. Ne najboljši. Vlak sicer izgleda atraktivno in kar diši po novem, špansko oblikovanje je nesporno krasno, v notranjosti ga krasi LED razsvetljava na tleh, zanimiva je tudi stopnica ob vratih, ki se iztegne ven in pomaga pri vstopanju/izstopanju. A se vse lepo podre, ko se potnik usede...
Sedeži so, žal, zelo podobni kot na našem Desiroju. Trdi in neudobni . Minuetto in klasične MDVC/E push-pull garniture so proti novemu Civityju pravi luksuz. Poleg tega je podvozje precej glasno, sploh pri hitri vožnji 160 km/h. Je pa potrebno pohvaliti uporabno mizico in, seveda, vtičnice za 230 V. Na regionalnem vlaku! Poleg tega kar mrgoli informacijskih tabel. Nekaj posebnega pa so tudi WCji:
Nič več kljuk na vratih. Vse gre elektronsko, na gumbe. Tudi zaklepanje. Hmm... kaj pa če se to zatakne, ko je nekdo v WCju? Takrat je rešitev le SOS gumb
Skratka spodoben vlak, a za moje pojme je "stari" Minuetto še vedno dosti boljši.
Tale lepotec je bil danes žal le pobožna želja - stal je na štucu v Čedadu.
Do Čedada in nazaj me je peljala Fiatova škatla.
Vivalto v novih barvah - moram priznati da mi je zelo všeč.
FUC je iz druge roke kupila češke "očalarke", ena od njih je pripeljala Taurusa iz kurilnice. Kurilnica FUC namreč leži ob progi proti Čedadu in nima štroma.
Glavni cilj pa je bil seveda lov na novo garnituro CAF Civity. Ena je že čakala na postaji v Vidmu, namenjena v Carnio.
Proti domu sem se peljal preko Palmanove in Červinjana v Tržič (Monfalcone) in - dobil prvo vožnjo na Civityju.
Ima že homologacijo za Slovenijo - to je dobro znamenje (upajmo...):
Tudi sicer so vsi napisi, kot že omenjeno, tudi v slovenščini.
Sedaj pa prvi vtisi. Ne najboljši. Vlak sicer izgleda atraktivno in kar diši po novem, špansko oblikovanje je nesporno krasno, v notranjosti ga krasi LED razsvetljava na tleh, zanimiva je tudi stopnica ob vratih, ki se iztegne ven in pomaga pri vstopanju/izstopanju. A se vse lepo podre, ko se potnik usede...
Sedeži so, žal, zelo podobni kot na našem Desiroju. Trdi in neudobni . Minuetto in klasične MDVC/E push-pull garniture so proti novemu Civityju pravi luksuz. Poleg tega je podvozje precej glasno, sploh pri hitri vožnji 160 km/h. Je pa potrebno pohvaliti uporabno mizico in, seveda, vtičnice za 230 V. Na regionalnem vlaku! Poleg tega kar mrgoli informacijskih tabel. Nekaj posebnega pa so tudi WCji:
Nič več kljuk na vratih. Vse gre elektronsko, na gumbe. Tudi zaklepanje. Hmm... kaj pa če se to zatakne, ko je nekdo v WCju? Takrat je rešitev le SOS gumb
Skratka spodoben vlak, a za moje pojme je "stari" Minuetto še vedno dosti boljši.
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Iz Trsta do Opčin nočejo pripeljat nobenega vlaka, ker menda ni potnikov...
...nočejo niti avtobusne linije podalšat do železniške postaje na Opčinah, ker spet menda ni potnikov...
Samo ta qrčevi Flexi, jih je v enem letu med Trstom in Ljubljano prepeljal 70 TISOČ!...sedaj se širi še proti Kopru, Umagu, Puli .....
http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... hfpitsec-3
...nočejo niti avtobusne linije podalšat do železniške postaje na Opčinah, ker spet menda ni potnikov...
Samo ta qrčevi Flexi, jih je v enem letu med Trstom in Ljubljano prepeljal 70 TISOČ!...sedaj se širi še proti Kopru, Umagu, Puli .....
http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... hfpitsec-3
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Napis v slovenskem jeziku bi moral biti na drugem mestuRe 4/4 napisal/-a:Furlanija-Julijska krajina je dvojezična, mar ne. In zato se spodobi, če je železnica v deželni lasti, da imajo Slovenci onkraj meje svoj jezik, tudi na javnem prevozu.trocken napisal/-a:Zanimivo, vsi podatki o vlaku so napisani v italijanskem in slovenskem jeziku.
