V Indiji imajo ene izmed njdaljših potniških "klasik" na svetu. Redno lahko videvate vlake z 20 in več vagoni, veliko pomembnejših vlakov ima po 24 vagonov ali kakšnega več, kar pomeni dolžino 500-600 m. Imajo okoli deset vrst potniških vlakov glede na hitrost potovanja in razdaljo med končno in začetno točko.
Najhitrejši je Shatabdi Express, ki je dnevni ekspresni vlak (krajše razdalje) in ima povprečno hitrost (s postanki) tudi nad 90 km/h, s tem da je potovalna hitrost tipično 130 km/h. Vlak med Delhijem in Bhopalom na nekaj odsekih doseže 150 km/h. Vlaki so klimatizirani, sedeži pa imajo relativno zelo veliko prostora za noge.
Najvišjo prioriteto imajo hitri vlaki Rajdhani Express, z malo postanki na dolge razdalje (razen enega vlaka vsi 1000-3000 km), ki povezujejo New Delhi z drugimi večjimi mesti. Taki vlaki imajo izključno klimatizirane (AC) vagone različnih razredov oziroma z različnimi "gostotami" potnikov v zaprtih ali z zaveso zagrnjenih kupejih. V ceno so vključeni obroki (zajtrk, čaj, kosilo, čaj, večerja) ter wi-fi točke.
Nedolgo nazaj so bili uvedeni še vlaki Duronto ("hiter" v bengalščini), nekakšni Rajdhaniji popolnoma brez postankov, razen službenih (menjave strojevodij, catering). Trem najvišjim kategorijam sledijo počasnejši in cenejši vlaki s slabšo ponudbo kar se tiče udobja. Ti imajo mešanico klimatiziranih in neklimatiziranih vagonov.
Na sliki je paradna potniška lokomotiva Indijskih železnic, šestosna WAP-7 (W - širokotirna, A - izmenični tok, P - potniška) številka 30203. Barvna shema je podobna predhodnici WAP-5 in je zelo značilna za to lokomotivo; skoraj vse imajo to shemo. Lokomotiva razvije do 4700 kW, doseže 160 km/h, vlak s 24 vagoni pa potegne do 100 km/h v 4 minutah. Čisto v ozadju se vidi most Howrah, eden najbolj prometnih mostov na svetu.
Takoj zadaj je prtljažni vagon, komaj pa se vidi prvi potniški vagon.
Vlak je Rajdhani Express za New Delhi in je slikan v Kolkati. Prvi razred v takem vlaku ima kupeje z dvema ali štirimi mesti ter vrata s ključavnico. Bolj pogosta sta ti. razreda AC 2-tier in AC 3-tier. Vagon AC 2-tier ima "dvonadstropne" postelje, en par vzdolžno ob oknu na eni strani in dva para prečno na drugi strani, z zavesami za nekoliko zasebnosti.
Levo "kupeji" za štiri potnike, desno za dva.
Takole izgledajo klopi čez dan:
Pa še na drugi strani hodnika:
Žal je na sliki voda Aquafina in ne železniška voda (dobesedno!) "Rail neer", ki jo prodajajo le na vlakih, se pa pojavlja tudi ponekod na postajah.
Zvečer pa malo zasebnosti prosim! Američani bi izumili hi-tech zložljive lestve za dostop do gornje klopi, Indijci pa imajo te uporabne kvadratne luknje
Lahko noč!
Najbrž ste uganili, da je AC 3-tier razred enak, le da je vse trinadstropno. Vagoni brez klime so v bistvu podobni, le da imajo samo ventilatorje, prvi razred pa po mojih informacijah ne obstaja več.