...
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Zanimivo, železnica in sedeži! Na avtobusih sem se že kot mulc vozil na mehkih sedežih in vsakemu je bilo to samoumevno, pa četudi samo do sosednje vasi in to po makadamu. Na železnicah pa se očitno smatra, da je udobno sedenje privilegij, namenjen samo za najbolj elitne vlake.
preglednik
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Na avtobusih (razen mestnih) so sedeži udobnejši zato, ker je njihova namembnost širša. Enkrat jih potrebujejo za krajše, drugič daljše proge, pridejo pa skoraj v vsako vas, zato bi bilo bi nesmiselno opremljati povsem enako zmogljive stroje z različnimi sedeži. Pri vlakih je seveda druga pesem pa tudi vozna podlaga ter vzmetenje in vse drugo kar sodi k tirnemu prometu je seveda težko primerjati z gumaši, ki vsaj večinoma vozijo po asfalatu. Se pa strinjam, da udobnejši sedeži na vlakih ne bi smeli predstavljati nek hud stroškovni zalogaj, saj gre vsaj pri slovenskih železnicah za krajše linije in je čisto vseeno, če bi nas razveslili z malce bolj podfutranimi in ergonomičnejšimi zici.
Simpl je tanartabul.
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Velik del potnikov na avtobusih se vozi na lesenih zicih, ne posploševat, ker številke govore drugače. Mestni promet LJ (40 milijonov), MB (4 miljone), cela RS skupno 47.5 miljona, medkkrajevni promet pa je prepeljal samo 26.4 miljona potnikov v RS. In povprečna medkrajevna vožnja na busu je skorajda ustrezna vožnji z mestnim avtobusom. Za primerjavo, železnica okoli 15 miljonov. In vlaki za primestni promet, tega je največ v majhni deželici ne potrebujejo ne vem kakšnih lige-zicof.Zanimivo, železnica in sedeži! Na avtobusih sem se že kot mulc vozil na mehkih sedežih in vsakemu je bilo to samoumevno, pa četudi samo do sosednje vasi in to po makadamu. Na železnicah pa se očitno smatra, da je udobno sedenje privilegij, namenjen samo za najbolj elitne vlake.
LPL
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Sam se dnevno vozim z vlakom in čeprav je samo pol ure v eno smer (Litija-Ljubljana) ti povem da so sedeži popolnoma zanič! V kupejih so malenkost boljši ampak še vedno zanič.Ljubitelj napisal/-a:Velik del potnikov na avtobusih se vozi na lesenih zicih, ne posploševat, ker številke govore drugače. Mestni promet LJ (40 milijonov), MB (4 miljone), cela RS skupno 47.5 miljona, medkkrajevni promet pa je prepeljal samo 26.4 miljona potnikov v RS. In povprečna medkrajevna vožnja na busu je skorajda ustrezna vožnji z mestnim avtobusom. Za primerjavo, železnica okoli 15 miljonov. In vlaki za primestni promet, tega je največ v majhni deželici ne potrebujejo ne vem kakšnih lige-zicof.Zanimivo, železnica in sedeži! Na avtobusih sem se že kot mulc vozil na mehkih sedežih in vsakemu je bilo to samoumevno, pa četudi samo do sosednje vasi in to po makadamu. Na železnicah pa se očitno smatra, da je udobno sedenje privilegij, namenjen samo za najbolj elitne vlake.
LPL
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Kateri avtobus v Sloveniji pa ima lesene zice? Drvarnice so se iz ljubljanskega mestnega prometa že poslovile.Ljubitelj napisal/-a: Velik del potnikov na avtobusih se vozi na lesenih zicih,
Ampak tej vozijo tudi na 2-2,5h dolgih progah.Ljubitelj napisal/-a: Za primerjavo, železnica okoli 15 miljonov. In vlaki za primestni promet, tega je največ v majhni deželici ne potrebujejo ne vem kakšnih lige-zicof.
Ne potrebujejo ne vem kakšnih, ampak to kar ima Desiro je katastrofa.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Ali med nabavljenimi CAF garniturami obstaja tudi dizelska verzija?
preglednik
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Mestni avtobusi imajo lesene in ”lesene” zice, vsaj po vaših štandardih. Da pa je recimo vožnja iz Litije v Ljubljano, 26-32 minut neudobna zaradi trših sedežev na Desirojih je pa milo rečeno neumnost. Na takih relacijah po svetu se mnogokrat v konicah tudi stoji, poglejte si Munchenski S-bahn v konici. Sicer so pa sedeži v Siemensih povsem primerljivi s tem, kar ponujajo ustrezno stare garniture v Evropi.Kateri avtobus v Sloveniji pa ima lesene zice? Drvarnice so se iz ljubljanskega mestnega prometa že poslovile.
In ne na zadnje, namen garnitur za lokalni promet ni udobna vožnja, temveč ustrezno hitra vožnja (pogojeno s pospeški, pojemki in hitrostjo vstopa in izstopa) in kapaciteta prevoza potnikov ob znosnem udobju. Za daljše relacije so pa zahteve drugačne, toda teh je v Sloveniji samo nekaj, predvsem MB in MS - Ljubljana. In seveda so Siemensi povsem neprimerni za take relacije, toda trenutno služijo občasno (na žalost že skoraj redno) za nadomestno garnituro.
LPL
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Eee končno se razumeva!Ljubitelj napisal/-a: Mestni avtobusi imajo lesene in ”lesene” zice, vsaj po vaših štandardih. Da pa je recimo vožnja iz Litije v Ljubljano, 26-32 minut neudobna zaradi trših sedežev na Desirojih je pa milo rečeno neumnost. Na takih relacijah po svetu se mnogokrat v konicah tudi stoji, poglejte si Munchenski S-bahn v konici. Sicer so pa sedeži v Siemensih povsem primerljivi s tem, kar ponujajo ustrezno stare garniture v Evropi.
In ne na zadnje, namen garnitur za lokalni promet ni udobna vožnja, temveč ustrezno hitra vožnja (pogojeno s pospeški, pojemki in hitrostjo vstopa in izstopa) in kapaciteta prevoza potnikov ob znosnem udobju. Za daljše relacije so pa zahteve drugačne, toda teh je v Sloveniji samo nekaj, predvsem MB in MS - Ljubljana. In seveda so Siemensi povsem neprimerni za take relacije, toda trenutno služijo občasno (na žalost že skoraj redno) za nadomestno garnituro.
LPL
Ne samo za nadomestno garnituro, tudi na lokalnem vlaku je Siemens za take relacije neprimeren. Bi moralo biti nekaj takega ali vsaj, kot sem že nekje predlagal, sedeži Miš v Siemensih.
O udobju na S-Bahnih in podobnih primestnikih se niti ne razpravlja, ker tako ali tako ne dobiš sedeža. Čeprav vozijo na Dunaju z luksuznimi Cityjeti in na ta račun kasirajo pritožbe zaradi premajhne kapacitete.
Ne, samo električni. Pa saj dizelskih prog niti ni veliko. Za tisto eno ali dve imajo dizelske Minuette.preglednik napisal/-a:Ali med nabavljenimi CAF garniturami obstaja tudi dizelska verzija?
Civity je sicer za svoje relacije povsem spodoben vlak. Njegova primarna trasa Trst - Videm - Trbiž (prek Palmanove ali Gorice) se v bistvu deli na dve okrog 1 uro dolgi poti, kajti le redkokdo se zares vozi na njegovi celotni trasi. Stvar se pelje lepo, deluje prostoren (kljub stopnicam v notranjosti, kajne @Ljubitelj) in sedeži glede na dolžino poti tudi niso moteči, oprema pa je boljša kot na naših Desirojih. V plus mu lahko štejemo tudi precej prostora za kolesa (v vsakem členu, razen tistega z WC-jem) ter odlične pospeške. Več kot dostojno je nadomestil stare "litorine".
Re: Železnice v Furlaniji-Julijski krajini
Hebali vas zici...že ničkoliko tem ste pomorili s tem, vedno istim, modrovanjem!! Taki pač so...PIKA!
Je sploh kdo pogledal na link?....Poglejte malo naslov teme!
Je sploh kdo pogledal na link?....Poglejte malo naslov teme!
LEP DAN
Igor
Igor